דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

5 דברים שצריך לדעת על קיה סלטוס

Getting your Trinity Audio player ready...


כבר לא מעט שנים שקיה מובילה את סגמנט רכבי הפנאי בישראל. היא עושה את זה בין היתר בזכות ארסנל רחב של דגמי פנאי, שמצליחים לקלוע כמעט לכל צרכן בישראל: החל מהסטוניק הקטן, דרך האקסיד הקומפקטי, הנירו החסכוני, הספורטז' הפופולארי ועד לקיה סורנטו הגדול והמרווח.

לפני כשנתיים הצטרף עוד שחקן דומיננטי לנבחרת: קיה סלטוס, רכב פנאי משפחתי שהפך מאז ללהיט מכירות ונמכר באלפי עותקים. הנה מה שחשוב לדעת עליו.

קיה סלטוס

העיצוב: טעם אמריקאי

קיה סלטוס נוצר בין היתר עבור הקהל האמריקאי, והוא גם משווק בישראל בתקינה אמריקאית. לשם כך העניקו לו מעצבי קיה חזות קשוחה ומראה בולט של SUV. מלפנים ניתן למצוא חרטום אנכי, סבכה קדמית בגימור דמוי יהלום עם "אף הנמר" הקלאסי של קיה, פסי כרום בוהקים ואת חתימת הלד של תאורת היום שמשלימה הופעה אלגנטית.

במבט מהצד ניתן להבחין בחישוקי 17 אינץ' קלים שמוצעים כסטנדרט, תאורת איתות מבוססת לד במראות הצד, חלונות כהים ומסילות גג שימושיות, ומאחור ישנה דלת תא מטען עם גימורי כרום שמחברים בין צמד יחידות התאורה, מגלש תחתון שמזכיר מיגון גחון ומעניק מראה קשוח ויחידות תאורה מבוססות לד (בגרסת ה-EX).

את הסלטוס ניתן לקבל ב-10 אפשרויות צביעה שונות, כולל גם אופציה לצביעה דו-גונית עם גג שחור.

קיה סלטוס

האבזור: אין גרסת ליסינג

היעוד האמריקאי של קיה סלטוס דרש מהיצרנית לבצע התאמות ברשימת האבזור, ובשל העובדה שמדובר ברכב פנאי למשפחות, כזה שנמכר בעיקר ללקוחות פרטיים - המפרט עשיר בכל הגרסאות. כבר בגרסת הכניסה "אורבן" מקבלים מערכת מולטימדיה מקורית עם מסך בגודל 8 אינץ' ותמיכה מלאה בעברית, קישוריות אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי ואפליקציית ניווט של ווייז. בנוסף כולל המפרט גם מראות צד מחוממות עם קיפול חשמלי, בקרת שיוט, הגה וידית הילוכים בציפוי עור, מצלמת רוורס, חיישני חניה מקוריים מאחור, חימום למושבים הקדמיים ובורר מצבי נהיגה.

גרסת ה-EX מגדילה את המסך ל-10.25 אינץ' ומוסיפה למפרט גם בקרת אקלים דיגיטלית עם פתחי מיזוג מאחור, בלם יד חשמלי עם פונקציית Auto Hold, כניסה והנעה ללא מפתח, הנעה מרחוק באמצעות השלט, תאורת לד פנימית וריפוד בד משולב עור. בגרסת ה-EX פלוס ניתן לקבל גם לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 7 אינץ'.

כמקובל אצל קיה, תפעול המערכות נוח הודות לשימוש נרחב בכפתורים פיזיים גדולים וברורים.

קיה סלטוס

המרווח: גם לשלושה מאחור

לא קל לשבץ את הסלטוס לקטגוריות המוכרות של שוק הרכב הישראלי. הוא קטן וזול מהספורטז', אבל לא משתייך לקטגוריית הג'יפונים הקטנים, שכן הוא לא מבוסס על מכונית סופר מיני כמו הסטוניק למשל. אז מה הוא כן? במונחים אמריקאיים מדובר ב-SUV בגודל קטן, אך ב"ישראלית מדוברת" הסלטוס בהחלט יכול להשתלב כרכב פנאי משפחתי. לשם השוואה, בהשוואה ליונדאי טוסון המקורי משנת 2005, הסלטוס ארוך יותר וגם רחב יותר.

תנוחת הישיבה גבוהה, מה שמעניק שדה ראיה מצוין וגם מקל על הכניסה והיציאה מהרכב. גם מאחור, הגובה הנדיב של הסלטוס מקל מאוד על חגירת ילדים במושבי בטיחות. בשונה מחלק מהמתחרים, לא מדובר כאן במכונית כביש שעברה הגבהה קלה, אלא ברכב פנאי שתוכנן ככזה מלכתחילה.

קיה סלטוס

ואם יש לכם שלושה ילדים שצריכים להיכנס למושב האחורי, נספר כי הסלטוס מעניק מרווח מצוין הודות למושב רחב ותקרה גבוהה, ומציע פתרון טוב הן במרווח לכתפיים והן במרווח לישבנים. גם כאן הסיבה היא העיצוב: בגלל שמדובר ב-SUV עם מבנה ריבועי, ללא תצורת הקופה הטרנדית שלעיתים גוזלת מרווח ליושבים מאחור, מתקבל בסלטוס תא נוסעים פרקטי למדי. משענת הגב של המושב האחורי ניתנת להטיה בשני שלבים, לטובת שיפור הנוחות מאחור. תעלת ההינע קיימת אך היא נמוכה יחסית, כך שגם ליושב באמצע יהיה מספיק מקום לרגליים.

תא המטען מציע נפח נדיב של 468 ליטרים והמבנה שלו נגיש ורחב. הרצפה הכפולה מאפשרת לשטח את רף ההעמסה. בקיפול המושבים ניתן להגיע לנפח העמסה עצום של 1,428 ליטרים.

קיה סלטוס

הבטיחות: אקטיבית במיוחד

הקהל הישראלי רגיל לחפש את ציוני הריסוק של איגוד הבטיחות האירופי EuroNCAP, אך קיה סלטוס לא הועמד למבחנים האלו - מהסיבה הפשוטה שהוא כלל לא משווק במערב אירופה. מי שבחן את הסלטוס הוא איגוד חברות הביטוח האמריקאי, ה-IIHS, שמבצע מבחנים מחמירים והעניק לסלטוס את הציון הגבוה Top Safety Pick.

מבחינת מערכות הבטיחות, הסלטוס מוצע במפרט נדיב הכולל 6 כריות אוויר, בלימת חירום אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל ורוכבי דו-גלגלי, אורות גבוהים אוטומטיים, התרעת עייפות, מערכת להתרעה מפני שכחת ילד במושב האחורי ומערכת לתיקון סטיה מנתיב מהדור החדש. נסביר: ברכבים מודרניים נהוג שהמערכות לבקרת סטיה מנתיב מספקות התרעה קולית במקרה של סטיה ולרוב גם מזיזות קלות את ההגה על מנת למנוע יציאה מגבולות הנתיב. בסלטוס הלכה קיה על מערכת אקטיבית יותר, אשר מטפלת באופן רציף בפקודות ההיגוי ודואגת לשמור כל העת את הרכב במרכז הנתיב. כך נחסכים צפצופים מיותרים ונמנעת תחושת ה"זיג-זג" שלעיתים מתקבלת במערכות שפועלות רק לאחר הסטיה עצמה. דבר נוסף שהוא יחסית חריג ברכבים מסוגו, הוא שהמערכת האקטיבית של הסטלוס מסוגלת לפעול גם בנפרד מבקרת השיוט.

קיה סלטוס

הביצועים: חשיבות היומיום

קיה סלטוס משווק בישראל עם יחידת הנעה אחת, חזקה למדי. מדובר במנוע 4 צילינדרים MPI בנפח 2.0 ליטרים, עם הספק מירבי של 149 כוחות סוס ומומנט של 18.3 קג"מ. המנוע מוריד את הכוח לגלגלים דרך תיבה רציפה חכמה (IVT) שמציעה גם חלוקה ל-8 יחסי העברה.

לא פעם מנסים יצרני הרכב להשיג ביצועים עדיפים באמצעות מנועי טורבו ותיבות הילוכים כפולות מצמד. זה בדרך כלל מביא את התוצאות הנדרשות במדידת זמני התאוצה ל-100 קמ"ש, אך לעיתים מערכות הנעה שכאלו מביאות לתנועה פחות חלקה בתנועה עירונית, עם החלפות הילוכים מורגשות וכניסת טורבו אגרסיבית לעיתים.

תיבת ההילוכים הרציפה של הסלטוס שמה את הדגש על הנסיעות השגרתיות והחיים בעיר, מסייעת לתנועה חלקה מאוד בעומסי תנועה ובכבישים צפופים. זהו יתרון חשוב ולא מובן מאליו. בנוסף, התיבה מעניקה תגובות זריזות שמאפשרות לסלטוס להציג ביצועים לא רעים גם תחת עומס: את הדרך מ-0 ל-100 קמ"ש הוא מסיים בתוך 9.6 שניות, ומגיע למהירות מירבית של 190 קמ"ש.

בורר מצבי הנהיגה מאפשר לבחור בין שלושה מצבי נסיעה – Normal (רגיל), Smart (חכם) ו-Sport (ספורט) – שכל אחד מהם מגדיר באופן ספציפי את מיפוי המנוע, חטיבת ההינע וההיגוי. 

למאמר זה התפרסמו 4 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה