דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

במחיר אטרקטיבי יותר: ג'יפ אוונג'ר ישווק גם כבנזין

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • ג'יפ אוונג'ר ישווק גם עם מנוע כבנזין, לא רק כחשמלי
  • המחיר נמוך משמעותית מהגרסה החשמלית הזולה ביותר
  • משפר באופן ניכר את פוטנציאל המכירות של הדגם

כוח עזר: מותג הרכב ג'יפ מתחיל בשיווק גרסת בנזין לאוונג'ר, שעד עתה נמכר בישראל בגרסתו החשמלית בלבד. המחיר מתחיל ב-155 אלף שקלים – 35 אלף שקלים פחות ממחיר הגרסה החשמלית הזולה ביותר.

אוונג'ר הוא הדגם הראשון של ג'יפ להתבסס על פלטפורמה של סטלנטיס, כשבמקרה זה מדובר בפלטפורמת CMP שמשרתת לא פחות מ-10 דגמים שונים ובהם פיג'ו 2008 ו-208 סיטרואן C4, פיאט 600, אלפא רומיאו ג'וניור ואחרות.

כל הדגמים חולקים מכלולים רבים, אם כי בינתיים רק באוונג'ר נמצא את יחידת הכוח הזו שבעבר שירתה את פיג'ו 3008 הגדול יותר.

יחידת כוח זו משלבת בין מנוע טורבו-בנזין 1.2 ליטר עם 100 כ"ס ומערכת היברידית מתונה (48V) שאמורה לסייע בצמצום צריכת הדלק העומדת לפי היצרנית על 20 ק"מ לליטר בממוצע. התיבה היא שישה הילוכים כפולת-מצמד, ההנעה קדמית והזינוק מעמידה ל-100 קמ"ש אינו מהיר במיוחד (10.9 שניות). המהירות המרבית היא 183 קמ"ש.

הבדלי בטיחות: להבדיל מאוונג'ר החשמלי שמשווק בישראל בשלוש רמות גימור, הגרסה החדשה תוצע בשתי רמות גימור שמקבילות פחות או יותר לרמות הגבוהות יותר של הגרסה החשמלית.

הבסיסית כוללת בין היתר לוח מחוונים דיגיטלי ("10.25), מערכת מולטימדיה ("10.25) עם קישוריות (אלחוטית) לאפל קארפליי ואוטו אנדרואיד, מנופי העברת הילוכים מאחורי ההגה וחישוקי "17, לצד בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב ובקרת שיוט אדפטיבית.

רמת הגימור מעליה מוסיפה בין היתר חישוקי "18 ותאורת לד גם מאחור, מפתח חכם, מצלמת רוורס, חיישני חניה היקפיים ופתיחה חשמלית לדלת תא המטען, עם שמירה על מרכז הנתיב, זיהוי רכב בשטח מת, תאורה אדפטיבית.

מה אנחנו חושבים: ג'יפ אוונג'ר הגיע לישראל בתחילת השנה בגרסתו החשמלית בלבד, ובמחיר גבוה יחסית למקביליו בקבוצת סטלנטיס, וגבוה גם מדגמים מתחרים אחרים כמו וולוו EX30, סמארט 1 ועוד.

הגרסה הזו מאפשרת רכישה במחיר אטרקטיבי בהרבה, כזו שקוסמת למי שאינו צובר קילומטראז' שנתי גבוה. יהיה מעניין מאוד לגלות באיזו גרסה יבחרו מרבית הרוכשים, בעיקר לאור הקטנת ההטבות לרכב חשמלי.

נזכיר רק כי העומד בראש מותג ג'יפ, אנטוניו פילוסה (Antonio Filosa), הודה לאחרונה בראיון לאוטומטיב ניוז כי זו הייתה טעות להתחיל בשיווק גרסה חשמלית בלבד באירופה, וכי נכון יותר היה לשווקה לצד גרסת הבנזין.

"השוק האירופי לא היה מוכן (בעת השקת הדגם לפני כשנה וחצי, י.ש) לג'יפ אוונג'ר חשמלי בלבד. זו הייתה טעות שיווקית". חשוב להבהיר - פילוסה לא עמד בראש המותג בעת השקת הדגם.

למאמר זה התפרסמו 20 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה