דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

סוזוקי SX4 האצ'בק - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...

אני אוהב פרוספקטים. כבר בגיל צעיר נהגתי לאסוף את החוברות המושקעות הללו מסוכנויות הרכב, תחת אפם ועל חמתם של אנשי המכירות החשדנים. דפי כרומו, צילומים מרהיבים ומיטב התיאורים הופכים כל משפחתית משעממת למוצר נחשק וייחודי. למה שלא יכתבו פעם בפרוספקט: "יש לנו מכונית בינונית, פרקטית ויעילה"? עזבו אותנו מ"חווית נהיגה" או "נועזות ספורטיבית", אלא אם אתם מוכרים לנו את ה-Z370 של ניסאן.

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: סוזוקי האצ'בק


סוזוקי SX4 האצ'בק, 1.6 בנזין אוטומט, החל מ-112 אלף שקל 

יתרונות

חסרונות

זריזה

מלוטשת פחות מרוב המתחרות

  תכליתית וקלה לתפעול

חסרת קסם

  תמורה למחיר


מכיר סוזוקי?

סוזוקי יכול לרגש, אם יש לו 2 גלגלים למשל. הפרייבטים של סוזוקי מתחבר בדרך כלל עם מכוניות קטנות ויעילות, משפחתיות צנועות וזולות או כלי שטח ייעודים. סוזוקי-ישראל, מבית "מכשירי תנועה", מוכרת טוב מאוד לאחרונה. כמעט והכפילו שם את נתוני המסירות בשנה החולפת. רק תביטו סביב ותראו כמה סוזוקי אלטו יש סביבכם, או סוזוקי ספלאש. וגם ההיא, נו, איך קוראים לה? סוזוקי SX4.

לקחנו הפעם את הדגם מחומש הדלתות – סוזוקי SX4 האצ'בק. המראה ייחודי משהו, מין כאילו-ג'יפון, גבוה מעט, מאחור מזכיר קצת את פיאט ולא בכדי. הסוזוקי הזו נמכרת גם כפיאט סדיצ'י בחו"ל ואפילו בגרסת הנעה כפולה. סוזוקי SX4 סדאן הסטנדרטית, שייבואה קדם לגירסת ההאצ'בק, נראתה פחות טוב. זו האחרונה, מכונית נאה חיצונית. ריפוד המושבים מזעזע לטעמי, שאר הריהוט הפנימי צפוי ומשעמם. אין כאן שאר רוח – מסודר, פשוט וצפוי.

 

סוזוקי SX4 האצ'בק. האם דלת אחת משנה את כל הרכב? / צילומים: אייזיק דוידוביץ

לפנסיונר הצעיר

 

אנשים מבוגרים בדרך כלל לא אוהבים גימיקים. הם מעדיפים את הצפוי המוכר והבטוח. לסוזוקי  SX4יש לא מעט יתרונות לאנשים מבוגרים. ראשית כל, היא גבוהה – מה שמקל מאוד על הכניסה ועל היציאה. סוזוקי SX4 האצ'בק גם מרווחת לישיבה, שדה הראיה ההיקפי טוב (למעט הפרעת הקורה הקדמית הכפולה משמאל) ומראות הצד נדיבות ביותר. העבר את ידית ההילוכים ל-D וסע. ארבעה הילוכים וזהו, בלי טיפטרוניק ובלי בטיח. אפילו בלי מפתח – הסוזוקי הזו מצוידת ב-Keyless, אין צורך להתנהל עם המפתח בפתיחת הדלתות או בהתנעה. תנוחת הישיבה הגבוהה, תפעול פשוט ותיבה אוטומטית ללא התחכמויות, הופכים אותה למכונית קלילה לנהיגה. זה אמנם לא טלפון עם חוגה אבל בהחלט גם לא אייפון.

מנוע ה-1.6 ליטר (120 כ"ס) מרגיש חזק והתיבה האוטומטית זריזה – שתיהן תכונות סוזוקיות מוכרות – לצד שאון מנוע גבוה כשמדביקים את דוושת התאוצה לרצפה. ההגה קל, המתלים רכים והתנהגות הכביש בטוחה. "חווית נהיגה", כמאמר הפרוספקט, לא מובטחת כאן לחובבי ניהוג מדויק או לאניני טעם. נקרא לזה "חווית נסיעה". מבחינת סאונד: רעשי רוח מפריעים החל מהירות תלת ספרתית, מעט רעשי כביש נשמעים רוב הזמן, אך השיוט בכביש המהיר רחוק מלהיות סיוט. בעיר המכונית ידידותית ונוחה לתמרון.

תמורה למחיר

זוכרים את סוזוקי ליאנה? אז תשכחו ממנה. סוזוקי 4SX מעודנת יותר מקודמתה, מתקרבת יותר ברמתה למתחרות המובילות ומספקת תמורה למחיר. שהוא 112 אלף שקל לגרסה הבסיסית. די הרבה פחות מרוב המתחרות. ותמורת שלושת אלפים נוספים תקבלו גם חישוקי סגסוגת, מראות מחוממות, הגה מצופה עור, רמקול נוסף, בקרת אקלים, פנסי ערפל והתנעה בלחיצת כפתור.

אנחנו היינו ממליצים, אם תיבה ידנית לא מבהילה אתכם, לבדוק כאלטרנטיבה גם את סיאט ליאון 1.2 TSI. מבטיחים שתופתעו לטובה מהתמורה למחיר, אבל אל תשכחו לקחת נסיעת מבחן. לא להסתפק בפרוספקטים...

 

לדגמי סוזוקי בישראל – סוזוקי

למאמר זה התפרסמו 15 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה