דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

נפרדנו כך: טויוטה נפרדת סופית מסופרה עם גרסת קצה

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • טויוטה מפסיקה את ייצור הסופרה וחוגגת עם גרסת קצה
  • עם תוספת כוח, השבחת מתלים ואווירודינמיקה מתקדמת
  • תיוצר ב-300 יחידות לכל העולם, לא לישראל

שירת הברבור: שש שנים לאחר שטויוטה החזירה לחיים את סופרה האייקונית (מכונה A90), כפיתוח משותף עם ב.מ.וו Z4, היא צפויה להפסיק בקרוב את הייצור. לרגל הורדת השאלטר על פס הייצור במפעל מגנה בגראץ אוסטריה, חשפה טויוטה גרסת קצה ייחודית בייצור מוגבל של 300 יחידות.

מנוע בנזין מוגדש, עם 6 צילינדרים בנפח 3.0 ליטר, מפיק 435 כ"ס, 95 כ"ס יותר מהגרסה הרגילה הודות לשינויים בסעפות היניקה והפליטה (טיטניום מבית אקרפוביץ עם צליל משופר). על מנת לעמוד בעומסים הגבוהים יותר, מערכת הסיכוך שונתה לפעולה מיטבית בכוחות G גבוהים, ומערכת הקירור שודרגה עם פתחי אוורור במרכז מכסה המנוע. יש רק תיבת 6 הילוכים ידנית, והנעה האחורית עם דיפרנציאל מוגבל החלקה.

שדרוג מכלולים: מלבד תוספת הכוח יש גם השבחת מכלולים כוללת, לרבות יחידות קויל אובר (בולם בתוך קפיץ) של KW מגרסת המסלול הייעודית (GT4), עם אפשרות לכיוון ידני (12 מצבי שיכוך, 16 מצבי החזרה). גם תושבות המתלים חוזקו, ההגה כויל מחדש לשיפור הדיוק והתחושה, זוויות השפיעה (קאמבר) שונו, המוטות המייצבים עשויים כעת מאלומיניום והמרכב הוקשח בנקודות שונות כולל מסגרת ייעודית בין בתי הבולמים מאחור, בדומה לגרסת המסלול.

על הבלימה מופקדים דיסקים מחוררים לטובת עמידות גבוהה יותר, הקדמיים גדולים יותר (395 מ"מ לעומת 348) עם קאליפר של ברמבו. על הקשר לאספלט אחראים צמיגי מישלן פיילוט ספורט-קאפ 2 דביקים משמעותית מהסופר ספורט של הגרסה הרגילה, והם גם רחבים בסנטימטר (265/35 מלפנים, 285/30 מאחור) על חישוקי "20 מאחור ו-"19 מלפנים.

המרכב זוכה לתוספת מסיטי אוויר מסיביים בפגוש הקדמי וכנף גדולה על דלת תא המטען, העשויים כולם עשויים מקרבון קל משקל ואמורים להגדיל את כוח ההצמדה. בתא הנוסעים יש צמד מושבי באקט (מקרבון-אלקנטרה) של רקארו בשילוב צבעים ייחודי - אדום לנהג ושחור לנוסע.

מה אנחנו חושבים: את הסופרה הנוכחית החזירה טויוטה לחיים ב-2019 לאחר 17 שנות היעדרות. היה זה פרויקט אישי של נשיא החברה, אקיו טויודה, המגדיר עצמו חולה הגה ומבלה באופן קבוע על מסלולי המרוצים בתחרויות שונות. והסופרה, כמו שאר דגמי חטיבת הביצועים של היצרנית שהוצגו מאז, סייעה רבות לשינוי תדמיתה האפרורית של טויוטה.

כעת היא משדרגת עוד יותר את רמת החשק עם גרסת קצה הייחודית. אנחנו רק מקווים שטויוטה תציג יורשת בקרוב ולא תיקח פסק זמן של יותר מעשור וחצי כמו בחילופי הדורות הקודמים.

הירשמו לקבלת עדכונים ומבצעים בעולם הרכב

למאמר זה התפרסמו 7 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה