דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

ישראל 2014: איפה אפשר להשיג רכב חשמלי?

Getting your Trinity Audio player ready...


רבבות ישראלים נוסעים מדי יום ברכב חשמלי. לא, שי אגסי לא הצליח למלא את הכבישים בעשרות אלפי מכוניות חשמליות מדגמי רנו פלואנס, וגם שאר יבואני הרכב לא ממש מצליחים, או רוצים, להעביר אותנו ממערכות הבנזין והסולר. רבבות הישראלים גודשים את הרכבת הקלה בירושלים, שנוסעת בכוח החשמל ואת האוטובוס החשמלי שנוסע בקו 5 בתל אביב. לאחרונה נמסרו לרכבת ישראל גם הקרונות החשמליים הראשונים שיניעו בשנים הקרובות רבבות נוספות של ישראלים, שינועו ממקום למקום על חשמל.

כמעט כל מכונה שמקיפה אותנו פועלת על כוח חשמלי. מהמקרר ועד למכונת הקפה, מהמחשב ועד למדפסת שאיתו לנצח, ממכונת הגילוח ועד הסמארטפון. המכונית, איך לומר, סובלת מכניסה איטית לעולם החשמלי; בטר פלייס הוא כבר אפיזודה חולפת ובמחסני היבואנים נמצאות כמה מכוניות חשמליות חלוציות שהיחס אליהן מערב סקרנות עם רחמים והפוטנציאל אליהן עוד רחוק מלהתממש.

החלטנו לבדוק מה קורה כרגע בענייני המכוניות החשמליות, והחשמליות-חלקית, ועד כמה הן קרובות לשימוש היומיומי שלנו - לא רק בהפעלת התנור הקרוב, שכבר מזמן עבר מנפט לחשמל, אלא גם בתזוזה שלנו ממקום למקום.


ניסאן ליף. החשמלית היחידה בשיווק סדיר, נכון לרגע זה / צילומים: יח"צ
זמינות היום בישראל
אז בטר פלייס כבר לא ממש פועלים באופן מלא בישראל, אבל את המכוניות שלהם עדיין אפשר לקנות. פה ושם מופיעות עדיין מודעות ובהן הצעות לרכישה זולה של מכוניות רנו פלואנס ZE חשמליות למהדרין. זה נכון שתחנות ההחלפה לא ממש פעילות, אבל את המכונית אפשר לטעון גם באמצעות עמדת טעינה ביתית.

נוסף על הפלואנס החשמלית, אפשר לרכוש בישראל את ניסאן ליף החשמלית. המכונית הזו נמכרת בישראל תמורת סכום של כ-140 אלף שקלים והיא מציעה רמת שימושיות של מכונית משפחתית קומפקטית, וגם נתוני כוח וביצועי יומיום דומים.

חלופה מעניינת נוספת, עבור מי שרוצה לנסוע על חשמל, נמצאת בטויוטה. את הפריוס ההיברידית העולם מכיר, אבל באולמות התצוגה נמכרת אחותה הנטענת, הלא היא טויוטה פריוס פלאג אין. זו מצוידת בערכת סוללות מוגדלת שמאפשרת נסיעה של עשרים קילומטרים ויותר על החשמל לבדו. הגרסה הנטענת יקרה בכ-25 אלף שקלים מהגרסה הרגילה.


רנו פלואנס חשמלית. עודפי "בטר-פלייס" נמכרים במחירים אטרקטיביים

במחסנים
המכוניות שנמכרות כיום בישראל הן כבר המעגל השני של מכוניות חשמליות שהגיעו לכאן בשנים האחרונות. כמה יבואנים ערכו נסיונות למכור מכוניות על חשמל, ולא ממש הגיעו לשלב המכירה. השלוש המוכרות ביותר הן מיצובישי i-MiEV, מכונית עירונית חלוצית, חשמלית למהדרין, ושתי אחיותיה שמבוססות עליה, סיטרואן C-זירו ופיז'ו iOn. שלוש המכוניות הגיעו לניסויים במקומותינו, אך מסיבות שונות, מעולם לא נמכרו כאן באופן סדיר. אם מתחשק לכם סיבוב, תוכלו לפגוש את מיצובישי i-MiEV בנקודות ההשכרה של Car2go בתל אביב.

מכונית נוספת שהגיעה ונגנזה היא שברולט וולט, ובמידה מסוימת - גם אחותה האירופית, אופל אמפרה. מדובר בשתי מכוניות היברידיות נטענות, קצת כמו טויוטה פריוס פלאג אין, אבל עם טווח נסיעה חשמלי רחב משמעותית. שתיהן נועדו להימכר כאן, אבל מסיבות שונות, בין היתר משיקולי מחיר, הן עוד לא נמכרות בישראל. בקרוב יושק בעולם הדור השני של המכוניות, אולי אז נפגוש אותן. בין פעולותיה של הוולט בישראל - השתתפות במרכז הישראלי למחקר ופיתוח של ג'נרל מוטורס בהרצליה.



עמדות טעינה
רוב הציבור מעדיף לטעון את המכונית שלו בבית, אבל מדובר בפעולה שדורשת לא מעט שעות של השבתת המכונית. במהלך היום, אם נדרש חשמל ומהר, הרי שהציבור נדרש לפתרון מהיר יותר. עמדות ההחלפה המהירה של בטר פלייס אינן זמינות ממש, והן גם מכוונות לבעלי דגמי הפלואנס החשמלית באופן ספציפי. עבור האחרים, הציבור עדיין מחכה להקמתו של מערך טעינה מהירה בתחנות דלק שונות ברחבי הארץ. חברת קרסו, שמייבאת לכאן את דגמי הליף, משתפת פעולה עם אנשי פז והם מקימים תשע עמדות טעינה מהירה למכוניות חשמליות. משך הטעינה הוא כ-20 דקות, והוא מייצר כ-80% מערכת הסוללות, שבמקרה הליף אמורים לספק כ-160 קילומטרים מתוך ה-200 הרשמיים של טווח הנסיעה על חשמל.

בדרך לארץ
משרד התחבורה אישר לאחרונה ייבוא של אלף מכוניות חשמליות שמכונות "קוואדרוסייקל". מדובר במכוניות חשמליות זעירות, שמספקות קצב נסיעה עירוני, ומיועדות להוריד מהכביש מכוניות גדולות ובזבזניות. הקוואדרוסייקל המפורסמת ביותר היא רנו טוויזי המתוקה, שייבואה כבר נבחן מזה מספר שנים, אבל לישראל יגיעו עוד כמה וכמה דגמים לניסוי.


רנו טוויזי. בקרוב בישראל?!

כלי רכב גדול הרבה יותר צפוי בקרוב להגיע מידי יבואני מיצובישי - אאוטלנדר PHEV. זהו רכב היברידי נטען שבדומה לשברולט וולט, מאפשר נסיעה של כ-50 קילומטרים על חשמל לבד, אבל גם להמשיך לנסוע על בנזין, כשהחשמל נגמר. ההשקה צפויה לשבועות הקרובים. קיה השיקו בעולם לאחרונה גרסה חשמלית לגמרי, רצינית ביותר, למיקרוואן קיה סול. עדיין אין דיווח רשמי על הגעת המיקרוואן הקוריאני החשמלי לישראל, אבל בטלקאר, היבואנים, בוחנים את הנושא לחיוב.


מיצובישי אאוטלנדר PHEV. ההשקה בחודש הבא

חברה נוספת שעשויה להביא לכאן מכוניות חשמליות היא BYD הסינית. החברה הזו מיוצגת בישראל מזה מספר שנים על ידי חברת כלל מוטורס, ולאחרונה מסרה כאן את האוטובוס החשמלי לחברת דן בתל אביב. החברה מומחית בייצור מכוניות חשמליות והיברידיות, וכאשר ייחל היבוא המסודר, אפשר להעריך שיהיו כאן גם מכוניות כאלה.

למאמר זה התפרסמו 5 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה