דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

דקאר 2024: אתה אף פעם לא מבוגר מדי בשביל לזכות

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • אודי זוכה לראשונה בראלי דקאר
  • סיינז זוכה לראשונה עבור אודי ורביעית עבורו
  • ויש גם רוכבת ישראלית ראשונה שהשתתפה במירוץ 

מירוץ הסיבולת הקשוח בעולם, ראלי דקאר, הגיע לסיומו בפעם ה-46, ובפעם החמישית ברציפות לאחר שנערך במדבריות ערב הסעודית ולא במסלול המקורי. השנה כיסה הראלי המיתולוגי מרחק כולל של כמעט 7,833 ק"מ, מתוכם מעל 4,700 ק"מ תחרותיים, ורשם עוד פרק מפואר בהיסטוריה של עצמו, של היצרנים וכמובן של הנהגים והנווטים - וגם ישראלית.

בקטגוריית הרכב זכתה אודי עם RSQ אי-טרון – מכונית מחושמלת שמשלבת כמה עולמות ספורט בהן אודי נטלה או ממשיכה לקחת חלק. בלב המכונית מערכת היברידית עם מנוע בנזין בנפח 2.0 ליטר ו-300 כ"ס שהגיע ממירוצי ה-DTM (סבב מכוניות הסאלון הגרמני), ממנו פרשה אודי ב-2020.

מנוע הבנזין לא מניע את הגלגלים אלא את סוללת ה-52 קוט"ש שמזינה שני מנועים חשמליים שהגיעו מפורמולה E בה אודי עדיין משתתפת, ויחדיו יוצרים 388 כ"ס והנעה כפולה. למרות השימוש במנוע בנזין, אודי מתגאה בפליטת CO2 נמוכה מאוד וטוענת לחיסכון של 60% ביחס לשימוש בדלק רגיל.

מאחורי ההגה של אחת ממכוניות המירוץ של אודי התייצב קרלוס סיינז הספרדי שאף שבר את השיא של עצמו בהיותו הנהג המבוגר ביותר לנצח במירוץ - בגיל 61. זו פעם ראשונה שהוא נוהג עבור אודי, אבל עבורו זו זכייה רביעית שמשלימה זכיות נוספות ב-2010 עבור פולקסווגן, ב-2018 במדי פיג'ו וב-2020 עם קסדה של מיני, בה קבע את שיא הנהג המבוגר ביותר הקודם (גיל 57).

בקטגוריית האופנועים זכה ריקי בראבק (34) האמריקאי כשהוא רכוב על הונדה CRF450 ראלי, אבל חשוב יותר עבורנו לציין את שני הישראלים שהשתתפו השנה ורשמו הישג מרשים עבורם. את גדי נחמני (ק.ט.מ 450 ראלי רפליקה) שסיים במקום ה-76 בקטגוריה (ראלי 2) ובמקום ה-93 בדירוג הכללי - מתוך 103 שסיימו.

ואת יעל קדשאי, רוכבת ישראלית צעירה שפרשה ארבעה ימים לפני הסוף בעקבות תאונה, אבל רשמה הישג ענק בהיותה ישראלית ראשונה שמשתתפת בראלי דקאר, המירוץ הקשוח בעולם. כבוד

למאמר זה התפרסמו 4 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה