דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

יש זמן? מזראטי דוחה שוב את השקת קווטרופורטה ולבנטה

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • תוכניות הייצור של לבנטה וקווטרופורטה נדחות
  • תוכניות החישמול לדגמים אחרים נותרו בעינן
  • הקוואטרופורטה תהיה מזראטי ראשונה שתוצע רק על חשמל
מזראטי גראן טוריסמו

מזראטי חשפה את תוכנית החומש שלה, האמורה לבסס את המותג הוותיק במציאות המשתנה לכיוון החשמל. בתוכניות ארבעה דגמים חדשים בגרסאות בנזין וחשמל, אבל מי שהיתה אמורה להוביל את המהלך - קוואטרופורטה - קיבלה ברקס ודחייה של לא פחות משלוש שנים.

מזראטי קוואטרופורטה

מה בכל זאת בתוכנית? עוד השנה תוצג גראן-קבריו חדשה על בסיס גראן-טוריסמו, גרסת הקופה שכבר משווקת. תחילה תוצג עם מנועי בעירה פנימית ובהמשך השנה בגרסה חשמלית לחלוטין תחת השם פולגורה (Folgore, "מכת ברק" באיטלקית), השם שמזראטי מצמידה לכל הגרסאות החשמליות.

נזכיר כי בגראן-טוריסמו נמצא מנוע בנזין, V6 כפול-מגדשים (במקום V8 אטמופסרי בעבר) בשתי רמות הספק: 490 ו-550 כ"ס, ובגרסת פולגורה שלושה מנועים חשמליים בהספק 408 כ"ס כל אחד, והספק משולב של 761 כ"ס.

במהלך 2025 תגיח גרסה חשמלית ל-MC20, מכונית העל לגביה אין נתונים אבל ההערכות מדברות על מעל 1,200 כ"ס. ב-2027 ובדחייה של שנה מהתכנון המקורי, יוצג דור חדש לרכב הפנאי לבנטה שיגיע גם בגרסה חשמלית. הקוואטרופורטה תגיע שנה אחר כך וכנראה תהיה הראשונה של מזראטי רק בהנעה חשמלית.

קווטרופורטה גם תהיה כנראה מזראטי הראשונה להתהדר בפלטפורמה החדשה של סטלנטיס (חברת האם) שמכונה 'STLA גדול', בהיותה הפלטפורמה הגדולה ביותר מתוך ארבע שבתכנון. היא ייעודית להנעה חשמלית, אם כי בסטלנטיס מציינים כי היא מספיק גמישה גם לקבל מנועי בעירה פנימית.

סידור הסוללות בה הוא בתצורת T לאורך מרכז השלדה, בקיבולת שנעה בין 85-118 קוט"ש וטווח נסיעה של עד 800 ק"מ. סטלנטיס לא מרחיבה בנוגע למנועים החשמליים, אבל מציינת כי אלה יאפשרו תאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש בשתי שניות בלבד ומעל 1,000 כ"ס.

מה אנחנו חושבים: קוואטרופורטה היתה אמורה להוביל את המהפכה החשמלית של מזראטי, אבל מסיבות שונות נדחתה. להערכתנו, בעיקר מכיוון שהתכניות שהוצגו במקור התגלו כלא טובות מספיק כדי לשמור על המותג בחיים ולהפוך את הדגם למקור הכנסה משני בלבד, שכן הלבנטה תהיה הגיונית יותר להוביל מהלכים שיווקיים.

עד אז מזראטי מתכננת "להציף" את השוק עם גרסאות 'פולגורה' חשמליות, שיאפשרו לחברה בת ה-110 שנים להתמודד טוב מבעבר מול מתחרות שכבר נמצאות עמוק בעידן החשמלי, כמו פורשה ומרצדס.

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה