בחר רכב
רכב חדש 2019
רכב משנים קודמות

סיאט ליאון 1.2 TSI - מבחן רכב



אייזיק דוידוביץ שקל לקנות סיאט לאון 1.8 TSI אבל פספס את המבצע. במקום זאת סידרנו לו מבחן על הלאון 1.2 TSI הידנית. עם אילו מסקנות הוא חזר?



 
מאת אייזיק דוידוביץ
 
סיאט לאון כבר לא צעירה, היא הושקה בשנת 2005. עדיין נראית טוב, העיצוב שלה מוצלח. הלאון מבוססת על פלטפורמת פולקסווגן גולף ומונעת בעזרת סדרת מנועי TSI מוגדשי טורבו. המנועים משודכים לתיבה רובוטית מתקדמת, כפולת מצמדים (DSG), או לגיר ידני קלאסי. סיאט לאון, למרות גילה, מעודכנת טכנולוגית.
 

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: סיאט לאון


סיאט לאון, 1.2 ליטר טורבו, 105 כ"ס, 114,900 שקל 

יתרונות

חסרונות

ביצועים

תוחלף בדגם חדש בעתיד הלא רחוק

  צריכת דלק

תא נוסעים מיושן

  עיצוב

 

 
מנוע 1.2 ליטר, זה הכל? מסתבר שזה מספיק. "אם 2000 סל"ד מאפשרים שיוט על 100 קמ"ש בהילוך השישי והקו האדום הוא ב-6000 סל"ד, משמע שהסיאט הזו מגיעה ל-300 קמ"ש!", פנטזתי לי כשאני נוהג בלאון בצבע בוהק.
 
בוהקת
 
בלאון בה אני נוהג אין תיבה רובוטית כפולת מצמדים, יש רק מצמד אחד ואני אמור לדרוך עליו מדי פעם. תחייה מחודשת לתיבה הידנית, שהחלה ממכוניות המיני הזולות והגיע גם לקומפקטיות, חולפת לה בשנה האחרונה ברחבי סוכנויות הרכב. עם תיבה ידנית צריכת הדלק משתפרת לרוב, פליטת המזהמים מופחתת ומחיר הרכישה נמוך יותר.

סיאט לאון. הגולף היפה ביותר / צילומים: יצרן
 
גמישות מנוע ה-TSI נהדרת תודות למומנט מכובד כבר בסל"ד נמוך. המשמעות - אין צורך בהורדת הילוכים גם אם סיבובי המנוע או המהירות פוחתים משמעותית תוך כדי הנסיעה. תפעול המצמד וידית ההילוכים נעים לשימוש ואפילו יש מנגנוןHILL-HOLDER  לסיוע בזינוק בעליה.
 
סיאט לאון היא קומפקטית מרווחת למדי, נעימה לנהיגה, אפילו מהנה. המכונית ממקמת את הנהג מול ההגה בתנוחת נהיגה טובה ועוטפת את גופו במושב תומך ונוח. אתם יכולים לחפש "פאולים" בלאון, אולי אפילו תמצאו, אבל די, אל תהיו קטנוניים.
 
 
תמורה למחיר
 
 
אמנם מדובר במכונית די ותיקה, אפשר לראות זאת בריהוט הפנימי – במיוחד אם ביקרתם קודם בפוקוס החדשה למשל. אבל פולקסווגן וגרורותיה שמרניות הן ויעילות חשובה להם על פני הרפתקנות עיצובית. יש בזה הגיון.

 
סיאט לאון 1.2 TSI ידנית מספקת ביצועים טובים בהחלט, כאלה שישמשו אתכם ביום-יום, כמו האצת ביניים בעקיפה, או השתחלות לנתיב הסמוך. אם תשכילו להעלות הילוך מוקדם ותנצלו את גמישותו של המנוע, תגלו כי תצרוכת הדלק נמוכה למדי. במבחן שערכנו רשם מחשב הדרך תצרוכת ממוצעת של כ-13 ק"מ לליטר ולא, לא נהגנו כמו דודה מרים.
 
נוחות הנסיעה טובה, למרות קשיחות מה במהלך הראשוני של המתלה (כמו בגולף, גם כאן המתלה האחורי נפרד). בשילוב עם מושבים טובים (גם מאחור) נעים לשהות בלאון. אם נוסיף גם את העובדה ששלדת הלאון, ובמידה מסוימת גם ההיגוי, מתגמלת את הנהג חובב הנהיגה נקבל מכונית משפחתית מאוזנת מכל הבחינות.

 
אישית, פספסתי את המבצע. הלאון הידניות שנשארו ליבואן לקראת סוף השנה נמכרו, למשך כשבוע, במחירים מעולים (במיוחד גרסת ה-1.8 TSI החזקה בה חשקתי לעצמי). אך גם במחירה הנוכחי – 115,000 שקל, נותנת ה-1.2 TSI תמורה טובה בהחלט.
 
כמתחרה ישירה – קומפקטית ידנית וזולה, רק פורד פוקוס החדשה יכולה להוות אלטרנטיבה ללאון הזו.

 

לדגמי סיאט בישראל - סיאט

למאמר זה התפרסמו 5 תגובות.
הוספת תגובה
הוספת תגובה
כותרת:
שם:
תגובה:


1. לא לקנות לא במבצע  גםככה המחיר לא משהו, ולפוקוס יתרון, שהיא באה עם מנ...

א,18.11.2011

2. יש לי 1.8 DSG כנסו  יתרונות: עיצוב, מנוע חזק מאוד וגם חסכוני, נוחות נס...

יניב,19.11.2011

3. היבואן צמפיון מוטורס  היה לי גולף ,אוטו נחמד ,ברגע שראיתי את היונדאי I30...

תמחורים מוגזמים מאד -אני נטשתי ,היה לי גולף,19.11.2011

4. צריך להבין שהשוק הישראלי הקטן לא מעניין את VW  שמצליחה מאד בעולם, והשנה תהיה מספר 1 בעולם לראשונה...

א,20.11.2011

5. נהג חסכן (לת)  

מחירי סיאט גבוהים מאד בעיני,30.11.2011
ייעוץ מקצועי לפני קניית רכב 072-33-44-806
רכב חדש יד שניה

או:

מדורים מדריכים