דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

5 סיבות לקנות רכב היברידי נטען

Getting your Trinity Audio player ready...


רכבים היברידיים-נטענים, שמכונים גם רכבי פלאג-אין הייבריד או פשוט PHEV, משלבים בין העולמות. מצד אחד יש להם מנוע חשמלי וסוללה גדולה יחסית, שנטענת מהשקע וגם יכולה להיטען במהלך הנסיעה ומסוגלת לספק עשרות קילומטרים של נסיעה שקטה, ירוקה וחסכונית; מצד שני, הם מצוידים בנוסף גם במנוע בנזין יעיל שמספק ביצועים מצוינים ומאפשר להשתחרר מהדאגות לגבי טווח הנסיעה החשמלי. אז האם הם הפתרון המושלם? למי מתאימים הרכבים הנטענים ומה הסיבות שבגללן שווה לשקול רכישה של רכב פלאג-אין?

MG EHS

1. בגלל הביצועים

שני מנועים מספקים הרבה יותר כוח ממנוע אחד. זו הסיבה שרוב רכבי הפלאג-אין מציעים ביצועים יוצאים מהכלל, עם תאוצות זריזות יותר בהשוואה לרבים מהרכבים בעלי ההנעה המסורתית. בנוסף, המנוע החשמלי מציע זמינות כוח מצוינת כאשר כמעט כל המומנט שלו זמין כבר מסל"ד אפסי, מה שמייצר תגובה מיידית של הרכב לפקודת הדוושה.
צמד המנועים של MG EHS מייצר הספק משולב של 258 כ"ס ומומנט של 37.7 קג"מ, מה שמביא לתאוצה ל-100 קמ"ש שאורכת 6.9 שניות בלבד - נתון שמקובל לפגוש בדרך כלל ברכבי ספורט.

MG EHS

2. בגלל האבזור

הטבות מס הקניה מאפשרות ליבואני הרכב לאבזר את רכבי הפלאג-אין באופן נדיב. זאת מכיוון שכל תוספת של אביזר מתומחרת מול היצרן, ומתווספת לחישוב הכולל של מס הקניה - כך שבסופו של יום אביזר מסוים ברכב פלאג-אין עולה ליבואן, אחרי מיסים, פחות מאשר אותו האביזר ברכב עם הנעה רגילה.

במקרה של MG EHS, רשימת האבזור חריגה ביחס למקובל בקטגוריה וכוללת בין היתר מערכת מולטימדיה מקורית עם מסך בגודל 10.1 אינץ', לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12.3 אינץ', חישוקי 18 אינץ' קלים, תאורת לד, חיישני חניה מלפנים ומאחור, 4 מצלמות היקפיות, בלם יד חשמלי, מושבים בריפוד עור משולב אלקנטרה עם כוונון חשמלי וחימום מלפנים, בקרת אקלים מפוצלת עם פתחים מאחור, תאורת אווירה פנימית, שפע מערכות בטיחות אקטיביות, תא מטען חשמלי ועוד.

MG EHS

3. בגלל איכות הסביבה

כדור הארץ הולך ומתחמם, זה לא סוד. יותר ויותר מדינות מכריזות על צמצום בפליטת הפחמן ובהתאם מטילות מגבלות שונות על רכבים מונעי בנזין ודיזל. מנגד, המעבר לרכבים חשמליים גובה גם הוא מחירים אקלימיים לא פשוטים: יצור סוללות הליתיום מזהם גם הוא, ולא ברור כיצד ימוחזרו הסוללות בעתיד.

רכבי הפלאג-אין הייבריד נותנים את המענה לשתי הבעיות האלו: במימד המקומי, הם מונעים את זיהום האוויר במרכזי הערים באמצעות היכולת שלהם לנוע ללא שריפת דלקים פוסיליים במרחקים היומיומיים. ובמימד הגלובאלי, הסוללות שלהם קטנות משמעותית מאלו של הרכבים החשמליים, בפער עצום, וכך קטן גם הזיהום שכרוך בייצור הסוללות.

MG EHS

4. בגלל החסכון

קודם כל ולפני הכל, רכבי פלאג-אין הייבריד מצטיינים בחסכון - בעיקר בהוצאות האנרגיה, אך גם בהוצאות הקבועות ולעיתים גם בעלות הרכישה. נסביר באמצעות דוגמא: ל-MG EHS יש סוללה בקיבולת של 16.6 קוט"ש, שניתנת לטעינה ביתית בעלות של כ-9 שקלים, נכון למחירי החשמל של חודש מרץ 2022. באמצעות הסוללה הזו ניתן לנסוע על החשמל בלבד למרחק של 52 קילומטרים. לשם השוואה, רכב מקביל עם מנוע בנזין וצריכת דלק ממוצעת של 10 ק"מ לליטר, בחישוב לפי מחיר הדלק העדכני, יצרוך דלק בשווי של 36 שקלים - פי 4 בדיוק.

בחישוב שנתי, מי שנוסע לעבודה מדי יום למרחק של 50 קילומטרים יחסוך כל שנה למעלה מ-6,300 שקלים רק בנסיעות למקום העבודה, וזה עוד לפני החישוב של נסיעות נוספות בשעות הפנאי ובסופי שבוע.

MG EHS

בנוסף, רכב היברידי-נטען נהנה מהטבת מס קניה משמעותית: לעומת רכב רגיל עליו משולם מס קניה של 83%, מס הקניה על רכב היברידי נטען עומד על 40% בלבד - כך שניתן למצוא רכבים היברידיים-נטענים במחיר דומה לרכבים עם הנעה רגילה, על אף הטכנולוגיה היקרה שמוטמעת בהם.

מי שיקבל רכב היברידי-נטען ממקום העבודה יהנה גם מהטבה משמעותית של 1,000 שקלים מדי חודש בשווי השימוש, וגם עלות הטיפולים והאחזקה עשויה להיות נמוכה יותר ברכב פלאג-אין, שכן השימוש במנוע הבנזין מופחת וגם הבלאי לרפידות הבלמים נמוך יותר בשל הבלימה הרגנרטיבית.

מי שיבחר ב-MG EHS יהנה גם מאחריות מורחבת של 8 שנים או 150,000 ק"מ על הסוללה ו-5 שנים א 150,000 ק"מ על יתר מערכות הרכב, מה שנותן ללקוח שקט נפשי.

MG EHS

5. בגלל שאין חרדת טווח

רכבים חשמליים יוצרים לא פעם "חרדת טווח" בקרב המשתמשים, זאת מכיוון שלעומת התדלוק המהיר של רכבי בנזין ודיזל - רכב חשמלי דורש טעינה ארוכה בהרבה, וזמינות עמדות הטעינה כמובן מצומצמת בהרבה לעומת הפריסה הנרחבת של תחנות הדלק.

רכב פלאג-אין מנטרל את החששות האלו: ביומיום טוענים את הרכב בבית ונוסעים באמצעות החשמל למרחקים הרגילים, וכאשר ישנה נסיעה ארוכה יותר - אפשר פשוט להסתמך על מנוע הבנזין ולנסוע למעשה ברכב היברידי, שטוען את עצמו במהלך הנסיעה ומשתמש בשני המנועים במקביל.

* נתוני צריכת הדלק, צריכת החשמל וטווח הנסיעה הינם מבדיקות מעבדה שהתקבלו מהיצרן. נתונים אלו בפועל מושפעים מתנאי הדרך, מתחזוקת הרכב וממאפייני הנהיגה ולכן עלול להיווצר פער משמעותי ביחס לנתוני המעבדה. 

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה