בחר רכב
רכב חדש 2018
רכב משנים קודמות

Live Blog: קיה נירו במבחן ארוך טווח

קיה נירו - מבחן ארוך טווח


קיה נירו מגיעה ל-iCar למבחן ארוך טווח. במהלך תקופת המבחן תמצאו ב- Live Blog פוסטים ועדכונים שוטפים על החיים עם קיה נירו



מאת מערכת iCar

קילומטראז' מצטבר: 34,444
צריכת דלק ממוצעת: 18.0 ק"מ לליטר

לעמוד בקטלוג: קיה נירו

 



14/6/2018, 11:37
ועכשיו, הגיע הזמן לסיכום הסופי של המבחן: כמה עולה להחזיק את הנירו? הסרטון האחרון לפניכם, ויש גם כתבה מסכמת למי שמעוניין בתקציר המבחן.



7/6/2018, 9:04
זהו. אחרי כמעט 7 חודשים, החזרנו הבוקר את הנירו לאולם התצוגה המרכזי של קיה בתל אביב, כאשר על השעון יש בדיוק 34,444 קילומטרים. בשבוע הבא נפרסם כאן את הסיכום הסופי של המבחן, וגם סרטון פרידה אחד.

קיה נירו
5/6/2018, 17:11
לקראת החזרת הרכב בהמשך השבוע, לקחנו את הנירו בפעם האחרונה לתדלוק ושטיפה. הפרידה אף פעם לא קלה...

נזכרנו שוב כיצד בכל פעם לאחר שטיפה, הצבע של הנירו שלנו - לבן פנינה - מקבל ברק מיוחד ונראה הרבה יותר טוב מסתם רכב לבן. שווה להשקיע ולשטוף אותו בתדירות גבוהה, כך מסתבר. ואחרי יותר מחצי שנה, למדנו לאהוב ולהתחבר לעיצוב שלו, שבמבט ראשון לא הלהיב אותנו יתר על המידה.

3/6/2018, 10:42
בסוף השבוע האחרון נסענו שוב לדרום. אנחנו כבר מכירים היטב את הנירו, אבל נהנים כל פעם מחדש מהגמישות שהיא מגלה: היא מסוגלת להיות שקטה, חלקה ונעימה בנסיעה עירונית, אבל גם חזקה ומהירה על הכבישים הפתוחים של איזור צאלים. 

31/5/2018, 17:48
דיברנו כבר פה ושם על מערכת המולטימדיה החדשה שהתקינו לנו בנירו, אבל עכשיו הגיע הזמן לסקירה מלאה.
צפיה מהנה וסופשבוע נעים!
 
 
29/5/2018, 13:56
הימים הולכים ומתחממים, והשבוע פגשנו את הנירו בצהרי יום מהביל למדי, לאחר שחנה שעות ארוכות בשמש. גילינו שהמזגן פה מעולה: יש לו פתחי אוורור שנמצאים במקומות הנכונים, כולל במושב האחורי; הוא מקרר את הרכב ביעילות, במהירות ובלי להרעיש יתר על המידה, ובכלל נדמה שהרכב לא נוטה להתחמם מאוד מהר. זה כנראה שילוב של שטח חלונות לא מאוד גדול, חלל פנימי קטן יחסית (שמאפשר החלפת אוויר מהירה) והצבע הלבן של הנירו שלנו. שיהיה קיץ קריר...


27/5/2018, 10:05
בסוף השבוע האחרון עלינו עם הנירו לירושלים. זו לא הפעם הראשונה בה הוא נאלץ להתמודד עם עליות, וגם הפעם הוא עשה זאת בקלילות, אבל הסיפור המעניין התרחש דווקא בירידות. ביציאה מירושלים בגינות סחרוב נסענו אחרי מיניוואן שזחל במהירות איטית בנתיב השמאלי. אותתנו לו לעבור נתיב, ולאחר זמן מה הוא הואיל לפנות את הכביש ולעבור לימני. מכאן והלאה פיתחנו קצב גבוה למדי, גם לפני שהגענו לכביש הרחב בחלקו החדש. הנירו צלח היטב את העיקולים המהירים הודות להגה המדויק, אחיזת הכביש הגבוהה, הבלמים היעילים - וגם הודות להיכרות העמוקה שצברנו עם הרכב ועם יכולותיו, לאחר קרוב לחצי שנה של מבחן צמוד. האמת? היה כיף.

24/5/2018, 15:17
לקראת סוף השבוע, אנחנו שמחים להציג לכם את המבחן ההשוואתי של הנירו מול המתחרה הישיר היחיד שלו - טויוטה C-HR. קריאה מהנה!


 
23/5/2018, 11:01
את השבוע העברנו בנסיעות ארוכות עם הנירו לכיוון דרום. החלטנו בנסיעות אלו לבדוק עד כמה ניתן לסמוך על מחשב הדרך. בדקנו את טווח הנסיעה שעמד לפני נסיעה ארוכה על 372 ק"מ ואת המרחק שעבר הרכב (33,105 ק"מ). 
 
יצאנו לנסיעה ארוכה שנמשכה כ-250 ק"מ. בסוף הנסיעה המרחק בין הטווח על המחשב לעומת הטווח בפועל עמד על כ-15 ק"מ - כלומר לפי החישוב היו צריכים להישאר לנו 122 ק"מ, בעוד המחשב הראה שנותרו לנו עוד 137 ק"מ. מדויק למדי.
אם יש לכם ממש מעט דלק והנורה כבר נדלקה אולי לא היינו סומכים על הדיוק הזה, אבל בכל מצב אחר מחשב הדרך עושה עבודה מצויינת בחיזוי טווח הנסיעה למרות שנסענו מאוד מהר רוב הזמן. 
 
21/5/2018, 9:42
אתמול בלילה, בעוד אחת מהנהיגות בסביבת הבית על הכבישים המהירים, שמנו לב לדבר מעניין: הפנסים של הנירו מפיקים עוצמה גבוהה במיוחד. בלילה רואים את האיתות צובע את שלטי הכביש בכתום, והבונוס המרשים הוא פנסי החזית שסייעו לנו לנפנף מהנתיב השמאלי נהגים איטיים במיוחד. מצרך מבורך בכבישי ישראל.


17/5/2018, 17:21
היום הגענו עם הנירו למסלול המירוצים בערד, שם התקיים אירוע של אחד מיבואני הרכב האחרים. למרבה הצער, לא היתה לנו אפשרות לעלות על המסלול עם הנירו שלנו. הנחמה היתה שבכל זאת נהגנו על המסלול, עם מכונית שמיועדת באמת למסלולי מירוצים...

15/5/2018, 14:02
ועכשיו - קבלו את הסרטון הרביעי בסדרה, שעוסק בטכנולוגיה ובמערכת ההנעה ההיברידית של הנירו.



13/5/2018, 13:08
בסוף השבוע האחרון הדרמנו עם הנירו לנחל ערוגות, לא רחוק מים המלח. בדרך כלל נוטים להסתכל על הנירו כמתחרה ישירה של האיוניק של יונדאי. האמת, בצדק, לאור העובדה שמדובר באותה פלטפורמה ואותה יחידת הנעה.
דווקא בסופ"ש הזה שנדרשנו לכמה שבילי עפר, לא קשים במיוחד, הנירו הרגישה כרכב הנכון יותר. היא לא מאוד גבוהה, אבל תנוחת הישיבה שמעניקה עוד כמה סנטימטרים, ואותם סנטימטרים נוספים מתחת לגחון מעניקים קצת יותר שקט בירידה מהכביש הסלול. וזה מאוד נחמד שהאפשרות קיימת.
 
זה לא שמשפחתית רגילה לא תגיע לשם, שכן כל רכב מסוגל למה שהנירו עשתה השבת, היא פשוט עושה את זה עם יותר ביטחון. 
 
ככל שאנחנו מושכים את הנירו לכיוונים יותר דינאמיים אנחנו נאלצים יותר ויותר לבטל או לאלחש את מערכת ההיגוי האקטיבית. בנהיגה רגועה היא פועלת מצוין ושומרת היטב מפני סטיות מסוכנות, אבל בנהיגה דינאמית המעורבת המאוד נוכחת מקשה על בחירת "קו פנייה" נכון. 
 
ודבר אחרון - היות והמכונית הייתה בשמש כל היום, ציפינו לישיבה ארוכה בחום עד לקירור הרכב. בפועל מערכת בקרת האקלים קיררה את הרכב מהר מאוד ובאופן יעיל.
 
 
10/5/2018, 16:00
אנחנו מסיימים שבוע אינטנסיבי של השקות ומבחני דרכים. נהגנו מאות קילומטרים בסקודה קארוק החדש, טעמנו גם מדאצ'יה דאסטר החדש וגם נהגנו ברכב פנאי גדול במיוחד של מרצדס. בכל הפעמים האלו, חזרנו לנירו והרגשנו תחושה ביתית במיוחד. יש משהו ברכב הזה, במיוחד אחרי שמתרגלים אליו, שפשוט "נופל ליד" בצורה הכי ברורה ושגרתית שיש. זו מכונית שאין בה "קצוות חדים" וקל מאוד להתחבר אליה למשימות היומיום.

8/5/2018, 16:49
מלבד מצלמת הרוורס, לנירו יש גם חיישני חניה מקוריים עם תצוגה גרפית. התצוגה הזו משדרגת משמעותית את תמונת המצב שמציגים החיישנים, ויש לה גם צבעים שונים בהתאם למרחק מהמכשול - ירוק, צהוב ואדום. לא פעם אנחנו מוצאים את עצמנו משתמשים בתצוגה הגרפית יותר מאשר במצלמת הרוורס עצמה.


 
6/5/2018, 10:10
בסוף השבוע ערכנו לנירו מבחן השוואתי מסקרן. התוצאות - בקרוב....
 


3/5/2018, 16:53
במסגרת הטיפול שערכנו לרכב בשבוע שעבר, ביקרנו במרכז השירות החדש של קיה שנפתח לפני חודשיים בראשון לציון, במתחם שורק (ליד איקאה). ובכן, מדובר באחד המתחמים המרשימים מסוגו. הוא תוכנן לפני שנים רבות כבונדד, מתחם אחסנה והכנה למסירה, אך מאז שלבי התכנון ההם קיה הגדילה את מכירותיה באופן משמעותי - ועלה הצורך למרכז גדול יותר שיוקדש לשירות ולמסירה, ואילו האחסנה נותרה באשקלון. 
 
המתחם מכיל מגרשי חניה ענקיים, מקורים ופתוחים, בהם ניתן לחנות בכניסה לטיפול. חדר המתנה גדול כולל מספר פקידות קבלה ויועצי שירות, וגם איזור נוחות עם ספות, מכונת קפה, מגזינים ומחשבים. המוסך עצמו, שנפתח רק לפני כחודשיים, מרווח, מואר ונקי. ישנן עמדות יעודיות לפעולות כמו כיוון פרונט, צביעה ועוד.


 
מחוץ לתחומי המוסך עצמו, שמטפל אגב גם במותגי סאנגיונג ודייהטסו, ישנו מתחם גדול לשטיפת מכוניות עם שתי "מנהרות נפרדות" - האחת מיועדת למכוניות חדשות לקראת מסירה והשניה למכוניות שסיימו את הטיפול במוסך. צוות של עובדים אחראי גם על הנקיון הפנימי של המכוניות.


 
למתחם המסירות מוקצה אולם נפרד עם מספר חניות מרווחות, תאורה חזקה ועמדות קבלה והמתנה, ומדריכים מתלווים ללקוחות במסירת הרכב ומסבירים על השימוש והתפעול של המערכות השונות.
 
בקומת ביניים נמצא אולם תצוגה גדול (שמחליף את האולם הותיק של ראשל"צ) ובמתחם ישנו גם אגף הדרכה גדול במיוחד שנועד לצוותי המכירות והצוותים הטכניים של היבואנית. כחלק ממתחם ההדרכה ישנם במקום אולמות שכוללים ליפטים להרמת מכוניות, משאבות עשן להנעה של מכונית בחלל סגור ומסכי מחשב למצגות. שם גם פגשנו בקיה נירו פלאג אין הייבריד שהגיעה ארצה לצורך לימוד ובדיקות, ואולי תשווק גם בעתיד. מחוץ לאולם המכוניות להדרכה ישנו אודיטוריום גדול.


 
במתחם מתבצעות מסירות למרבית הלקוחות שרוכשים מכונית בסניפי איזור המרכז, וגם טיפולים ללקוחות פרטיים ולקוחות עסקיים גדולים כמו צה"ל, משטרת ישראל ואחרים. האמת? מרשים.
 




1/5/2018, 11:07
ועוד הערה אחרונה בנוגע לטיפול שעבר הרכב בשבוע שעבר. ביציאה מהמוסך, ראינו שתלו לנו "עץ ריח" על המראה המרכזית ברכב. בהחלט מחווה נחמדה, אך אם קראתם את הכתבה הזו - אתם ודאי יודעים שתליית פריטים על המראה המרכזית עלולה לפגוע בשדה הראיה. אי לכך ובהתאם לזאת, העברנו את הריחן אל מוטות משענת הראש של מושב הנוסע הקדמי - וכך נהנינו מריח נעים ברכב, מבלי לפגוע בראות החוצה.



29/4/2018, 11:33
סוף השבוע האחרון היווה עבורנו הזדמנות מצוינת לבדוק קצת יותר לעומק את הצד הדינאמי של המכונית. לקחנו את הנירו לחמת גדר, ומשם לנהיגה מהירה ומפותלת בכבישי הבקעה. 
 
הנירו מפגינה אחיזה טובה למדי. בעיקר הופתענו לטובה מהיציבות במהירות גבוהה. כשהקצב עלה התברר שהריסון של המרכב נעשה טוב מאוד וגם על שיבושים המרכב לא מאבד אחיזה או קשר מהכביש. הקצב עולה אבל תחושת הביטחון לא נעלמת. 
 
במצב ספורט ההגה מתקשח ומקבל משקל מוצלח, וגם ניצול הכוח החשמלי נעשה מוקדם יותר. אבל אל תחשבו שמדובר במכונת נהיגה מושחזת. הבלמים לדוגמא, ספוגיים, וקשה לאמוד את כמות הבלימה הנכונה כדי להביא את הרכב לסיבוב במהירות המתאימה. יותר מדי פעמים נדרשה תוספת בלימה לפני הסיבוב. 


 
ההגה אולי מציע משקל טוב אבל הוא לא מדוייק ולא מתקשר בכלל, כך שבנהיגה דינאמית הפניית הרכב מרגישה קצת כמו ניחוש. בנהיגה רגילה אין בעיה ולכן רוב הנהגים לא יבינו על מה אנחנו מבלבלים את המוח. 
 
הנטייה הטבעית של הרכב היא לתת היגוי עדין בדרך כלל. פה ושם היא יכולה להפתיע עם החלקה יותר דרמטית של הציר הקדמי, אבל כדי להביא אותה לשם, שוב תצטרכו ללכת למקומות שרוב הנהגים לא מתקרבים עליהם. 
 
על יחידת ההנעה החזקה (יחסית) כבר דיברנו, והיא בהחלט שותפה מוצלחת לנהיגה דינאמית.
 
26/4/2018, 16:54
יום למחרת הטיפול, נזכרנו שיש ברכב תזכורת לטיפול - שמעולם לא הופעלה, ככל הנראה. החלטנו לנצל את העובדה שעברנו טיפול, הפעלנו את המונה ואיפסנו אותו. המונה לא "מכיר" את ספר הטיפולים של הרכב, ולא מחשב בעצמו את הקילומטראז' לטיפול הבא. יש להגדיר לו ידנית את מספר החודשים והקילומטרים עד לטיפול הבא, והוא סופר אותם בהתאם למרחק ולזמן שעבר. סביר להניח שלא נגיע לשם, אבל לפני הטיפול הבא כנראה שתתקבל התרעה במחשב הדרך.
 


24/4/2018, 11:46
אתמול הכנסנו את הרכב לטיפול 30,000. זהו הטיפול השני שעובר הרכב, והראשון תחת ידינו. קבענו את הטיפול טלפונית, כבר בשבוע שעבר, לשעה 10:00 בבוקר במוסך המרכזי של קיה בראשל"צ (לא רחוק מאיקאה). יום לפני הטיפול התקשר אלינו נציג המוסך וביקש לוודא שאנחנו זוכרים את המועד.
 
בהמשך נספר לכם קצת על מרכז השירות החדש, שנפתח לפני חודשיים בסך הכל, והוא אחד היפים שראינו לאחרונה. בפוסט הנוכחי נעסוק בעיקר בטיפול עצמו.
 
בלי לחכות בתור, קיבלה את פנינו פקידת הקבלה שרשמה את הרכב ואת הקילומטראז' איתו הגענו (30,045, למקרה שתהיתם) והדפיסה מיד הצעת מחיר. בנוסף להחלפה הרגילה של שמן ומסנן שמן, בטיפול השני של הנירו יש להחליף גם את נוזל הבלמים ואת מסנן האוויר (בהתאם לצורך). 


 
ניגשנו לשבת בחדר ההמתנה, חדר גדול ומרווח שכולל ספות, כסאות ושולחנות, מכונת קפה ושני מחשבים עם גישה לאינטרנט. אחרי לא יותר מ-10 דקות קרא לנו יעוץ השירות שהסביר על הטיפול הצפוי, שאל אם ישנן בעיות נוספות שנרצה לטפל בהן והעריך את משך הזמן לטיפול בכ-3-4 שעות. 
 
בסוף זמן הטיפול הסתכם בשעה ו-45 דקות, אולי בשל העובדה שזוהינו ככתבי iCar ואולי מסיבה אחרת. המכונית יצאה נקיה וריחנית לאחר שטיפה חיצונית ונקיון פנימי. עלות הטיפול, על פי הצעת המחיר שהוגשה לנו, מסתכמת ב-1,059 שקלים. זהו לא סכום זול במיוחד, אבל צריך לקחת בחשבון שזהו טיפול שני שכולל יותר מהחלפת שמנים בלבד. השירות שקיבלנו היה מצוין.

לצפיה בגודל מלא - לחצו על התמונה:

 
 

 
22/4/2018, 15:17
את השבת, לסיכום חגיגות העצמאות, העברנו בטיול בצפון. בדרך חזור, בשעות הערב כאשר מזג האוויר היה קריר, הנענו את הרכב והפעלנו את בקרת האקלים על טמפרטורה של כ-20 מעלות. להפתעתנו, מפשיר האדים החל לפעול באופן אוטומטי למספר דקות עד למצב שבו הופשרו האדים על החלון. ללא התערבות מצידנו.
 
בינתיים נספר לכם כי מחר הרכב אמור להגיע ל-30,000 קילומטרים, ולהיכנס לטיפול במוסך המרכזי בשעות הבוקר. נעדכן בהמשך עם כל הפרטים.


 
20/4/2018, 8:04
אתמול, יום העצמאות, יצאנו לטיול משפחתי בהרי ירושלים. אנחנו רגילים להגיע אל הכבישים המפותלים של האיזור עם מכוניות ספורטיביות ולנהוג באופן אגרסיבי יותר, אך הפעם כמובן נהגנו במתינות - בהתאם לאווירת הטיול הרגועה. בירידות התלולות יש יתרון להנעה ההיברידית, שמנצלת את אנרגיית הבלמים לטעינת הרכב - וכך הבלמים פחות מתחממים ונשחקים בירידות, ורמת היעילות שלהם נשמרת גבוהה. למרות זאת לא הסתמכנו על הבלמים בלבד והשתמשנו כמובן בהורדת ההילוכים.
 
17/4/2018, 17:14
לקראת יום העצמאות הקרב ובא, תלינו בגאון דגל ישראל על חלון הרכב. כדי שהילדים לא יפתחו את החלון ויפילו את הדגל, השתמשנו בכפתור הנעילה של החלונות האחוריים. אגב, ההשפעה של הדגל על רמת הרעשים ברכב הינה מינורית.


 
15/4/2018, 10:22
בסופ"ש עלינו שוב לעיר הקודש. איכשהו הצלחנו לשכוח את הארנק בירושלים, וגילינו את זה רק שהגענו למרכז. מתוך דאגה שהארנק אבד, עלינו במהירות לירושלים. 
הנירו שוב הפתיעה עם ביצועים שהם בהחלט טובים מהמצופה ובטח יותר ממה שהכותרת "היברידית" מבטיחה. את העלייה התלולה בכביש 433 הנירו עשתה במהירות שהס מלהזכיר. 
 
השילוב לחשמל גם בעליות וגם בעקיפות מרגיש כמו Boost של כוח שמזיז את הרכב בקלילות קדימה. הסוללה לא ממהרת להתרוקן וממהרת להיטען כך שבמרבית הזמן אין תחושה של מחסור בכוח. גם כשהבטרייה ריקה לכאורה הרכב עדיין מרגיש גמיש וחזק מספיק, וההבדלים בין המצבים לא משמעותיים. 

12/4/2018, 11:39
הבוקר נכנסו לתחנת הדלק, אחרי עוד שבוע של נסיעות שגרתיות. כנראה שהשבוע נסענו באופן יותר מתון מהרגיל, כי אנחנו שמחים לבשר ששיא צריכת הדלק הממוצע שלנו נשבר. הבוקר בתדלוק מדדנו 19.4 ק"מ לליטר, נתון מעולה.
 
בכלל, מאז תחילת המבחן צריכת הדלק של הנירו משתפרת באופן עקבי. מתוך 19 תדלוקים שביצענו עד כה, במשך יותר מ-12,000 ק"מ, ב-10 התדלוקים הראשונים הממוצע עמד על 17.5 ק"מ לליטר - אך מאז הספקנו להכיר את הרכב טוב יותר, הצלחנו לשפר את ניצול היכולת ההיברידית שלו וב-9 התדלוקים האחרונים (להוציא תדלוק אחד, שבו החלטנו לאמץ את הרכב במיוחד) הממוצע עומד על 18.3 ק"מ לליטר.
 
11/4/2018, 14:44
האמת היא שתכננו לשטוף את הרכב כבר בתחילת השבוע, לאחר טיולי הפסח. כששמענו בתחזית על הגשם המתקרב דחינו את השטיפה, ואז קיבלנו את מה שאתם רואים בתמונה: הרכב שטוף כולו מהגשם, למעט החלק בשמשה שנמצא מתחת לספוילר האחורי ונותר יבש... אין ברירה. היום נצטרך לשטוף את הרכב כמו שצריך.


 
10/4/2018, 9:50
הגשם שחזר במפתיע הזכיר לנו את אחת מהנקודות שפחות אהבנו בנירו. מצלמת הרוורס, המקורית יש לציין, מותקנת על המגב האחורי - בנקודה שנוטה להתלכלך ממים ובוץ. גם לאחר החלפת המסך לגדול יותר, זה עדיין מפריע כשנוסעים לאחור ביום גשום.

 
8/4/2018, 13:53
ימי הפסח מאחורינו, וזה הזמן לסכם. נסענו לא מעט בתוואי נסיעה בין עירוני, ובאופן מפתיע - לא עמדנו כמט בפקקים.  בקרת השיוט האדפטיבית עבדה שעות נוספות על כביש 6 ובכלל, והפכה את הנסיעה להרבה יותר רגועה, בטוחה ונעימה. מערכת הניווט, כחלק מהמולטימדיה החדשה, סייעה בהחלט בדרך ליעדים פחות מוכרים, ותא המטען של הנירו בלע בקלילות את הציוד המשפחתי הרב. 
 
הבוקר נכנסנו לתדלק את הנירו, ומדדנו צריכה של 19.2 ק"מ לליטר במהלך ימי החג. באופן מעט משונה, למרות שמילאנו את המיכל עד הסוף (בדקנו פעמיים), מחוון הדלק הצביע רק על 3/4 מיכל שהתמלא. בהתאם, טווח הנסיעה היה נמוך יחסית. לאחר כחצי שעה של נסיעה המחוג החל להתמלא והפסים הצטברו, אך טווח הנסיעה לא התעדכן כלפי מעלה - אלא פשוט לא "אזל" בקצב הרגיל. גם זה קורה לפעמים.


 
5/4/2018, 10:21
את מרבית ימי חול המועד אנו מעבירים במשרד, אבל לא יכולנו לוותר על טיול או שניים באחד הגנים הלאומיים העמוסים. הכנסנו את המשפחה לנירו והתחלנו במסע לחיפוש חניה בגן הלאומי קיסריה - אחרי שהדרך הלוך הפתיעה בלי פקקים יוצאי דופן. יתרון הגובה של הנירו, הגם שמדובר ביתרון מינימלי בלבד על פני רכב פרטי, אפשר לנו לחנות את הרכב מחוץ לחניון המוסדר, במקום מעט משובש - אך גם כזה שנוכל לצאת ממנו במהירות ובקלות בתום הבילוי. אמנם, היום רכבי הפנאי נעשים נפוצים מאוד וישנם קופצים רבים על חניות כאלו, אבל עדיין נשמר כאן יתרון מסוים על פני בעלי המכוניות הפרטיות.
 
3/4/2018, 11:36
טיולי חול המועד ממשיכים בנסיעה משפחתית נוספת, הפעם לדרום. הנסיעה נפתחה בשברון לב: הדיסק און קי עם שירי הילדים לא עובד. מערכת המולטימדיה זיהתה את השירים כקבצי וידאו, וסירבה לנגן אותם. הילדה חוותה משבר רציני, שנפתר רק כאשר השמענו את השירים האהובים בהזרמת מדיה דרך הטלפון הסלולארי... בימים הקרובים נבדוק את פשר התקלה ונעדכן.
 
1/4/2018, 9:11
את החג הראשון של פסח העברנו אצל קרובי משפחה בצפון. העמסנו לא מעט ציוד על הרכב: בנוסף לשני מבוגרים וילדה, הצטיידנו גם ב-3 סטים של מצעים (כולל שמיכות פוך וכריות), מזוודה גדולה, שני תיקי גב, פלטה חשמלית ומספר שקיות נוספות. כשחשבנו שהתכולה הזו הביאה למיצוי את הקיבולת של הנירו - נזכרנו שהמדף הנגלל בתא המטען עדיין סגור. אם נפתח אותו, נוכל להעמיס עד לגובה התקרה ולקחת איתנו עוד ציוד רב נוסף.


 
29/3/2018, 19:52
לקראת חג הפסח, רצינו לנקות את הרכב גם מבפנים. התור האינסופי בתחנות השטיפה הוריד את האפשרות הזו מהפרק, ובמקום זה החלטנו להוריד את שואב האבק הביתי לחניה ולנקות את הרכב בשיטת "עשה זאת בעצמך". חיברנו את השואב לשקע סמוך, ניערנו את השטיחים בחוץ והתחלנו לעבוד. בתוך 20 דקות היתה הנירו נקיה למשעי, ללא חשש חמץ ושאר לכלוכים. חג שמח לכולם!

27/3/2018, 8:06
מזג האוויר הולך ומשתפר, ואתמול לקחנו את הנירו לגיחה קצרה ונחמדה לחוף הים. בין חיפה לעתלית מסתתרת פיסת חוף יפהפיה ושקטה ששווה להכיר (ולהשאיר נקייה!!) את הדרך לשם עשינו בקצב רגוע של שעות הבוקר המאוחרות - 90-100 קמ"ש מתונים. 
 
צריכת הדלק הייתה בהתאם - כ-21 ק"מ לליטר בדרך צפונה. אחרי אחלה אוכל בדלית אל כרמל, הדרמנו חזרה דרך כביש 6. המהירות הייתה גבוהה יותר, אבל לא חריגה לכביש, וזה התבטא בצריכת הדלק שירדה לאזור ה-18.5 ק"מ לליטר. נתון מעולה, אבל לא טוב כמו נתוני הדרך הלוך.
 
25/3/2018, 16:10
בתחילת השבוע סיפרנו לכם על ניסוי צריכת הדלק שרצינו לערוך - שבוע אחד שבמסגרתו נאמץ את הרכב, נאיץ באגרסיביות מתי שניתן ולא ננסה לחסוך אפילו קצת. השבוע הזה הסתיים הבוקר בתחנת הדלק, עם נתונים שהפתיעו אפילו אותנו. הצריכה במהלך השבוע כולו עמדה על 14.9 ק"מ לליטר. גם בימים הכי אגרסיביים ולוחצים, לא ירדנו מנתון של 12.6 ק"מ לליטר. יש לא מעט משפחתיות ורכבי פנאי שיכולים רק לחלום על נתון כזה, ואת זה השיגה הנירו בנהיגה הכי אגרסיבית שיש.

 
23/3/2018, 19:28
אחד הדברים שאנחנו הכי אוהבים במולטימדיה החדשה, זו התמיכה המלאה בעברית. זה אולי נשמע מובן מאליו בעידן הסמארטפונים, אבל במכוניות חדשות רבות לא ניתן לבצע מהמסך חיפוש של אנשי קשר בעברית, לקרוא את שמות השירים או את יומן השיחות האחרונות. המערכת החדשה בנירו תומכת באופן מושלם בעברית. פשוט כיף.
 
20/3/2018, 15:55
ועכשיו - סרטון וידאו חדש עלה לאוויר. תהנו!

 
18/3/2018, 11:24
בימים הקרובים נערוך ניסוי עם הנירו. במקום לנסות ולהגיע לצריכת הדלק הטובה ביותר, ננסה למשך מספר ימים לסחוט מהרכב את הביצועים הטובים ביותר. ניסע בעיקר במצב הספורטיבי של תיבת ההילוכים, נאיץ בחוזקה ולא נתחשב כלל בצריכת הדלק. בסוף המיכל הנוכחי נספר לכם כיצד זה השפיע על צריכת הדלק.
 
15/3/2018, 9:31
ביומיים הראשונים עם המולטימדיה החדשה התעסקנו בעיקר בהגדרות הראשוניות של המערכת: סנכרון הסלולארי בבלוטות', הגדרת הכתובות הקבועות בוייז, שמירת מספרי טלפון מועדפים בזיכרון ועוד. בינתיים זה עובד מצוין. הכל מגיב באופן חלק ומהיר, קל מאוד להגדיר את הפונקציות השונות והכל בעברית מלאה.

13/3/2018, 17:12
אתמול, בשעה טובה ומוצלחת, התקנו את מערכת המולטימדיה החדשה בנירו. השארנו את הרכב אצל היבואנית למספר שעות, במהלכן נלקח הרכב למוסך לטובת החלפת המערכת. אגב, מדובר במערכת המקורית של היצרן ולא במוצר סיני. זו המערכת אותה מקבלים כיום רוכשי הנירו, והיא מגיעה גם בדגמים רבים אחרים של קיה.
 
קילפנו את ציפוי הניילון, ומיד גילינו את הדבר החשוב הבא: המערכת מגיעה ללא חריץ לכרטיס סים. כדי להשתמש בניווט של ווייז או באפליקציות האחרות, יש לפתוח נקודה חמה ממכשיר הסמארטפון האישי או לחלופין לרכוש "דונגל" שמתחבר לשקע ה-USB, להכניס אליו את כרטיס הסים ולהשתמש ברשת האלחוטית שלו.

via GIPHY

 
11/3/2018, 9:26
הבוקר בדרך למשרד עצר אותנו נהג ברמזור וביקש לפתוח חלון (בתנועה הסיבובית של היד, למי שזוכר). "איך הרכב", הוא שאל. "אני רוצה לקחת כזה מהעבודה, כי ההיברידי חוסך לי בשווי שימוש. אבל זה סוחב בעליות?"
"בטח סוחב", ענינו. "יש פה בכל זאת 141 כ"ס, אין לו בעיה עם שום עליה. שים את הגיר במצב הספורטיבי, והוא לא נופל מהרבה משפחתיות עם מנועי טורבו".
 
8/3/2018, 14:52
הנירו ממשיכה לצבור קילומטרים. עם הזמן, התחלנו להתרגל וגם לאהוב את העיצוב שלה. בתחילת הדרך היה קשה לעכל את השילוב המעט משונה בין מכונית פרטית לג'יפון, ועוד עם בסיס הגלגלים הארוך. היום אנחנו יכולים לומר שכבר נחמד מאוד להסתכל עליה, ואחרי שהיא יוצאת משטיפה - הצבע שלה, לבן פנינה, מבריק ונראה פשוט נהדר.


 
6/3/2018, 11:40
נתוני המכירות לינואר-פברואר אמנם לא התפרסמו באופן רשמי בחלוקה לפי דגמים, אך שברירי מידע שהגיעו אלינו מספרים על למעלה מ-1,500 קיה נירו שעלו על הכבישים בחודשיים הראשונים של השנה. זה כבר מתחיל להיות מאוד קרוב לפיקנטו (כ-2,200 יח') ולספורטז' (כ-2,400 יח'). למעשה, מדובר כמעט במחצית הכמות שמכרה קיה נירו בשנת 2017 כולה!

 
4/3/2018, 17:51
מערכת המולטימדיה בנירו סבירה לגמרי באיכותה. הסאונד מרשים ובולט בעיקר בעוצמתו, אך תחת עומס של עוצמה גבוהה הסאונד נוטה להתעוות. אחת הסיבות לאיבוד איכות הקול נובעת ככל הנראה מהמבנה הפיזי והאקוסטי של תא הנוסעים. הגג שניצב הרחק מראשי הנוסעים יוצר מרווח ראש ראוי לציון לשבח, כזה שיספק בקלות גם את מלך הסלים (ואין הכוונה כאן לדובי גל), אך גם מייצר תחושה מסוימת של אולם או מסדרון מהדהד בחוויית הסאונד. כמובן שגם רמת איכות המערכת - בעיקר מעבד הקול, בשילוב איכות הרמקולים משפיעים על היכולת להפיק סאונד איכותי.
 
יחד עם זאת נזכיר כאן שהנירו שלנו כוללת, לבינתיים, את מערכת המולטימדיה הקודמת ולא את זו שנמכרת בימים אלה עם הנירו. בקרוב אנחנו צפויים לעבור שדרוג עם מערכת המולטימדיה לזאת החדשה, כך שתהיה לנו אינדיקציה טובה להשוואה גם בין המערכת הישנה לחדשה. נעדכן אתכם כמובן ברגע שנשתדרג.

 
1/3/2018, 13:23
בבלוג זה התייחסנו בעבר למושבים הקדמיים וציינו לטובה את נוחותם ואת השילוב הנכון שהם מעניקים בין רכות לתמיכה. במבחנים ארוכי טווח מסוג זה, הרכב הנבחן עובר במערכת בין מספר בוחני רכב. היתרון בכך שישנה אפשרות לגבש דעה סובייקטיבית ואישית לגבי פרמטרים כאלה ואחרים ברכב.
 
אחד מהבולטים בהקשר זה הוא נוחות הישיבה. לכל אדם פרופורציות שונות והרגלי ישיבה שונים. לכן עבור כותב שורות אלה נוחות מושב הנהג ותנוחת הנהיגה לוקה מעט בחסר.
 
בולטת בחסרונה כרית מתכווננת לתמיכה בגב התחתון ובאופן כללי תנוחת הנהיגה הנכונה מייצרת אילוץ של ישיבה זקופה יחסית (גם כתוצאה מתצורת הגובה הג'יפאי). לכן חשוב להדגיש שמאפיינים מסוימים, למשל נוחות המושבים, חשוב במיוחד לבדוק אישית, אם לא ממש בנהיגת מבחן על הרכב אז לפחות בישיבה של דקות ארוכות ברכב באולם התצוגה.

27/2/2018, 17:40
בסוף השבוע האחרון נסענו עם הנירו לטיול משפחתי בצפון, בהרכב שכלל זוג הורים עם שני ילדים. אם בעבר היו במשפחה כזו שני מכשירים סלולאריים לכל היותר, כיום נכנסים לרכב לא מעט מכשירים הדורשים טעינה - במיוחד ביום ארוך שכזה: מספר מכשירים סלולאריים (שאחד מהם משמש לניווט, מכיוון שאין מערכת כזו ברכב המבחן), טאבלטים וצעצועים אחרים הפועלים על סוללה. 
 
לנירו יש יכולת טעינה מרשימה: יש לו שני שקעי USB מלפנים, שאחד מהם (זה שבתא האחסון בין המושבים) משמש רק כמטען והשני מסוגל גם להטעין וגם להשמיע מוסיקה; יש עוד שני שקעי 12 וולט ויחד מתקבלת עוצמה חשמלית מרשימה - ולא רק בפן ההיברידי.

25/2/2018, 10:34
בימים אלו התבשרנו כי קיה הרחיבה באופן רשמי את רשימת האבזור של הנירו, והוסיפה שני פריטים שלטעמנו עשויים לשדרג את חווית הנסיעה. הראשון הוא כפתור הנעה, ובכך תצטרף נירו ליתר המכוניות ההיברידיות שמונעות באמצעות כפתור. חייבים להודות שיש משהו מוזר בהנעת רכב היברידי באמצעות המפתח. הפריט השני, והחשוב יותר, הוא מערכת מולטימדיה עם מסך גדול יותר התומכת באפליקציות שונות - ובראשן Waze. בשורות טובות לפתיחת השבוע!

21/2/2018, 16:27
בסיטרואן קקטוס קראו לזה "אייר באמפס" והציגו את זה כפתרון המושלם למכות של "פתיחת דלת". בקיה נירו זה אולי פחות בומבסטי ולא בטוח שיעיל באותה מידה, אבל פסי הפלסטיק השחורים על הדלתות תורמים במשהו לעיצוב ה"ג'יפוני" וגם עשויים למנוע חלק מהמכות שהרכב יחטוף במהלך חייו. מה רע?


20/2/2018, 19:52
היום נסענו בשעות הפקקים להרצליה. צריך להתרגל למערכת בקרת השיוט האדפטיבית, שמתפקדת באופן שונה ברכבים שונים. רגישות הזיהוי, מהירות התגובה, אופן העצירה או ההאטה בהתאם לרכב מלפנים - כל אלו קורים בקצב אחר ובצורה שונה בכל מכונית. רק דבר אחד לא משתנה: אנחנו לעיתים עדיין לוחצים על הבלם בעצמנו בעצירות יותר מאתגרות, ולא מאפשרים למערכת לבלום בעצמה. כנראה שיש דברים שקשה יותר להתרגל אליהם לגמרי...  

18/2/2018, 15:41
היום רוב המכוניות, בוודאי במשפחתיות ומעלה, מזוודות במשענת יד מרכזית (בין המושבים הקדמיים) עבור הנהג, ולצורך התאמה אישית לרוב מתאפשר גם כוונון לגובה ולפעמים גם אחורה/קדימה. לפיצ'ר הזה יש משמעות רבה מבחינת תנוחת הנהיגה ונוחות ישיבה. כשעוברים מרכב בעל משענת יד לכזה שאין לו, מבינים כמה האביזר הזה חסר. אמירה זו נכונה גם למשענת מתכווננת לעומת כזו קבועה. בנירו, שמאובזרת ברמה טובה בסך הכל, אמנם קיימת משענת יד מרכזית - אך היא קצרה יחסית, קבועה במקומה ולא ניתן לכוון אותה בהתאמה אישית.


15/2/2018, 10:25
הנירו כבר אצלנו 3 וחצי חודשים, ולאט לאט מגיעה התחושה שחוזרת על עצמה בכל רכב שמגיע אלינו למבחן ארוך טווח. בהתחלה מתלהבים מצדדים מסוימים שלו ופחות מחלקים אחרים. עם הזמן לומדים את הרכב, ובדרך כלל התחושות מתחדדות - אך האהבה ליתרונות גדלה עם הזמן, בעוד האכזבה מהחסרונות הולכת ומתגמדת. קצת כמו בכל מוצר אחר שקונים ולומדים לאהוב עם הזמן.

13/2/2018, 11:24
אתמול בערב עלינו לפגישה בירושלים. הזדמנות טובה להתייחס לאופן שבו הנירו מעבירה את הכוח. לנירו יש הספק לא רע ומומנט מכובד שמגיע בסל"ד נמוך. הביצועים שלה מפתיעים לטובה, ובעלייה הארוכה משער הגיא היא לא מתקשה לעקוף.
 
השילוב בין חשמל לבנזין עובד קצת מוזר. המנוע החשמלי יכול להיכנס בשלבים שונים של ההאצה. לפעמים הוא נותן דחיפה משמעותית בתחילת הנסיעה, לעיתים הוא משתלב פתאום בסל"ד גבוה והשילוב בין התקדמות מהירה יותר לצד רעש רב ממנוע הבנזין (בגלל הסל"ד הגבוה) מרגיש קצת כמו לנסוע תיבה רציפה. 
 
בסופו של יום השילוב אולי פחות אלגנטי ביחס למכוניות היברידיות אחרות, אבל הביצועים שהמכונית מציעה, ביחס להספק ובעיקר ביחס לצריכת הדלק הטובה, בהחלט מצדיקים את עצמם.

11/2/2018, 14:29
החזאים דיווחו שעומדת להיות שבת עם מזג אוויר משגע לטיולים. מזג אוויר משגע בפברואר? העולם השתגע. אספנו כמה משפחות וקבענו נסיעה לאגמון החולה. אם כבר מעסיקים את הילדים, אז שיהיה כיף למרחקים ארוכים. מעמיסים את שלושת המושבים בספסל האחורי. נכנס בלחץ אבל נכנס. מעמיסים את הצידנית, הטיולון ושאר הציוד לתא המטען המרווח של הנירו. צ'ק. 

בדרך מקבלים דיווח על F16 שהופל מאש נ"מ סורית ועל אזעקות בגליל העליון. משנים תכניות. קופצים לנחל השופט. הנירו מסתדרת בסדר גמור עם השביל החולי המשובש. עושים את המסלול הקצר בכיף. הבנות רוצות לרכב על סוסים. מכוונים את הוייז לחוות הקקטוס. צולחים שבילים חוליים במהירות מספיק גבוהה כדי שלא ניתקע. גחון הנירו מספיק גבוה כדי לא לגעת בחול.

הבנות נהנו וסוסי הפוני לא סבלו יותר מדי. עוצרים להמבורגר וחוזרים הביתה עייפים אך מרוצים. עוד שבת של  תעסוקת ילדים מבצעית עברה בשלום.
 


8/2/2018, 12:48
היום, לראשונה מאז תחילת המבחן, נכנסנו לתחנת הדלק לנפח אוויר בצמיגים. לנירו יש לא רק חיישן שמתריע על לחץ אוויר נמוך - כפי שמחייב כיום החוק בכל רכב חדש - אלא גם תצוגה של לחץ האוויר המדויק בכל צמיג. התצוגה הזו התגלתה כנוחה במיוחד: במקום לבדוק אחת לשבועיים-שלושה את לחץ האוויר בתחנת הדלק, אפשר להביט במחשב הדרך ולהחליט האם צריך לנפח או לא. אגב, בתחנת הדלק גילינו שלנירו שלנו חסרים הונטילים. מישהו אולי נתקל במקרה ב-4 ונטילים מיותרים?


6/2/2018, 19:15
כבר דיברנו על זה שצריכת הדלק משתפרת, והפעם גילינו עד כמה תנאי הנהיגה משפיעים על הצריכה. מילאנו דלק במודיעין, איפסנו את המחשב ויצאנו לנסיעה לכיוון המרכז. 30 ק"מ של נסיעה בין עירונית מהירה יחסית על כביש 6, ולאחר מכן עוד 20 קילומטרים ארוכים של נסיעה עירונית ברחבי גוש דן, כולל לא מעט פקקים. בסיום הנסיעה הזו הצביע מחשב הדרך בנירו על נתון פנומנאלי של 22.7 ק"מ לליטר. רק שימשך ככה.


4/2/2018, 10:52
המיקום של שקע ה-USB ושקעי הטעינה נמצא במקום נוח יחסית, בתוך תא יעודי לסמארטפון, מתחת למערכת המיזוג. הבעיה היא שברגע שמכניסים פנימה דיסק און קי וגם מטען, נשאר מעט מאוד מקום לטלפון וגם הגישה אליו לא מספיק נוחה...

1/2/2018, 8:46
לאט לאט צריכת הדלק בנירו הולכת ומשתפרת. המסלול היומי של הרכב הוא מאיזור גוש דן לכיוון מודיעין, על כביש 6 במהירות בין עירונית. ישנו פער מורגש בין הנסיעה הלוך (בשיפוע של עליה קלה) לבין הנסיעה חזור (שמתבצעת בירידה קלה). הפרשי הגבהים הם של קצת יותר מ-100 מטר בין נקודת המוצא לבין היעד, אבל ההבדל בצריכת הדלק מוחשי. בדרך הלוך, בעליה, הנירו רושמת צריכה של כ-16.5-17 ק"מ לליטר. בדרך חזור, בירידה, אנחנו מגיעים בדרך כלל ל-20 ק"מ לליטר. את הנתון אנחנו רואים על גבי מחשב הדרך, שבסוף כל נסיעה מציג את הממוצע לנסיעה האחרונה.

30/1/2018, 10:29
קיפול המראות החשמלי הוא אחד האביזרים שאנחנו אוהבים בנירו. דווקא בחניות כמו אלו שבתמונה הוא פחות אפקטיבי, אבל לפעמים הוא עוזר לא רק במקומות צפופים - אלא פשוט מאפשר לנו לדעת מרחוק האם אכן נעלנו את הרכב...


28/1/2018, 18:19
היום קרה משהו מוזר: יצאנו מהמשרד לפני כשעה, לאחר שהגענו מנסיעה לפני קצת יותר משעתיים, וגילינו שהאורות ברכב נותרו דלוקים. בדרך כלל אנחנו לא נוגעים במתג האורות, שנשאר תמיד במצב דולק - שכן הנירו מכבה את התאורה לבד כאשר יוצאים מהרכב. הפעם, משום מה, זה לא קרה. בכל אופן, לא היתה בעיה להניע את הרכב.
 

25/1/2018, 15:06
הסערה לא פסחה עלינו. כמו תמיד, הנירו מצליחה להתמודד עם הגשם הכבד בלי בעיה מיוחדת. אחיזת הכביש נותרת טובה, ולפעמים אנחנו מופתעים לגלות שמערכת ההתראה על שמירת מרחק מגיבה היטב גם תחת גשם כבד, ומצליחה לשמור עלינו מבלימות חירום קיצוניות.
 

23/1/2018, 19:24
ביומיים האחרונים הנירו חנתה באחד מאולמות התצוגה של יבואני הרכב, ואנחנו אספנו מכונית אחרת למבחן. התחושה עם החזרה לנירו היתה מאוד ביתית ונעימה. יש משהו בפשטות של המכונית הזו שמרגיש מאוד נינוח ומוכר, למרות שאנחנו בסך הכל נמצאים איתה חודשיים.

21/1/2018, 10:36
שבוע חדש מתחיל עם סרטון חדש שעלה לאוויר. תהנו!
 


18/1/2018, 11:45
הגשם חוזר, ואיתו המגבים שנכנסים שוב לפעולה. יש הרבה מאוד מכוניות שנמכרות כיום עם חיישני גשם והפעלה אוטומטית של המגבים; אבל יש מעט מאוד כאלו שכוללות תצוגה של מצב המגבים הנוכחי. כולנו מכירים את ידית ההפעלה של המגבים, אבל תמיד נוטים להסתבך עם הפעלתה ולא תמיד מצליחים לגלות מיד באיזה מצב נמצאת הידית. התצוגה על המסך היא פתרון פשוט שמקל מאוד בימי גשם.


 
16/1/2018, 21:13
עניין קטן, אפילו שולי, שהופך את היומיום בנירו לנוח יותר. על גבי דלתית מיכל הדלק ישנו מקום יעודי להנחת הפקק, והוא ממוקם מעל גובה הידית - כך שלא מטפטף עליו דלק כאשר מוציאים את ידית המשאבה. חכם.

 
14/1/2018, 16:55
בימים קרירים אלו, אנחנו מוצאים את עצמנו נוסעים יותר ברכב למשימות היומיומיות וממעטים בהליכה ברגל. בחניה של הקניון הקטן הסמוך לבית, מצאנו את הנירו כרכב נוח ונעים מאוד למשימות האלו: ראשית, הוא שקט ולא מזהם במהירויות נמוכות, מה שנותן תחושה מאוד נעימה בחניון סגור. שנית, הוא קטן יחסית ולכן נכנס בקלות לחניות ללא דאגות מיותרות. מצלמת הרוורס מסייעת מאוד בתמרונים כאלו לאור שדה הראיה המוגבל לאחור.
 


11/1/2018, 15:23
השבוע הזדמנו לאחד מהמושבים בשרון, אליו מובילות דרכי גישה שכבר ידעו ימים טובים יותר. הנסיעה בקיה נירו היתה הפתעה נעימה מאוד בתנאים האלה: בזכות הגובה והתחושה הג'יפונית, נהנינו מנסיעה מהירה ונינוחה על הדרך הרעועה. הוא סופג היטב את השיבושים, נותר יציב ומרגיש נעים ובטוח מאוד.


9/1/2018, 18:52
בבקרים הקרים של ינואר, הנירו מתעורר לחיים ומיד מתניע את מנוע הבנזין. בהתחלה לא הבנו את הצורך בכך - הרי הנסיעה במהירות נמוכה בתחילת הדרך יכולה להתבצע גם באמצעות המנוע החשמלי. אחרי שקראנו קצת יותר לעומק מצאנו את התשובה: אם מנוע הבנזין יכנס לפעולה כשהוא קר, הוא יצרוך יותר דלק. הרכב דואג לחמם את המנוע מיד, בין היתר על ידי הזרמת נוזל הקירור בצמוד למערכת הפליטה, ואחרי זמן קצר המנוע מדומם והרכב חוזר לעבוד על חשמל. כך, בפעם הבאה שמנוע הבנזין יכנס לפעולה, זה יקרה בצורה חלקה, נעימה וחסכונית יותר.


7/1/2018, 15:20
זאת הסיבה שאנחנו אוהבים מכוניות בתצורת האצ'בק. אתמול בערב נדרשנו להעביר מיטת ילדים לא גדולה במיוחד. הסרנו את המדף הנגלל, קיפלנו את המושבים בקלות והמיטה נבלעה בתוך הנירו ללא צורך בפירוק. המבנה הרבוע של הרכב סייע בקליטת המטען בנוחות.


 
5/1/2018, 11:33
את היום הגשום ביותר השנה, עד כה, העברנו בנסיעות קצרות בעיר. בין התמרונים השונים בחניה של הסופרמרקט ובגן הילדים, שמנו לב שמראות הצד נרטבות באופן משמעותי - ואין להן מערכת חימום שיכולה לסייע בהפשרה. 


4/1/2018, 12:45
את שנת 2017 מסיים קיה נירו עם נתון מרשים של 3,748 מסירות. מדובר בנתון מעט יותר נמוך מזה של ההיברידיות המתחרות של יונדאי וטויוטה, אך יש לזכור כי במרבית השנה התמודדה קיה עם מגבלות מלאי. ועם כל זה, הנירו בשנתו הראשונה בישראל עקף מכוניות פופולאריות כמו ניסאן קשקאי, טויוטה ראב 4, סובארו פורסטר ועוד.



2/1/2018, 10:52
שדה הראיה לאחור בנירו הוא לא מהמוצלחים. קורה C, שהיא הקורה האחורית של הרכב, עבה מאוד - ומקשה לעיתים ביציאה מחניות. כפי שניתן לראות בצילום, החלון הקטנטן שישנו לפניה לא ממש מסייע.
 


31/12/2017, 16:47
בסוף השבוע האחרון ביקרנו עם הנירו בספארי ברמת גן. הנסיעה היתה נעימה; נחמד לנסוע בקרבת בעלי חיים עם רכב היברידי שקט, שאינו מפריע את מנוחתם וגם לא מזהם. מצד שני, שדה הראיה מתוך הרכב איננו אידיאלי. החלונות צרים יחסית, הגג נמוך וקו חלונות הצד גבוה - כך שהילדה לא תמיד הצליחה לראות את כל החיות. לפחות היען נראה מרוצה מהסיטואציה.



הבוקר, בפעם הראשונה, נדלקה לנו נורית הדלק. זה קרה כשהופיע על המסך טווח של 77 קילומטרים, ו-4 קילומטרים מאוחר יותר נכנסנו לתחנת הדלק וצילמנו את המסך. למיכל נכנסו קצת יותר מ-38 ליטרים - מה שאומר שנותרו לנו עוד כ-7 ליטרים, שבצריכת הדלק הממוצעת שלנו יספיקו לעוד 125 קילומטרים של נסיעה.

26/12/2017, 12:21

הבוקר סיימנו סבב של גיחות לתל אביב - 3 מסיבות עיתונאים נערכו שם בתוך יום וחצי, ובכל פעם נכנסו מחדש אל העיר הצפופה. החוויה בנירו היתה מוצלחת למדי: מצד אחד, זו לא מכונית גדולה במיוחד והיא גם יחסית גבוהה - כך שקל לתמרן איתה בפקקים ובסמטאות. מצד שני, היא מספיק נוחה ונעימה כדי לא להקשות על הנהיגה בתנאים האלו. הדבר היחיד שקצת היה חסר זו מערכת ניווט מקורית או לפחות שיקוף של מסך הסלולארי על גבי מסך הרכב. מי שיקנה כיום את הנירו יקבל מערכת עם תוכנת ניווט. אולי גם אנחנו נתקין אחת כזו בקרוב בנירו שלנו.

 

24/12/2017, 16:35

ההגה בנירו יוצא הרחק לכיוון הנהג, ומקל מאוד על מציאת תנוחת הנהיגה המתאימה. מצד שני, את זווית משענת הגב מכוונים באמצעות מנוף ולא באמצעות גלגלת - וזה לטעמנו פחות נוח ומדויק.



21/12/2017, 23:16
העיצוב הכללי של הנירו אולי קצת פושר לדעתם של רבים, אבל תאורת הלד המרשימה - בעיקר זו שמאחור - נותנת לה טאצ' מודרני ונאה. בלילה זה אפילו מושך לא מעט מבטים.



19/12/2017, 15:14
אתמול נהגנו לראשונה על סובארו XV החדש, במסגרת אירוע ההשקה שערכה היבואנית. לא מדובר ברכב גדול או גבוה במיוחד - ולמרות זאת, כאשר עברנו בסוף היום מהסובארו בחזרה לנירו, התחושה היתה של מעבר לרכב פרטי רגיל. בקיה אמנם טוענים שהנירו הוא קרוסאובר, אבל התחושה בישיבה מאחורי ההגה רחוקה מאוד מעולמם של רכבי הפנאי. הוא פשוט נמוך מדי בשביל זה.

19/12/2017, 12:29
לוח המחוונים של הנירו מסודר בצורה ברורה מאוד, קלה ונעימה. אנחנו לא רגילים לכך שטווח הנסיעה מוצג בצורה בולטת כל כך, ולא ניתן להחלפה בנתון אחר - אך בדרך כלל, אפילו במקרה המוצג בתמונה, הטווח גדול ביחס לכמות הדלק שנשארה במיכל. הסיבה לכך היא כמובן צריכת הדלק המצוינת של הנירו. אחרי תדלוק מופיע על הצג טווח של למעלה מ-850 קילומטרים מרשימים.



14/12/2017, 15:12
אולי לא שמתם לב, אבל שני דברים מעניינים קורים על הכבישים בחנוכה: האחד - הכבישים פנויים יותר בשעות הבוקר, בשל העובדה שתלמידי בתי הספר יצאו לחופש (ואיתם חלק גדול מההורים). השני - הכבישים הפכו עמוסים מאוד בשעות אחר הצהריים, כשכולם נוסעים למופעים השונים ויוצאים להדלקת נרות אצל חברים ובני משפחה. הנירו מתמודדת היטב עם הפקקים של סוף היום. הנסיעה בה חלקה ונעימה, תיבת ההילוכים כפולת המצמדים כמעט ולא מורגשת ובקרת השיוט האדפטיבית מסייעת במהירויות הנמוכות על כבישים בין עירוניים - אם כי היא לא מתפקדת בזחילת פקקים איטית במיוחד.

12/12/2017, 16:33
המושבים הקדמיים בנירו בהחלט נוחים. יש להם ריפוד בד במרכז ו"תמיכות" עור בצדדים, ויחד נוצר שילוב מוצלח בין רכות לתמיכה. אלה לא מושבי ענק מפנקים של מכוניות אמריקאיות, וגם לא מושבי ספורט הדוקים, אבל בסביבת המחיר של הנירו מדובר במושבים בהחלט מוצלחים. את תנוחת הישיבה הצלחנו לאתר בקלות ויעילות.

10/12/2017, 14:36
אנחנו עוד לא החלטנו אם אנחנו אוהבים את מערכת המולטימדיה של הנירו. מצד אחד, המסך שלה קטן יחסית וכמות האפשרויות מצומצמת: יש אמנם הזרמת מדיה נוחה, ממשק בלוטות' ומצלמת רוורס, אבל אין אנדרואיד אוטו, אפל קאר פליי או תמיכה במערכת הפעלה מקבילה של אנדרואיד לטובת הניווט עם וויז. גם התמיכה בעברית חסרה. מצד שני, המערכת הזו פועלת בצורה קלילה ומהירה, נעימה לשימוש, פשוטה לתפעול בזמן נהיגה ומצליחה להרגיש מאוד טבעית או נכונה. כך או אחרת, כיום הנירו משווקת ללקוחות עם מערכת מולטימדיה אחרת בהתקנה מקומית. נבדוק בקרוב את האפשרות לשדרוג המערכת במכונית המבחן שלנו.



7/12/2017, 11:25
בניגוד לטויוטה פריוס או אפילו יונדאי איוניק, הנירו לא מסתובבת ברחובות וצועקת: "תראו, אני היברידית!". אין לה עיצוב יוצא דופן, היא לא משוויצה בסמלי הייבריד כחלחלים בכל פינה והאזכור היחיד לעובדת היותה היברידית הוא הכיתוב הקטן "אקו הייבריד" על הזנב. זה לא רע - אם רצינו רכב חסכוני, זה לא בהכרח אומר שרצינו רכב שנראה אחרת מכולם.



6/12/2017, 19:39
בינתיים, בקילומטרים שכבר הספקנו לצבור עם הרכב, אנחנו יכולים לומר דבר אחד ברור: לא מרגישים שהמכונית הזו לא חדשה. למרות שהיא עברה כבר כ-18,000 ק"מ, היא נוסעת כמו נירו חדשה לחלוטין (וגם על אחת כזו כבר יצא לנו לנסוע בעבר). זה לא מובן מאליו.


4/12/2017, 15:15
כל המכוניות ההיברידיות שפגשנו בשנתיים-שלוש האחרונות הונעו באמצעות כפתור. הפתרון הזה נפוץ במכוניות רבות, גם כאלו שאינן היברידיות, אך נדמה שבהיברידיות זו האופציה היחידה. בנירו, לעומת זאת, ההנעה מתבצעת באמצעות המפתח. זה מעט משונה בהתחלה: אנחנו רגילים לסובב את הסוויץ', לשמוע את מנוע הבנזין מתעורר לחיים ואז להרפות מהמפתח. כאן מנוע הבנזין מונע רק לאחר נסיעה של מרחק מסוים, ואילו סיבוב הסוויץ' מפעיל קודם כל את המנוע החשמלי. אחרי שמתרגלים לזה, מגלים שזה דווקא יכול להיות נחמד - סיבוב, הנעה ושמירה על שקט מוחלט.

30/11/2017, 10:52
אחד הדברים הראשונים ששמים לב אליהם בכניסה לנירו זו העובדה שלמרות שמדובר במכונית היברידית, זאת מכונית די "נורמלית". בפעם הראשונה שנהגנו בטויוטה פריוס, היינו זקוקים להדרכה והסבר קצר על ידית ההילוכים, מערכת ההנעה והתצוגות השונות. כאן הכל פשוט וברור - נכנסים, מתיישבים, מניעים ונוסעים.

29/11/2017, 16:46
יוצאים לדרך עם מבחן ארוך טווח חדש - והפעם לקיה נירו, אחת מהמכוניות המסקרנות של השנה האחרונה. במהלך החודשים הקרובים נשתמש בנירו באופן שוטף, וננהג בה אלפי קילומטרים במטרה לדווח לכם כל מה שאפשר וצריך לדעת על המכונית הזו.

אז בואו נכיר את הפרטנרית: מדובר ברכב הפנאי ההיברידי של קיה, שהצליח לעשות כאב ראש לשוק הרכב מכל מיני סיבות. קודם כל - כיצד הוא מוגדר? האם הוא בקבוצת רכבי הפנאי הקומפקטיים, יחד עם ספורטז' וטוסון? בסיס גלגלים של 270 ס"מ ממקם אותו בקצה העליון של הקטגוריה הזו. מאידך, הוא נמוך, קצר וצר מהספורטז' ורוב מתחריו - אז אולי הוא בכלל משתייך לקטגוריית הג'יפונים הקטנים, יחד עם רנו קפצ'ור וסיאט ארונה? ואולי הפלטפורמה המשותפת עם יונדאי איוניק מציבה אותו בקטגוריית המשפחתיות?


לא מעט שאלות הרכב הזה מעלה, עוד לפני שנהגנו בו מטר אחד. ובהמשך נדווח גם על המאפיינים השונים שלו - האבזור, הנוחות, המרווח, הבטיחות, צריכת הדלק ועוד עניינים רבים שיצוצו במהלך החודשים הקרובים.

רכב המבחן לא הגיע אלינו כשהוא חדש. המכונית שאתם רואים בתמונות היא בת שנה בערך, עלתה על הכביש בסוף שנת 2016 והגיעה אלינו עם כמעט 17,000 ק"מ על השעון. מדובר בחידוש מסקרן, שיאפשר לנו לבחון כיצד מתמודדת הנירו עם הצטברות הזמן והקילומטרים - בצורה שלא ניתן תמיד לבדוק במכונית חדשה לחלוטין.


כמו בפעמים קודמות, יתקיימו כאן במקביל שני מבחנים ארוכי טווח - ולצידה של הנירו תמשיך להיבחן גם סיאט לאון.

כרגיל, אתם מוזמנים לשאול שאלות, לבקש בקשות ולהציע מבחנים ומבדקים שונים שתרצו שנבצע עם המכונית. עם כמה קילומטרים תסיים הלאון את המבחן? ומה יקרה לה עד אז? אתם מוזמנים להצטרף ולעקוב אחרי ה-Live Blog.
למאמר זה התפרסמו 12 תגובות.
הוספת תגובה
הוספת תגובה
כותרת:
שם:
תגובה:


1. כול כמה ומה עלות החלפה סוללות?  כול כמה ומה עלות החלפה סוללות? מה עלות הטיפול במו...

דני,01.12.2017

2. לא רע  צפיתי לצריכת דלק טובהיותר

מארק,21.12.2017

3. סחיבה   איך הרכב סוחב בעליות עם אנשים ? והכתבה מעניינת

מיכה ירון,21.01.2018

4. יש אחריות ארוכה על הרכיב ההיברידי  צריך להחזיק 7-8 שנים לפחות. יאו 200-300 אלף ק"מ ק...

א,01.02.2018

5. בלי וונטילים? [8.2.18]  נו שויין. בלי ונטילים הצמיגים היו שטוחים. בטח הכוו...

אא,18.03.2018

6. מרווח במושב האחורי  שלום, בתאריך ה 11/2/2018 תיארתם שהכנסתם במושב האח...

אמיר,18.03.2018

7. רשמים לאחר קנייה  רכשתי נירו בסוף נובמבר. 1. משענת הראש אינה מתכוונ...

שרון,27.03.2018

8. מבחן קרינה בעת לחיצה על הדוושה וסוללה חצי ריקה  האם יש תוצאות רשמיות של רמת הקרינה האלקטרומגנטית? ...

דן,05.04.2018

9. עלות הטיפול  517 ש"ח עלות עבודות בטיפול השני!!! מחייבים על 1.7...

מארק,29.04.2018

10. קרינה מהמערכת ההיברידית   נודע לאחרונה על "בעיות קרינה אלקטרומגנטיות" מהמע...

אלי ו.,11.05.2018

11. מקורי  אין על המערכות המקוריות. והזמינות והיעילות של קיה ...

מאור,04.06.2018

12. בקרת שיוט אדפטיבית  האם היא מאפשרת זחילה בפקקים עד עצירה מוחלטת והתחלת...

אילן,07.06.2018
ייעוץ מקצועי לפני קניית רכב 072-33-44-806
רכב חדש יד שניה

או:

מדורים מדריכים