דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

פיאט גרנדה פונטו - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...

מה לנו כי נבחן כאן את פיאט גרנדה פונטו כשכבר ערכנו מבחן לפיאט פונטו איבו החדישה יותר? פיאט פונטו איבו היא מחליפתה של הגרנדה ומבוססת עליה, וזו האחרונה - הגרנדה - היא הסופר- מיני שסמל"ת מייעדת לציי רכב. הגרנדה פונטו מיובאת ארצה בגרסאות מנוע 1.2 ליטרים ידני או 1.4 ליטרים רובוטית. לקחנו למבחן את הרובוטית עם המנוע הגדול. גרנדה פונטו, אגב, מיובאת ברמת גימור אחת בלבד - אקטיב.

 
לעמוד הדגם בקטלוג - פיאט גרנדה פונטו


פיאט גרנדה פונטו, 1.4 ליטר, 77 כ"ס, רובוטית

יתרונות

חסרונות

עיצוב מושך

גיר רובוטי מציק

  מושבים נוחים

ביצועים חלשים

צריכת דלק טובה

מרגישה מיושנת

 

בלה מאקינה

 

פיאט גרנדה פונטו שהושקה ב-2005 היא מכונית נאה מאוד. העיצוב אלגנטי ונקי, שעולה אף על עיצוב מחליפתה - הפיאט פונטו איבו. למעשה, ההבדל בין שתי המכוניות מסתכם בעיקר בחזית. אמנם האיבו לא שונה מהותית בעיצובה ולא קילקלה הרבה, אך עיצוב החרטום בגרנדה עדיף לטעמי. פיאט גרנדה פונטו היא מכונית שעיצובה, גם הפנימי, בר תחרות אף למתחרות יקרות יותר.

הגרנדה פונטו מוצלחת גם בתכנון הפנים שלה - היא מרווחת, תנוחת הנהיגה טובה (הגה מתכוונן גם למרחק), הכניסה והיציאה נוחות ותא המטען יעיל ונוח.

 

פיאט גרנדה פונטו - מבחן רכב

פיאט גרנדה פונטו. לא רואים עליה את הגיל / צילומים: אייזיק דוידוביץ

 

קומפליקטו

 

מה שנקרא "גרנדה פונטו אוטומטית", היא כאמור בכלל גרסה רובוטית - תיבת הילוכים ידנית ששודך לה מצמד/רובוט. אבל בכלל לא חמוד כמו הרובוט כוכב הסרט WALL-E , למשל. הרובוט של פיאט הוא בעצם תלמיד נהיגה המתקשה לחבר את המצמד בצורה רהוטה, כשההבדל הוא שבתור רובוט הוא לא ילך וישפר את מיומנותו בעתיד. בשורה התחתונה - לא אהבנו, לא נאהב, מצטערים. נכון שניתן לקחת פיקוד בצורה ידנית ואף לתזמן את עזיבת הגז למניעת הטילטול, אבל למה בעצם? 

 

בנוסף, תפעול ידית ההילוכים עשוי לבלבל את מי שמורגל בתיבה אוטומטית רגילה. מספר פעמים השאירו לי את ידית ההילוכים משולבת בהילוך (קדמי או אחורי) עם מנוע פועל ורק בלם היד מנע מהרכב תזוזה. אין בנמצא מצב "חניה" ויש להשאיר את התיבה במצב "ניוטרל". בעיית זינוק בעליה הקיימת בתיבות שכאלה נפתרת ע"י מנגנון HILL-HOLDER, אך תמרון חנייה מסובך בעליה יכול להוות בעיה לנהג לא מיומן.

 

פיאט גרנדה פונטו - מבחן רכב

 

גם תגובת הדוושה בזינוק מהמקום אינה ליניארית ולעיתים אינה מגיבה (עד לחיבור המצמד) עד לתגובה חדה ומתפרצת. מנוע הפונטו מפיק 77 כוחות סוס והינו בסיסי ביותר אך גמיש. אל תצפו לסופר מיני זריזה ומהירה אלא לביצועים חלביים. צריכת הדלק, מאידך, למרות הצורך בהצמדת הדוושה לרצפה כשממהרים, היא סבירה לתנאי המבחן ועמדה על כ-13 ק"מ לליטר. בנהיגה מתונה צפו לצריכה טובה אף יותר.

גימיק מיותר הוא כפתור CITY המקל על סיבוב ההגה החשמלי בעיתות חנייה. גם במצב הרגיל ההגה קל למדי ולא יגרום למתמרן איתו להזיע. ההגה אינו שש לספר לנהג את שקורה בין הצמיגים לכביש, והגרנדה פונטו - על אף שלדתה המוצלחת - אינה מכונית שתחשב כמהנה לנהיגה. האחיזה גבוהה, הבטיחות טובה, אך הפונטו בגרסה זו אינה שובבה.

מושבים מוצלחים עדיין לא יהוו חלופה למתלים בינוניים ואכן, פיאט גרנדה פונטו היא מכונית בעלת נוחות סבירה אך לא מעבר לכך.

 

פיאט גרנדה פונטו - מבחן רכב

פיאט גרנדה פונטו. מבינים בעיצוב, האיטלקים האלה / תמונת יצרן

 

גרנדה או פיקולו?

 

פיאט גרנדה פונטו, כאמור, הוחלפה זה מכבר בדגם חדש - פונטו איבו. אותה איבו צוידה במנוע מוצלח ומודרני (מולטי-אייר) וגיר ידני (או רובוטי כפול מצמדי שיופיע בקרוב) - בהחלט נותנת קרב למתחרות בקטגוריה. לעומתה, חמושה במנוע החלש ובגיר הרובוטי המרושל, הגרנדה פונטו נכשלת במשימתה. מה לעשות, גרנדה פונטו היא הגרסה היוצאת ומיועדת כיום בעיקר לציי רכב. במחיר זול ואטרקטיבי, היא יכולה להרשות לעצמה לשמש כרכב בסיסי ולא רהוט במיוחד. יחסית למתחרות המתקדמות בשוק, "גרנדה" היא כבר לא. כאלטרנטיבה זולה לציי רכב היא בסדר.

לדגמי פיאט בישראל - פיאט

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה