דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

ללא האות i, לראשונה בלי גיר ידני - ב.מ.וו עדכנה את סדרה 1

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • עוד מתיחת פנים לב.מ.וו סדרה 1
  • מנועים ללא שינוי, תיבת ההילוכים ב-M135 הוחלפה
  • צפויה להגיע אלינו בשנה הבאה

רענון של אמצע החיים: ב.מ.וו חשפה מתיחת פנים לסדרה 1 (מכונה F40), כחמש שנים לאחר שהושק הדור הנוכחי והשלישי במספר של הדגם. שיווק באירופה יחל באוקטובר השנה, אלינו היא תגיע במהלך שנה הבאה.

כדי לשמור על מראה רענן קיבלה המכונית הקטנה ביותר בהיצע היצרנית את החזית המזוהה עם אחיותיה הגדולות, עם סבכת כליות גדולה ובולטת משמעותית ופנסי חזית צרים ומשוכים לאחור. יש גם פגושים וחישוקים ("18) חדשים, ומראה מעודכן לפנסים האחוריים. בגרסת M135 מתהדרת במספר עזרים אווירודינמיים ומציגה לראווה ארבע יציאות מפלט - אלמנט ששמור היה עד עתה לדגמי M "טהורים".

העיצוב המחודש מוביל לשינוי קל בממדים כשהאורך צמח ב-4.2 ס"מ ל-436 ס"מ, והגובה ב-2.5 ס"מ ל-146 ס"מ. אין שינוי ברוחב (180 ס"מ) או בבסיס הגלגלים (267 ס"מ).

סביבת הנהג דומה כעת לזו של X1 עם לוח מחוונים ("10.25) ומסך מגע ("10.7) המחוברים יחדיו ליצירת מראה אחיד, עם מערכת ההפעלה החדשה של היצרנית שמשמעותה ויתור על חוגת iDrive ומתג צנוע מידות במקום בורר הילוכים מסורתי. המושבים הקדמיים והאחוריים עוצבו מחדש, והחומרים המרכיבים את התא שופרו.

תיבת הילוכים אחת בלבד: בהתאם לאסטרטגיית ב.מ.וו, האות i כבר לא תופיע בקצה כינוי הדגם, אלא רק תתאר את קו הדגמים החשמלי של המותג. היצע הדגמים יכלול בשלב ראשון את גרסת 120, עם מנוע 3 צילינדרים בנזין מוגדש בנפח 1.5 ליטר, בשילוב מערכת ההיברידית קלה שמעלה את ההספק ל-170 כ"ס. יש גם מנועי דיזל עם 150 או 163 כ"ס, כשבפסגה נמצאת גרסת M135 עם מנוע ה-2.0 ליטר (300 כ"ס) המוכר.

לכל המנועים מוצמדת תיבת שבעה הילוכים כפולת-מצמד (בחירה בתיבה ידנית אינה אפשרית עוד), כפי שהיה בגרסאות הבסיס של הדגם המוחלף, כולל בגרסת M שעשתה שימוש בתיבת שמונה הילוכים אוטומטית. החלפת תיבה זו שינמכה מעט את הביצועים עם תאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש איטית בעשירית (כעת 4.9 שניות). המהירות המרבית נותרה מוגבלת ל-250 קמ"ש.

מה עוד צריך לדעת: שינויים נוספים כוללים בולמי זעזועים חדשים וכיול שונה למערך המתלים, ובגרסת M135 גם מערך מתלים מונמך ומוקשח, עם חבילה ביצועים בתוספת תשלום שכוללת בלמים וחישוקים גדולים יותר ("19).

גם מערך הבטיחות והסיוע בחנייה שודרגו, כפי שכבר נחשף ב-X1 ו-X2 החדשים, עם בקרת שיוט אדפטיבית שכעת מבוססת גם על רדאר וחיבור למערכת הניווט, לעומת מצלמה בלבד בעבר. התרעת שטח מת כוללת כעת גם התרעת פתיחת דלת כשהשטח לא פנוי. חלק מהמערכות יוצעו בתוספת תשלום.

מה אנחנו חושבים: סדרה 1 איבדה הרבה מייחודה בדור הנוכחי בשושלת, בעיקר כי זנחה את פלטפורמת ההנעה האחורית לטובת הנעה קדמית כמו שאר חברות בקטגוריה. בגרסאות הבסיס זה אולי פחות הפריע, אך בגרסאות הקצה שבעבר היו מהנחשקות ביותר, זה פגע משמעותית והיא הפכה הרבה פחות פופולרית. האם מתיחת הפנים הזו תשנה את המצב? לא היינו מהמרים על כך.

למאמר זה התפרסמו 9 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה