דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

מדריך: מה הסיפור של טווח הנסיעה?

Getting your Trinity Audio player ready...


עד היום כשנסענו עם רכבי בנזין, עצרנו כל כמה מאות קילומטרים לתדלוק קצר של כמה דקות והמשכנו בנסיעה אל היעד. אך עם רכב חשמלי הענייין שונה וניהול הטווח הפך לנושא שצריך להתחשב בו.

צפייה בתוכן מדריך: מה הסיפור של טווח הנסיעה?



כיום, פריסת תחנות הטעינה נמוכה מזו של תחנות הדלק וישנה חשיבות לרכבים בעלי טווח נסיעה גדול ככל האפשר ובהתאם לתקציב כמובן. לרוב סוללה גדולה יותר תספק טווח ארוך יותר, אך זה לא הדבר היחיד.

ישנה חשיבות גם למערכת ניהול צריכת החשמל, לאווירודינמיות, למשקל הרכב וכמובן גם לסגנון הנהיגה. אז כדי לענות על כל השאלות, לקחנו את ג'ילי גיאומטרי C ובדקנו מה אפשר לעשות כדי להשיג טווח נסיעה ארוך ככל האפשר.

למאמר זה התפרסמו 8 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

  • 1. רכב חשמלי זה משהו חצי אפוי.  
    גקי, 05-12-2022

    זה דומה לרכב גדול שיש לו מיכל דלק קטן ואישור לתדלוק כל שבוע. לנהוג ברכב כשאתה טרוד כל הזמן במחשבה מתי התדלוק הבא זו הרגשה נוראית. גם אם הגעת לתחנת טעינה להבדיל מתדלוק מיכל אתה חייב כמה שעות ארוכות להמתין. עד שלא יהיה מנוע גיבוי שעליו עובדים מפתחים רבים בעולם מומלץ להסתפק ברכב היברידי. גם לאלה שנהנים ממחיר הנסיעה הזול משרד התחבורה מתכוון לחייב במיסוי גבוה. אין סיכוי שהמדינה תוותר על ההכנסות

    סגור תגובה

  • 2. ל1  
    רוני, 05-12-2022

    שטויות אפשר לחשוב שבנזין לא מתדלקים בכל שבוע

    סגור תגובה

  • 3. ל1 
    ., 06-12-2022

    חצי אפוי אולי אבל עם עלות של 10 אג לק'מ. נסיעה מפנקת בטירוף, כוח זמין, טווח ממש לא רע )אפשר להגיע לאילת...אבל מי נוסע לשם על בסיס שבועי?. בקיצור-הרבה יותר טוב מבנזין. ואם כל זה חצי אפוי-אהלן וסהלן!!!

    סגור תגובה

  • 4. תגובה למגיב 1 
    בעל רכב חדמלי כבר שנתיים, 07-12-2022

    כבעל טסלה 3 כבר שנתיים אני חייב לומר לך שאתה טועה בגדול.

    ראשית, מילוי סוללה לא לוקח שעות. טעינה מ-20 ל-80 אחוז במטען ציבורי מהיר דורשת כ-30 דקות.

    שנית, לאחר שנתיים עם טסלה, גיליתי שגם את זה לא צריך. רק פעם אחת (!) בכל השנתיים האלה נדרשתי לעצור למילוי חשמל.

    אני ממלא כל ערב, בחניה הביתית שלי, בדיוק כפי שאני טוען את הסמארטפון שלי כל ערב. בלי לחשוב כמה סוללה נשארה או כמה צריך. פשוט מחבר לטעינה, זה לוקח 2 שניות, והולך לישון. קם בבוקר והרכב מלא.

    אחרי שנתיים אני יכול לומר שאין דבר כזה "חרדת טווח". להיפך. אני פחות חושב על הטווח או על נושא הטעינה בכלל, ממה שהיה לי ברכב דיזל הקודם שלי. זה בדיוק ההיפך. זה לא מטריד אותי כהוא זה. ברכב הדיזל הייתי צריך לחשוב כל שבוע איפה לתדלק. ומשקיע 5 דקות זמן בשביל זה. כיום, בחשמלי, זה פחות זמן (2 שניות ביום. בחניה בבית) ופחות מחשבה ותיכנון (כל יום מחברים. ואם שכחתי לא נורא. אפשר לדלג על יום או יומיים או שלושה גם)

    הטווח סביר. בטסלה LR שלי הטווח המוצהר הוא 600 קמ והאמיתי הוא כ 520 קמ. שזה הספיק לי לטיול משפחתי ברמת הגולן וחזרה הביתה לאיזור המרכז, בלי שום טעינה בדרך.

    להיפך, ברכב בנזין חושבים כל הזמן איפה ומתי לתדלק. זה מת. יותר לא חושבים על זה.

    מה שכן - זה נכון רק למי שיש טמדת טעינה בבית. למי שאין - שלא ייקח חשמלית.

    סגור תגובה

  • 5. חשמלי 
    יגאל, 07-12-2022

    תספרו אמת על הקרינה החשמלית על הנוסעים

    סגור תגובה

  • 6. אחיזת עיניים  
    עופר, 07-12-2022

    כביכול סירטון על רכבים חשמליים בפועל פירסומת אפילו לא חבויה לגילי

    סגור תגובה

  • 7. רק חשמלי 
    יעקב, 10-12-2022

    לאחר 2 מכוניות היברידיות עברתי לחשמלי ואין מה להשוואת החשמלי מנצח ללא עוררין. היום נראת לי מכונית על דלק כמכונה פרימיטיבית לעומת החשמלי מכל הבחינות

    סגור תגובה

  • 8. חשמלי לא כלכלי 
    שי, 11-12-2022

    מי שקנה חשמלי בטוח יגיד שזה לא Issue ושהוא מאושר. אבל בפועל כיום חשמלי לא כלכלי. 240k+ על רכב?! זה תוספת של כמה שנים טובות של דלק.

    סגור תגובה

חזור למעלה