בחר רכב
רכב חדש 2018
רכב משנים קודמות

סקודה קארוק (1.6 דיזל) - מבחן רכב

סקודה קארוק דיזל


גרסת הדיזל של סקודה קארוק יקרה רק במעט מגרסת הבנזין הבסיסית, ומבטיחה צריכת דלק פנטסטית. שווה קניה?



מאת: נועם ריין
צילומים: יתיר דוידוביץ והדר קמינסקי
 
אנחנו לא יודעים מה היה הגורם שאפשר זאת, אבל בחודשים האחרונים הצליחה יבואנית סקודה להביא ארצה מספר גרסאות דיזל במחירים אטרקטיביים - מה שפעם היה קיים רק בתחום המוניות. ייתכן וזו תקינת ה-WLTP החדשה שאילצה את היצרנית להפנות מלאי לשווקים אחרים, ייתכן וסיבות אחרות אפשרו זאת - אבל על עובדה אחת אין מחלוקת: הקהל הישראלי הרוויח עוד אופציה מעניינת.
 
צמד רכבי הפנאי של סקודה, קארוק וקודיאק, מוצעים מאז חודש יולי האחרון בגרסאות דיזל חסכוניות שעולות כמו גרסאות הבנזין הבסיסיות, פחות או יותר. במקרה של הקארוק מנוע הדיזל מתומחר ב-140 אלף שקלים, מחיר דומה לזה של קיה נירו - וזול יותר מגרסאות דיזל שמוצעות אצל מתחרים כמו ניסאן קשקאי ופיג'ו 3008. האם הרווחנו כאן גם במחיר הרכישה וגם בצריכת הדלק? ואיך גרסת ה-1,600 דיזל ביחס לגרסת ה-1,000 סמ"ק בנזין?

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: סקודה קארוק
 

סקודה קארוק, מנוע 1.6 ליטר דיזל, 115 כ"ס, מ-139,990 שקל
יתרונות
חסרונות
אבזור ומערכות בטיחות
צליל מנוע
שימושיות ומרווח
ביצועי מנוע
חסכון בדלק
  פחות חסכונית מהמצופה
 
סקודה קארוק דיזל
 

עיצוב

כאן אין ממש הבדלים בין הגרסאות, למעט אולי עובדה אחת: כדי להוזיל את גרסת הבנזין, היא ויתרה על החישוקים הקלים המקוריים ועל פסי הגגון - שני אלמנטים נאים שמוצעים בתוספת תשלום בבנזין או כסטנדרט בדיזל. מלבד זאת מדובר באותו קארוק מוכר, סולידי ולא מרגש.
 

הקווים ישרים ופשוטים והסגנון שמרני, כמקובל אצל סקודה. הוא מעט נמוך וצנוע במימדיו ביחס לרבים מהמתחרים, ואם היינו צריכים לבחור לו ייחוס משפחתי - היה קל יותר למקם אותו כאח הגדול של סקודה ראפיד ולא כאח קטן לקודיאק.
 
גם בתוך תא הנוסעים הסגנון פשוט, במיוחד בגרסת האמבישן שמגיעה עם מסך קטן וצבעים כהים בתא הנוסעים. אמנם ישנן נגיעות מתכתיות מבריקות שמנסות להשרות אווירה אלגנטית יותר, אך הדרך להפוך את הקארוק למקום נאה יותר היא פשוט בחירה בגרסת הסטייל - שמגיעה עם מסך גדול ומודרני וגם עם תא נוסעים בהיר כאופציה.

סקודה קארוק דיזל
 

תא הנוסעים

העיצוב הפשוט מאפשר לקארוק להיות מאוד ידידותי למשתמש. כל נהג ירגיש כאן בבית ויוכל לתפעל את כל המערכות בתוך זמן קצר. הנדסת האנוש המעולה מתבטאת בכפתורים הברורים שמסביב למערכת המולטימדיה, בגלגלות המיזוג היעילות ובמסך המידע המצוין שבלוח המחוונים.
 
מערכת ה"קונקט איט" שפיתחה היבואנית צ'מפיון, שמוסיפה אפליקציית ווייז שימושית ועוד כמה פיצ'רים נחמדים, כבר הרבה פחות ידידותית מהמערכות המקוריות של הרכב. בעיקר בגלל שהאייקונים שלה קטנים.
 
כפי שכבר כתבנו בעבר, איכות החומרים וההרכבה בקארוק מצוינת. מושבי הנהג והנוסע נוחים ותומכים, על אף שהתנוחה איננה גבוהה. מסביב לנהג ישנם שפע של תאי אחסון יצירתיים, כולל תא מרכזי עם משענת יד מתכווננת ונוחה. סקודה קלאסית.

סקודה קארוק דיזל
 
רשימת האבזור של הקארוק לא רעה כבר בגרסת האמבישן. גם בזה אין הבדל בין הדיזל לבנזין. יש בקרת אקלים מפוצלת עם פתחים מאחור, חיישני חניה מקוריים, מראות צד בקיפול חשמלי ובלם יד חשמלי עם פונקציית "אוטו הולד", שמחזיקה את הרכב בעמידה ברמזור. מבחינת הבטיחות מציעה האמבישן בלימת חירום אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית ומערכת לתיקון סטיה מנתיב. מרשים.
 
הסטייל, שעולה עשירייה נוספת, משדרגת בעיקר את הנראות והתחושות. יש לה תאורת לד מלאה מלפנים, תאורת אווירה צבעונית מבפנים, מסך מולטימדיה גדול יותר, חישוקים מעט יותר גדולים, כניסה והנעה ללא מפתח ומצלמת רוורס.
 
במושב האחורי יהנו שני נוסעים ממרחב מחיה מוצלח לרגליים ולראש. נוסע שלישי יחוש בצפיפות בשל תעלת הינע גדולה שבולטת מהרצפה, וגם כסא בטיחות שלישי יאלץ להתמודד עם ספסל צר יחסית. האבזור מאחור עשיר וכולל שקע טעינה, ווי תליה ועוד.
 
תא המטען גדול ונגיש, ומציע נפח של 500 ליטרים. כמיטב המסורת של סקודה, יש בו לא מעט פתרונות חכמים לאחסון ועיגון חפצים.

סקודה קארוק דיזל
 

נוחות נסיעה

בתוך העיר הקארוק מפגין נוחות נסיעה מוצלחת. מנוע הדיזל כבד יותר ממנוע הליטר בנזין, ותוספת המשקל על המתלה הקדמי מורגשת. זה מתבטא בספיגה נוקשה יותר של מהמורות גדולות ובפחות תנועות ונדנוד, אם כי הפער מינורי. בסך הכל זו מכונית נוחה.
 
מחוץ לעיר רמת הנוחות גם כן מצוינת, ואת הנדנוד על כבישים גליים שהזכרנו במבחן לגרסת ה-1.0 ליטר - אנחנו כבר לא מרגישים כאן. בידוד הרעשים טוב מאוד בכל מה שנוגע לרעשי כביש ורוח, אך קולו של מנוע הדיזל בהחלט נשמע. כדי לוודא את זה, אירחנו ברכב נוסעת ולא סיפרנו לה מה סוג המנוע. ביקשנו חוות דעת על צליל המנוע כשהוא קר וגם לאחר מכן, ושמענו ממנה ביקורת על צליל מחוספס ורועד שנוכח בחלל הרכב.

סקודה קארוק דיזל
 

מנוע ותיבת הילוכים

קודם כל - נתונים: מנוע הדיזל של סקודה קארוק מציע הספק של 115 כ"ס, נתון זהה למנוע הליטר בנזין. המומנט עומד על 25.4 קג"מ (תוספת של 5 קג"מ) והתאוצה ל-100 קמ"ש אורכת 10.9 שניות (לעומת 10.7 בבנזין). 
 
עם ההנעה, כאמור, מבחינים מיד בצליל השונה של מנוע הדיזל. כאשר המנוע מתחמם הצליל פחות מורגש, אך הוא כל הזמן נוכח. ביציאה מהמקום, גם בתנועה עירונית וגם בזינוקים למהירויות גבוהות יותר, הדיזל מרגיש איטי מהבנזין בפער גדול יותר מאותן שתי עשיריות השניה. לוקח לקארוק זמן לפתח קצב מהיר, לעיתים זה עלול לאכזב. 
 
כאשר כבר מגיעים למהירות גבוהה יחסית, אין לו בעיה לצאת לעקיפות יעילות או לטפס במהירות בעליות - הודות למומנט הגבוה. ולמרות זאת, מי שאוהב את הביצועים ותחושת הזריזות יהנה יותר מגרסת הבנזין - אפילו זאת עם הנפח הצנוע.

סקודה קארוק דיזל
 
תיבת ההילוכים, DSG כפולת מצמדים עם 7 יחסי העברה, פועלת היטב. נראה שהיא מסתדרת טוב יותר עם מנוע בעל מומנט גבוה, ביחס לבנזין הקטנטן. העברות ההילוכים במהירויות נמוכות מתבצעות בצורה חלקה יותר.
 
באשר לצריכת הדלק - ובכן, היא ללא ספק טובה יותר ביחס לגרסת הבנזין, אבל ציפינו לפערים גדולים יותר. בנהיגה בין עירונית מתונה וחלקה הגענו ל-17.9 ק"מ לליטר. בממוצע המבחן כולו מדדנו 15 ק"מ לליטר, זאת לעומת 13 ק"מ לליטר שהשגנו עם גרסת הבנזין.

סקודה קארוק דיזל
 

התנהגות כביש

מנוע הדיזל, עם המשקל הכבד מלפנים והמומנט הגבוה, מייצר קצת יותר תת היגוי - אך בסך הכל מדובר באותו קארוק מוכר, צפוי ובטוח. יש לו אחיזת כביש גבוהה ורכינת מרכב מעט מורגשת. היכולת ליהנות מנהיגה דינאמית כמעט ולא קיימת: זה רכב שלא פונה לנהג ולא מייצר תקשורת או חוויה, בניגוד לכלים כמו פיג'ו 3008 או מאזדה CX5.

סקודה קארוק דיזל
 

סיכום

קל מאוד לסכם את המבחן לגרסת הדיזל של סקודה קארוק. ביחס לגרסת הבנזין היא קצת פחות זריזה, קצת יותר יקרה וקצת יותר חסכונית בדלק. אבל מה זה אומר מבחינה מעשית? האם זאת הגרסה שכדאי לקנות? 
 
לשם כך נפתח מחשבונים: בנסועה שנתית ממוצעת של 17,000 ק"מ בשנה, במחירי הדלק של נובמבר 2018, גרסת הדיזל חוסכת קרוב ל-1,200 שקל בשנה בהוצאות הדלק. אם אתם מרבים לנסוע בכבישים בין עירוניים, ובוודאי אם אתם נוסעים כמות גדולה מהממוצע, התוספת למחיר הרכישה - 4,000 שקל בסך הכל - תצדיק את עצמה מהר מאוד.
 
כל עוד אתם לוקחים בחשבון את הויתור הקל בסעיף הביצועים ואת הצליל האופייני למנועי הדיזל, נראה שיש כאן עסקה כדאית מבחינה כלכלית.

 
לדגמי סקודה בישראל - סקודה
 
למאמר זה התפרסמו 5 תגובות.
הוספת תגובה
הוספת תגובה
כותרת:
שם:
תגובה:


1. למנוע הדיזל יתרון גם בחישוב הפחת -    למנוע דיזל מחשבים ירידת ערך פחותה בגין ק"מ עודף ב...

יואב,29.11.2018

2. איףף  נתקעו ב2008 הסקודה האלו

טום,30.11.2018

3. מטוםש לקנות את הבנזין  מנוע דיזל יקח לו זמן אבל יתן יותר. הפיגו 3008 במבח...

א,30.11.2018

4. סקודה קארוק דיזל דגם אמבישיין  הזמנתי סקודה קארוק מנוע 1.6 דיזל בשנה עושה 96000 ק...

עמיר,05.12.2018

5. מטופש לקנות דיזל  נוסע כמו משאית,סעו עם קררוק 1.5 טורבו אמבישן ואז ת...

פחו,11.12.2018
ייעוץ מקצועי לפני קניית רכב 072-33-44-806
רכב חדש יד שניה

או:

מדורים מדריכים