דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

סיטרואן C4 ספייסטורר - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...
מאת עזרי לוי

צילום: הדר קמינסקי

פלח המיניוואנים נמצא במגמת התכווצות, לטובת רכבי הפנאי כמובן. לא מעט מהמכוניות בשתי הקבוצות הללו מצוידות ב- 7 מושבים, מה שמכונה בדרך כלל 5+2, שכן על פי רוב שני המושבים האחוריים אינם בגודל מלא וכאשר הם בשימוש אין כמעט מקום למטען. בימים אלו מסתבר כי עוד ועוד דגמים מפלח המיניוואנים נעלמים מהשוק, והאחרונים ברשימה הם טויוטה ורסו, קיה קארנס ושברולט אורלנדו.

אחד מאחרון המוהיקנים הללו הוא סיטרואן C4 ספייסטורר. כך נקרא כיום מוביל הנוסעים של סיטרואן. אתם אולי מכירים אותו בתור "סיטרואן C4 גרנד פיקאסו", אך למעשה מדובר באותו רכב שפשוט החליף שם וגם זכה על הדרך למנוע חדש. 

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: סיטרואן C4 ספייסטורר


סיטרואן C4 ספייסטורר, מנוע 1.2 ליטר, אוטומטית, 130 כ"ס, 149,990 שקל

יתרונות

חסרונות

שדה ראיה

היעדר מערכות בטיחות

מרווח

הנדסת אנוש

נוחות נסיעה

  צריכת דלק לא מצטיינת

סיטרואן C4 ספייסטורר

הספייסטורר מגיע במספר גרסאות: גרסת הבסיס חדשה לגמרי עם מנוע 1.2 ליטר טורבו, אותה לקחנו לבחינה, ומעליה יש גם גרסת בנזין עם מנוע 1.6 ליטר טורבו בשתי רמות גימור וגרסת דיזל חסכונית. יצאנו למבחן עם המנוע החדש במטרה לבדוק האם הוא מספיק כדי לשנע את המיניוואן והאם לאחר מתיחת הפנים אכן מציעה הספייסטורר חבילה טובה וראויה.


עיצוב
 

למרות שמדובר ברכב שהושק ב-2013, לטעמנו העיצוב שלו עדיין עדכני. לא מדובר ברכב מסובב ראשים, אבל הוא בהחלט לא משעמם את הנוהג בו. הוא גדול ולא מסורבל, נראה קטן ממידותיו והחלון הקדמי האדיר תורם לתחושת האווריריות.

סיטרואן C4 ספייסטורר

תא הנוסעים

מבפנים הספייסטורר ממשיך קו עיצובי חינני מאוד. האלמנט הבולט ביותר, כאמור, הוא חלון קדמי ענק, הכולל סוככי שמש הנעים על גבי מסילה. אלמלא היינו במזרח התיכון החם והשימשי כל כך - עניין זה לבדו היה שדרוג של ממש. הישיבה הגבוהה, החומרים הנעימים, שני המסכים במרכז הרכב, מגוון תאי האחסון, שקעי הטעינה המפוזרים ברכב - כל אלו יוצרים סיבה נעימה ופרקטית שכיף לשהות בה וכיף לקחת בתוכה את המשפחה.

מאידך, רשימת האבזור הבטיחותי בגרסה זו קצרה מדי - וגם זה עניין קריטי ברכב למשפחה. בשנת 2013, כאשר הגרנד פיקאסו הגיעה לישראל, היא הובילה בתחום הבטיחות עם לא מעט מערכות בטיחות ששולבו בגרסת האקסלוסיב היקרה. כיום אצל מרבית יצרני הרכב המערכות הפכו לסטנדרט, אך הספייסטורר עדיין לא מציע אותן בגרסאות הבסיס.

סיטרואן C4 ספייסטורר

ידית ההילוכים דקיקה וממוקמת (כמו בעבר) מעל ההגה. בכך מתפנה מקום לתא ענק בין המחושבים הקדמיים. מיקום וצורת הידית הזו, וקרבתה למנופי המגבים, גורמת לעיתים לבלבול ביניהם. אם ראיתם נהגי פיקאסו שמפעילים וישרים במהלך תמרון חניה, זו כנראה הסיבה. השליטה על המיזוג דרך המסך המרכזי דורשת חיטוט מסויים בתפריטים ואינה אינטואטיבית וישנן עוד כמה מוזרויות דומות. 

האבזור בגרסה הזו כולל בין היתר כניסה והנעה ללא מפתח, דיבורית בלוטות’, מסך מגע מרכזי גדול (7″), שקעי AUX ו-USB, חיישני גשם ותאורה, פתחי אוורור אחוריים בקורות הרכב לנוחות יושבי השורה השניה (כל אחד ניתן לשליטה בנפרד) וחישוקי “16 קלים.

סיטרואן C4 ספייסטורר

המושבים הקדמיים נוחים לישיבה ולכוונון (ידני). למעט העובדה שהמושב מעט קצר, אלו מושבים מהטובים שניתן למצוא במכוניות ברמות מחיר כאלה. קל למצוא תנוחת נהיגה טובה. 

בשורה השניה יש 3 מושבים נפרדים לכוונון ולקיפול, המציעים מרווח מצוין, ומאחוריהם יש עוד 2 מושבים הניתנים לקיפול מלא לתוך הרצפה. המושבים בשורה השלישית מפתיעים לטובה. בני עשרה פחות או יותר שישבו שם בנסיעה ארוכה כמעט ולא התלוננו. כאשר הם פתוחים המקום למטען נותר סמלי. כאשר הם מקופלים, תא המטען גדול מאוד. כאשר גם משובי השורה השניה מקופלים מתקבל משטח הטענה ענק (2,191 ליטר וכמעט 2 מטר של אורך). חבל שהמראות להשגחה על יושבי השורה האחורית ווילונות הצד ליושבי השורה השניה אינם זמינים בגרסה זו.

סיטרואן C4 ספייסטורר

נוחות נסיעה

המיניוואן הדי גדול הזה נעים לנהיגה, מתעלם באלגנטיות ממרבית מפגעי הכבישים בארצנו. ספיגת השיבושים טובה מאוד בעיר ומחוצה לה, ובניגוד לרכבי הפנאי שהוקשחו על מנת להתמודד עם תוספת הגובה - כאן המתלים מכוילים בצורה רכה ונעימה.

בידוד הרעשים מצויין. המנוע, למרות מבנה של 3 צילינדרים, נותר שקט כמעט תמיד. רעשי כביש ורוח חודרים רק במהירויות הגבוהות משמעותית מאלו שמותרות בארצנו.

סיטרואן C4 ספייסטורר

מנוע ותיבת הילוכים

המנוע צנום הנפח, בגודל 1,199 סמ"ק בלבד, מייצר 130 כ"ס המתקבלים ב-5,500 סל"ד. המומנט העומד על 23 קג"מ מושג כבר ב-1,750 סל"ד. התאוצה התחלתית סבירה (11.9 שניות ל-100 קמ"ש) ובסך הכל זמינות כח לא רעה, גם בעליות או בעקיפות. אין לו את המחץ של גרסת ה-1.6 ליטרים, אבל מדובר במיניוואן זריז שישתלב בקלות בתנועה המהירה וגם יטפס ללא קושי לירושלים או לרמת הגולן.

נציין כי תחת מאמץ המזגן מתנתק לעיתים. ברכב עם חלונות גדולים שכאלו (אפקט החממה) זה עלול להיות קצת מציק. תיבת ההילוכים בת 6 הילוכים רהוטה למדי, למעט רעידות קטנות וכמעט בלתי מורגשות במהירויות נמוכות.

לעומת הביצועים הטובים, ואולי בגללם, צריכת הדלק אכזבה מעט ועמדה על 11.2 ק"מ לליטר בנסיעות ארכות ומגוונות אך לא מאומצות בצורה יוצאת דופן. 

סיטרואן C4 ספייסטורר

התנהגות כביש

הספייסטורר מתנהג בצורה פשוט טובה מאוד. זה אינו רכב ספורטיבי כפי שהיו המיניוואנים של פורד בשעתם, אבל הנהיגה בו בטוחה וצפויה. האחיזה המצויינת יחד עם שלדה מכויילת היטב מאפשרים להורה הנוהג להנות גם מהדרך ולא רק מהמקום הרב לכל הזאטוטים שמאחור.

סיטרואן C4 ספייסטורר

סיכום

סיטרואן C4 ספייסטורר עדיין איתנו. בפלח השוק ההולך ונעלם של המיניוואנים, מדובר על אופציה טובה מאוד למשפחות גדולות. גם בגרסת הבסיס הזו (מישהו אמר ליסינג?) הספייס טורר מהווה שילוב נאות בין מרווח נדיב לנוסעים, נוחות נסיעה טובה, ביצועים סבירים וניהוג נעים ובטוח. רק שכיום, בהעדר מערכות בטיחות מודרניות בגרסה זו, הוא יתקשה עוד יותר להתמודד מול שטף רכבי הפנאי.

לדגמי סיטרואן בישראל - סיטרואן

למאמר זה התפרסמו 3 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה