דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

רוח הזמן: החזקה והמהירה ביותר של פורשה היא חשמלית

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • טייקן טורבו GT החדשה שברה צמד שיאי מסלול
  • עם 1,108 כ"ס ובין היתר 2.2 שניות בלבד ל-100 קמ"ש
  • תשווק בישראל מתחילת 2025 בהזמנה מיוחדת
פורשה טייקן טורבו GT

חשמל למסלול: פורשה חשפה את הטייקן טורבו GT, גרסת קצה חדשה לחשמלית הגרמנית. לארס קרן, נהג המבחן הראשי של פורשה והאיש שחתום על מרבית שיאי המסלול של היצרנית, קבע איתה זמן הקפה של דקה ו-27.9 שניות סביב מסלול לגונה סקה בקליפורניה.

ובכך הפכה הטורבו GT לחשמלית המהירה ביותר במסלול המפורסם, תוך שהיא מדיחה את טסלה מודל S פלייד שהחזיקה בשיא עד עתה, עם זמן טוב ב-2.4 שניות על פני המסלול הקצר יחסית.

פורשה טייקן טורבו GT

נזכיר כי מוקדם יותר השנה שבר אותו דגם גם את שיא המהירות לחשמליות בייצור סדרתי במגרש הניסוי הביתי, מסלול נורבורגרינג בגרמניה. על המסלול הארוך (20.8 ק"מ) קבעה הפורשה זמן הקפה סנסציונני של 7 דקות ו-7.5 שניות, 17.7 שניות מהר יותר מהמודל פלייד S. ואלה גם 1.7 שניות פחות ממכונית הכביש-למסלול שלה, קאיימן GT4 RS.

יותר כוח פחות משקל: הטורבו GT היא חשמלית ראשונה שעוברת השבחה בוויסאך, חטיבת GT המפורסמת של היצרנית. שינויים שבוצעו במנוע החשמלי-אחורי מאפשרים הספק משולב של 1,033 כ"ס, 81 כ"ס יותר מהטורבו S, ונוסף גם מצב בוסט המשחרר 1,108 כ"ס למשך 2 שניות.

פורשה טייקן טורבו GT

לדברי היצרנית, המשקל העצמי של הדגם נמוך ב-75 ק"ג מטייקן טורבו S הודות לשימוש בקרבון (בגימורי קורה B, תושבות המראות וחצאיות הצד) והעדפת תפעול ידני על פני חשמלי לדלת תא המטען. חבילת וויסאך, זהה לזו של המכונית שקבעה שיאי מסלול, מסירה 70 ק"ג נוספים הודות למושבי באקט עשויים קרבון, הסרת המושבים מאחור, מערכת שמע פשוטה יותר, פחות חומרי בידוד, שמשות קלות יותר, שימוש בשקע טעינה אחד עם מנגנון פתיחה ידני (שניים חשמליים בשאר הגרסאות) ואפילו וויתור על שעון ספורט כרונו בחלקו העליון של הדשבורד.

ביצועי על: תוספת הכוח והפחתת המשקל אחראים לזינוק מעמידה ל-100 קמ"ש ב-2.2 שניות (2.3 שניות ללא חבילת וויסאך), 0.2 שניות פחות מהטורבו S אבל עדיין 0.1 שניות יותר ממודל S פלייד. ל-200 קמ"ש היא תגיע תוך 6.4 שניות בדרך למהירות מרבית של 305 קמ"ש (6.6 שניות ו-290 קמ"ש ב-GT טורבו הרגילה).

צריכת חשמל גבוהה יותר מקצרת את טווח הנסיעה ב-75 ק"מ(- 555 ק"מ בסך הכל - לעומת בטורבו S שעושה שימוש באותה סוללה (105 קוט"ש).

פורשה טייקן טורבו GT

על מנת לשדרג גם את היכולות הדינמיות עברה מערכת המיתלים כיול ייחודי. בלמים קרמיים הם ציוד תקני ומלבד עמידות משופרת הם גם מפחיתים את המשקל הבלתי מוקפץ ב-2 ק"ג. על הקשר לאספלט אחראים צמיגי פירלי P-זירו R ELECT ייעודיים המולבשים על חישוקי "21 קלים.

גם האווירודינמיקה הותאמה עם מסיטי אוויר שונים בפגושים מלפנים ומאחור, תכנון שונה לרצפה וכנף אחורית גדולה. כולם אחראיים לכוח הצמדה של 220 ק"ג.

פורשה טייקן טורבו GT

מה אנחנו חושבים: כשהציגה פורשה את הטייקן בסוף העשור הקודם, היא הייתה תשובה ראשונה של תעשיית הרכב הוותיקה לטסלה הצעירה. ובעוד היצרנית האמריקאית התמקדה בעיקר בביצועים בקו ישר, פורשה גם קבעה רף חדש וגבוה של יכולת דינמית לרכב חשמלי.

ה-GT טורבו מסתמנת כמי שמעלה עוד יותר את הרף הגבוה ממילא, באופן שאמור לסייע לפורשה לשמור על מעמדה כאמת המידה מבחינה זו למרות מתחרים נוספים שקמו לה כמו לוסיד אייר ספייר. מי צריך את זה? כנראה אף אחד. מי רוצה את זה? כל מי שיכול לשלם, וכאלה יש לא מעט.

למאמר זה התפרסמו 12 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

  • 1. מה אתם חושבים? 
    דב, 12-03-2024

    ממש לא חשוב מה אתם חושבים,עוד כתבה מיותרת לרכב שממש ,אבל ממש בנוי" ותפור" לכבישי מדינת ישראל.
    מי בכלל ירכוש? אולי אחד עד שלושה פריקים משועממים שיתקעו בפקקי מדינת הענק ישראל במהירויות מקומיות ממוצעות.כמובן במחיר מופקע מאוד,מאוד ,מאוד.
    תתקדמו.
    מה אני חושב? תרדו אל העם בכתבות לרכבים מציאותיים כן אפילו....בעלי מנועי בעירה פנימית,כבודכם לא יגרע.

    סגור תגובה

  • 2. רוח הזמן: החזקה והמהירה ביותר של פורשה היא חשמלית 
    DANY_TORONTO, 12-03-2024

    אני לא אחשוף את גופי במכונית הזו בגלל הקרנות מה-ELF וה-EMF.
    קרא את ה-awser שלי עד 7 על הנושא שלמעלה ותדע למה. את התשובה הזו נתתי במאמר על מרצדס חשפה E53 חדשה - ביצועים בסיוע החשמל
    6 יוסי. אתה מאוד צודק לעשות את זה ואתה המנצח. המגיבים ה"חכמים" אינם יודעים על הקרינה שיש לכל הבעיות של מכוניות חשמליות והיברידיות.
    7. שוב אתה אחד מהמגיבים ה"חכמים" - אז לטובתך ולטובת האחרים - עיין באתר הזה:
    https://defendershield.com/electric-cars-emf-radiation-could-your-tesla-be-bad-for-you
    זה מדבר על קרינת ELF ו-EMF בטסלה, אבל זה חל על כל המכוניות האלקטריות.
    זה יסיים את כל הוויכוחים על החוכמה שלי בנושא זה ואחרים.
    8 מיכאל. זה בגלל שכל המגיבים החכמים חושבים שהם יודעים על מה אני מדבר.
    בבקשה תסתכל על התגובה שלי ל-7 ואתה יכול לראות כמה הם טיפשים ולבזבז את המקום עם התגובות האידיוטיות שלהם.
    בתגובה קודמת הייתי מתווכח עם מגיב שיש לו דוקטורט ותארים אחרים. הוא לא יודע על הנושא עליו אני מדבר למעלה ב-7. אבל הוא חושב שהוא יודע בגלל הכותרות המרשימות שלו. כמובן שהוא מאוד טועה.

    סגור תגובה

  • 3. עדין מעדיף פורש ישנה יותר עם מנוע בנזין  
    דור, 12-03-2024

    בעל אופי יותר איטי אז מה, לפחות מנוע ולא עוד שטות.
    מה אני מקשקש אין לי כסף אפילו לגלגל של זה .

    סגור תגובה

  • 4. תגובה ל 2 
    קוסמוס, 12-03-2024

    הכותב הינו בוט או בוק, אחד מהשניים.
    1. אל תחשוף את גופך כלל בציבור ובאופן פרטי. תעשה בכך טובה לאתר ולקוראים בו.
    2. הטמטום שלך גובל בפשע. אתה מביא מאמר להוכיח שהקרינה מזיקה שנכתב ע״י חברה המייצרת מגינים נגד קרינה. וואלה, שכנעת את כל הקוראים.
    3. אני בשם כל הקוראים מסכימים עם דעתך כי מכונית חשמלית מזיקה ומסוכנת!!!!!! לאחר שהסכמנו עם ״העובדות״ שהצגת ושכנעת אותנו שלנהוג בטרנטע עדיף על מכונית חשמלית, תעשה טובה ותנוח ממשלוח ההגיגים האינפנטיליים שלך.
    4. לסיום, מאחר ואנחנו חיים במדינה שמסוכן לחיות בה (להבדיל מקנדה), עוד סיכון אחד ממכונית חשמלית לא משנה דבר סטטיסטית מבחינתנו.

    סגור תגובה

  • 5. לא הבנתי דני. איפה מגיבים 6-8 שאתה עונה להם? 
    גל, 12-03-2024

    אתה גם חוזה עתידות?

    סגור תגובה

  • 6. רוח הזמן: החזקה והמהירה ביותר של פורשה היא חשמלית 
    DANY_TORONTO, 12-03-2024

    4. אתה אפילו יותר מבוט. אתה אידיוט מוחלט על סמך התשובה שלך.
    אתה צריך לקרוא את התשובה שלי על מרצדס E53 - ואז תבין אחת הסיבות שלי נגד מכוניות חשמליות. יש עוד סיבות רבות להתנגדויות שלי נגד מכוניות חשמליות.
    תעשה טובה לנו האנשים השפויים ואל תבזבז את המקום כאן ואת הזמן עם התגובות האידיוטיות שלך כי התשובות שלך לא עוזרות לנו האנשים השפויים.
    5 גל. קרא את התגובות שלי לגבי מרצדס E53 ותבין לפי התשובה שלי למספר 4.

    סגור תגובה

  • 7. דני עוונטה 
    איזי, 12-03-2024

    לך לנוח, תרח. גם זמנך עבר

    סגור תגובה

  • 8. המלצה לדני 
    מליץ יושר, 12-03-2024

    דני, ישנן כל כך הרבה תגובות למה שאתה כותב ורובן מתייחסות בביטול לאישיות,לטרחנות,לעלגות והרדידות שלך. ישנו פתגם ידוע, אולי תממש אותו, בבקשה...
    ״אם 4 אנשים אומרים שאתה שתוי, גם אם אתה יודע שלא שתית כלום, המעט שתוכל לעשות זה לשכב לנוח קצת״

    סגור תגובה

  • 9. רוח הזמן: החזקה והמהירה ביותר של פורשה היא חשמלית 
    DANY_TORONTO, 12-03-2024

    7 ו-8. ההערות שלי = האמת לכן אני לא שיכור והמוח שלי עובד מצוין.
    אבל לשני המטומטמים אין מה לתרום לנושאים המופיעים כאן. שניכם חייבים לקחת כדורים רבים כדי להפסיק את ההערות המטורללות.
    אבל אני בספק אם הכדורים יכולים לעזור לשניכם. אין עזרה לשניכם.
    הפתרון היחיד לכולכם הוא להיות מופקד במוסד לחולי נפש...!
    התגובות שלי למעלה חלות על המגיבים המטורפים האחרים.
    היום קיבלתי את רישיון הנהיגה החדש שלי מממשלת אונטריו. אני מוסמך כבר שנים רבות לנהוג במכונית ואופנוע.

    סגור תגובה

  • 10. אבל לא הבנתי  
    שלומי, 12-03-2024

    דני, על איזה רכבים + אופנוע = כלי תנועה אתה נוהג ?

    סגור תגובה

  • 11. הדבר הכי טוב שיכול לקרות פה 
    חשמל, 13-03-2024

    זה שהיצור המטומטם הזה שמכונה דני טורונטו עם הכינוי טרנטה יסיים כבר את חייו בשיבה טובה ויעוף לכולנו כבר לכל הרוחות! זו ממש בדיחה עצובה מה שהולך פה בכל כתבה עם השרץ ההזוי הזה.

    סגור תגובה

  • 12. רוח הזמן: החזקה והמהירה ביותר של פורשה היא חשמלית 
    DANY_TARANTA, 13-03-2024

    תסלחו לי שאני מקלל, אני זקן מיואש ללא תקווה, אנגלית אני לא יודע מספיק בשביל לחפור בפורומים בקנדה, ובישראל עוד לא כולם יודעים שיש לי בנטלי בנטיאגה ופורד פוקוס של אישתי. אלך לתדלק בתחנת דלק כי בנטלי שנת 1986 מתדלקים בדלק ומשלמים בדולרים קנדיים.

    סגור תגובה

חזור למעלה