בחר רכב
רכב חדש 2019
רכב משנים קודמות

רנו גרנד קופה (1.2 בנזין) - מבחן רכב

רנו גרנד קופה בנזין


המשפחתית החדשה של רנו משווקת בשתי גרסאות מנוע. אחרי שבחנו את גרסת הדיזל, הגיע תורה של גרסת הבנזין. מי יותר שווה?



כתב וצילם: יתיר דוידוביץ

קודמתה של רנו גרנד קופה, הפלואנס, הייתה אחת האחראיות המרכזיות לשינוי התפיסה כלפי מנועי דיזל בישראל. בשעתה, היא הוצעה עם מנוע זהה למנוע הדיזל של הגרנד קופה הנוכחית, והוכיחה שלא רק שהיא לא נופלת מגרסת הבנזין (מנוע אטמוספרי בנפח 1.6 ליטר אז) - אלא אף עולה עליו כשבוחנים את כוח המנוע וצריכת הדלק. עם ההגעה של הגרנד קופה שודרגה המשפחתית הצרפתיה למנוע טורבו-בנזין, שאמור לתת פייט חזק למנוע הדיזל. אז לאחר שהתרשמנו לטובה ממנוע הדיזל, הגיע תורו של מנוע הבנזין לעמוד למבחן. האם הוא יצליח לעמוד ברף הגבוה שהציב לוגם הסולר?

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: רנו גרנד קופה


נו גרנד קופה, 1.2 ליטר טורבו בנזין, כפולת מצמדים, 132 כ"ס, 131,990 שקל
יתרונות
חסרונות
מרווח
יחידת הנעה
אבזור
הנדסת אנוש
נוחות
  התנהגות כביש


עיצוב

רנו גרנד קופה היא מכונית מרשימה. את מבחן העיצוב היא עוברת בקלות. הפנסים המשוכים לצדדים ופסי הרוחב בגריל מעניקים לה תחושה מאוד רחבה, תחושה שרק מתחדדת במבט מאחור, שם יחידות התאורה העצומות מקנות נוכחות של מכונית מנהלים. 

רנו גרנד קופה בנזין


תא הנוסעים

תא הנוסעים ממשיך בקו הזה. שילוב מעולה בין פלסטיקה שחורה לריפודים בהירים הופכים אותה למכונית מאוד אוורירית בתחושה שהיא משדרת לנוסעים. המרווח גם הוא טוב מאוד. ארבעה נוסעים יהנו ממרחב מרשים לרגליים, למרות שמבסיס גלגלים כל כך גדול היינו מצפים למעט יותר מקום לרגליים מאחור. גבוהים פחות יאהבו את המרווח לראש במושב האחורי. להורים ביניכם נספר שלהערכתנו מדובר באחת המשפחתיות שבהן יהיה הכי קל לשלב שלושה זאטוטים קשורים לכיסאות. תא המטען גדול, הדלת שלו קצת פחות, אבל הוא מציע פתיחה באמצעות הרגל (בגרסאות האינטנס), פיצ'ר שקיים כיום רק ברכבים יקרים יחסית.

רנו גרנד קופה בנזין

ואם כבר מדברים על רכבים יקרים: בגרסת האינטנס האבזור עשיר בצורה כמעט בלתי נתפסת לרכב בקטגוריית המשפחתיות. מה יש שם? נתחיל במסך מולטימדיה גדול ואנכי. משם נעבור למערכת שליטה על מאפייני הרכב שמזכירה מערכות שאפשר למצוא באודי וב.מ.וו. יש גם מראות עם קיפול חשמלי, כניסה והנעה ללא מפתח, בקרת שיוט, לוח מחוונים דיגיטלי, תאורת לד ועוד רשימה ארוכה של פריטים שפשוט אין להם מקום בדף.

אז האם הכל מושלם? לצערנו לא. אם נשמור על פוליטיקלי קורקט, נאמר שהנדסת האנוש לוקה בחסר. הכפתורים הפיזיים של מסך המגע נמצאים בצד הרחוק מהנהג. מסך המגע מסתיר חלק מהפונקציות הבסיסיות. אם, לדוגמא, תרצו להפחית את עוצמת האוורור של המזגן (ולא את הטמפרטורה) תאלצו לנסות ולגרור למעלה תוך כדי נהיגה את מסך המיזוג, לאתר בתוכו את הכפתור של העוצמה – שפועל מסיבה לא ברור בגרירה ימינה ושמאלה. ויש עוד כמה וכמה מערכות שהיו עובדות נפלא אם רק היו מערכות בטיחות שהיו מניחות לנו להסיט את המבט מהכביש למסך. הרנו מציעה כסטנדרט בארץ רק מערכת להתראת עייפות. בנוסף, הותקנה ברכב המבחן מערכת התראה של מובילאיי.

רנו גרנד קופה בנזין


נוחות נסיעה

הרנו מציגה כיול מתלים שמזכיר את הפלואנס, ומתרחק מהמקובל ברכבים המכוונים לשוק המערב אירופאי. במערב אירופה, סתם לצורך הידיעה, לא נמכרות הרבה מכוניות בתצורת סדאן. בזכות הכבישים האיכותיים שם אפשר לכייל את המכוניות באופן יותר דינאמי ונוקשה מבלי לפגוע ברמת הנוחות.

במזרח אירופה התשתיות לא ממש מוצלחות, בלשון עדינה, ולכן רכבים שמכוונים לשווקים אלו מכויילים באופן יותר רך כדי לספוג את המהמורות הצפויות להם מבלי לוותר על הנוחות.

הריכוך הזה הגיע לגרנד קופה. משמעות הדבר היא שהמכונית מתמודדת באופן מרשים עם מהמורות גדולות ושברים שונים ומשונים בעיר. לאחר פסי האטה גבוהים במיוחד היא יכולה להתנדנד, אבל זה פחות מהותי. ככל שהמהירות עולה הרכות הזאת מתפתחת והופכת לחוסר ריסון. לא מדובר ברכב שמתפזר על הכביש אבל כן אפשר לפגוש נדנוד מסויים של המרכב.

בידוד הרעשים טוב מאוד. הרעש היחיד שבאמת הפריע היה רעש מתלים די נוכח אשר יכול להטריד בעיקר בעיר. רעשי רוח וכביש קיימים אבל הם לא מפריעים, בעיקר אם לא הגעתם למשטחי אספלט רעים מדי או שלא נסעתם מהר מדי.

רנו גרנד קופה בנזין


מנוע ותיבת הילוכים

מנוע הבנזין מציג נתון הספק גבוה ב-22 כוחות סוס ביחס למנוע הדיזל. נתון המומנט פועל דווקא לרעתו עם נחיתות של ארבעה קג"מ. רצועת הכוח של המנוע (הטווח בין שיא המומנט לשיא ההספק) רחבה יותר במנוע שצורך בנזין למחייתו.

על הנייר המנוע מספק את הדרישות עם מהירות מירבית ותאוצה טובות יותר ל-100 קמ"ש. בפועל המנוע פחות מרשים ממה שמספר הנייר. המקום שבו המנוע מצליח להפגין את מירב הביצועים הוא במעבר למצב ספורט. במקום זה הוא מגיב בנחרצות, עולה במעלה הסל"ד במהירות ובכלל מספק את הציפיות. תגובות היסטריות של תיבת ההילוכים ודוושת התאוצה יכולות לנטרל את הרצון לשהות במצב "ספורט" יותר מדי זמן.

מצבי Normal ו-Eco יותר נעימים, אבל שם צריך לדרבן את המנוע יתר על המידה כדי להשיג קצב התקדמות טוב. המימדים הגדולים באים במחיר של משקל שגבוה ב-100 עד 200 ק"ג ביחס למקובל בקטגוריה.

המשקל הנוסף מורגש והרכב לא מרגיש זריז כמו רכבי טורבו אחרים בעלי הספק דומה. בהאצות ביניים ועקיפות בעליות מורגשת נחיתות המומנט שלו מול אחיו לוגם הסולר.

תיבת ההילוכים היא רובוטית כפולת מצמדים. כמו תיבות רבות מסוגה היא נעימה וחלקה במהירויות בין עירוניות אבל קצת רועדת ולפעמים מעבירה הילוך באופן לא אלגנטי במהירויות עירוניות.

צריכת הדלק סבירה למדי, אך לא מבריקה כמו במנוע הדיזל. במהלך המבחן מדדנו כ-12 ק"מ לליטר.

רנו גרנד קופה בנזין


התנהגות כביש

אחיזת הכביש של הרנו מתקבלת על הדעת. נסיעה בכביש מפותל בגרנד קופה תעניק לנהג הרבה דברים, כמו בטחון יחסי, שקט ונוחות. חוויות ספורטיביות היא לא תעניק. הרכב מכוייל, כאמור, ברכות ולכן יש לו נטייה לרכון בפניות. זה לא פוגע באחיזה אבל גם לא מעורר רצון עז להדביק את הדוושה לרצפה.

ההיגוי עצמו מעט קל מדי בכל מצב שאינו ספורט, והוא לא מאוד מדויק. אבל אל תניחו שהיא לא תתאים לכם מהסיבות הללו, ההיפך הוא הנכון. ההיגוי הקל מסייע בחניות בעיר, יחד עם מצלמת רוורס וסוללת חיישני חנייה. מחוץ לעיר ספק אם תגיעו למצב שמתקרב למגבלות האחיזה של הרכב, כך שבסיכומו של עניין מדובר ברכב שיתאים מאוד לשימושים משפחתיים יום יומיים.

רנו גרנד קופה בנזין

סיכום

רנו גרנד קופה מצליחה להרשים. המרווח הגדול, העיצוב המיוחד ובעיקר האבזור האין-סופי מצליחים לטעת את התחושה שמדובר במכונית גדולה ויקרה ממחירה האמיתי ומהשיוך הקטגורי שלה. אבל לרנו גם כמה נקודות פחות מוצלחות שמחזירות אותה לאזור הטבעי שלה. הביצועים לא עומדים ברף של מובילות הקטגוריה, והאיכות הכללית לא מבריקה, בעיקר בגלל הנדסת האנוש ובידוד רעשים סביר בלבד.

בסופו של יום, בעבור לקוח הליסינג הקלאסי הרנו היא אחת המכוניות הטובות שאפשר לקבל. בעבור הלקוח הפרטי השאלה יותר מורכבת, בעיקר אם הוא אנין. או אז יש לרנו מספר מתחרות במחיר דומה שמציעות חבילה יותר מגובשת ומהודקת. ואם ההתלבטות היא בין שני המנועים, אז פער המחיר הקטן מטה את הכף לטובתו של מנוע הדיזל.

לדגמי רנו בישראל - רנו

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות.
הוספת תגובה
הוספת תגובה
כותרת:
שם:
תגובה:


ייעוץ מקצועי לפני קניית רכב 072-33-44-806
רכב חדש יד שניה

או:

מדורים מדריכים