Live Blog: טויוטה קורולה סטייישן במבחן ארוך טווח

טויוטה קורולה סטיישן

טויוטה קורולה סטיישן מגיע ל-iCar למבחן ארוך טווח. במהלך תקופת המבחן תמצאו ב- Live Blog פוסטים ועדכונים שוטפים על החיים עם הקורולה

מאת מערכת iCar

15/7/2021, 16:20
ועכשיו, קבלו את הסרטון החדש בסדרה - אתגר הבטיחות!

13/7/2021, 15:32
הקורולה שלנו מצוידת במערכת לכניסה והנעה ללא מפתח, שמיום ליום אנחנו מעריכים אותה יותר - בעיקר לאור העובדה שלרכב אין קודן. אנחנו מתקרבים לרכב, מכניסים את היד לידיות הדלתות הקדמיות והרכב נפתח; ביציאה מספיקה נגיעה קלה בידית על מנת לנעול את הרכב, כך שניתן לעשות זאת בקלות יחסית גם כאשר הידיים תפוסות. אחלה.

11/7/2021, 9:01
במהלך השטיפה לרכב ביום חמישי האחרון, רגע לפני שהגענו לשלב הייבוש, נדלקה לנו ההתראה הבאה על מסך הרכב. מחיפוש קצר באינטרנט, נראה שהמערכת ההיברידית עלולה להינזק משהיה ממושכת במצב ניוטרל. למזלנו, ההתראה נדלקה רגע לפני שיצאנו מהמכונה, כך שבתוך זמן קצר יכולנו להעביר בחזרה ל-D.

8/7/2021, 18:25
לקראת סוף השבוע, הכנסנו את הקורולה למכונת השטיפה. הגיע הזמן, לא?

6/7/2021, 8:56
הקורולה היא מכונית נוחה, הודות למתלים רכים ולצמיגים בחתך יחסית גבוה. אנחנו שמים לב לזה בכל פעם שאנחנו עוברים אליה מרכב אחר, בעיקר מרכבי פנאי. הקורולה נוחה יותר מרובם המוחלט.

4/7/2021, 11:12
הבוקר הגענו למשרד ובמקרה גילינו בורג שננעץ באחד הצמיגים. האוויר טרם התחיל לרדת ולכן לא נדלקה נורת התרעה על לחץ אוויר נמוך, אבל בכל זאת מיהרנו אל הפנצ'ריה הסמוכה כל עוד יש אוויר בצמיג – שכן הקורולה שלנו לא מצוידת בצמיג חלופי. בתוך כמה דקות יצאנו משם עם צמיג מתוקן, כאשר עלות התיקון עמדה על 50 שקלים.

1/7/2021, 12:40
הלילה התייקרו שוב מחירי הדלק, הפעם בשיעור גדול יותר מאשר בפעמים קודמות. אבל ברכב עם צריכה של כמעט 20 ק"מ לליטר, אין ספק שזה פחות מפריע: את התדלוק הבוקר ביצענו אחרי 605 קילומטרים מהתדלוק הקודם, ומילאנו במיכל רק 32 ליטרים.

29/6/2021, 16:11
בשבועות האחרונים סיגלנו לעצמנו הרגל חדש: לפני שמגיעים הביתה, כשיורדים מהכביש המהיר ונכנסים לשכונה, לוחצים על כפתור EV MODE ועוברים לנהיגה חשמלית מלאה למשך קילומטר אחד, עד הבית. כך מפחיתים עוד קצת את הזיהום בסביבת המגורים.

27/6/2021, 10:34
אתמול לפנות ערב עלינו שוב לירושלים. הקורולה היא לא מכונית חזקה במיוחד – רק 122 כוחות סוס – וכאשר בורר המצבים נמצא במצב ECO, לפעמים קצב ההתקדמות לא מספק בעליות. מעבר למצב "נורמל" מאפשר להמשיך בנתיב השמאלי ולשמור על קצב נהיגה במהירות המירבית המותרת.

24/6/2021, 16:34
היום השתמשנו בפעם הראשונה ב"אמבטיה" החדשה שבתא המטען, כאשר קנינו דשא סינתטי למרפסת הביתית. כדי להכניס את הגליל, שני מטרים אורכו, קיפלנו שליש מהמושב האחורי וגם חלק מהגליל עצמו. כמו שאתם יכולים לראות, לא מעט עלי דשא נשרו בתא המטען – אך ברגע שהגענו הביתה הצלחנו לנקות אותו ברגע אחד, באמצעות ניעור קל של אותה יריעת אמבטיה. פתרון מצוין.

22/6/2021, 19:14
ככה נראה יום שגרתי אצלנו: יוצאים מהמשרד בשעות אחר הצהריים לנסיעה בין עירונית של כ-30 קילומטרים, חלקם בפקקי תנועה לא כבדים במיוחד. הפעם עשינו את הדרך ב-41 דקות, שברובן המוחלט השתמשנו בחשמל בלבד – מה שהוביל לצריכת דלק מצוינת של 21.2 ק"מ לליטר. רוב הנסיעה היתה במהירות כביש 6.

20/6/2021, 8:58
במוצאי השבת הגענו להופעה בלייב פארק בראשל"צ, והקפדנו לתפוס חניה קרוב ככל הניתן ליציאה מהמתחם – כדי לחסוך את הפקקים בסוף הערב. כמו שאתם יכולים לראות בתמונה, זה לא ממש עזר. קרוב לשעה ישבנו ברכב והזדחלנו בדרך החוצה, כאשר בין היתר נעזרנו מאוד בפונקציית ה-Auto Hold שמאפשרת לרכב להישאר עומד גם ללא לחיצה על הבלם.

17/6/2021, 16:20
לפני יומיים קיבלנו שיחת טלפון מסוכנות "אוטופיה" שבמודיעין, שבה יש גם אולם תצוגה וגם מרכז שירות של טויוטה. הוצע לנו להתקין בקורולה סטיישן מספר אביזרים מקוריים נוספים: פסי קישוט בדלתות, ספי דלת פנימיים, "אמבטיה" לתא המטען ומתקן לנשיאת אופניים. על האחרון ויתרנו שכן אנחנו לא מרבים לרכב, והמתקן שנמצא על הגג עלול לפגוע בבידוד הרעשים ובצריכת הדלק. את האחרים הגענו להתקין היום בבוקר, בהתאם לתור שנקבע לנו.

אחרי שעתיים חזרנו לקחת את הרכב, שעל הדרך גם נשטף, ופגשנו את הפריטים שאתם רואים בתמונות.

פסי הקישוט:

ספי הדלתות:

אמבטיית תא המטען:

הפריט האחרון הוא זה שאמור להיות השימושי מכולם, ולאפשר ניקיון קל של תא המטען הענק. האם זה באמת יעיל? נדווח בהמשך.

14/6/2021, 16:35
ביום שישי הגענו לאיצטדיון בנתניה, והוזנקנו יחד עם לקוחות הקורולה למסלול של כמה עשרות קילומטרים, במהלכו ניסינו לנסוע כמה שיותר בכוח החשמל. תוואי המסלול היה מנתניה לחדרה ובחזרה, אבל לא בדרך הקצרה והמהירה – אלא דרך הרחובות העמוסים של נתניה ביום שישי, בתוך מושבים בשרון ובעמק חפר ובסמטאות הצפופות של חדרה וגבעת אולגה. בתנאים כאלו השימוש בחשמל אמור להיות אופטימלי.

על הרכב שלנו הותקן מכשיר מדידה שהתחבר לשקע ה-OBD, ואמור היה למדוד ולדווח על הנסיעה שלנו. בנוסף לשימוש בחשמל, שוקללו גם נתוני צריכת הדלק וזמן הנסיעה, כשבכל מקרה נדרשנו לסיים את המסלול בפחות מ-4 שעות.

הנסיעה היתה קצת מתישה – כמעט 3 שעות של פקקים ותנועה צפופה, אבל האתגר החזיק אותנו בעניינים. בין לבין היו גם שתי עצירות להתרעננות, שם חיכו לנו שתיה קרה ושייקים.

למרבה הצער, מכשיר המדידה שהותקן לנו ברכב הפסיק לשדר מידע אחרי קצת פחות משליש מהדרך, כך שהנתונים שקיבלנו לא מלאים. בחלק שנמדד, לאורך 20 הקילומטרים הפקוקים ביותר של הנסיעה שנמשכו קצת יותר משעה וחצי, השתמשנו בחשמל ב-84% מהזמן והגענו לצריכת דלק של 29.4 ק"מ לליטר. עם נתונים כאלה היינו יכולים לסיים את התחרות בצמרת הגבוהה, אבל הקטעים הבאים היו מהירים יותר וחסכוניים פחות.

על פי המדידות שביצענו בעצמנו באמצעות מחשב הדרך, בקטע הראשון של המסלול השתמשנו בחשמל במשך 81% מהזמן, בקטע השני ירדנו ל-77% ואת הקטע השלישי והמהיר מכולם סיימנו עם 72%. צריכת הדלק במהלך כל המסע עמדה על 27.8 ק"מ לליטר – נתון מעולה בכל קנה מידה.

כך או אחרת, התוצאות שמדדנו וגם התוצאות שהשיגו מתחרים אחרים, מוכיחות כי בנהיגה מודעת ניתן להשתמש בחשמל בחלק משמעותי ביותר של הנסיעה, גם אם מדובר ברכב היברידי רגיל ולא בהיברידי-נטען. כמובן, הדבר תלוי בתנאי הדרך ובמהירות – ככל שיש יותר האטות ועצירות, כך עולה השימוש בחשמל.

11/6/2021, 10:17
הבוקר הגענו לאיצטדיון הכדורגל בנתניה, משם יוזנק המירוץ ההיברידי-חשמלי. בקרוב – המסקנות והרשמים...

10/6/2021, 18:50
מחר בבוקר נצטרף למירוץ ההיברידי-חשמלי הראשון בישראל, שמפיקה יבואנית טויוטה. מדובר בתחרות בין לקוחות הקורולה סדאן, שינסו לנסוע כמה שיותר על החשמל, במסלול שנקבע מראש. אנחנו לא נשתתף כמתחרים, כי אין לנו קורולה סדאן וגם כי אנחנו מסקרים את הרכב ולא רכשנו אותו, אבל נגיע ונבדוק את היכולות של הקורולה שלנו בתנאים האלה.

8/6/2021, 9:56
המערכת לזיהוי תמרורים בקורולה יודעת לזהות לא רק תמרורי מהירות, אלא גם תמרורי עצור, כניסה לדרך מהירה ועוד. השבוע גילינו שהקורולה יודעת לזהות גם תמרורי כניסה לדרך עירונית – ומציגה אותם בצורה שונה מזו שאנחנו רגילים לפגוש בתמרור...

6/6/2021, 16:08
ועכשיו, קבלו את סרטון הוידאו השני בסדרה – אתגר השימושיות!

3/6/2021, 12:17
על פניו, הקורולה סטיישן היא מכונית די רכה, מה שמוביל לשיכוך די טוב בתוך העיר - כל עוד לא פגשתם מהמורות ממש קשות. מהלך מתלה לא ממש ארוך גורם לה לסגור אותו יחסית מהר על בורות גדולים או פתחי ביוב בולטים, אבל למעט מקרים נדירים, איכות הנסיעה בדרך כלל מצוינת. מחוץ לעיר איכות הנסיעה מאוד גבוהה והמתלים מטפלים בכביש באופן נפלא בלי להתנדנד יותר מדי.

מה שיכול להפריע בכביש בין עירוני זה בידוד הרעשים. על כבישים טובים מאוד - נניח כביש 6 או כבישים חדשים יחסית, הבידוד טוב מאוד. ככל שהכבישים פחות איכותיים עולה רעש יותר חזק מהכביש. הדרך לשפר מעט את הבידוד היא להקפיד שתא המטען מכוסה, מה שמצמצם את התהודה מאחור.

1/6/2021, 5:50
אחרי כמעט שנה וחצי של הפוגה, השארנו הבוקר את הקורולה בנתב"ג ויצאנו לדייט קצר עם רכב מסקרן אחר. הפרטים בקרוב.

30/5/2021, 13:06
מזג אוויר חם במיוחד פוקד אותנו בימים אלו. מערכת המיזוג של הקורולה – ובאופן מסורתי אצל טויוטה – מצליחה לתפקד היטב גם תחת העומס ולא דורשת עוצמת אוורור גבוהה על מנת לקרר את הרכב ביעילות.

27/5/2021, 16:24
בשני צידי תא המטען של הקורולה מסתתרים תאי אחסון נפרדים וגדולים מהמקובל, שיכולים לאכלס חפצים שלא תרצו שישוטטו ברחבי תא המטען – למשל שישיית בירה בדרך מהסופר, או הבובה האהובה של הילד...

25/5/2021, 10:40
הבוקר נסענו מפתח תקווה למרכז תל אביב בשעות העמוסות ביותר, חוויה מפוקפקת שאנחנו לא מאחלים לאף אחד. אבל בסופה ציפה לנו מידע מעניין על המסך של הקורולה: נסענו למרחק של 21.4 קילומטרים במשך שעה ו-9 דקות, עם מזגן פועל כמובן, והשתמשנו בחשמל בלבד למשך 84% מזמן הנסיעה! נתון חריג ויוצא דופן, שאפשר לנו להגיע לצריכה של כמעט 24 ק"מ לליטר - מה שאומר שבמשך יותר משעה שרפנו פחות מליטר אחד של דלק ושילמנו על הנסיעה הזו בערך 5 שקלים.

23/5/2021, 9:56
הבוקר נכנסנו לחניה צפופה למדי במקביל למדרכה, מה שהתגלה כמשימה יחסית פשוטה. למרות שהקורולה סטיישן נראית כמו מכונית ארוכה למדי, בפועל היא ארוכה יותר ב-2 ס"מ בלבד בהשוואה לקורולה סדאן. יחד עם מצלמת רוורס וחיישנים יעילים, אנחנו בינתיים מסתדרים איתה לא רע בכל מה שנוגע לחניות בעיר.

20/5/2021, 13:26
לקורולה הנדסת אנוש מוצלחת, מה שבא לידי ביטוי בין היתר בסידור הכפתורים על ההגה. בזכות זה קל מאוד לנווט בין התפריטים הרבים של מחשב הדרך ולשלוט במירב המידע מבלי להסיר את הידיים מגלגל ההגה.

18/5/2021, 16:23
במהלך החג עלינו שוב עם הטויוטה לירושלים. את תחילת הנסיעה הפעם עשינו עם סוללה כמעט מלאה. הנסיעה כוללת כמובן עליות ארוכות שדורשות הרבה מעורבות של המנוע ומעט זמן בו המערכת החשמלית מסוגלת לעבוד לבדה. בסוף הנסיעה כמות הזמן בה נסענו על חשמל בלבד הייתה קטנה, כ-21% בלבד. בחזור כמובן המערכת החשמלית הייתה מעורבת בהרבה בגלל הירידות הארוכות והנסיעה הרגועה. בסופה האחוז בו התבססנו על חשמל עמד על 67%. כלומר, שני שליש מהנסיעה התבצעה על חשמל בלבד.

מדובר בתופעה מדהימה ברכב שהוא לא חשמלי ולא היברידי-נטען. הסיבה המרכזית היא יכולת טעינה עצמית (רגרנטיבית) מעולה. הקורולה מצליחה לטעון את הסוללה שלה מבלימות והאטות בצורה יוצאת דופן וכך מתקבלת נסיעה מאוד נרחבת באמצעות מערכת החשמל בלבד. אנחנו עוד זוכרים נסיעה בפריוסים ישנות ואת הזמן הארוך שהיה צריך כדי ש"קו" אחד של הבטריה יטען. אין ספק שמהבחינה הזאת מחלקת המחקר והפיתוח של טויוטה עשתה עבודה יוצאת דופן.

16/5/2021, 10:20
אנחנו מתקרבים ל-2,000 קילומטרים, ועד כה תדלקנו את הרכב 3 פעמים בלבד. לא רע בכלל.

13/5/2021, 13:47
בואו נדבר קצת עיצוב. היום חנינו במקרה ליד טויוטה אוריס סטיישן בצבע זהה, מה שהוביל להשוואה מתבקשת בין השתיים. במבט ראשון הן די דומות, אבל מהר מאוד מתחילים לזהות את ההבדלים: בקורולה "שלנו", מימין, יש קווים מעוקלים מתחת ליחידות התאורה וגם החלון האחורי זוכה לסיומת מעוקלת בחלקו התחתון. הסמל של המותג בולט כלפי חוץ, לעומת האוריס שבה המגב בולט יותר מהסמל, ואילו לפגוש יש עיצוב ישר ונקי יותר. גם יחידות התאורה בקורולה מעודנות יותר, עם פחות ניגודי צבעים ועם קו דק יותר. כל זה הופך את הקורולה למכונית שבעינינו נראית מעט יותר אלגנטית והרמונית, בהשוואה לקודמתה.

11/5/2021, 11:35
עוד ספיח אחרון קטן מהחופשה של סוף השבוע. כמו שקורה לא פעם בטיולים, גם הפעם יצא לנו לרדת עם הרכב לשבילי כורכר בדרך אל היעד. המתלים הרכים של הקורולה הופכים את הנסיעה על החצץ לנוחה בהחלט.

9/5/2021, 09:05
אחד האתגרים הרציניים של החופשה בסוף השבוע האחרון היה העמסת הרכב. בסטיישן כמובן שהחיים קלים יותר, אבל גם כאן לא היה מדובר במשימה פשוטה - שכן הציוד אותו לקחנו כלל מזוודה גדולה, טיולון, שישיית מים, 3 שקיות בד גדולות ועמוסות, שקית סופר נוספת ושתי צידניות. את כל זה הצלחנו להכניס לתא המטען של הקורולה סטיישן בקלות יחסית, בלי להשתמש בחלל האחסון שמתחת לרצפה וכשהמדף נסגר באופן מלא לאחר ההעמסה. מרשים.

6/5/2021, 17:18
היום יצאנו לחופשה משפחתית עם הילדים, במתחם צימרים במושב סמוך לטבריה. הדרך עברה עלינו בפקקי תנועה בלתי נגמרים, בכביש 6 ובכביש 77, כך שבמקום נסיעה של שעה וחצי - סיימנו את הדרך בכמעט 3 שעות.

לאורך כל הנסיעה השתמשנו בבקרת השיוט האדפטיבית, שפעלה מצוין והורידה הרבה עומס מפעולת הנהיגה. עם זאת, המערכת לשמירת נתיב פעלה באופן אגרסיבי והתעקשה לא פעם "למשוך" אותנו לנתיב הסמוך, כך שאחרי שעה של פקקים החלטנו לנתק אותה וליהנות רק משמירת המרחק היעילה. אחרי הנסיעה הממושכת הגענו ליעד רעננים, בין היתר בזכות כסאות נוחים במיוחד.

4/5/2021, 16:40
עם הספק של 122 כוחות סוס בסך הכל, אנחנו לא מצפים מהקורולה לביצועים מסעירים. אבל אנחנו בהחלט מצפים לשימוש ניכר בחשמל – ועוקבים בדריכות אחרי מחוון אחוזי החשמול שמציג את הממוצע היומי שלנו. בדרך כלל, בנסיעה בין עירונית שמלווה גם בפקקים, אנחנו נעים בין 60 ל-75 אחוזים של שימוש בחשמל. נתון לא רע בכלל.

2/5/2021, 15:16
עולים לירושלים עם הקורולה סטיישן בפעם הראשונה. בהמשך ננסה לשחזר את האופן בו עלינו עם רכב חשמלי לירושלים ולהשוות לחוויה עם הטויוטה, אבל הפעם מפאת קוצר הזמן הזדרזנו יותר. כמה נקודות חשובות שכן שמנו לב אליהן: המושבים נוחים מאוד ועוטפים את הגוף באופן נפלא. סביבת הנהג מאוד אינטימית - הכל נמצא קרוב מאוד וקל מאוד לתפעל את הרכב בנהיגה. את הקצה הקדמי של הרכב קשה לראות והוא מעט נמוך אז צריך להיזהר לא לשפשף מדרכות.

בדרך למרכז ירדנו בקצב איטי יחסית והשגנו צריכת דלק כוללת של 28 ק"מ לליטר. נכון שמדובר בירידה ארוכה רוב הזמן, ועדיין - עלות הדלק עמדה על כ-13 וחצי ש"ח לנסיעה הזו. בעליה זה יהיה טיפה יותר יקר - מבטיחים לבדוק ולהחזיר תשובה.

29/4/2021, 14:30
בימים הראשונים שלנו עם הקורולה סטיישן הספקנו לקחת אותה לטיול משפחתי בגן הלאומי בית גוברין. התרשמנו במיוחד מהיכולת שלה לגהץ את הכבישים הדי מזעזעים שיש ברחבי האתר – כבישים גליים, מחורצים וסדוקים. בכל הליקויים האלו טיפלו מתלי הקורולה בצורה מצוינת.

27/4/2021, 15:12
הימים הראשונים עם הרכב עוברים עלינו בעיקר בהסתגלות: קילוף הניילונים מהמושבים וממסכי התצוגה, הגדרת תחנות הרדיו המועדפות, מאפייני התצוגה השונים של מחשב הדרך, מערכות הבטיחות ועוד. בקרוב מצפים לנו כמה טיולים למרחקים ארוכים, יהיה מעניין.

25/04/2021, 17:31
יוצאים לדרך עם מבחן ארוך טווח חדש - והפעם לטויוטה קורולה, אחת המכוניות הפופולאריות ביותר בישראל בכל הזמנים. במהלך החודשים הקרובים נשתמש בקורולה באופן שוטף וננהג בה אלפי קילומטרים במטרה לדווח לכם כל מה שאפשר וצריך לדעת על המכונית הזו.

המכונית שהתייצבה למבחן היא בגרסת הסטיישן, שמכונה גם TS או "קורולה ספייס". בחרנו בגרסה הזו מכמה סיבות. ראשית, היא מוסיפה לקורולה המוכרת מימד חשוב של שימושיות; שנית, יש הבדלים בינה לבין הסדאן גם מתחת לקליפה; שלישית, הפופולאריות של הקורולה סטיישן נמצאת בעליה מתמדת – כאשר בשנה הנוכחית אחת מכל 5 קורולות חדשות שעלו על הכביש היתה בגרסת הסטיישן.

מכונית המבחן היא ברמת הגימור הבכירה "ספייס פלוס", שמחירה נכון להיום עומד על 143,900 שקלים. היא מצוידת בהנעה היברידית המבוססת על מנוע בנזין בנפח 1.8 ליטרים ומנוע חשמלי נוסף, שאליהם משודכת תיבת הילוכים רציפה. ההספק עומד על 122 כ"ס.

כרגיל, אתם מוזמנים לשאול שאלות, לבקש בקשות ולהציע מבחנים ומבדקים שונים שתרצו שנבצע עם המכונית. עם כמה קילומטרים תסיים הקורולה את המבחן? ומה יקרה לה עד אז? אתם מוזמנים להצטרף ולעקוב אחרי ה-Live Blog.

למאמר זה התפרסמו 8 תגובות.
הוספת תגובה
כותרת:
שם:
תגובה:

1. מקווה שלא תרדמו משיעמום (לת)

ניצן,26.04.2021

2. קורולה  יש לי כזאת מהעבודה, תענוג של רכב

אבי,19.05.2021

3. תוכלו לבדוק כמה היא צורכת בעיר?  שם ההיברידי באמת חשוב

רוני,19.05.2021

4. מה ההבדל בין סטיישן לרגילה?  כאילו חוץ מהבגאז

אלכס,19.05.2021

5. יש הבדל בצריכת הדלק בין הסטיישן לרגילה? (לת)

שרון,24.05.2021

6. האם 122 כ"ס זה הסיכום במשולב של 2 המנועים יחד ?! (לת)

נק,26.05.2021

7. 23.4 קמ לליטר   נוסע על טויוטה בזאת - 8000קמ - 23.4 קמ לליטר - יופ...

אריה,08.06.2021

8. ל-6  כן, זה הספק משולב. היות ושיא של מומנט במנוע חשמלי ...