דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

אופל אסטרה 2022: מה השתנה?

Getting your Trinity Audio player ready...


השושלת של אופל אסטרה החלה לפני למעלה מ-30 שנה, כאשר הוצגה בספטמבר 1991 כיורשת של אופל קאדט. מאז חלפו לא מעט שנים, בהן הספיקה האסטרה להפוך לאחד השמות הותיקים והמוערכים בשוק הרכב האירופי. בתקופה הזו נמכרה האסטרה בתצורות האצ'בק, סטיישן וקופה, זכתה לגרסאות ספורטיביות וגם קטפה את תואר רכב השנה באירופה לפני שנים ספורות.

הדור החדש של האסטרה, השישי במספר, מגיע לישראל בימים אלו. האסטרה החדשה היא הראשונה בשושלת שפותחה על ידי קונצרן סטלנטיס, ומבוססת על פלטפורמת EMP2 המוצלחת. מה זה אומר עליה? במה היא שונה מדורות קודמים, מה מבדיל אותה מהמתחרות ומה עוד צפוי לה בהמשך הדרך?

אופל אסטרה

העיצוב

הדור החדש של אופל אסטרה מציג מראה רענן וספורטיבי מבעבר, עם המעבר לשפת העיצוב החדשה של אופל - Opel Visor. המראה כולל סבכה קדמית הנמצאת בשורה אחת יחד עם יחידות התאורה הצרות וכונסי אוויר מדומים מכילים את פנסי הערפל. מהצד נפגוש קווים חדים בקו הכנפיים, הדלתות וקורה C ואילו מאחור הקו המחודד ממשיך עם צמד פנסים צרים ומחודדים. כמו בשאר דגמי אופל החדשים, שמו של הדגם נפרס מתחת לסמל המותג.

אופל אסטרה

בהשוואה לדור הקודם, האסטרה החדשה ארוכה יותר ב-2 ס"מ בקירוב, רחבה יותר ב-5 ס"מ ונמוכה יותר ב-2 ס"מ - מה שתורם לפרופורציות הספורטיביות.

ואם זה לא מספיק - אז היבואנית בחרה לשווק את האסטרה בישראל רק בגרסת ה-GS ליין הספורטיבית למראה, עם גג ומראות בצבע שחור, חישוקי "18 יפהפיים, חלונות כהים והשחרות נוספות מבחוץ. גם תא הנוסעים נהנה ממראה ספורטיבי עם דוושות אלומיניום, גימורי אלקנטרה ועוד.

אופל אסטרה

האבזור

אם בעבר, אצל היבואנית הקודמת, שווקה האסטרה עם מפרטי אבזור מצומצמים עבור ציי הרכב - הרי שכיום המצב שונה בתכלית. האסטרה החדשה מגיעה כסטנדרט עם מפרט עשיר במיוחד, הכולל בין היתר תאורת מטריקס-לד, צמד מסכי 10 אינץ' ללוח המחוונים ולמולטימדיה (האחרונה דוברת עברית), קישוריות אלחוטית לממשקי אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, מושבי אלקנטרה משולבי עור עם כוונון חשמלי וזכרונות למושב הנהג, כניסה והנעה ללא מפתח, בקרת אקלים מפוצלת עם יציאות מאחור, גג שמש פנוראמי עם וילון הצללה, 4 מצלמות חניה היקפיות המספקות תצוגת 360 מעלות, חימום להגה ולמושבים הקדמיים, תאורת אווירה עם 8 גוונים, בלם יד חשמלי, טעינה אלחוטית לסלולארי ומנופי שליטה מההגה על תיבת ההילוכים.

אופל אסטרה

הנוחות

פלטפורמת ה-EMP2, שמקורה בקונצרן PSA, מאפשרת לאסטרה להיות נוחה משמעותית מבעבר. הארכת בסיס הגלגלים, יחד עם הרחבת מפסקי הסרנים והקשחת השלדה, אפשרו ליצרנית להעניק לאסטרה כיול מתלים רך יחסית, כך שלמרות הצמיגים נמוכי החתך מתקבלת יכולת ספיגה מרשימה.

אופל אסטרה החדשה תוכננה להיות Autobahnproof - כך על פי הגדרת היצרנית. המשמעות: האסטרה תוכננה לאפשר יכולת שיוט במהירות גבוהה למשך זמן ממושך. לשם כך היא נהנית ממקדם גרר נמוך של 0.269 שתורם רבות לבידוד הרעשים, בנוסף לכיול המתלים והשלדה המוצלח.

בנוסף האסטרה מצוידת כסטנדרט במושבים ארגונומיים ייחודיים (AGR) שמעניקים תמיכת גוף מצוינת לאורך זמן ועוטים ריפוד משולב אלקנטרה. מושב הנהג מגיע עם כוונון חשמלי בשמונה מצבים ושלושה זיכרונות, כך שכל נהג יוכל להתמקם בעמדה הנוחה לו ביותר.

אופל אסטרה

הבטיחות

אופל אסטרה מוצעת בישראל עם מפרט אביזרי בטיחות עשיר יותר מאי פעם, ונדיב גם לעומת מה שמציעות חלק מהמתחרות. בין היתר נמצא כאן 6 כריות אוויר, מערכת בלימת חירום אוטונומית הפעילה עד למהירות של 140 קמ"ש ומזהה גם הולכי רגל ורוכבי דו-גלגלי, מערכת סיוע לשמירת נתיב הנסיעה הכוללת התרעת סטייה מנתיב ותיקוני היגוי אקטיביים, בקרת שיוט אדפטיבית כולל יכולת עצירה מלאה וזינוק מעמידה, מערכת שמירת מיקום בנתיב בזמן שימוש בבקרת השיוט האדפטיבית, זיהוי תמרורי תנועה והמלצה לשינוי המהירות בהתאם בבקרת השיוט, מערכת למניעת סנוור והחלפת עוצמת התאורה בהתאם לתנאי הדרך, התרעת רכב בשטח המת, התרעת עייפות וזיהוי תנועה חוצה מאחור.
בנוסף כוללת האסטרה טכנולוגיות שלא מקובל לפגוש בסגמנט המשפחתיות. לדוגמה, יחידות התאורה האדפטיביות Intelli-Lux LED Pixel Lights , ובהם 168 אלמנטים של תאורה המאפשרים פיזור מדויק של אלומת האור לשם קבלת ראות מיטבית בכביש חשוך, תוך מניעת סנוור של התנועה המגיעה ממול.

אופל אסטרה

הביצועים

האסטרה החדשה משווקת בישראל עם מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.2 ליטרים מסדרת PureTech שמפיק 130 כ"ס ב-5,500 סל"ד ומייצר מומנט של 23.4 קג"מ ב-1,750 סל"ד. הכוח יורד אל הגלגלים הקדמיים באמצעות תיבת 8 הילוכים אוטומטית, ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 9.7 שניות ואילו המהירות המרבית עומדת על 210 קמ"ש.

בורר מצבי נהיגה מאפשר לבחור באחד מתוך שלושה מצבי נהיגה (ECO, Normal, Sport) המתאימים את תגובת המנוע ותיבת ההילוכים לדרישות הנהג. נציין כי הביצועים לא מגיעים על חשבון צריכת הדלק, שעומדת על 16.9 ק"מ לליטר לפי תקן WLTP.

אופל אסטרה

חשמל מעבר לפינה

וזה לא הסוף, שכן במהלך השנה הבאה צפויה האסטרה להציג עוד שתי אופציות מחושמלות. הראשונה שבהן היא גרסה היברידית-נטענת, הכוללת מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.6 ליטרים ולצידו מנוע חשמלי. השניים מייצרים הספק משולב של 180 כ"ס ומומנט של 36.7 קג"מ, ובאמצעות סוללת 12.4 קוט"ש מתאפשרת נסיעה חשמלית, שקטה ונקיה מזיהום למרחק של כמעט 60 קילומטרים.

אופל אסטרה

בנוסף צפויה גם גרסה עם הנעה חשמלית מלאה, שטרם נחשפה. על פי הערכות, זו צפויה לכלול מנוע חשמלי בהספק של 156 כ"ס, כאשר סוללת 56 קוט"ש תספק טווח נסיעה של כ-400 ק"מ.

למאמר זה התפרסמו 4 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה