האם בקרוב נזכה ליורשת מודרנית בשושלת מכוניות הספורט עם מנוע הרוטורי (וואנקל) של מאזדה - ה-RX-7 ו-RX-8? אחרי אין סוף שמועות, רמזים ותקוות שהתנפצו, נראה שביצרנית הקטנה חוזרים שוב להבטיח את מה שחובבי רכב חולמים עליו כבר יותר מעשור: מכונית חדשה עם מנוע הרוטור המשולש.
המנהל הטכני של מאזדה, ריוצ'י אומשיטה, סיפר למגזין "מוטור-טרנד" שיורשת רוחנית ל-RX-7 נמצאת בפיתוח, אך עדיין לא עברה את המשוכה החשובה ביותר: אישור לייצור. לדבריו, המכונית כבר כמעט ומוכנה מבחינה טכנית, בין היתר תודות לידע שנצבר לאחרונה עם פיתוח המנוע הרוטורי של ה-MX-30.
צפייה בתוכן אולי בכל זאת? מאזדה מתכננת קאמבק למנוע הרוטורי
רכב הפנאי החשמלי, נזכיר, הוצע במשך זמן קצר גם בגרסה עם מאריך טווח, כמענה לביקורת על טווח הנסיעה הקצר במיוחד - 200 ק"מ בלבד. אלא שמאזדה בחרה בפתרון יוצא דופן, מנוע רוטורי מתודלק בבנזין במקום מנוע טורי שגרתי כפי שנהוג במתחרות.
ובעוד שהפתרון הזה לא סייע להצלחת ה-MX-30, שנחשב לכשלון מסחרי, ביצרנית לא איבדו אמון ברוטורי. לדברי אומשיטה, מכונית הספורט החדשה, שתעשה שימוש כמובן במנוע רוטורי חזק בהרבה, תתבסס בעיצובה על מכונית התצוגה "איקוניק SP" מ-2023. בכך ניתן לצפות לקריצה יותר ל-RX-7, המכונית המצליחה ביותר של מאזדה עם מנוע וואנקל שיוצרה ביותר מ-800 אלף יחידות בשלושה דורות בין 1978 ל-1997, ופחות ל-RX-8 שהחליפה אותה בתחילת שנות ה-2000.
לדברי אומשיטה, האיקוניק SP הסדרתית עשויה להגיע לייצור בשתי גרסאות: חשמלית עם מנוע רוטורי כמאריך טווח, ובגרסה רוטורית טהורה. מדובר בגישה שונה מזו שמאזדה בחרה ואישרה כבר לדור הבא של ה-MX-5, מכונית הספורט הקטנה. זו תושק בקרוב בדור חמישי, שבדומה לקודמיו יעשה שימוש במנוע בנזין מסורתי עם תיבה ידנית והנעה אחורית.
מאזדה הרבה שנים מנסים לסחוט מחזורים טרמודינמיים "ייחודיים". גם מנוע ה skyactive ה"רגיל" היא הכלאה בין יחס דחיסה גבוה (של מנועי דיזל) למנוע אוטו (המחזור הטרמודינמי הרגיל). מנועים מבוססי אטקינסון-מילר וואנקל הם דוגמאות נוספות למנועים שחורגים מן השגרה (המשעממת).
פחות ישנה לחובב הרכב איזה מחזור תרמודינמי מדובר - אלא שהאדיאבקטיה תהיה גבוהה. אחרי הכל - לרכב ספורטיבי נרצה מומנט גבוה - זהו המדד האמיתי של מהו "כוח" ברכב. ידוע לרובינו שכוחות סוס זה רק "קצב העבודה".
לכן היום המון מכוניות הזניחו את הפלטפורמה האטמוספרית בשביל לכלול תשתית טורבו - זאת אומרת מחזור ברייטון.
למנועי וונקל רוטוריים יש בעיות מובנות שתמיד יגרמו להם להיות לא אמינים ובעלי חיים קצרים. לא מאוזנים, וטובים בעיקר למכוניות ייחודיות ובייצור מוגבל.
היתרון של נפח קטן ועוצמה גדולה מתקזזת מול צריכת דלק גבוהה ועליות אחזקה לא סבירת.
דני ישראל טוס טוס ועזוב אותנו בשקט אתה מנסה לתפוס במה באתר רכב עם השטויות שאתה כותב,אתה חושב שאתה מצחיק בכתיבתך לך תכתוב את הגיגיך בירחון ילדים .שבוע טוב לדני טורונטו האחד והיחיד עוד ממדור אוכל 2010
בשנת 1985 קניתי אלפא רומיאו ספיידר חדשה ושמרתי אותה אחרי 1990. באותו הזמן הייתה לי סטיישן וואגן ענקית מדגם ביואיק אלקטרה והונדה 400.
1. אני זוכר את ה-NSU אבל לא את השנים בהן הוא נמכר בקנדה.
5 אריאל. אני לא טרנטה וגם לא דני מישראל. לשנינו יש מכוניות מצוינות.
7 קביבו. שלום מר חכם. איך אתה יודע שאנחנו מתכוננים ללכת לבית הכנסת ושאנחנו שומרי שבת?
12 דני. תתקשר אליי בטלפון. מספר הטלפון שלנו הוא 416-512-7488 ונוכל לשוחח. אני אגיד לאשתי לצפות לשיחתך ואם אנחנו לא בבית תשאיר את מספר הטלפון של המקום שבו אתה שוהה.
16. אין סיבה וצורך למכוניות היברידיות. רק מכוניות בנזין.
18 קובי. אני כאן.
21 קביבו. מה שמך האמיתי? דני מישראל הוא מאוד חכם והוא יודע טוב מאוד מה הוא כותב.