בחר רכב
רכב חדש 2019
רכב משנים קודמות

פורד פיאסטה - מבחן וידאו



פורד פיאסטה קיבלה מנוע ותיבת הילוכים חדשים וזכתה לעיצוב אגרסיבי יותר. האם השינויים הללו יכולים להפוך אתה מעוד סופר מיני לאחת הטובות בקבוצה?




מאת יתיר דוידוביץ


עד לדור האחרון, פורד פיאסטה הייתה הפועל השחור של מכוניות הסופר מיני. בזמן שה-205 הפכה לאייקון והפולו נעשתה הבחירה האיכותית הפיאסטה פשוט הייתה שם. תמיד. בדור האחרון משהו השתנה. העיצוב מרשים יותר וגם האיכות זינקה קדימה. הסופר מיני שתמיד הייתה שם הפכה לאחת הבולטות בקטגוריה. אבל היו כמה אבלים, ובמסגרת מתיחת הפנים ניסו בפורד לתקן גם אותם.

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: פורד פיאסטה


פורד פיאסטה, בנזין 1.6, רובוטית כפולת מצמדים, 105 כ"ס, החל מ-99,000 שקל ( 76,000 שקל לגרסה הידנית)
יתרונות
חסרונות
נוחות נסיעה
בידוד רעשים
עיצוב חיצוני
עיצוב תא נוסעים
מהנה לנהיגה
תזזיתית מדי עבור חלק מהנהגים


עיצוב:
הדור האחרון של הפיאסטה (השישי במספר) זכה כבר עם השקתו לעיצוב דינאמי וצעיר. מתיחת הפנים שעברה הפורד הקטנה שינתה מעט את המצב. את הגריל העדין החליף גריל שנראה כאילו נקצר מאסטון מרטין שעברה בסביבה. בתמונות זה נראה מעודן כמו לקחת דייט טבעונית לאל-גאוצ'ו. במציאות הפנים החדשות של פורד נראות מצויין ומקנות לעיצוב דינאמי טוויסט אגרסיבי. עיצוב תא הנוסעים מהעבר השני, מזכיר את גרסאות הפוקוס הזולות. אך בזמן שהפוקוס הפשוטה מצליחה להראות יוקרתית ומעודכנת הפיאסטה פחות, בעיקר בגלל שהצבע השחור הוא הצבע היחיד בתא הנוסעים. גם מיעוט הכפתורים בקונסולה המרכזית פוגע בניסיון להקנות לקונסולה המרכזית "סטייל" שמגיע מעולם המכשירים סלולאריים (סטייל שזכה להצלחה בפוקוס הפחות מאובזרת).

באיזה ג'יפ לא תרגישו בשטח גם באמצע הסהרה?
כל התשובות במגזין iCar. לצפייה
לחץ כאן
תא נוסעים:
תא הנוסעים של הפיאסטה מציע מגוון איכויות לחומרים השונים שבו. לצד דשבורד מגומי נעים ורך יש הרבה פלסטיקים קשיחים ומחוספסים. לא עניין חריג בקטגוריה. גם האבזור עומד בסטנדרט של קבוצת הסופר מיני האוטומטיות. מערכת שמע מקורית עם שליטה מההגה, בקרת אקלים וכניסות ל-AUX ו-USB הם פינוקים מקובלים. להורים שבניכם יש לי בשורה טובה. בפיאסטה יש פריט שיכול להחליף את האמא הפולניה. "מייקי" קוראים לו (MyKey), והוא מפתח חכם לו תוכלו להגדיר מהירות מירבית ועוצמת ווליום של הרדיו. עבור אלו ממכם שחושבים שזהו, נפתרו הדאגות, אציין כמה עובדות חשובות. א. גם 80 קמ"ש ליד בית ספר, זה מהר. ב. המפתח נראה כמו המפתח המקורי. ג. בהתחשב בסעיף ב' ובעובדה שמציאת ההגדרה הרלוונטית בתפריט הרכב היא עניין פשוט בהרבה לאפרוח שמתמצא באייפונים, אייפדים ודברים עם הרבה כפתורים, יש סיכוי גבוה שתמצאו את עצמכם משייטים בכביש 6 ב-90 קמ"ש בלי מוזיקה. אל תגידו שלא הזהרתי.


פורד פיאסטה. שחור בעיניים? צילומים: יתיר דוידוביץ

תנוחת הישיבה מצויינת. המושב וקו החלונות שמטפס בתלילות מעניקים תחושה של רכב שעוטף את הנהג. גם הראות לפנים מעולה ורק בנסיעה אחורה הראות מעט גבולית. המרווח מלפנים טוב, למרות שהרחבים שבניכם אולי ירגישו מעט צפיפות במושב הנהג. המושב האחורי יתאים לשני מבוגרים. מרווח הרגלים מספק, אבל הושבת שני שחקנים של מכבי בכדורסל זה מאחורי זה יכולה לגרום להם סבל (לעיונכם, אוהדי הפועל). גם הושבת שלושה שחקני הפועל במושב האחורי תהיה כמעט בלתי נסבלת (אוהדי מכבי – בחייאת, הם לא סובלים מספיק?). תא המטען מציע נפח הטענה סביר ביחס לקטגוריה אבל יותר מעגלה, או מספר מזוודות קטנות לא ימצאו שם מקום.

נוחות נסיעה:

במילה אחת, טובה מאוד. מערכת המתלים היא אחת מהאיכותיות שניתן למצוא בקטגוריה. היכולת של הפיאסטה לשכך ולבודד את הנהג והנוסעים מתלאות הכביש העירוני בישראל מפתיעה מחדש בכל פעם. מדבר בשילוב מצויין בין ספיגת מהמורות גדולות והתמודדות מרשימה עם שברים וטלאים בכביש. העובדה שהריסון מצויין למרות רכות בסיסית של הרכב רק מעצימה את העניין. האם תרגישו את פני הדרך? פה ושם. אבל האם זה יפריע לכם? לא. אבל נוחות נסיעה לא נובעת רק מאיכות מערכת המתלים אלא ממרכיבים נוספים, וכאן הפיאסטה מעט פחות מבריקה, רעשי רוח ומנוע חודרים כבר במהירויות בין עירוניות לא גבוהות מה שיכול להפריע בנסיעות ארוכות.



מנוע ותיבת הילוכים:
במסגרת מתיחת הפנים הוחלפה יחידת ההנעה כולה. היחידה הישנה, מנוע בנפח 1,400 סמ"ק ותיבת הילוכים אוטומטית בעלת 4 הילוכים, פשוט הכשילה את הפיאסטה. היא הרגישה חלשה, בעיקר בגלל יחסי העברה ארוכים כאורך הגלות. היא הייתה צמאה לדלק ולא ממש חלקה. היחידה החדשה מגיעה עם מנוע שזכה לתוספת של 200 סמ"ק ומציע 105 כוחות סוס. תיבת ההילוכים היא תיבה בעלת 6 הילוכים. לא מדובר בתיבה אוטומטית אלא בתיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים. בניגוד לתיבות מסוגה, העברות ההילוכים חלקות יחסית ואין רעידות. השילוב בין מנוע אטמוספרי ותיבה רובוטית מתברר כעדיף על השילוב של מנועי טורבו עם התיבות המתוחכמות הללו. ועדיין לא מדובר בתיבה חלקה כמו תיבה אוטומטית ולפעמים היא תתבלבל בין העברות הילוכים. המנוע הוא שיפור משמעותי. תלחצו חזק על דוושת התאוצה והוא יטפס בחדווה במעלה הסל"ד. הביצועים טובים והפיאסטה עם המנוע, ותיבת ההילוכים שמצליחה למצות אותו באופן מרשים, היא מכונית זריזה. הביקורת כלפי המנוע נובעת מהרעש הנוכח שהוא מייצר במעלה הסל"ד. גם התחושות הן של מנוע פחות נמרץ ממנועי הטורבו שתמצאו בפולו או באיביזה. צריכת הדלק טובה משמעותית מביחידת ההנעה הישנה. באופן ממוצע צריכת הדלק יכולה לנוע בין 12-14 ק"מ לליטר. נתון שתלוי לחלוטין באופי ובמתווה הנהיגה של הנהג. נהגים עדינים ממש אולי יצליחו לחלץ ממנה מספרים מפתיעים יותר. מצד שני מי שידרוש מהמנוע יותר מדי יגלה שנתון של 9 ק"מ לליטר יכול להיות מאוד ריאלי. ויש כמה סיבות להביא את הרכב לנתוני צריכת דלק כל כך מופרכים.

התנהגות הכביש:
ממש כמו פיג'ו בימיה הטובים, גם בפורד מקפידים לייצר מכוניות מהנות לנהיגה. הפיאסטה אינה יוצאת דופן מבחינה זו. החוויה שהיא מעניקה לנהג מתחילה בתקשורת נפלאה שעולה מהשלדה. היכולת לקבוע את מידת הכניסה לסיבוב באמצעות ההגה או הדוושות מזכירה מכוניות ישנות או ספורטיביות בהרבה. כמות החיוכים שהקטנה של פורד מצליחה לייצר הופכים אותה למרענן הרשמי של הקיץ. ההגה עצמו, לא מעביר מספיק מידע לידים אך כשהמהירות עולה הוא מתקשח והופך מדוייק. הנטייה הראשונית של הרכב היא להיגוי יתר (מצב בו הגלגלים האחוריים מחליקים) אך נטייה זו צפוייה וקל מאוד לדעת מתי הזנב יוצא וכמה משקל יש להעביר אחורה כדי לחדש את האחיזה. אם המונחים האחרונים קצת בילבלו אותכם יכולה להיות בעיה. כי עבור נהגים שלא אוהבים את הדינמיות והקלילות בנהיגה יכול להיות שהפיאסטה תרגיש קצת תזזיתית וחדה מדי. לעומת זאת, מי שהנהיגה אינה רק הגעה ממקום למקום עבורו פשוט יאהב את הפיאסטה. למעשה בקטגוריה הזאת יש מעט מכוניות שיכולולת לספק מידת "פאן" שמתקרבת לפיאסטה.



סיכום:

השינויים שעברה הפיאסטה, בעיקר בסעיפי המנוע ותיבת ההילוכים, יחד עם האיכויות המוכרות שלה, הפכו אותה מסופר מיני טובה למצויינת. העובדה שיחד עם השינויים, במתיחת הפנים היא גם זכתה להורדת מחיר ניכרת (נכון ליוני 2013) הופכת אותה לאחת הבחירות הטובות בסגמנט הסופר מיני. לא הכל מושלם כמובן. אין לה את הביצועים של האיביזה, או תחושת האיכות של הפולו וה-208. ועבור אנשים מסויימים הזנב שלה יהיה מעט "שמח" מדי. אבל במכלול השיקולים נראה שבפורד הצליחו להפוך את הפיאסטה לאטרקטיבית מתמיד.


לדגמי פורד בישראל - פורד


למאמר זה התפרסמו 11 תגובות.
הוספת תגובה
הוספת תגובה
כותרת:
שם:
תגובה:


1. הייתה לי אחת ונהניתי ממנה חוץ מהמחירים במוסך  במיוחד חלקי חילוף

שי,09.06.2013

2. מתיחת פנים מבורכת  העיקר שהחליפו את נקודת התורפה של הדגם היוצא: תיבת ...

נהג,09.06.2013

3. הבעיה העיקרית= צריחת הדלק  נראה לי שצריחת הדלק לא השתנת.עדיין מכוניות פורד שו...

,09.06.2013

4. אליהו הנביא  מנוע ה-1.0 עם מגדש [בגודל גליון A4] פשוט תפור על ה...

חבל שלא הביאו מנוע 1.0 המצויין,09.06.2013

5. מנוע 1.0 טורבו לפיאסטה  ככל הנראה הסיבה העיקרית שבגינה המנוע הקטן של פורד ...

מחלקת ההסברה,09.06.2013

6. טורבו זה מעולה עד שמגיעים לנגריה שנקראית מוסך  עיין ערך פולקסווגן

רן,09.06.2013

7. לא התיחסת ליכולת הבלימה,  במיוחד שדלק חסכו והביאו גירסה עם בלמיי תוף מיושנים...

שלמה,09.06.2013

8. ל 1- כמה שאתה צודק, החלפת טמבון אחורי עלתה לי 8000 ש"ח  כן, שלושה אפסים אחרי ה 8...לא להתקרב (אלא אם זה בל...

דן דן,09.06.2013

9. לא לרכוש רכבים חדשים!!! (לת)  

דוד,11.06.2013

10. האחזקה של הרכב זולה  פגוש לא עולה 8000 לא להפליץ שטויות מדובר ברכב הטו...

א,13.06.2013

11. תיבת הילוכים רובוטית  למי שמעוניין באינפורמציה אודות תיבת ההילוכים הרובו...

מתוסכלת,07.04.2015
ייעוץ מקצועי לפני קניית רכב 072-33-44-806
רכב חדש יד שניה

או:

מדורים מדריכים