דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

סקודה פאביה - מבחן וידאו

Getting your Trinity Audio player ready...




משהו טוב עובר על סקודה בשנים האחרונות. בשנות התשעים, ובטח שלפניהן, סקודה היתה מותג מזרח-אירופאי זול ולא ממש אטרקטיבי; בעשור הראשון של שנות ה-2,000 הפכה סקודה למכונית לגיטימית, עם מוניטין של "סוס עבודה" בזכות הנוכחות בשוק המוניות ובמשטרה; ואילו בעשור הנוכחי קיבלה סקודה מימד נוסף של איכות ואפילו סקסיות, בזכות מנועי ה-TSI המתקדמים, ולאחר מכן בזכות האיכות הגבוהה של האוקטביה החדשה.

לאור זאת, המפגש עם סקודה פאביה החדשה מציב רף ציפיות מאוד גבוה. האם היא תצליח לעשות לסגמנט הסופר מיני את מה שעשתה האוקטביה למשפחתיות? והאם נוכל להמליץ עליה כקניה מוצלחת, בשוק שהולך ונעשה צפוף מאוד מבחינת הדגמים, ומרווח מאוד מבחינת טווח המחירים?

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: סקודה פאביה


סקודה פאביה, טורבו-בנזין 1.2 ליטר, 110 כ"ס, DSG, החל מ-94,990 שקל

יתרונות

חסרונות

ביצועים
מרווח מאחור

נוחות
בידוד רעשים

אבזור בגרסאות הבכירות
רק שנתיים אחריות


צפייה בתוכן סקודה פאביה - מבחן וידאו

עיצוב

אחרי הראפיד והאוקטביה, סקודה פאביה החדשה לוקחת את שפת העיצוב המרובע שלב אחד קדימה. הקווים זוויתיים, כמעט דוקרים את העין, אבל למרות זאת היא מכונית נאה. יש הרמוניה בין הגריל השחור והפנסים הכהים, ומימד הרוחב שצמח מעניק לה יציבה גאה ובטוחה בעצמה.

בתא הנוסעים אין גימיקים ובטח שלא ריגושים, אבל ברמת הגימור "סטייל" שבחנו היא נראית מאוד איכותית, נקיה ואלגנטית.

סקודה פאביה

תא הנוסעים

איכות החומרים של סקודה פאביה טובה בדרך כלל, והפלסטיקה נראית מוצקה ומאסיבית. עם זאת, היינו שמחים לחומרים רכים יותר במספר מקומות שבאים איתם יותר במגע, בעיקר בדלתות. גלגל ההגה בגרסת המבחן עטה עור נעים מאוד עם חרירים למניעת הזעה.

בסרטון הוידאו תוכלו להבין עד כמה השקיעו בסקודה בתאי אחסון, אבל לא יכולנו לוותר על פירוט זריז גם כאן: את החפצים שלכם תוכלו לשים בתאים שמפוזרים ליד ידית ההילוכים, מתחת להנדברקס, בין המושבים, בדלתות, מתחת למושבים הקדמיים, ברשתות על דופן המושבים הקדמיים ועוד. חלק מהתאים קיימים רק ברמות האבזור הבכירות. תא המטען מציע גם הוא נפח טוב ותאים קטנים.

סקודה פאביה

לא רק תאי האחסון עדיפים בגרסאות הבכירות של הפאביה, אלא גם האבזור. גרסת ה-Active הבסיסית קצת מעליבה, וחבל שהיא היחידה שמוצעת עם תיבה ידנית. אם אתם בוחרים באוטומטית, קחו לפחות את ה-Ambition; התוספת למחיר סבירה, ורשימת המערכות עשירה בהרבה. גרסת ה-Style מוסיפה בעיקר פריטי מותרות. בקרו בדף הדגם להתרשמות מלאה מהמפרטים.

מושבי הנהג והנוסע בפאביה נוחים, רכים ותומכים, וקל מאוד למצוא בהם תנוחת ישיבה טובה. כוונון גובה למושבים וכוונון עומק להגה מאפשרים התמקמות מצוינת, וזה עדיין לא מובן מאליו בסגמנט הסופר מיני כיום.
מאחור המרווח לברכיים מצומצם, ומבוגר בגובה סביר של 1.75 מ' כבר הרגיש בצפיפות. עם זאת, המרווח לראש טוב וגם רוחב הספסל מספק בהחלט. אם אתם נוהגים לארח נוסעים במושב האחורי, כנראה שתעדיפו את יונדאי i20 או טויוטה יאריס.

סקודה פאביה

נוחות נסיעה

סקודה פאביה היא מכונית נוחה למדי. בתוך העיר היא סופגת טוב את רוב השיבושים, וגם אם היא לא מעלימה אותם לגמרי - בכל זאת, DNA גרמני - היא מרככת אותם והופכת את תחלואי הכביש לנסבלים הרבה יותר. גם רצף של שיבושים או פסי האטה קשוחים לא מצליחים להוציא את הפאביה משלוותה.

מחוץ לעיר הנוחות הגבוהה נשמרת, וזו אחת המכוניות הכי נעימות בקבוצה הזו לנסיעות ארוכות. הפאביה מאוד מזכירה את פולקסווגן פולו, שלא במפתיע.

בידוד הרעשים, לעומת זאת, פחות מוצלח. רעשי כביש ורוח חודרים לתא הנוסעים כבר במהירות שיוט סבירה, וזו הפתעה לאור היכרותנו עם דגמים אחרים של סקודה.

סקודה פאביה

מנוע ותיבת הילוכים

את סקודה פאביה מקבלים עם מנוע TSI בנפח 1,200 סמ"ק, כאשר בגרסה האוטומטית הוא מייצר 110 כ"ס. זו לא הפעם הראשונה וגם לא העשירית בה אנו פוגשים את המנוע הזה (ספרנו - לא פחות מ-21 פעמים פגשנו את מנוע ה-1.2 TSI במבחני דרכים), אך הוא עדיין מצליח להרשים מבחינת הביצועים. הפאביה מאיצה ל-100 קמ"ש בתוך פחות מ-10 שניות, ובניגוד לעבר - המנוע הזה כיום מספק את כוחו בצורה ליניארית ונעימה למדי.

תיבת ה-DSG כפולת המצמדים מוכרת אף היא, אך לגביה יש לנו מספר תלונות, בעיקר על התמודדות שלה עם תנועה עירונית. לעיתים יש רעידות קלות, ובעיקר מציקה ההשהיה בזינוק ובמעבר בין המצבים. תמרון חניה עם מספר מעברים בין D ל-R יגרום לכם ללחוץ על הגז לפני שההילוך משתלב, ולחטוף "מכה" קלה בגב.

מערכת ה"עצור וסע", יחד עם התיבה המתוחכמת והמנוע המוגדש, יוצרים זינוק מהוסס עם השהיה של שניה-שתיים עד שכל המערכות מסתנכרנות ונכנסות לפעולה. זה לא מפריע לביצועים, אבל בעיר מרובת רמזורים זה יכול לעצבן.

צריכת הדלק, ברכב הבתולי שבחנו (27 ק"מ על השעון בתחילת המבחן), עמדה על 14 ק"מ לליטר בממוצע. בשיוט רגוע הצלחנו גם לעבור את ה-15.5 קמ"ל, ובתנאים שכללו גם נסיעה רבה בעיר מדדנו כ-12 ק"מ לליטר.

סקודה פאביה

התנהגות כביש

מכוניות קטנות היו פעם עם אופי שובב, אבל כיום מרבית היצרנים מעדיפים תחושת יציבות ובטחון על פני זנב שמח. פורד פיאסטה היא אולי שריד אחרון לדור הסופר-מיני'ז המהנות, וסקודה פאביה היא תמצית הסופר מיני'ז הבוגרות והרציניות. אחיזת הכביש גבוהה, הקו צפוי וההגה אילם, כך שלנהג לא נותר אלא להפנות את ההגה לכיוון הרצוי ולהגיע בבטחה. המימדים הקטנים אמנם מעניקים תחושת קלילות מסוימת, אבל כמה קלילה כבר יכולה להיות סופר-מיני ששוקלת 1,154 ק"ג - בדיוק כמו הגולף, ורק 26 ק"ג פחות מהאוקטביה המאסיבית?

סקודה פאביה

סיכום

סקודה פאביה החדשה מעלה את רף האיכות בקבוצה. היא נוחה לנסיעה, מאובזרת היטב, זריזה וחסכונית - וגם מציעה מערכות בטיחות שנדיר לפגוש בסגמנט. מנגד, היא די צפופה מאחור, ובכך לא מצליחה להתמודד מול מתחרותיה הצעירות והמרווחות. אם אתם מרבים לנסוע לבד או בזוג, ומחפשים רכב קטן שלא ירגיש זול רק בגלל שהוא קטן - סקודה פאביה היא בהחלט בחירה מומלצת. ועדיף בגרסת ה-Ambition ומעלה.


לדגמי סקודה בישראל - סקודה

למאמר זה התפרסמו 5 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה