בחר רכב
רכב חדש 2019
רכב משנים קודמות

טיפים לנהיגת חורף



החורף הישראלי אולי מאיים פחות מזה האירופי, אך דווקא בשל כך הוא עלול לתפוס אותנו לא מוכנים. נועם ריין חושף את 10 הכללים שיעזרו לכם לצלוח בשלום את ימי הגשם



מאת נועם ריין

1. הרבה לפני שיוצאים לכביש, ומומלץ עוד לפני שהחורף החל, יש לבדוק את תקינות המכונית. מומלץ להיכנס למוסך בכדי לוודא את תקינות הבלמים והמערכות האלקטרוניות המסייעות לנהיגה בתנאי אחיזה קשים.

2. צמיג תקין מציל חיים – כלל חשוב כל השנה, אך חשוב במיוחד בחורף. ודאו כי עומק החריצים בצמיג לא יורד מ-2 מ"מ. חריצים אלו ינקזו את המים שעל הכביש וימנעו מצב של "ציפה".

טיפים לנהיגה בחורף
זהירות מיוחדת בנהיגה בחורף / צילום: פיג'ו. צילום כותרת cc_lovestruck
3. דאגו מבעוד מועד לפנסים איכותיים, חלונות נקיים ומערכת הפשרת אדים יעילה. אלו נשמעים כמו אלמנטים זניחים, אך הם אחראים להבדל שבין נהיגה בטוחה ונינוחה לבין נהיגה עם שדה ראיה מצומצם המלווה בהפתעות מסוכנות.

4. מומלץ להסיר מעילים, צעיפים ולבוש מסורבל בטרם הכניסה לרכב. חשוב לדאוג לתנועה קלילה ונוחה אשר תאפשר גישה למערכות הרכב ותימנע הירדמות.

5. הפעלת החימום ברכב כאשר הנהג עייף הינה מסוכנת ועלולה לגרום להירדמות. הקפידו לפתוח את החלון מעט, בכדי לאפשר זרימה חופשית של אוויר נקי ורענן ברכב.

6. בחורף יש לשמור על מרחק גדול מהרגיל מהרכב שלפניכם – שכן שדה הראייה מצומצם ומרחק הבלימה גדל.

נהיגה בחורף
גם בתנאים חלקים במיוחד, יש מה לעשות / צילום: P199

7. יש להקפיד לאחוז את ההגה בשתי ידיים, בכל מצב. כלל זה תקף בכל השנה, וחשיבותו מקבלת משנה תוקף בחורף. בעת מעבר בשלוליות (לא תמיד אפשר לדעת זאת מראש), או כאשר מנשבות רוחות צד, יש לאחוז בהגה היטב ולשמור על נתיב הנסיעה. את הידיים יש למקם על גלגל ההגה במקומות המקבילים למיקום השעה תשע ורבע על גלגל השעון.

8. מומלץ ללמוד מראש ובשטח סטרילי את אופן פעולתה של מערכת מניעת נעילת הגלגלים במכונית (ABS). אין להילחץ מהרעידות המוזרות (אך הכרחיות) בדוושה בעת הבלימה – כך פועלת מערכת ה-ABS. אם במקרה לא קיימת המערכת ברכבכם (כלי רכב ותיקים, בעיקר), יש ללחוץ בנחישות על דוושת הבלימה, אך להרפות ממנה מעט אם הגלגלים ננעלים והרכב סוטה ממסלולו.

9. על כביש רטוב יש להאיץ בעדינות ובמתינות, בכדי למנוע מצב של סחרור גלגלים. ברכב אוטומטי, מומלץ לבחור במצב שלג / בוץ, המיועד לזינוק בתנאי אחיזה נמוכים.

10. תת היגוי – כאשר הרכב לא מגיב להפנית ההגה, והפנייה נעשית בקשת רחבה יותר מכפי שרציתם, יש להאט על ידי עזיבת דוושת הגז ומגע עדין בדוושת הבלם.


* הכתבה פורסמה לראשונה במגזין רכב+ של עיתון 'הארץ' בעריכת iCar, המופץ בכ-80,000 עותקים לקוראי העיתון.

למאמר זה התפרסמו 3 תגובות.
הוספת תגובה
הוספת תגובה
כותרת:
שם:
תגובה:


1. חשוב מאוד,  לא שמים על זה מספיק דגש בלימודי נהיגה בארץ, וחבל. ...

נירית,10.03.2011

2. הלוואי ויישמו את זה באמת!  לדעתי צריכה להיות פרסומת של 3דקות לפחות רק על נקוד...

שרון,11.11.2012

3. תודה ונסיעה בטוחה לכולנו  תודה ונסיעה בטוחה לכולנו

krugman,11.11.2012
ייעוץ מקצועי לפני קניית רכב 072-33-44-806
רכב חדש יד שניה

או:

מדורים מדריכים