בחר רכב
רכב חדש 2019
רכב משנים קודמות

פורד פוקוס 2.0 - מבחן רכב



פורד פוקוס החדשה מוצעת ב-17 גרסאות שונות ואחת מהן צריכה לעניין אתכם במיוחד. אורן דורי בחן את הפוקוס בתצורת "טורר" ועם מנוע 2.0 ליטר – רק 6,000 שקל יותר ממהדורת הליסינג הבנאלית



 
מאת אורן דורי
 
ערב המבחן ירד היורה. גשם חזק הציף שכבות שמן, פיח ואבק שהצטברו על הכבישים במשך קיץ שלם. על האספלט הכי חלקלק בשנה בחנו את פורד פוקוס החדשה, אך לא בגרסת הליסינג שתחנה בקרוב תחת כל עץ פיקוס רענן בעיר. זוהי פוקוס "טורר" הסטיישנית, עם מנוע בנפח 2.0 ליטרים וצבע המוגדר על ידי היבואן כאדום לוהט. מבין 17 גרסאות שונות בהן מוצעת המשפחתית החדשה בישראל, בחרנו את החבילה הקורצת ביותר לצרכן בעל הראש הפתוח.
 

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: פורד פוקוס סטיישן


פורד פוקוס טורר, 2.0 ליטר, 170 כ"ס, החל מ-126,000 שקל 

יתרונות

חסרונות

מחיר

פחות ספורטיבית מקודמתה

  ביצועים

תיבת הילוכים מעט קופצנית בעיר

  איכות נסיעה

 



פורד פוקוס טורר החדשה. נראה שפורד מתפקסת / צילומים: גלעד ארצי

את הפוקוס שלנו העדפנו במרכב הטורר, כיוון שגרסאות הסדאן וההצ'בק של הפוקוס גוררות אחריהן תאי מטען בנפחים מצומקים במיוחד (372 ו-277 ליטר בהתאמה, לעומת 476 ליטר בטורר). הטורר מתומחרת בדיוק כמו הסדאן, שימושית ממנה עבור משפחות וארוכה ב-2 סנטימטרים בלבד, אז איך אפשר בכלל לחשוב אחרת? על מנוע ה-2.0 ליטר התעקשנו כיוון שהוא עולה רק 6,000 שקל יותר מה-1.6 הבסיסי ומייצר הספק יוצא דופן של 170 כוחות סוס. על הנייר, ב-126,000 שקל, מדובר אולי בעסקה המשתלמת בקטגוריית המשפחתיות. ועל הכביש?

איכות נסיעה
 
פורד פוקוס החדשה מרגישה איכותית כבר מהקילומטר הראשון. פעם קראו לזה "יושבת טוב על הכביש" – מעין תחושה שהמכונית מוצמדת לכביש על ידי יד נסתרת ושכל הברגים הודקו עד הסוף. המתלים מכוילים לנוחות נוקשה, משהו בסגנון של פולקסווגן גולף, המתחרה המובילה באירופה. בולמי הזעזועים מבודדים בהצלחה את תא הנוסעים משיבושי כביש נפוצים. גם המושבים "גרמניים", לטובה ולרעה – תומכים אך נוקשים ובעלי בסיס צר מדי (לא יכלו להקטין את משענת היד הענקית שבין המושבים ולהרחיב על חשבונה את הכורסאות?). תנוחת הנהיגה מעט משונה אבל מוצלחת לאחר הסתגלות קצרה ושדה הראייה רחב לצדדים.


 
על פורד פוקוס היוצאת אמרו תמיד שהיא מהנה לנהיגה. מי אמר את זה? עיתונאי רכב וחולי הגה אחרים, שקיבלו ריגוש מההיזון החוזר של ההיגוי ומהשילדה המושחזת. הקהל הרחב, שעבורו "הנאה מהיגה" היא קודם כל תוצר של נינוחות, ביצועים ותפעול אינטואיטיבי, יהנה הרבה יותר מהפוקוס החדשה. אמנם היא מרוסנת יותר בפניות וההגה החשמלי (המוצלח יחסית) לא מאפשר שיחות נפש בין הנהג לגלגלים כבעבר, אבל ניכר שפורד השכילו לבנות כאן מכונית בוגרת, שקטה ומלוטשת יותר. גם על הכבישים בעלי האחיזה המינימלית התנהלה הפוקוס בביטחון מלא.
 
ביצועים
 
מהנדסי פורד אירופה עמלו קשה בשנים האחרונות על מנת להחזיר את היצרנית לחזית הקדמה הטכנולוגית. כמעט כל היצע המנועים שודרג או הוחלף, ביניהם גם מנוע ה-2.0 ליטר בנזין. בדור החדש הוא מייצר 170 כוחות סוס (ההספק הגבוה בקטגוריה) ו-20.6 קג"מ של מומנט. בנוסף הוצגה תיבת ההילוכים Power Shift, מהזן הרובוטי כפול המצמדים, שהחליפה בפוקוס את הגיר האוטומטי המיושן. גם מנועי טורבו קטנים, חזקים וחסכוניים פותחו בפורד, בהתאם למגמה הרווחת בענף הרכב הגלובאלי. פוקוס 1.6 מוגדשת עם גיר ידני תהיה שלכם בעבור 150 אלף שקל מוגזמים, ובאירופה תוכלו לרכוש אותה גם עם מנוע 1.0 ליטר מוגדש. הצעד הבא בתכנית הטכנולוגית של פורד, אגב, הוא מהדורה חשמלית לפוקוס שתוצע בשוק האמריקני כבר בחודשים הקרובים.


 
כשמחברים את המנוע והגיר החדשים, מתקבלת מכונית משפחתית זריזה בהחלט. הנתונים הרשמיים לפוקוס טורר 2.0 ליטר מספרים על 9.1 שניות במיאוץ הקלאסי מ-0 ל-100 קמ"ש, אבל און המנוע מורגש טוב יותר דווקא בתאוצות הביניים. משאית איטית לפניך? מעיכה של הדוושה תוריד 2-3 מהלכים באופן חלק למשעי, מד הסל"ד הדיגיטלי יזדקר והפוקוס תצבור קמ"שים במהירות. התיבת עובדת נהדר בכביש המהיר, אך חסרונותיה מתגלים בעיר. דינמיקה אורבאנית של הולכי רגל המתפרצים לכביש ומכוניות שחותכות נתיבים אינה עושה חסד עם ה-Power Shift. לא פעם הכינה את עצמה התיבה להעלות מהלך ונתפסה לא מוכנה כשהנסיבות בכביש השתנו במפתיע. כמו כן, לפחות ברכב המבחן, רעידות קלות של קלאץ' מחליק הורגשו בעמידות ברמזורים. צריכת הדלק לא הבריקה – 8.5 ק"מ לליטר בתנאי המבחן המאומצים.  
 
אבזור ותא נוסעים
 
אף אחד לא מבטיח שעם פוקוס טורר תהפך כל נסיעה משפחתית ארוכה לתענוג מתמשך. אבל זו כבר לא אשמת המכונית. הפוקוס דווקא עושה את מירב המאמצים כדי להעביר לנוסעיה את הזמן בנעימים, עם תא נוסעים איכותי, מאובזר ומעוצב היטב (מלבד הקונסולה המרכזית חסרת האסתטיקה). כבר מרמת הגימור הבסיסית Trend תזכו לבקרת אקלים מפוצלת ומנגנון תפעול קולי למערכות הנוחות (באנגלית. ורצוי שתעבדו על מבטא בריטי). גרסת ה-Titanium, שעולה 10,000 שקל יותר, תאבזר אתכם גם בחישוקי אלומיניום ("מגנזיום"), 9 רמקולים, בקרת שיוט, צג LCD, אופציה לחנייה אוטומטית ולא פחות מ-20 כפתורים על גלגל ההגה לשליטה במערכות השונות.
 

 
האם יש מקום בפוקוס לאכלס את כל המשפחה? מרווח הברכיים במושב האחורי ממוצע לקטגוריה. מרווח הכתפיים נדיב ביותר ויאפשר שינוע 3 מבוגרים מאחור, או 3 מושבי ילדים, באופן נוח מהמקובל בעולם המשפחתיות. מרווח הראש טוב בכל המושבים – לא מובן מאליו בעידן בו יותר ויותר מכוניות מועכות את הבלורית לטובת עיצוב ספורטיבי נמוך.
 
סיכום
 
התצורה הזו באופנה ולא משנה אם תקראו לה טורר, קרוס-וואגון, ספורט-וואגון או סתם סטיישן. פורד פוקוס סטיישן מהדור הקודם הגיעה לארץ רק ב-2009, אבל עשתה לענף הרכב את מה שעשתה ג'ניפר לופז לענף הפופ – הבהירה לציבור הרחב שישבן גדול זה סקסי. ב-2009 לבדה נמכרו בארץ יותר פוקוס סטיישן מכל הסטיישניות שעלו כאן על הכביש ב-2008. פוקוס טורר החדשה מעוצבת, נוחה, איכותית, חזקה ואף זולה יותר מקודמתה. למבחני רכב יש נטייה להסתיים בשורות תחתונות מעורפלות ובהמלצות מרומזות, אבל לא הפעם. הסיכום לסקירה זו הוא ברור: קנו את הפוקוס. ועדיף שבגרסת הטורר 2.0 ליטר העולה 126 אלף שקל. כחבילה, היא פשוט משתלמת יותר ממתחרות כמו מאזדה 3 2.0 ליטר, רנו פלואנס 2.0 או שברולט קרוז 1.8.

לדגמי פורד בישראל - פורד


הכתבה פורסמה לראשונה בגיליון יולי 2011 של רכב+ - מגזין הרכב של עיתון 'הארץ' ו-iCar, המופץ בכ-80,000 עותקים לקוראי העיתון.
למאמר זה התפרסמו 21 תגובות.
הוספת תגובה
הוספת תגובה
כותרת:
שם:
תגובה:


1. צריכת דלק גבוהה-מציאות או מבחן?  הפוקוס מכונית מעולה, בוודאי במחיר שלה עדיפה על המא...

א,23.11.2011

2. לא מדויק  הדגם שמופיע בצילומים עולה 140000 לא 126 זה כבר מחי...

בני,23.11.2011

3. תיקון  סליחה על הכביש מחיר הרכב שבתמונה מאובזר מגיע ל1430...

בני,23.11.2011

4. צריכת דלק מטורפת   במחירי הדלק שיש היום אני לא מבין את ההמלצה בסוף הכ...

אריה,23.11.2011

5. לכל המלינים על צריכת הדלק  כתוב בכתבה "צריכת הדלק לא הבריקה – 8.5 ק"מ לליטר ב...

מחלקת הסברה,23.11.2011

6. מנוע 1.6 עדיף  עבור רוב הנהגים ב80% מהנסיעות, מספיק מנוע 1600. כך...

אלי,24.11.2011

7. תגובה ל6 אלי  בדגם הטורר ב126 אלף שקל אתה מקבל את הדגם טרנד הפחו...

בני,24.11.2011

8. אלי (6) - יש רובוטי רגיל ויש רובוטי כפול מצמדים  זו לא אותה טכנולוגיה. אין מה להשוות בין הרובוטי המ...

מחלקת הסברה,25.11.2011

9. מצמד כפול זה לא רובוטי-זה כל ההבדל  רובוטי בבסיס זה גיר ידני, מבחינה מכנית וכו מצמד כפ...

א,26.11.2011

10. בעלים של יונדאי CW (לת)  

המחיר של הפוקוס גבוה מדי ,30.11.2011

11. ממש לא נכון - הפוקוס לא טובה !!!  לפוקוס תיבת הילוכים רובוטית מהגרועות שידענו בארץ ....

אבנר,31.12.2011

12. ל11   על איזה דגם אתה מדבר? 1.6 או 2.0

שמחה,04.01.2012

13. רכב מצויין!  קיבלתי את הדגם בגימור Trend בליסינג מהעבודה. אני מ...

איל ,11.03.2012

14. עשיתי כ - 1000 ק״מ בכבישי אירופה על הצ׳בק ידני  קיבלתי דגם 2000 אקובוסט ( עם מערכת כיבוי מנוע מזמ...

אלכס,02.04.2012

15. פורד פוקוס.לאחר שקראתי את התגובות!!  ואני שמח עבור כולנו שיש היום את האפשרות לכתוב ולקר...

אברהם,10.04.2012

16. רכב מעולה!!! (לת)  

בעל טורר 2.000,25.04.2012

17. התגובות נגד פשוט מגוחכות  לגבי הגיר - אין איתו שום בעייה ואם לא תנסו להזכר כ...

טורר 2.0 ליסינג,17.07.2012

18. יש לי אחת כזו, הכי משתלמת.  רכב איכותי ביותר, חזק ומהנה לנהיגה, מערכת סאונד מע...

הילול,05.12.2012

19. אחלה רכב לליסנג  הרכב מצויין נוסע נהדר עד שהתחילו רעידות במצמד,לאחר...

משה,09.06.2014

20. שומר נפשו ירחק - אין סוף תקלות בגיר  (לת)  

דני,28.04.2015

21. בעל פוקוס 2012  רכב מצוין . איכות נסיעה ברמה גבוה. מנוע זריז וחסכו...

,04.09.2015
ייעוץ מקצועי לפני קניית רכב 072-33-44-806
רכב חדש יד שניה

או:

מדורים מדריכים