בטיחות תחילה: בשנת 1959 הציגה וולוו חידוש מסעיר, בדמותה של חגורת בטיחות בעלת 3 נקודות עיגון - שהפכה מאז לסטנדרט בתעשיית הרכב, ועל פי הערכות הציל חיים של למעלה ממיליון בני אדם. כעת מציגה היצרנית השוודית בבעלות סינית את הדור הבא של החגורה, עם מערכת חיישנים לטובת התאמה אישית לנוסע. החגורה המתקדמת תופיע לראשונה ב-EX60 החדש, רכב הפנאי החשמלי שיוצג בשנה הבאה.
לדברי וולוו, חגורת הבטיחות החדשנית תשאב נתונים מחיישנים פנימיים, חיצוניים וחיישני תאונה, ותתאים את עצמה לגובה, למשקל, לצורת הגוף ואפילו לתנוחת הישיבה של הנוסעים ברכב. כך, למשל, נוסע גדול וכבד יותר יקבל הגדרת עומס גבוהה כדי לצמצם סיכון לפגיעת ראש, בעוד נוסע בממדים צנועים יותר יקבל עומס נמוך כדי למזער את הסיכון לשברים בצלעות.
מה עוד צריך לדעת: הלדברי וולוו, חגורה החדשה פותחה לאחר חמישה עשורים של מחקרי בטיחות ועל בסיס נתונים של 80 אלף נוסעים שהיו מעורבים בתאונות דרכים. היא מצוידת ב-11 פרופילי הגבלת עומס במקום שלושה בלבד בחגורה רגילה, ותשתף מידע עם כריות האוויר, מערכות זיהוי הנוסעים ומערכות העזר לנהג.
בזמן זיהוי התנגשות, החגורה תנתח בשברירי שניה את כיוון ההתנגשות הצפוי, המהירות ותנוחת הישיבה של הנוסע, ותגדיר בהתאם את עוצמת וכיוון המתיחה. בוולוו מצהירים כי המחקר בנושא ימשך גם בעתיד, כך שמכוניות קיימות יקבלו עדכוני תוכנה שישפרו את אופן פעולתה של החגורה.
מה אנחנו חושבים: בוולוו מפגינים חשיבה יצירתית בתחום הבטיחות משחר ההיסטוריה, ומשקיעים מאמצים לא רק בתחומים מובנים מאליהם כמו מערכות סמי-אוטונומיות וסיוע לנהג, אלא גם באלמנטים שנתפסים כמובנים מאליהם כחגורות הבטיחות. שאפו, כן ירבו.
דני-קרא את תגובתי בכתבה טויוטה לנד קרוזר, אבל בקומפקטי - כך הוא עשוי להיראות, בכתבה במראה קלאסי על בסיס מודרני: ג'יפ חשפה צ'ירוקי חדש, בכתבה רולס רויס ספקטר (בלעדי) - אל תדברו איתנו על כסף, בכתבה טסלה מודל Y (מבחן בזק) - מוכנה לתחרות קשה מאי פעם, ובכתבה טויוטה לנד קרוזר (מבחן ראשון) - יורש העצר. אם אתה לא מוצא כאן חלק מהכתבות שהזכרתי בתגובה, תחפש את הכתבות האלה ב-google.