דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

המפלצתית ביותר בהיסטוריה: מרצדס חשפה SL עם 816 כ"ס

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • מרצדס SL מקבל תוספת של יותר מ-200 כ"ס לגרסתה החזקה
  • תזנק מעמידה ל-100 בפחות משלוש שניות ותגיע לכ-320 קמ"ש
  • תשווק בארץ בשנה הבאה, עם תג-מחיר בשמיים

אל תגידו סתם SL, בטח לא אם אתם יכולים לומר AMG SL63 S E-Performance. מאחורי השם הארוך והלא ממש קליט הזה מסתתרת הגרסה החזקה בהיסטוריה הארוכה של המכונית הפתוחה מבית מרצדס. זו שגם עד עכשיו לא יכולה להיות מוגדרת כחלשה מדי, אבל עם תוספת של הנעה חשמלית וכניסה חד משמעית לקטגוריה ההיברידית-נטענת, שוברת שיאים.

עם 816 כ"ס ויותר מ-140 קג"מ ממנוע ה-4.0 ליטר V8 המוגדש שלה היא מזנקת מעמידה ל-100 קמ"ש ב-2.9 שניות ומגיעה ל-317 קמ"ש. זאת הודות לתוספת אדירה לשלוש גרסאות המנוע הקודמות עימן הושקה ובה בין היתר נהגנו - SL43 עם מנוע ארבעה צילינדרים, SL55 עם ה-V8 אך 476 כ"ס 'בלבד' ועם 585 כ"ס ב-SL63 החזקה ביותר עד כה.

נזכיר כי תוספת מנוע חשמלי עם כ-200 כ"ס ששולבה ב-SL, מוכרת במרצדס והושקה כבר ב-GT וב-S החזקות ביותר, שתיהן עם אותו מנוע V8. בורר מצבי נהיגה מאפשר לבחור בין מצב חשמלי, טעינה, נוחות, כביש חלק, ספורט, ספורט+, מירוץ ואישי. בין היתר, באחרון אפשר לקבוע את תגובת המצערת, תגבור ההגה, שיכוך המתים וכמובן, איך לא, צליל המפלט.

כוח המנוע החשמלי עם הסוללה הנטענת והצנועה (6 קילוואט בלבד), שמעניק אגב רק כ-13 קמ"ש של נסיעה חשמלית מלאה ושקטה, עובר לגלגלים האחוריים בלבד ומיועד לתוספת כוח ביצועים, ופחות לנסיעה חסכונית רחמנא לצלן. לדברי מרצדס, באופן שזכה להשראה ממכונית הפורמולה 1 - הלא ממש מצליחה בעונות האחרונות - שלה.

מבחינת עיצוב אין ממש לחדש. אם מתעלמים מהכיתובים המתבקשים וממכסה השקע לטעינה, קשה מאוד להבדיל בין הגרסה הסופר-חזקה לאחיותיה הסתם-חזקות מאוד.

יש בכל מקרה בלמים קרמיים, מתלים ומוטות מייצבים חצי אקטיביים, שיכוך אדפטיבי של המתלים ועזרים אווירודינמיים אקטיביים, כמו גם היגוי אחורי תומך ועוד - הרשימה ארוכה כצפוי.

למאמר זה התפרסמו 8 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו
חזור למעלה