דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

סקר: קונים חשמליות, אבל רוצים צליל של מכונית בנזין

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • סקר חדש בדק את הצליל המועדף במכוניות חשמליות
  • הצליל הפופולארי הוא כזה שמזכיר מנועי בנזין
  • במקום האחרון: צלילים בסגנון סרטי מדע בדיוני

מעדיפים את המוכר: סקר חדש שנערך בארה"ב קובע כי לקוחות יעדיפו מכוניות חשמליות עם צליל מנוע מזויף שקרוב ככל האפשר לצלילים המוכרים ממכוניות מונעות בנזין. על פי ממצאי הסקר, הדרישה היא לא לצלילי טרטור המנוע אלא לצלילים של מים זורמים, רוח נושבת ורעש לבן - שכן כל אלו מזכירים את צליל חיתוך הרוח המוכר, בליווי צליל המנוע המונוטוני של מכוניות בעלות מנועי בעירה פנימית.

מהעבר השני, הצרכנים ציינו כי צלילים משתנים בתדרים גבוהים, שמזכירים צלילי "חלליות" מסרטי מדע בדיוני, היו פחות אהובים. בסקר השתתפו 400 משתתפים, מחציתם מחזיקים ברכב חשמלי או שוקלים לקנות אחד כזה.

צלילי בטיחות: נזכיר כי החל משנת 2020, יצרניות הרכב מחויבות להתקין במכוניות חשמליות מערכות להשמעת צלילים חיצוניים במהירות נמוכה מ-30 קמ"ש, במטרה להזהיר הולכי רגל מפני המכונית המתקרבת. איגוד הבטיחות האמריקאי NHTSA העריך אז כי עלות התקנת הרמקולים, שצריכים להיות עמידים למים ולתנאי מזג האוויר, עשויה להגיע ל-40 מיליון דולר בשנה - אך צפויה לחסוך עלויות נלוות לתאונות דרכים בגובה של 320 מיליון דולר בשנה.

מאז יצרני רכב רבים החלו לבחון הטמעה של צלילים מגוונים יותר, אם באמצעות מלחינים ידועים (הנס צימר בב.מ.וו, למשל) ובין אם באמצעות אפשרות של הנהג לשלוט בצלילי הרכב, או אפילו להשמיע אזהרות מילוליות באמצעות אותה מערכת רמקולים (זיקר X). מומחי סאונד ובטיחות מנסים בימים אלו לחקור את השפעת הצלילים על בטיחות הולכי הרגל, ולבדוק האם ישנו צורך ברגולציית צלילים אחידה שתמנע את הקקפוניה המתהווה בכבישי הערים הגדולות.

מה אנחנו חושבים: המהפכה החשמלית מזמנת לא מעט אתגרים לעוסקים בתעשיית הרכב - מרביתם בתחום האנרגיה, שבו מתנהל מירוץ עתיר מזומנים אחר טכנולוגיית הסוללות הבאה, אך חלקם מתמקדים גם בתחומים שוליים יחסית כמו הצליל המלאכותי אותו יפיקו המכוניות.

הסקר הנוכחי מגלה את מה שאנחנו טוענים כבר מזמן - הציבור לא מחפש בהכרח את הגימיק הבא, אלא מעדיף פתרונות מוכרים ובטיחותיים, שיספקו את החסכון בעלויות השוטפות ויעניקו חוויית נסיעה מוצלחת יותר. זה הכל.

למאמר זה התפרסמו 26 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה