עד היום לא הענקנו חשיבות לטווח הנסיעה של הרכב, אך מאז מהפכת הרכבים החשמליים זה מעסיק את כולם. איך אפשר להשיג את הטווח המוצהר והאם כנהגים נוכל אפילו לשפר אותו? יצאנו לבדוק את הנושא עם ג'ילי גיאומטרי C
עד היום כשנסענו עם רכבי בנזין, עצרנו כל כמה מאות קילומטרים לתדלוק קצר של כמה דקות והמשכנו בנסיעה אל היעד. אך עם רכב חשמלי הענייין שונה וניהול הטווח הפך לנושא שצריך להתחשב בו.
צפייה בתוכן מדריך: מה הסיפור של טווח הנסיעה?
כיום, פריסת תחנות הטעינה נמוכה מזו של תחנות הדלק וישנה חשיבות לרכבים בעלי טווח נסיעה גדול ככל האפשר ובהתאם לתקציב כמובן. לרוב סוללה גדולה יותר תספק טווח ארוך יותר, אך זה לא הדבר היחיד.
ישנה חשיבות גם למערכת ניהול צריכת החשמל, לאווירודינמיות, למשקל הרכב וכמובן גם לסגנון הנהיגה. אז כדי לענות על כל השאלות, לקחנו את ג'ילי גיאומטרי C ובדקנו מה אפשר לעשות כדי להשיג טווח נסיעה ארוך ככל האפשר.
זה דומה לרכב גדול שיש לו מיכל דלק קטן ואישור לתדלוק כל שבוע. לנהוג ברכב כשאתה טרוד כל הזמן במחשבה מתי התדלוק הבא זו הרגשה נוראית. גם אם הגעת לתחנת טעינה להבדיל מתדלוק מיכל אתה חייב כמה שעות ארוכות להמתין. עד שלא יהיה מנוע גיבוי שעליו עובדים מפתחים רבים בעולם מומלץ להסתפק ברכב היברידי. גם לאלה שנהנים ממחיר הנסיעה הזול משרד התחבורה מתכוון לחייב במיסוי גבוה. אין סיכוי שהמדינה תוותר על ההכנסות
חצי אפוי אולי אבל עם עלות של 10 אג לק'מ. נסיעה מפנקת בטירוף, כוח זמין, טווח ממש לא רע )אפשר להגיע לאילת...אבל מי נוסע לשם על בסיס שבועי?. בקיצור-הרבה יותר טוב מבנזין. ואם כל זה חצי אפוי-אהלן וסהלן!!!
כבעל טסלה 3 כבר שנתיים אני חייב לומר לך שאתה טועה בגדול.
ראשית, מילוי סוללה לא לוקח שעות. טעינה מ-20 ל-80 אחוז במטען ציבורי מהיר דורשת כ-30 דקות.
שנית, לאחר שנתיים עם טסלה, גיליתי שגם את זה לא צריך. רק פעם אחת (!) בכל השנתיים האלה נדרשתי לעצור למילוי חשמל.
אני ממלא כל ערב, בחניה הביתית שלי, בדיוק כפי שאני טוען את הסמארטפון שלי כל ערב. בלי לחשוב כמה סוללה נשארה או כמה צריך. פשוט מחבר לטעינה, זה לוקח 2 שניות, והולך לישון. קם בבוקר והרכב מלא.
אחרי שנתיים אני יכול לומר שאין דבר כזה "חרדת טווח". להיפך. אני פחות חושב על הטווח או על נושא הטעינה בכלל, ממה שהיה לי ברכב דיזל הקודם שלי. זה בדיוק ההיפך. זה לא מטריד אותי כהוא זה. ברכב הדיזל הייתי צריך לחשוב כל שבוע איפה לתדלק. ומשקיע 5 דקות זמן בשביל זה. כיום, בחשמלי, זה פחות זמן (2 שניות ביום. בחניה בבית) ופחות מחשבה ותיכנון (כל יום מחברים. ואם שכחתי לא נורא. אפשר לדלג על יום או יומיים או שלושה גם)
הטווח סביר. בטסלה LR שלי הטווח המוצהר הוא 600 קמ והאמיתי הוא כ 520 קמ. שזה הספיק לי לטיול משפחתי ברמת הגולן וחזרה הביתה לאיזור המרכז, בלי שום טעינה בדרך.
להיפך, ברכב בנזין חושבים כל הזמן איפה ומתי לתדלק. זה מת. יותר לא חושבים על זה.
מה שכן - זה נכון רק למי שיש טמדת טעינה בבית. למי שאין - שלא ייקח חשמלית.