דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

ארה"ב מעלה את רף הבטיחות: תדרוש בלימה אוטונומית מתקדמת

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • סטנדרט חדש בבלימה אוטונומית בארה"ב
  • המהלך עשוי להציל חיים של אלפי אנשים
  • יכנס לתוקף ב-2029 וישפיע מאוד גם על השוק הישראלי

סטנדרט חדש: הממשל הפדרלי מרחיב את דרישות מערך הבלימה האוטונומית במכוניות פרטיות ובמסחריות קלות שימכרו בארה"ב. החל מ-2029 זיהוי מכשול ובלימה יצטרכו להתבצע עד למהירות של 90 מייל לשעה (145 קמ"ש), ומערך הבלימה יחויב למנוע פגיעה כלשהי עד למהירות של 62 מייל לשעה (100 קמ"ש). מערך הבלימה גם יצטרך לזהות הולכי רגל ביום ובלילה ולמנוע פגיעה בהם במהירות של עד 45 מייל לשעה (72 קמ"ש).

להערכת הממשל הפדרלי האמריקני, המהלך הזה ימנע בארה"ב 360 הרוגים ו-24 אלף פצועים. בנוסף, הממשל הפדרלי עדיין בוחן יישום החלטה דומה עבור כלי רכב מסחריים גדולים, אוטובוסים ומשאיות.

גם ישראל תושפע: לכאורה, יבוא המכוניות מארה"ב לישראל זניח ובסיכום שנת 2023 הגיעו מהיבשת החדשה 4,107 מכוניות שהן 2% בלבד מכלל המכוניות שעלו לישראל באותה תקופה. אלא שמכוניות רבות מגיעות לישראל בתקינה אמריקאית על אף שהן מיוצרות במדינות אחרות, ובהן רבי מכר כמו יונדאי אלנטרה (8,058 מסירות בשנה שעברה), קיה סלטוס (4,645 מסירות), מיצובישי אאוטלנדר (5,166 מסירות) וגם דגמים כמו יונדאי סונטה, סובארו XV ופורסטר, מיצובישי ASX וטויוטה קאמרי וזו רק רשימה חלקית, כך שההשפעה גדולה בהרבה.

בנוסף יושפעו מהמהלך גם הטנדרים האמריקנים מהם נמסרו בישראל בשנה שעברה עוד 2,062 יחידות, כשהם במצטרף תופסים 14% משוק הכלים הכבדים וגם זוכים לדומיננטיות גבוהה מאוד בקטגוריית הטנדרים עם מעט יותר ממחצית המכירות בסגמנט.

מה אנחנו חושבים: אמנם יישום החלטה של הממשל הפדרלי ייקח עוד שנים ארוכות, אבל צריך לזכור כי לא כל מערכות הבלימה נולדו שוות. חלקן פעילות רק במהירות עירונית, חלקן מזהות רק ביום, אחרות לא מזהות הולכי רגל וגם אחרי סוגיית הזיהוי, יש את יעילות הבלימה שמשתנה בין המותגים ואפילו בין דגמים שונים של אותו מותג. כאן לראשונה נקבע קו אדום לזיהוי ולבלימה שמחייב כל יצרן שירצה למכור מכוניות בארה"ב. מדובר במהלך מבורך ומציל חיים.

למאמר זה התפרסמו 6 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה