בחר רכב
רכב חדש 2019
רכב משנים קודמות

קיה ספורטז' (1.6 טורבו Premium) - מבחן רכב

קיה ספורטז' (1.6 טורבו Premium) - מבחן רכב


רכב הפנאי הפופולארי של קיה קיבל גרסה חדשה, חזקה ומאובזרת, במחיר תחרותי. יצאנו לבדוק



כתב וצילם: נועם ריין
 
מתיחת הפנים של קיה ספורטז' הגיעה לישראל בתחילת 2019 ובישרה על שינויים מהותיים בהיצע הגרסאות. גרסת ה-1.6 ליטרים הבסיסית הפסיקה להימכר, גרסת דיזל חדשה וחסכונית הצטרפה - ואילו גרסת ה-GT-Line החזקה המשיכה את חייה כרגיל (בדגם שלפני מתיחת הפנים), אך לאחר מספר חודשים גם היא יצאה מהקטלוג. את מקומה תפסה גרסת ה"פרימיום" החדשה, שהגיעה ארצה בחודש מאי האחרון.

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: קיה ספורטז'


קיה ספורטז', 1.6 ליטר טורבו, כפולת מצמדים 7 הילוכים, 177 כ"ס, 169,900 שקלים
יתרונות
חסרונות
ביצועי מנוע
נוחות בעיר
אבזור משופר
צריכת דלק
בידוד רעשים
  ספורטיביות

קיה ספורטז טורבו
 
כמו אותה GT, גם היא מצוידת במנוע 1.6 טורבו חזק ומוצלח; הויתור העיקרי הוא על ההנעה הכפולה ועל מספר פריטי עיצוב, מה שאפשר ירידת מחיר משמעותית של 17,000 שקלים. האם התמורה הכוללת השתפרה?
 
 

עיצוב

הספורטז' הוא רכב נאה. מתיחת הפנים הביאה שינויים קלים בלבד בגריל הקדמי וביחידות התאורה, לא משהו שמבחינים בו במבט ראשון. את הצבע הכחול של רכב המבחן נדיר לפגוש על הכבישים, כך שזכינו לתשומת לב.

קיה ספורטז טורבו
 
גרסת ה"פרימיום" נבדלת מהגרסאות האחרות בעיקר בחישוקים גדולים יותר ("19 לעומת "17), וגם במפתח נאה שמזכיר את זה של הסטינגר (למעט ציפוי העור).

קיה ספורטז טורבו
 

תא הנוסעים

מבפנים פגשנו בריפוד משולב עור, שלא קיים בגרסאות האחרות ומעניק נוחות ישיבה טובה מאוד. אהבנו את הצבע הבהיר של סביבת הנהג. תנוחת הישיבה מצוינת וקל מאוד להתמקם מאחורי ההגה. גם הנדסת האנוש ברורה ופשוטה, הכל נגיש ונוח לתפעול.


קיה ספורטז טורבו
 
רשימת האבזור של גרסת ה"פרימיום" נדיבה מזו של הגרסאות האחרות. בהשוואה לגרסאות ה-2.0 ליטר בנזין וה-1.6 דיזל יש כאן גם גג שמש פנוראמי ובלם יד חשמלי (שקיימים רק ב-2.0 הבכירה), כוונון חשמלי למושבים הקדמיים, כניסה והנעה ללא מפתח ובקרת שיוט אדפטיבית.
 
אלו מצטרפים למפרט הסטנדרטי בכל גרסאות הספורטז', שכולל בלימת חירום אוטונומית, תיקון סטיה מנתיב, מראה נגד סנוור, מצלמת רוורס, חיישני חניה מקוריים ומראות עם קיפול חשמלי.

קיה ספורטז טורבו

מערכת המולטימדיה של הספורטז' היא אחת מהטובות שמוצעות היום בשוק. יש לה מסך בגודל "8 עם נראות טובה גם תחת שמש ישירה, היא תומכת בעברית, מציעה ניווט של ווייז וקישוריות אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי ויש לה ממשק ידידותי מאוד למשתמש.
 
בתחומי השימושיות והמרווח אין חדש. המושבים הקדמיים מרווחים ונוחים למדי. גם מאחור יש מרווח נדיב. שני מבוגרים יתמקמו בנוחות, אפילו שלושה יסתדרו בעת הצורך. משענת הגב מתכווננת והנוסעים נהנים מפתחי מיזוג ושקעי טעינה. תא המטען מציע נפח טוב ומבנה נגיש.

קיה ספורטז טורבו
 

נוחות נסיעה

כמו תמיד, קיה ספורטז' מצליח להיות נוח למדי במרבית תנאי הדרך. הגרסאות הזולות יותר, שמגיעות עם חתך צמיג גבוה יותר, מעניקות ספיגה טובה יותר של השיבושים בעיר - אך גם כאן הספורטז' רוב הזמן מצליח לשמור על רמת ריסון טובה. מחוץ לעיר הופכת הנוחות לטובה הרבה יותר: הספורטז' מרגיש שלו, יציב, נינוח ומאוד שקט.

קיה ספורטז טורבו

עד כמה שקט? נדמה שלא נגזים אם נאמר שהוא מהשקטים ביותר בקבוצתו. במסגרת מתיחת הפנים שופרה רמת הבידוד, ועם המנוע הזה כמעט ולא שומעים דבר בזמן נסיעה. תענוג.

קיה ספורטז טורבו
 

מנוע ותיבת הילוכים

איזה כיף של מנוע, איזה יכולות נהדרות. נתחיל בנתונים: מנוע הטורבו של הספורטז' מייצר 177 כוחות סוס ו-27 קג"מ מנפח של 1,600 סמ"ק. רצועת הכוח שלו מתחילה מ-1,500 סל"ד (שיא המומנט) ומגיעה עד ל-5,500 סל"ד (שיא ההספק). המשמעות היא שתמיד יש כוח זמין, והרבה.
 
כל נגיעה בדוושה מטיסה את הספורטז' בקלילות למהירויות גבוהות, כל רמז קל שתשלחו לרגל ימין יגרום למכוניות במראה להפוך קטנות יותר ויותר. הויתור על ההנעה הכפולה תרם להפחתה מבורכת במשקל והביא לתחושה קלילה ודינאמית. מעבר למצב הנהיגה הספורטיבי מחדד עוד יותר את תגובות הדוושה ויאפשר לכם להיות ראשונים בכל רמזור ולשטח כל עליה מאיימת.

קיה ספורטז טורבו
 
תיבת ההילוכים כפולת המצמדים אחראית גם היא על השיפור ביכולות. היא מגיבה מהר, פועלת באופן חלק ומשתהה קלות רק במקרי קיצון של זינוק בעליה תלולה, למשל.

צריכת הדלק במהלך המבחן עמדה על 10 ק"מ לליטר - נתון דומה לזה שהשגנו עם מנוע הבנזין האטמוספרי, אבל התמורה שמתקבלת כאן בביצועים היא גדולה בהרבה.

קיה ספורטז טורבו
 

התנהגות כביש

שפע הכוח שיורד לגלגלים הקדמיים יוצר לעיתים לוחמת מומנט קלה בהגה, אך הרפיית דוושה עדינה מסדירה את מאזן הכוחות ומאפשרת לכל 177 הסוסים לרדת אל הגלגלים ביעילות. אחיזת הכביש מצוינת כמו תמיד, זוויות הגלגול מתונות והעובדה שהצמיגים פה רחבים יותר ביחס לגרסאות האחרות תורמת גם היא לתחושת הבטחון.

קיה ספורטז טורבו

אמנם, הספורטז' עדיין לא רכב עם אופי ספורטיבי למרות תוספת הכוח, זאת בשל היעדר התקשורת עם הנהג, אך ניתן לנסוע בו מהר מאוד - ובבטחה.

קיה ספורטז טורבו
 

סיכום

זו ללא ספק גרסה מתבקשת של קיה ספורטז'. היא משפרת את התמורה באופן משמעותי בתחומי הביצועים והאבזור, ומשמרת את היכולות הגבוהות שלו בכל הנוגע לשימושיות, מרווח ובטיחות.

גרסאות הדיזל ימשיכו לקסום למי שמציב את צריכת הדלק בראש סדר העדיפויות, אך הספורטז' טורבו מוסיף לא מעט לחוויית הנסיעה - והפעם במחיר נגיש מבעבר.

 
לדגמי קיה בישראל - קיה
למאמר זה התפרסמו 32 תגובות.
הוספת תגובה
הוספת תגובה
כותרת:
שם:
תגובה:


1. מכור מראש!!  נו ברצינות, הפכתם את ספורטאז לאיזה רכב מנהלים עם כ...

יעל היפהפיה,11.07.2019

2. עברית  "איזה יכולות" - לא רושמים כך. אולי "אילו יכולות" ...

אבשלום קור,11.07.2019

3. די די, יעל, שורה תחתונה הדגם הזה פגז  וגם ה-GT היה פגז. זה לא הספורטאז' 1.6 המעאפן בלי ה...

טולי,11.07.2019

4. טולי, כנראה את מחזיקה בקיה ספורטאז' ואבשלום קור על מי אתה עובד.  ללא ספק נשמע כמו הגזמה הקטע של בידוד הרעשים וגם המ...

,11.07.2019

5. למספר 4  התגובה קשורה להגהה ולעברית - לא ליכולות הרכב, המנו...

תקרא שוב את אבשלום,11.07.2019

6. משהו לא מסתדר....  הספק 177 כוחות סוס, מומנט 27 ? מ 0 ל 100 9.1 שני...

פחו,11.07.2019

7. הכי יפה על הכביש  מעבר לזה.. כהרגל בקודש אצל קיה מקבלים באוטו הזה הר...

מאיר,11.07.2019

8. שכחתם לכתוב  שהמצמדים מתחממים בפקקים

מישהו,11.07.2019

9. 3008 שם אותו בכיס  חזק יותר עם גיר אוטומטי אמיתי ו 8 הילוכים חסכוני...

יובל,11.07.2019

10. 3008 שם אותו בכיס  חזק יותר עם גיר אוטומטי אמיתי ו 8 הילוכים חסכוני...

יובל,11.07.2019

11. 3008 שם אותו בכיס  חזק יותר עם גיר אוטומטי אמיתי ו 8 הילוכים חסכוני...

יובל,11.07.2019

12. 3008 שם אותו בכיס  חזק יותר עם גיר אוטומטי אמיתי ו 8 הילוכים חסכוני...

יובל,11.07.2019

13. 3008 מלא תקלות כמובן ותפעול יותר תסובך Cx5מנסה להיות פרימיום עם מחיר גבוה ולא מצליח   הספורטאז היחיד שתשלם עבורו תמורה טובה מאווד

,12.07.2019

14. תמורה טובה למי שמחפש שקט  זה רכב חזק למדי, אמין, שעושה הכל טוב ובמחיר טוב מ...

א,12.07.2019

15. יש ייתרונות ויש חסרונות  כבר נהגתי בארץ ובעולם באין סוף דגמים וקילומטרים ב ...

נחום,12.07.2019

16. איפה תאורת לד ראשית. אין. Net.no  איפה לשים. אין כלום. אין תוכן

T,12.07.2019

17. איפה תאורת לד ראשית. אין. Net.no  איפה לשים. אין כלום. אין תוכן

T,12.07.2019

18. לכל אוהבי הפיג'ו- בבקשה, קנו, וניפגש עוד 5-6 שנים  נראה לאיזה מחירי זנות תרדו כדי להיפתר ממנו. ולמה...

רקון,13.07.2019

19. תגובה ל 18  עדיף שלא תרשום כלום אם אתה לא מבין במכוניות,הבעיות...

אורן,13.07.2019

20. אחלה של ספורטז'  עשיתי נסיעת מבחן על הגרסה הזו ובאמת התרשמתי לטובה ...

יוני,14.07.2019

21. פינקו בעיצוב מושלם   שיחקו אותה עם העיצוב והצבעים, נותן תחושה של רכב הר...

נתנאל ,15.07.2019

22. למגיב 8 ו 4   ל 4 לי יש sportage gt חדשה והיתה לי גם ה 1.6 העגלה...

אבי,22.07.2019

23. למגיב 8 ו 4   ל 4 לי יש sportage gt חדשה והיתה לי גם ה 1.6 העגלה...

אבי,22.07.2019

24. מחזק את 18 כל מילה בסלע  מחזק כפול 10

דני,22.07.2019

25. אני (לת)  

עגלההה,12.08.2019

26. שיפור פני המכוניות של קיה  הגיע הזמן לשפר ולשנות את פני המכוניות במיוחד את הג...

אלי,13.08.2019

27. cx5 ל13  מחיר של cx169000שח רכב נהדר צריכת דלק מינימום תקלו...

mark,13.08.2019

28. מחיר  זה מחיר תחרותי

פיני,14.08.2019

29. 170.000. על מה   נו באמת נסחפתם. 170.000 אלף על קוריאני. ? תוסיף ע...

יוסי אורפלי ,20.08.2019

30. במחיר הזה לא עדיף לקחת כבר אאוטלנדר או CX5? (לת)  

הדר,23.08.2019

31. מכונית בעיקר לכונפות מגעילות בעיר   מכונית בעיקר לעמחה המגעיל בעיר שאוהב לעצור ולחסום ...

גוד,26.08.2019

32. אין כמו טויוטה זה ליגה אחרת תנסו ותיוכחו (לת)  

תם,30.08.2019
ייעוץ מקצועי לפני קניית רכב 072-33-44-806
רכב חדש יד שניה

או:

מדורים מדריכים