דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

פורד קאפרי חוזרת - הפעם כפנאי-קופה חשמלית

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • פורד מחייה את הקאפרי המיתולוגית
  • הפעם כגרסה מעוצבת לאקספלורר EV
  • שיווק מקומי בסוף 2024

מוכרת לי מפעם: פורד ממשיכה במסע לשליפת שמות מהעבר, כאשר הדגם הבא שיזכה לכך הוא רכב פנאי חשמלי שיקרא על פי דיווחים באירופה "קאפרי". לצעירים בקוראינו נזכיר כי הקאפרי היתה מכונית קופה שיוצרה על ידי החטיבה האירופית של פורד בין השנים 1968 ל-1986, ונמכרה ברחבי העולם בכמעט 2 מיליון עותקים.

בפורד עדיין לא מאשרים את השם החדש, אך מצהירים כי יציגו "קרוסאובר ספורטיבי" ב-10 ביולי. על פי ההערכות מדובר יהיה ברכב פנאי חשמלי בתצורת קופה, לאקספלורר EV החשמלי - שמבוסס בעצמו על פלפטורמת MEB של קונצרן פולקסווגן. או במילים אחרות - אם האקספלורר הוא מהדורה של פורד ל-ID.4, הקאפרי יהיה גרסה בעיצוב בהשראת ה-ID.5.

מה עוד צריך לדעת: הקאפרי והאקספלורר יצוידו ביחידות ההנעה המוכרות של רכבי הפנאי מקונצרן פולקסווגן, עם מנוע בודד מאחור (286 כ"ס) או בגרסת הנעה כפולה עם צמד מנועים ו-340 כ"ס. גרסת ההנעה האחורית תצויד בסוללת 77 קוט"ש עם טווח מירבי של 602 ק"מ, כפולת ההנעה תקבל סוללה מעט יותר גדולה (79 קוט"ש) עם הבטחה לטווח מירבי של 566 ק"מ.

השניים ייוצרו במפעל ההיסטורי של פורד בקלן, גרמניה, שנוסד כבר בתחילת שנות השלושים של המאה הקודמת ובמהלך השנים ייצר להיטי מכירות כמו פיאסטה, טאונוס, גראנאדה, סקורפיו וגם קאפרי עצמה. הדגם האחרון עם מנוע בעירה פנימית שהורכב במפעל היה הפיאסטה, ולאחר הפסקת הייצור שלה השקיעה פורד 2 מיליארד דולר בהסבת המפעל לייצור דגמים חשמליים עם פוטנציאל לקצב יצור שנתי של 250 אלף יחידות.

מה אנחנו חושבים: אל מול מותגי חשמליות שנולדים חדשות לבקרים, יצרני הרכב הותיקים מנסים למצוא יתרון בדמות פניה לנוסטלגיה והחייאת שמות שחוזרים מהעבר. אבל לטעמנו, קאמבקים שכאלו יכולים להצליח בעיקר כאשר יש להם קשר כלשהו למקור, כמו למשל במקרה של רנו 5 ו-4, או פיאט 600.

כאן המקרה מסתמן כשונה ואנחנו מתקשים לראות את מעריצי הקאפרי ההיא נוהרים לרכוש את רכב הפנאי החשמלי, שבכלל מבוסס על פולקסווגן.

למאמר זה התפרסמו 8 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה