דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

טווח ענק והספק אדיר - פורשה טייקן המעודכנת מפציצה

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • הטייקן החשמלית עוברת רענון של אמצע החיים
  • גרסת הקצה תהיה הסדרתית החזקה בהיסטוריה של פורשה
  • תנחת בישראל לקראת אמצע השנה

שיפורים מקצה לקצה: למעלה מארבע שנים לאחר שהוצגה ועם 150 אלף מכירות מסביב לגלובוס, פורשה טייקן עברה מתיחת פנים מקיפה. השינויים כוללים יחידות הנעה משודרגות, סוללה שונה וגם עדכונים לעיצוב.

הייצור צפוי להתחיל באביב הקרוב, ולישראל הרכב צפוי להגיע בסוף הרבעון השני של 2024. תג המחיר ההתחלתי יעמוד על 835 אלף שקלים, תוספת של לא פחות מ-75 אלף שקלים לעומת הדגם הנוכחי.

מבחינה חיצונית השינוי זניח וכולל יחידות תאורה חדשות וצרות יותר מלפנים, עם אופציה לפנסי מטריקס-לד בעלי 32 אלף נוריות וטווח הארה של 600 מטרים. עדכון עיצובי נרשם גם בכנפיים הקדמיות, בכונסי האוויר ובלוגו המותג מאחור שכעת יהיה מואר. בדומה למקאן החדש, גם כאן יהיה בידול עיצובי לגרסאות הטורבו (שאינן מצוידות בטורבו כמובן).

עוד כוח: כל גרסאות הטייקן זכו למנוע אחורי משודרג, עם תוספת של עד 110 כ"ס להספק ומשקל עצמי נמוך ב-10 ק"ג. חבילת "ספורט כרונו" תוסיף מצב בוסט עם תוספת של 95 כ"ס למשך 10 שניות, בלחיצת כפתור. התוצאה? הטייקן הבסיסית, עם מנוע בודד והנעה אחורית זוכה לתוספת של 82 כ"ס להספק, ומקצצת את זמן התאוצה ל-100 קמ"ש ב-0.6 שניות ל-4.8 שניות בלבד.

פורשה לא מפרסמת בשלב זה את פירוט השיפורים בכל ארבע גרסאות המנוע, אך מציינת כי הטורבו S החזקה זוכה לתוספת משמעותית של 190 כ"ס, ותציע הספק כולל של 952 כ"ס - מה שהופך אותה לדגם החזק ביותר בייצור סדרתי בהיסטוריה של היצרנית. זמן התאוצה ל-100 קמ"ש מתקצר כאן ב-0.4 שניות ויעמוד על 2.4 שניות בלבד.

עוד חשמל: בפורשה מתגאים במערך חדש של סוללות, עם כימיית תאים שונה, צפיפות אנרגטית מוגברת, התנגדות פנימית פחותה וגם זרמי טעינה ופריקה גבוהים יותר. כל אלו אפשר להגדיל את הקיבולת מ-93 ל-105 קוט"ש, כאשר במקביל משקל הסוללה הופחת ב-9 ק"ג. התוצאה? טווח הנסיעה המירבי גדל ב-35% ויעמוד מעתה על 678 ק"מ.

במקביל, קצב הטעינה המירבי עלה מ-270 ל-320 קילוואט, עדיין עם מתח של 800 וולט, מה שאומר שמשך הטעינה מ-10% ל-80% התקצר ב-4 דקות ויעמוד על 18 דקות בלבד, זאת למרות העליה בקיבולת הסוללות.

הבלימה הרגנרטיבית שופרה אף היא ב-30%, כאשר כעת ניתן להגיע להספקי רגנרציה של 400 קילוואט בהאטה ממהירויות גבוהות.

מה עוד צריך לדעת: כל גרסאות הטייקן יוצעו מעתה עם מתלי אוויר אדפטיביים כסטנדרט, תוספת שעד כה הוצעה בתשלום של 24.5 אלף שקלים. מערכת "אקטיב רייד" תוצע כאופציה בגרסאות ההנעה הכפולה, ותאפשר איזון מרכב טוב יותר עם מערכות מדידה ופיצוי לטובת צמצום זוויות הגלגול ותנודות הגוף.

חישוקי הגלגלים עוצבו מחדש לטובת הקטנת הגרר, ואילו בתא הנוסעים יוצע כסטנדרט מתג בורר מצבי הנהיגה על גלגל ההגה, לצד מנוף חדש לשליטה במערכות העזר לנהיגה. מסכי המידע - שלושה במספר - יציעו מעתה מערך תצוגות עדכני ואינטואיטיבי מבעבר, כאשר המסך לנוסע הקדמי יאפשר גם הצגת סרטי וידאו, מבלי לאפשר לנהג לצפות בהם בזמן הנהיגה.

מה אנחנו חושבים: פורשה מוכיחה שוב כי המעבר לחשמל לא חייב לבוא על חשבון היומרות הספורטיביות. הטייקן, שכבר במועד השקתה הציגה יכולות פנומנליות, משדרגת אותן כעת עם ביצועים יוצאי דופן בגרסה הבכירה, לצד שיפור מרשים של טווח הנסיעה וקצב הטעינה בכל היצע הגרסאות.

לצד החשש הגדול מהיום שבו גם הבוקסטר, הקאיימן וה-911 יעברו לחשמל - והוא ללא ספק יגיע - יש בנו תקווה קטנה שפורשה תדע לעשות גם את זה על הצד הטוב ביותר.

למאמר זה התפרסמו 21 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה