דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

רכב פנאי נוסף לרשימה הבלתי נגמרת: רנו סימביוז החדש

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה: 

  • רנו סימביוז יהיה אח גדול לקפצ'ור
  • עם עיצוב מודרני ותא מטען גדול
  • יגיע לישראל עוד השנה

מבול של רכבי פנאי: שלושה חודשים אחרי הטיזר, חושפת רנו את הפרטים המלאים על הסימביוז - רכב פנאי שביעי במספר, שיצטרף לרשימה ארוכה הכוללת את קפצ'ור, ארקנה, אוסטרל, אספאס, ראפאל וסניק E-Tech. השיווק באירופה יפתח בחודש יולי הקרוב, ומהיבואנית המקומית נמסר כי הוא צפוי להגיע אלינו לקראת סוף השנה הנוכחית.

הסימביוז מבוסס על פלטפורמת CMF-B בדומה לרנו קפצ'ור ולרנו ארקנה, ומציע ממדים דומים לאלו של ניסאן קשקאי וקיה נירו. בהשוואה לקפצ'ור הוא ארוך ב-17 ס"מ (441 ס"מ), אך עם נתונים זהים של רוחב (180 ס"מ), גובה (157.5 ס"מ) ובסיס גלגלים (264 ס"מ).

למרות המימדים הקומפקטיים, ברנו מבטיחים שימושיות משפחתית גבוהה עם מושב אחורי שנע על מסילה באורך 16 ס"מ ומאפשר להגדיל את נפח ההטענה מ-434 ליטרים במצב המינימלי ל-548 ליטרים כאשר המושבים מוסטים לפנים.

המראה החיצוני מזכיר כצפוי את זה של הקפצ'ור, עם חזית מחודדת, תאורת יום במראה ברק וחישוקים בקוטר מירבי של "19. גם סביבת הנהג מזכירה את זו של האח הקטן, לאחר מתיחת הפנים שעבר לאחרונה, עם קונסולה מרכזית צפה, מסך מגע אנכי ("10.4) שעליו מותקנת מערכת הפעלה של גוגל, עם עדכוני OTA וקישוריות אלחוטית למכשירי אנדרואיד ואפל.

מה עוד צריך לדעת: בשלב הראשון הסימביוז יוצע עם יחידת ההנעה המוכרת של היצרנית, היברידית עם 145 כ"ס המגיעים משילוב בין מנוע בנזין 4 צילינדרים בנפח 1.6 ליטר ושני מנועים חשמליים. הכוח עובר לגלגלים הקדמיים דרך תיבת הילוכים עם ארבעה יחסי העברה למנוע הבנזין ושניים למנוע החשמלי, עם גלגלי שיניים ישרים (ללא סינכרו) וללא מצמדים. מעבר בין יחסי ההעברה מתבצע באמצעות המנוע החשמלי הקטן המשמש גם כמתנע וגנרטור.

תכונה חדשה שמקבלת את השם E-Save מאפשרת לשמור על קיבולת סוללה זמינה של 40% לפחות במטרה לספק ביצועים אופטימליים בנסיעה בעליות, למשל, כאשר ניהול צריכת החשמל מתבצע כעת גם באמצעות מפות מקוונות הכוללות נתוני טופוגרפיה ומצב תנועה.

מפרט האבזור יכלול בין היתר מושבים מחוממים, ארבעה שקעי USB בטייפ C (שניים מתוכם לנוסעים מאחור), יציאות מיזוג מאחור, גג שמש פנורמי עם מתכהה ודלת תא מטען חשמלית עם פתיחה ללא מגע.

היצע מערכות הבטיחות כולל בלימה אוטונומית גם בנסיעה לאחור עם זיהוי תנועה חוצה בצמתים, בקרת שיוט אדפטיבית, שמירת נתיב, ניטור שטחים מתים, התרעת פתיחת דלת במעבר רכב חולף ומצלמות היקפיות. פיצ'ר חדש יעניק לנהג ציונים על רמת בטיחות הנסיעה, תוך שקלול מהירות הנסיעה, שמירת המרחק ועוד.

מה אנחנו חושבים: גרסה שימושית יותר לרנו קפצ'ור היא רעיון מבורך, שיאפשר לרנו להציע רכב פנאי משפחתי במחיר זול (באופן יחסי). אבל גם לנו כבר קשה לעקוב אחרי הצפת רכבי הפנאי של היצרנית, שכל אחד מהם מקבל שם שונה גם אם הוא מבוסס על רכב מוכר.

ואם אנחנו מתקשים למצוא את הידיים והרגליים, הצרכנים כנראה מבולבלים אפילו יותר. הגיע הזמן שמישהו ברנו יעשה סדר בבלגאן, יצמצם את היצע הדגמים או לפחות יארגן את השמות שלהם בצורה ברורה יותר, עם היררכיה מסודרת.

למאמר זה התפרסמו 13 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה