דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

יונדאי סונטה טורבו: 5 עובדות שכדאי להכיר

Getting your Trinity Audio player ready...

לראשונה מזה למעלה מעשור, תוצע בישראל יונדאי סונטה בגרסה שאיננה היברידית. מדובר בגרסה חדשה עם מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.6 ליטרים, שתימכר לצד הגרסה ההיברידית המוכרת והמצליחה.

בתקופה האחרונה הפכה הסונטה למכונית המנהלים-סדאן הנמכרת ביותר בישראל, עם נתח שוק שמתקרב ל-40%. הגרסה החדשה צפויה לסייע לה לפנות לקהלים נוספים.

 יונדאי סונטה טורבו

1. העיצוב

הדור הנוכחי של יונדאי סונטה מפגין עיצוב יוצא דופן, שנשמר כמובן גם בגרסת הטורבו החדשה. זו ללא ספק מכונית מושכת מבטים: הסגנון הוא קופה-4-דלתות, בהתאם לטרנד הרווח בקטגוריית המנהלים, וההשראה הגיעה ממכונית הקונספט "לה פיל רוג'", שהוצגה בתערוכת ז'נבה 2018.

מלפנים ניתן להבחין במכסה מנוע ארוך עם קווי-שרירים בולטים, שמסתיים בגריל טרפז אנכי וגדול מימדים. פס הכרום בשני צדדיו של מכסה המנוע, שמתחיל בפנסים הראשיים, הופך לתאורת לד מרהיבה שנדלקת ברגע שמניעים את הרכב. כאשר הרכב מדומם, נראה הפס כמו גימור כרום שגרתי שמתחבר אל קו החלונות.

 יונדאי סונטה טורבו

מאחור ניתן לזהות זנב בולט ורחב, עם יחידת תאורה רחבה שמחברת בין שני הפנסים ומזכירה לא מעט דגמי יוקרה. גם השינוי במימדים תומך בהפיכת הסונטה למכונית בעיצוב ספורטיבי מבעבר: לעומת הדור הקודם, האורך צמח ב-4.5 ס"מ (מתוכם נוספו 3.5 לבסיס הגלגלים) והגובה קוצץ ב-3 ס"מ.

 יונדאי סונטה טורבו

2. הביצועים

עד כה שווקה הסונטה עם יחידת הנעה היברידית יעילה שהצטיינה בחסכון בדלק ובפליטת המזהמים, אבל גרסת הטורבו החדשה מאפשרת לסונטה לפנות לקהלים חדשים, כאלו שמחפשים את חוויית הביצועים.

מנוע הטורבו החדש מסדרת SmartStream, שמוכר גם מיונדאי טוסון, מייצר הספק של 180 כוחות סוס ומומנט נדיב של 27 קג"מ. המנוע משלב בנוסף למערכת הזרקה ישירה בלחץ גבוה ומגדש טורבו, גם מערכת חדשה של תזמון שסתומים משתנה רציף (CVVD). זוהי המערכת היחידה השולטת לא רק על זמן פתיחת השסתומים אלא גם על משך פתיחת השסתומים בזמן עבודה.

יונדאי סונטה טורבו

המנוע הזה מאפשר לגרסת הטורבו להאיץ ל-100 קמ"ש בתוך 8.6 שניות בלבד, מהר יותר ב-6 עשיריות השניה בהשוואה לדגם המוכר.

המנוע מעביר את הכוח דרך תיבת הילוכים אוטומטית פלנטארית בעלת 8 יחסי העברה (לעומת 6 בגרסה ההיברידית), המאפשרת החלפות מהירות וחלקות ומעניקה אפשרות תפעול ידני באמצעות מנופים מאחורי ההגה. לרשות הנהג עומדת מערכת Drive Mode לבחירת מצבי נהיגה השולטים על תגובות המנוע ותיבת ההילוכים.

 יונדאי סונטה טורבו

3. האבזור

כמצופה ממכונית מנהלים מודרנית, וכהמשך למורשת של הדור הקודם, הסונטה טורבו מוצעת במפרט אבזור עשיר במיוחד. גרסת ה"סופרים" כוללת בין היתר מסך מולטימדיה בגודל "8 עם קישוריות אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי בחיבור אלחוטי, מצלמת רוורס, הנעה מרחוק, תצוגה עילית של נתוני הנסיעה בהקרנה על השמש הקדמית, כניסה והנעה ללא מפתח, פתיחה חכמה לדלת תא המטען, בלם יד חשמלי עם פונקציית עמידה ברמזור, כפתורי העברת הילוכים, מראה מתכהה, בקרת אקלים מפוצלת עם פתחים מאחור, תאורת לד מלאה, מושבי עור חשמליים עם אוורור וחימום, חימום לגלגל ההגה, זכרון לכוונון מושב הנהג, טעינה אלחוטית ותאורת אווירה פנימית.

 יונדאי סונטה טורבו

גרסת ה"לימיטד" הבכירה מוסיפה למפרט גם לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12.25 אינץ', תאורת לד פנימית, גג שמש פנוראמי נפתח, חיישני חניה מקוריים מלפנים ומאחור וגם מערך מצלמות מתקדם - עליו נרחיב בסעיף הבא.

יונדאי סונטה טורבו

4. הבטיחות

בהתאם להצהרה של יונדאי מהשנים האחרונות, שהבטיחה לייבא כל רכב חדש לישראל עם מלוא מערכות הבטיחות האפשריות, גם הסונטה מגיעה עם מערך מקיף במיוחד של עזרי בטיחות מתקדמים.

 יונדאי סונטה טורבו

מפרט הבטיחות הסטנדרטי כולל לא פחות מ-9 כריות אוויר, בלימת חירום אוטונומית עם זיהוי כלי רכב, זיהוי הולכי רגל וזיהוי תנועה חוצה בצמתים, מערכת לשמירה על מרכז נתיב הנסיעה, התרעת עייפות, ניטור שטחים מתים במראות הצד כולל תיקון אקטיבי באמצעות בלימה דיפרנציאלית במעבר לנתיב שאינו פנוי, התרעה מפני רכב חוצה מאחור עם בלימה אוטונומית, התרעת פתיחת דלת במעבר רכב חולף, בקרת שיוט אדפטיבית עם מנגנון זחילה בפקקים, התרעה על תחילת הנסיעה של הרכב מלפנים, התרעה על שכחת ילד במושב האחורי ואורות גבוהים אוטומטיים.

 יונדאי סונטה טורבו

גרסת ה"לימיטד" כוללת גם מערך של 4 מצלמות היקפיות, שמייצרות צילום חי של השטחים המתים על גבי לוח המחוונים הדיגיטלי בעת הפעלת איתות לצורך מעבר נתיב. כמו כן מציעה הגרסה הבכירה גם מערכת להתרעה ומניעת התנגשות בכניסה וביציאה מחניות.

בזכות המערכות האלו זכתה יונדאי סונטה לציון מירבי של 5 כוכבי בטיחות מארגון הבטיחות הפדראלי NHTSA ואילו מארגון ה-IIHS האמריקאי היא קיבלה את ציון הבטיחות הגבוה ביותר, Top Safety Pick.

יונדאי סונטה טורבו

5. המרווח הפנימי

הסונטה הנוכחית מבוססת על פלטפורמת ה-N3 של היצרן, שאפשרה הגדלה בולטת של המימדים - ובעיקרם הגדלה של 3.5 ס"מ בבסיס הגלגלים, שהגיע לנתון של 284 סנטימטרים. יחד עם אורך כולל של 490 ס"מ ורוחב של 186 ס"מ, מתקבל רכב מרווח במיוחד שיאכלס חמישה נוסעים בנוחות. הנוסעים מאחור יהנו גם מפתחי מיזוג ואביזרים נוספים.

 יונדאי סונטה טורבו

אפשר לפתוח את תא המטען בשתי דרכים: האחת, לעמוד לידו עם המפתח בכיס במשך מספר שניות, וכך אפשר להעמיס פנימה ציוד גם אם הידיים אינן פנויות. הדרך השניה מפתיעה: לוחצים על השטח הלבן העליון שבתוך הסמל - למרות שהוא נראה כחלק מהגוף, זהו כפתור… נפח תא המטען עומד על 510 ליטרים, מהגדולים בקטגוריה. בשונה מהדור הקודם, כאן ניתן למצוא גם גלגל חלופי.

למאמר זה התפרסמו 1 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו
חזור למעלה