דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

מרצדס GLC חדש - על הקופה תשלמו פחות

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • מרצדס GLC קופה החדש יהיה זול מה-GLC הרגיל
  • עם מנוע בנזין או היברידי נטען ו-117 ק"מ על חשמל
  • המחיר, עדיין לא זול, מתחיל ב-490 אלף שקל

טייק 2: GLC קופה חדש, דור שני לרכב הפנאי קופה של מרצדס, נחת באולם התצוגה שלה במטרה להתמודד מול מתחרים כמו ב.מ.וו X4 ואודי Q5 ספורטבק. בשונה מבעבר ומהמתחרים הגרמנים, גרסת הקופה דווקא זולה מה-GLC הרגיל ב-40 אלף שקל, עם תג מחיר שמתחיל ב-490 אלף שקל.

הממדים דומים ל-GLC קופה היוצא, כאשר בסיס הגלגלים (כ-290 ס"מ) והרוחב (189 ס"מ) ללא שינוי. האורך צמח ב-3 ס"מ (476 ס"מ) ולתא המטען נוספו 45 ליטר (545 ליטר). העיצוב העדכני גם מאפשר הפחתה של מקדם הגרר (0.27).

רק בנזין או עם חשמל: מערכות ההנעה זהות ל-GLC הרגיל, לרבות מנוע 2.0 ליטר בנזין מוגדש עם מערכת היברידית קלה (48V) שיוצע בשתי רמות הספק - עם 204 כ"ס ב-GLC200 ו-258 כ"ס ב-GLC300, בחיבור לתיבת 9 הילוכים אוטומטית והנעה כפולה קבועה בשניהם.

גרסה היברידית-נטענת (570 אלף שקל) משלבת בין מנועי הבנזין עם מנוע חשמלי (109 כ"ס) המוצב בתוך תיבת ההילוכים עם תפוקה משולבת של 313 כ"ס ב-GLC300e. למצברים קיבולת גדולה פי שניים מה-GLC הקודם (31.2 קוט"ש) והם מאפשרים 117 ק"מ נקיים מזיהום, טווח ארוך פי שלושה מהדגם היוצא במהירות של עד 140 קמ"ש (10 קמ"ש יותר). כאופציה בתוספת תשלום תוצע אפשרות ייחודית לטעינה מהירה בקצב של 60 קילוואט ומילוי ל-100% בכחצי שעה.

מה עוד צריך לדעת: אבזור גרסאות הבסיס כולל בין היתר לוח מחוונים דיגיטלי ("12.3) ומסך מגע גדול ("11.9), משטח טעינה אלחוטי, כיוון חשמלי וחימום למושבים הקדמיים, חלון שמש, תא מטען חשמלי וחישוקי "19. רמת הגימור הבכירה (תוספת 70 אלף שקל) כוללת גם תצוגה נתונים עילית, מערכת שמע משודרגת (בורמייסטר עם 15 רמקולים) תאורת מטריקס לד וחישוקי "20. גרסת זו גם כוללת מערכת מיתלי אוויר עם מרווח גחון משתנה (2+ ס"מ לנסיעה בשטח) והיגוי אחורי (עד 4.5 מעלות) המצמצם את קוטר הסיבוב ב-90 ס"מ (10.9 מטר).

בכל הגרסאות ישנן מערכות הבטיחות המוכרות של מרצדס לרבות בלימה אוטונומית, שמירת נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת אקטיבית (מונעת כניסה לנתיב לא פנוי) ועל פתיחת דלת כשהשטח לא פנוי.

מה אנחנו חושבים: כמו שאר דגמי מרצדס העדכניים, גם ה-GLC קופה משלב מערכות מכאניות מתקדמות ובעיקר גרסה היברידית נטענת שלא קיימת במתחרה ממינכן, עם טווח נסיעה גדול פי 2 מהמתחרה מאינגולשטאט. בגרסאות הבנזין הבסיסיות זה עשוי להיות לו קשה יותר שכן המתחרים הישירים זולים ממנו בעשרות אלפי שקלים.

אבל האתגר הגדול שלו ושל מתחריו הישירים יהיה פחות בקרב על ראשות הקטגוריה ויותר בהישרדות מול אלטרנטיבות חשמליות לגמרי. יהיה מעניין לראות כיצד דגמים שהיו בעבר הנחשקים ביותר על הכביש, יתמודדו מול קוראי התיגר של היום.

למאמר זה התפרסמו 1 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה