בחר רכב
רכב חדש 2018
רכב משנים קודמות

Live Blog: פיאט 500X במבחן ארוך טווח

פיאט 500X


פיאט 500X מגיעה ל-iCar למבחן ארוך טווח. במהלך תקופת המבחן תמצאו ב- Live Blog פוסטים ועדכונים שוטפים על החיים עם פיאט 500X



מאת מערכת iCar

פיאט 500X - מבחן ארוך טווח


19/7/2018, 17:31
השבוע עזבנו את פיאט 500X ליומיים לטובת מבחן לג'יפון אחר מאותה הקטגוריה. ברגע שחזרנו לפיאט, הבנו בדיוק "מה הקטע שלו" - או לפחות אחד מהקטעים. הישיבה בו פשוט מאוד גבוהה, כמו ברכבי פנאי מקטגוריות גדולות יותר. ביחס לרכבי פנאי הפיאט מרגיש כמו ג'יפ אמיתי.

17/7/2018, 14:25
זוכרים שבתחילת הדרך דיברנו על ביצועים פושרים יחסית? אז בימים האחרונים עברנו להשתמש באופן קבוע במצב הספורט, שבעיקר מחדד את תגובת הדוושה והופך את ה-500X למכונית הרבה יותר נמרצת. הרכב כמעט ולא מושך הילוכים במצב הזה כך שאין השפעה לרעה על צריכת הדלק, ואולי אפילו חל שיפור מסוים בצריכה בשל העובדה שהמכונית מרגישה קלילה יותר ודורשת פחות מאמץ. ייתכן ובזה נפתרה הבעיה?

15/7/2018, 11:02
מהדברים שמגלים במבחנים ארוכי טווח. בנסיעות ארוכות (וגם בקצרות) לא תמיד חגורת הבטיחות נשארת מתוחה ולפעמים זה קצת מציק. בחלק מרכבי היוקרה יש אפילו מתיחה אוטומטית לחגורת הבטיחות, אך בפיאט מצאו פיתרון פשוט - בחלקו האחורי של תפס החגורה ב-500X יש מעיין מעצור שנתפס כאשר מושכים את החגורה בכיוון הנגדי. הפיתרון הפשוט הזה עוזר לשמור את החגורה במקומה בהתאם לעוצמת ההידוק (ורק אם זזים באופן נחוש זה משתחרר). 

תפס חגורת בטיחות - פיאט 500X

12/7/2018, 15:19
לפני כחודש, כאשר היינו בתחילת דרכו של המבחן, סיפרנו לכם על כך שהמנוע עוד לא "נפתח" ושלא הצלחנו להוציא נתוני צריכת דלק טובים מספיק. בינתיים מצאנו את האפליקציה החביבה הזו שמדרבנת לנסיעה חסכונית. האפליקציה נמצאת בתוך תפריט ה-Apps (שלחיצה ארוכה עליו מובילה להתקנה המקומית של אפליקציות חניה ו-Waze שעוד נרחיב עליהן בהמשך) והיא משנה את צבע מדדי הנסיעה (האצה, בלימה, מהירות והעברת הילוכים) בהתאם לאופי הנהיגה, מאדום כהה לירוק כהה. בצידו הימני של המסך ישנו את "עץ הכסף" - לא זה שמקבלים כמתנה לחג ואמור להביא אותנו אל העושר, אלא כזה שככל שאנו משיגים מדדי נסיעה חסכוניים יותר, מתגמל אותנו בדמות צבירת נקודות. אם תרצו, תסעו חסכוני = תחסכו כסף.

פיאט 500X - אפליקציית חיסכון בדלק
 
10/7/2018, 07:50
כמו רובנו, אנו חווים בעיות חניה בארצנו הקטנה. בין אם זה ברחוב בו אנו גרים או אפילו בעבודה. אבל עם ה-500X לא מסובך להשתחל לחניות צפופות. הראות החוצה טובה  למדי, יש מצלמת רוורס עם קווי הנחיה דינאמיים וההגה רך. או הו כמה שהוא רך, פשוט תענוג בזמן תמרוני חניה. מנגד, כשהנסיעה זורמת יותר, זה לפעמים מפריע. אבל בדיוק בשביל זה יש פה בורר מצבי נהיגה. בלא מעט מכוניות בימינו יש כפתור "ספורט", לרוב הוא מחדד את תגובת דוושת הגז ולא יותר מזה. לפיאט 500X שלנו יש בורר עם 3 אפשרויות שונות. במצב הרגיל ההגה רך כאמור, אך במצב ספורט - לא רק שתגובת דוושת הגז מתחדדת, גם ההגה מקבל משקל כבד יותר (ועל כמה כיף להחזיק אותו כבר דיברנו).

פיאט 500X - בורר מצבי נהיגה
 
8/7/2018, 14:03
ה-500X יכולה לספק את ההסבר להבדל בין קנייה של מוצר כמו מקרר או תנור, לבין בחירת מכונית. עבור רבים מאיתנו המכונית מהווה חיבור רגשי ולא רק מוצר טכני ופרקטי, ומכוניות כמו ה-500X מצליחות לפרוט על הנימים הללו.
היא לא עושה זאת עם ביצועים חריגים או עם חווית נהיגה יוצאת דופן, אלא באמצעות אבזור, מראה ואווירה ייחודיים.
 
אחת התוספות שתורמות לכך רבות הוא מערך של 2 חלונות השמש בגג, כאשר הקדמי ביניהם נפתח. אמנם מדובר בפריט בתוספת תשלום, אך התמורה גבוהה - התוספת הזו תורמת למראה, ולא רק. בשעות ערביים כשהטמפרטורות יורדות והשמש נעלמת, מתגלה הכיף השני הנלווה לתוספת הזו: התענוג שבלפתוח את כל החלונות ולתת לבריזה המלטפת לחדור מכל הכיוונים לתא הנוסעים.
 
כך קרה שביום שישי אחה"צ החלטנו להמחיש את ההשראה שקיבלנו - כובע מצחיה על הראש, כל החלונות פתוחים, מוזיקה כיפית במערכת המולטימדיה, ואנחנו וה-500X בנסיעה ספיישל לצילום של שקיעה בטיילת של תל אביב.

 
5/7/2018, 17:23
הפיאט שלנו עוברת בין הבוחנים, וכשצריך לחזור אליה לאחר מספר ימים ולמצוא מחדש את תנוחת הנהיגה המתאימה - אנחנו מרוצים מאוד מהכפתור החשמלי לכיוון התמיכה לגב התחתון. מרבית המכוניות בסביבת המחיר שלה כלל לא מצוידות בתמיכה כזו, ואלה שכבר מציעות את הפיצ'ר - עושות זאת בדרך כלל עם ידית ידנית שלא תמיד נוחה לתפעול. הכפתור הקטנטן הזה מקל על מציאת התנוחה המתאימה מאחורי ההגה.
 

3/7/2018, 12:29
פיאט 500X היא לא רק פנים יפות, היא קודם כל משמשת כרכב המשפחתי. ל-500X מבנה מוגבה עם מפתח דלת רחב וגבוה, מה שהקל מאוד על התקנת כיסא הבטיחות (אל עיגוני האיזופיקס המוסתרים). בנוסף לכך, המושב האחורי שטוח למדי, מה שיקל גם על התקנת כיסאות או בוסטרים נוספים. לא רק ההתקנה קלה, גם הכנסה והוצאה של הילד התבצעה בקלות הודות לדלת אחורית שנפתחת בזווית של כמעט 90 מעלות.

פיאט 500X - מושב אחורי עם כיסא בטיחות



1/7/2018, 17:00
סרטון ראשון למבחן ארוך הטווח ל-500X המתוקה. והפעם, שיעור היסטוריה!



28/6/2018, 14:16
למרות הקילומטרים שמצטברים, בעיקר בנהיגה בין עירונית, אנחנו עדיין לא מצליחים להוציא נתוני צריכת דלק טובים מהפיאט הזו. אנחנו מעריכים שעם הצטברות הזמן והקילומטרים הנוספים המנוע עוד יפתח, אבל כרגע היא לא מאוד חסכונית.

מעבר לזה, אחנו בסך הכל מרוצים מהאיטלקיה הזו. הטמפרטורות הגבוהות בימים האחרונים יוצרות חום גבוה בתוך המכוניות, אך במפתיע - הפיאט לא מתחממת יתר על המידה. בטח שלא ביחס למכוניות אחרות שאנחנו נוסעים בהן ביומיום, וזאת למרות שני גגות השמש הנפתחים. אנחנו מעריכים שהטמפרטורה הסבירה יחסית נשמרת בזכות בידוד מוצלח של הגגות, ובעיקר בזכות שטח חלונות קטן יחסית של הרכב. 

26/6/2018, 16:36
אנחנו נוהגים יום יום ב-500X וככל שהימים עוברים אנחנו לומדים להעריך וליהנות יותר מאיכות החומרים של הפיאט. כמובן שגם עיצוב וסטייל יש כאן בשפע, בהם התאהבנו ממבט ראשון. אבל איכות החומרים וההרכבה, כמו תכונות אופי, מורגשים ומוערכים יותר לאורך זמן. הוותיקים ביניכם יפשפשו בזיכרונם אל עבר שנות ה-80 וה-90 וידעו לספר שאיכות חומרים ופיאט זה לא משהו שהלך ממש ביחד - וזה נכון עד לפני 15 שנה בערך. בהמשך ישיר לטיעון זה, חד משמעית הפיאט 500X מהווה קפיצת מדרגה גם מבחינה זו - קודם כל מבחינת המותג, וגם ביחס לכלל חברותיה בקטגוריית הגי'פונים הקטנים.
 
כצפוי, אין אחידות מלאה ברמת החומרים ויש פה ושם אזורים פחות מושקעים, כמו למשל מגן השמש של לוח השעונים, אבל באופן כללי ניכרת כאן השקעה משמעותית. כמה דוגמאות לכך אפשר למצוא כבר בתחושה שנותן המפתח החכם שעשוי פלסטיק מוצק וכבד או בצליל טריקת הדלתות האחוריות (בד"כ נושא מוזנח יותר) וכן בחומרים ייחודיים דמויי עור, כגון היריעה שעוטפת את מוט ההילוכים. גם המשובים מכפתורים ומתגים שונים מעניקים תחושה של "יותר", כמו למשל כפתור נצרת בורר ההילוכים שמגיב בקליק איכותי, כך גם אבזם החגורה או כפתור תפעול התאורה. החומרים הרכים שפוגשים המרפקים בדלתות ובמשענת היד המרכזית, ומטראז' גדול של פלסטיק רך ואיכותי שעוטף את איזור הקונסולה הקדמית. לסיכום, שאפו לפיאט על רמת ההגשה כאן.

פיאט 500X

24/6/2018, 10:52
כיאה לימים החמים של סוף יוני, גם יום שישי הזה היה חם ולח בסגנון תל אביבי טיפוסי - והמזגן הוכיח את עצמו בעיקר במובן של מהירות התגובה. האוויר החם הופך לקריר שניות לאחר הפעלת המיזוג ותוך דקות גם תא הנוסעים מצליח להתקרר, זאת למרות החום הבלתי נסבל שהרכב הצליח לצבור בין נסיעה לנסיעה. ואם נותנים לו עוד כמה דקות, הוא מצליח ממש להקפיא את תא הנוסעים, זאת למרות השמש הקופחת בהתרסה.

22/06/18, 14:10
ה-500X ליוותה אותנו ביום שישי עמוס בסידורים. אין ספור של חניות, התנעות, יציאה וכניסה מהרכב. איסוף של ההוא והקפצה לזה. וגם לא מעט העמסות של קניות, שקיות וארגזי ירקות ופירות.
 
היתרון של המפתח החכם מוכיח את עצמו בימי סידורים שכאלה. אילולא הקודן, תהליך היציאה לדרך כל פעם מחדש בכלל היה זריז ומהיר אף יותר. לזכותו של הקודן נאמר שהוא נדרך וננעל מחדש רק לאחר דקות ארוכות של כיבוי הרכב, כך שלא בכל כניסה לרכב צריך לקודד מחדש.
 
פתיחת הרכב מתבצעת עם הנחת היד על ידית הרכב (כמובן שהמפתח צריך להיות בתיק או בכיס) וזה כל כך נוח, במיוחד שכשהידיים עמוסות בכל טוב.
 
הנעילה אמנם קצת פחות נוחה מאחר והיא מצריכה לחיצה של ממש על הכפתור שעל הידית (יש רכבים שמציעים מעין משטח מגע קטן לביצוע הנעילה), אבל האמת שעכשיו אנחנו סתם מתפנקים. מערכת הכניסה וההנעה ללא מפתח היא פיצ'ר מעולה שלא קיים בכל דגם בקטגוריה.


21/6/20018, 13:00
אנחנו עדיין בשלבי היכרות עם ה-500X. אחד הדברים שיש להם חשיבות עד שמתרגלים לכל רכב, הוא נושא הנדסת האנוש. עם הזמן אפשר להתרגל כמעט לכל שגיאת הנדסת אנוש וללמוד להתעלם ממנה ולחיות איתה בשלום יחסי. לכן כל עוד ה-500X מרגישה לנו חדשה, זהו חלון זמן טוב עבורנו לבחון אם יש שגיאות. אז נוכל כבר לציין שלמרות הסטייל, עיצוב הפנים הייחודי והמאמץ להיראות ולהרגיש מיוחדת, נשמרת חווית משתמש ברמה טובה. כלומר לא נתקלנו (בינתיים לפחות) בבאגים משמעותיים בחוויית המשתמש. ההשתלטות על כל המערכות היתה מהירה ולמדנו לתפעל את כולן, ונזכיר שיש לא מעט מערכות ברכב הזה.
 
נציין בכל זאת שני דברים שהפריעו לנו: מערכת המולטימדיה קטנת ממדים יחסית – הווה אומר כפתורים קטנים, גם הפיזיים וגם אלה שמשולבים במסך המגע, ויש לדייק עם האצבע בלחיצה עליהם.
 
דבר שני שהפריע לנו הוא ריבוי הכפתורים על ההגה השמנמן. למה ציינו שהוא שמנמנמן? מאחר שאפילו עבור אצבעותיו הארוכות של כותב שורות אלה, זה קצת אתגר להגיע לכל הכפתורים תוך אחיזת ההגה. ודוגמא לכפתור מיותר על ההגה: הפעלת בקרת השיוט מופעלת משני כפתורים שונים, כשאחד מפעיל את הבקרה האדפטיבית והשני את הבקרה הרגילה.  

פיאט 500X
 
19/6/2018, 12:37
קצת רצנו קדימה עם סיפורי הנסיעה בסוף השבוע, אבל לפני כן צריך לספר כמה מילים על ההיכרות שלנו עם המכונית. זה לא שאנחנו לא מכירים אותה - היא כבר היתה אצלנו גם במבחן רגיל וגם במבחן השוואתי, אבל כבר הרבה זמן שלא נהגנו בה. ההתמקמות בכסא הנהג היתה קלה ומהירה - תנוחת הישיבה גבוהה, עם זה אין הרבה מה לעשות, אבל להגה יש טווח כוונון רחב ודי בקלות מצאנו את התנוחה הרצויה. המושבים של הפיאט נוקשים יחסית - בהתחלה זה עלול להרגיש קצת פחות נוח, אבל מהר מאוד לומדים להעריך את היתרונות של מושבים נוקשים בכל מה שקשור לנוחות ותמיכה לאורך זמן. זה כמו עם מזרון קשה: בתחילת הלילה אולי תתלוננו, אבל בבוקר תגידו תודה.

פיאט 500X מושבים

17/6/2018, 16:05
את סוף השבוע פתחנו בנסיעה ארוכה עם הפיאט. בנקודת הזמן הזו ל-500X יש פחות מ-2,000 ק"מ על השעון והמנוע עדיין לא נפתח. בנקודה שמתחת לשיא ההספק הוא מרגיש אנמי וקצת פחות מגיב, אך ככל שהנסיעה נמשכת והקילומטרים נצברים המנוע מרגיש יותר גמיש.
 
ואי אפשר בלי מילה על העיצוב. מצד אחד, זו כבר לא מכונית חדשה. מצד שני, היא לא נמכרה בכמויות עצומות והיא עדיין יוצאת דופן על הכביש. התגובות שהיא מקבלת פשוט נפלאות גם שנים אחרי השקתה, ולמרות שהגרסה שאצלנו היא לא המאובזרת ביותר. כנראה שחישוקים קלים ומעוצבים, גג פנוראמי ומעל הכל העיצוב החינני גורמים לה להיות מושכת מספיק.
 
14/6/2018, 11:23
יוצאים לדרך עם מבחן ארוך טווח חדש - והפעם לפיאט 500X, רכב הפנאי הקטן והמעוצב להפליא. במהלך החודשים הקרובים נשתמש בפיאט באופן שוטף, וננהג בה אלפי קילומטרים במטרה לדווח לכם כל מה שאפשר וצריך לדעת על המכונית הזו.
 
אז בואו נכיר את הפרטנרית: מדובר בג'יפון הקטן של פיאט, שמבוסס עיצובית על ה-500 הקטנה - אך למעשה יושב על פלטפורמת ה-SCCS שמשותפת לפיאט ולג'נרל מוטורס, עליה מבוססות גם פיאט פונטו, פיאט 500L, אופל קורסה, אלפא רומיאו מיטו, פיאט טיפו, ג'יפ רנגייד ועוד.

פיאט 500X
 
ה-500X הוצג לראשונה בתערוכת פריז בשנת 2014, ונחת בישראל בחודש יוני 2015 - לפני 3 שנים בדיוק. כיום הוא מתמודד בקטגוריה צפופה ורבת מתחרים, שכוללת גם דגמים כמו מאזדה CX3, הונדה HR-V, אופל מוקה, סיטרואן C3 איירקרוס ואחרות.
 
רכב המבחן שלנו הגיע ברמת הגימור "פופ סטאר", השניה מתוך 4 גרסאות שמוצעות כיום - והנמכרת ביותר מביניהן. הוא מצויד במנוע 1.4 ליטר טורבו-בנזין בהספק של 140 כ"ס, המשודך לתיבת הילוכים כפולת מצמדים בעלת 6 הילוכים. עוד נדבר בהמשך המבחן על האביזרים השונים, אבל כבר עכשיו נספר שיש לו מפרט מלא ועשיר במיוחד של מערכות בטיחות, וגם אביזרים כמו כניסה והנעה ללא מפתח, מצלמת רוורס, מחשב דרך עשיר במיוחד ועוד.
 

ברכב המבחן הותקנו שתי תוספות אופציונליות: האחת היא מערך של 2 חלונות שמש בגג, כאשר הקדמי מביניהם נפתח; השניה היא מערכת אנדרואיד ש"מתלבשת" על המולטימדיה המקורית ומאפשרת לנו שימוש בניווט של ווייז. 

קיבלנו את הרכב כאשר הוא חדש כמעט לחלוטין, עם כ-850 קילומטרים על השעון. למרות שיש לו לוחית רישוי בעלת 7 ספרות, מדובר ברכב שעלה על הכביש בחודש מאי 2018.
 
ואולי הדרך הטובה ביותר להסביר מי זה בעצם פיאט 500X היא באמצעות הסרטון הזה - פרסומת נהדרת של פיאט שצולמה עבור הסופרבול האמריקאי לפני 3 שנים וזכתה מאז לכ-14 מיליון צפיות.

 
כמו בפעמים קודמות, יתקיימו כאן במקביל שני מבחנים ארוכי טווח - ולצידה של הפיאט תיבחן גם יונדאי i30 החדשה.
 
כרגיל, אתם מוזמנים לשאול שאלות, לבקש בקשות ולהציע מבחנים ומבדקים שונים שתרצו שנבצע עם המכונית. עם כמה קילומטרים תסיים הפיאט את המבחן? ומה יקרה לה עד אז? אתם מוזמנים להצטרף ולעקוב אחרי ה-Live Blog.
 

לדגמי פיאט בישראל - פיאט

 
למאמר זה התפרסמו 12 תגובות.
הוספת תגובה
הוספת תגובה
כותרת:
שם:
תגובה:


1. כפול מצמד  מקווה שתתנו התייחסות אמיתית לגבי נסיעה עירונית בגי...

עידן,14.06.2018

2. פיאט 500x  עד שתמסרו בדיקה ראשונה הרכב כבר יתקלקל. מי עוד קונ...

פיליפ,14.06.2018

3. כמה עולה הגרסא הזו? בלי ועם התוספות? (לת)  

דניאל,16.06.2018

4. נוחות  אשמח אם תבחנו את נוחות הישבה במושב האחורי, נהגתי ע...

ניצן,17.06.2018

5. ה500x כבר לא ככ מענינת  יקרה יחסית. לא הכי חסכונית. בעיקר עיתוב מדליק מאד....

א,17.06.2018

6. כללית, על פי הקונסיומר רפורט, פיאט לא מכוניות אמינות  גם רוב מכוניות קרייזלר, אליה חברה פיאט, באמינות נמ...

גג,24.06.2018

7. FIAT = FIX IT AGAIN, TONI (לת)  

,26.06.2018

8. רנו עושים את הכניסה ללא מפתח הטובה ביותר, לא צריך ללחוץ על שום דבר, פשוט מתרחקים מהרכב והוא ננעל לבד. (לת)  

,29.06.2018

9. חימום וקרור, אבל מה מראה שעון חום-המנוע???  בפיאט של פעם, היה המנוע מתחמם יחסית בכל עליה או חמ...

אא,02.07.2018

10. הקניה הכי טובה שעשיתי!  מהמם, מאובזר ברמה גבוהה ונסיעה חלום עם מנוע טורבו ...

אספי,02.07.2018

11. 9.2 צריכה ממוצעת   זה תחנת דלק...כל רכב אחר בגטץול כזה עושה היום 15 ק...

יוני,15.07.2018

12. 9.2 צריכה ממוצעת   זה תחנת דלק...כל רכב אחר בגטץול כזה עושה היום 15 ק...

יוני,15.07.2018
ייעוץ מקצועי לפני קניית רכב 072-33-44-806
רכב חדש יד שניה

או:

מדורים מדריכים