דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

סיטרואן C3 פיקאסו - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...

לפני כל מבחן דרכים אני לוקח כמה רגעים בשביל לחשוב למי מיועדת המכונית הנבחנת. הרגל מגונה שכזה. אז למי מיועדת סיטרואן C3 פיקאסו? משפחה קטנה שחושבת מחוץ לקופסא וזהו הרכב היחיד שלה? שרברב שלא רוצה להרגיש בטנדר עבודה? טכנאי תקשורת שעובד באמצע השבוע ומטייל עם המשפחה בסופי שבוע? מכונית שניה במשפחה לטובת שימוש הילדים? אולי היא בעצם מתאימה לכולם? בשביל לבדוק האם הפיקאסו הקטנה יודעת להוביל נוסעים, לקחנו שלוש בודקות מוסמכות. יש מסקנות?


סיטרואן C3 פיקאסו, 1.4 ליטר בנזין ידנית, 100 אלף שקל 

יתרונות

חסרונות

נוחות ומרווח פנים

ביצועים בסיסיים

  קלה להתנהלות בכל מקום

מוצעת רק עם תיבה ידנית

  עיצוב ושאר רוח

 

סיטרואן C3 פיקאסו אינה מכונית חדשה. בחו"ל היא הוצגה כבר לפני שנתיים, בישראל רק עכשיו ועודנה מתבלטת בנוף המקומי שלנו. הצללית המרובעת, שמזכירה מיקרווואנים יפניים קובייתיים מהעשורים הקודמים והצבע הזועק מושכים את המבטים ברחוב. אי אפשר להישאר אדישים למראה החרטום השמנמן, קווי הדפנות המתוחכמים ושילוב משטחי הפלסטיקה הצבועים בשחור. נערה אחת ברחוב לא התביישה לשאול האם "זה האוטו של בוב ספוג?". הילדים שלכם בטוח יאהבו אותה.

חלל בקופסא או קופסא בחלל?

השלישיה נדחסת לתוך המושב האחורי של הפיקאסו דרך המפתנים הגדולים. זה היה קל. "יש לא מעט מקום, אבל החגורה האמצעית מעיקה", מדווחים מאחור. תנוחת הנהיגה גבוהה ושולטת כמו במיניוואן גדול. החלונות המבריקים בקורה A תורמים לשדה ראיה ראוי לציון. תנוחת הישיבה גבוהה וזקופה גם במושב האחורי. בהשוואה למכוניות קטנות ואפילו למיקרווואנים מתחרים, תא המטען שימושי וגדול. ניתן להגביה את רצפת תא המטען ליצירת משטח טעינה שטוח לחלוטין. זו לא סתם משפחתית מהשורה.



סיטרואן C3 פיקאסו. "הילדים שלכם בטוח יאהבו אותה". וגם הבייביסיטרית

סביבת הנהג של הפיקאסו נעימה לשהייה. לוח מחוונים דיגיטלי ניצב במרכז. הסידור הזה מוצא חן בעיניי, בהתחשב בתנוחת הנהיגה הגבוהה: אין צורך להוריד את העיניים מהכביש. משטח הפלסטיק הסובב את לוח המחוונים האסימטרי נעים למראה ולמגע. פתחי האוורור החלליים מתאימים לאווירה. איכות החומרים טובה באופן כללי, למעט משטחי הפלסטיק מתחת לקו הברכיים. חבל שבחירת הצבעים של בדי הריפוד הקטיפתיים וצבעי הדיפונים הסתכמה בצבעים כהים, כמו בשאר דגמי פיז'ו-סיטרואן שמיובאים ארצה. שילוב צבעים בהירים יכול היה להנעים את האוירה אף יותר. איכות מערכת השמע המקורית מצוינת, למרות הנדסת האנוש הבינונית ואפשר להגביר את הווליום לרמה שיושבות המושב האחורי לא יבלבלו לנהג את המוח. אופס, באמת רשמתי את זה?



זה גם נוסע?

יחידת הכוח תורמת לתחושת המיניוואן מוביל הנוסעים: המנוע גמיש ומהלך מוט ההילוכים ארוך. יחידת הכוח לא מספקת תאוצות מחץ אך מאפשרת לפיקאסו לצבור מהירות באופן משביע רצון. מנוע הבנזין, בנפח 1400 סמ"ק עם 95 כ"ס ו-13.8 קג"מ ב-4000 סל"ד, דוחף את הפיקאסו כבר מתחתית סקאלת הסל"ד. מהלך הדוושות מדויק והמצמד קצר ונעים לשימוש. אני דווקא בעד הדוושה השלישית הזו. תיבה ידנית מאפשרת לנהג להיות מעורב בנהיגה ולא לתת לאוטו לנסוע "על אוטומט". כנראה שזה לא יהיה כזה פשוט להעביר את המסר. בכל אופן, הפיקאסו תעשה יופי של עבודה בהסעת הצאצאים לטיול לצפון או לאיזה נופשון באילת, בלי לחץ. נתיב ימני, הילוך חמישי, קרוז קונטרול דלוק ואתם מסודרים.



קופסא על הכביש

איכות הנסיעה ב-C3 פיקאסו מזכירה מאוד את זו שבאחותה הגדולה, סיטרואן C4 גראנד פיקאסו. תנועות הגוף שלה ארוכות ו"ספינתיות". נוחות הנסיעה מצוינת, הן בכבישים העירוניים המתפוררים והן מחוצה להם. נוחות הנסיעה היא בהחלט אחת התכונות הבולטות ביותר בקוביה הקטנה הזו. פועל יוצא מכך הוא שהסיטרואן הזו אינה מכונית לתיקול פניות בשביל הכיף. ההיגוי קליל מאוד ומנותק לחלוטין וזווית הגלגול תלולה למדי. למרות כל אלו הקוביה הירוקה צולחת פניות בקצב מפתיע. אחיזת הכביש גבוהה למרות צמיגי המישלן הירוקים. אותם צמיגים ירוקים אינם צווחים בפניות. הנוסעות כן.



אז איך החיים?

הפיקאסו מסתדרת יופי עם חיי המשפחה היומיומיים. למרות איכות הנסיעה הטובה של מוביל נוסעים גדול יותר, היא עדיין מכונית קטנה למדי. היא לא מענישה את הנהג בקוטר סיבוב של אוטובוס ובמגוון אפשרויות חניה מצומצם. קל מאוד להתנהל איתה בעיר וגם להחנות אותה, בהתחשב בעובדה שהיא תופסת פחות מארבע אבני שפה כחול-לבן במבחן החניה התל אביבי. ההבדלים המוחשיים מאחורי ההגה בהשוואה למשפחתית הליסינגאית שלכם מסתכמים בתנוחת הנהיגה, בנוחות הנסיעה ובתיבה הידנית.



אז מה גזר הדין?

אז חשבתם שהפיקאסו היא רק קופסא נאה. לפעמים זה נחמד לטעות: סיטרואןC3  פיקאסו היא מכונית מוצלחת להובלת המשפחה. היא מרווחת, נוחה מאוד, מיוחדת בנוף המוטורי המקומי ועולה רק מאה אלף ש"ח. הדוושה השלישית עומדת בינה לבין הפיכתה ללהיט מכירות. "הילוכים? האוטו הזה לא יתפוס", פוסקות הבנות מאחור. אם תצליחו להשתכנע לגבי עדיפות התיבה הידנית, גם סקודה רומסטר ידנית במחיר דומה יכולה לקרוץ לכם. מישהו אמר שהחיים מלאים בבחירות קלות?

לדגמי סיטרואן בישראל – סיטרואן

למאמר זה התפרסמו 5 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו
חזור למעלה