בחר רכב
רכב חדש 2019
רכב משנים קודמות

סוזוקי קרוסאובר (1.4 טורבו, ידני) - מבחן רכב

סוזוקי קרוסאובר טורבו


גם הגרסה הידנית של סוזוקי קרוסאובר קיבלה מנוע טורבו, ובמסגרת מתיחת הפנים היא מיישרת קו גם ברמת האבזור. שווה?



כתב וצילם: דניאל סקלי

שלוש שנים חלפו מאז בחנו את סוזוקי קרוסאובר בגרסתו הידנית. בשלוש השנים הללו חל ריבוי טבעי מוגבר בקבוצת רכבי הפנאי הקטנים, ודגמים שונים הוחלפו בחדשים. היתרון העיקרי של הקרוסאובר היה מחיר רכישה מושך. כעת הגיעה גרסת הטורבו מתוחת הפנים של הקרוסאובר. האם הקרוסאובר המחודש טוב יותר מקודמו והאם הוא משתלם יותר מבעבר? ובמה שונה הגרסה הידנית מאחותה האוטומטית? תחזיקו חזק, יוצאים לדרך.

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: סוזוקי קרוסאובר



סוזוקי קרוסאובר GLX, 1.4 ליטר, טורבו בנזין, ידנית, 140 כ"ס, 109,990 שקל
יתרונות
חסרונות
יחידת הנעה טובה
היגוי רגיש מדיי
אבזור ומחיר רכישה
עיצוב פנימי מיושן
נוחות נסיעה
  בידוד רעשים


סוזוקי קרוסאובר



עיצוב וסגנון

מתיחת הפנים שעבר סוזוקי קרוסאובר באה לו בול בזמן: לטעמי הפרצוף היה עקב אכילס של העיצוב, ומתיחת הפנים עשתה את העבודה. השבכה הקדמית עמוסת הכרום ויחידות התאורה הגדולות מקנים לקרוסאובר מראה מקורי. למרות שמהצד ומאחור הוא עדיין דומה לניסאן קשקאי הקודם, חישוקי ה-17 אינץ' הנאים משפרים את הצדודית. הקרוסאובר אולי לא מוביל את הקטגוריה מבחינת עיצוב אבל לפחות עכשיו הוא קצת נאה יותר.

סוזוקי קרוסאובר


תא הנוסעים

אז מה השתנה בתוך הקרוסאובר? ברמה העקרונית אין שינויי עיצוב מהדגם הקודם. העיצוב מעט מיושן, איכות החומרים לא רעה והכל מורכב בסדר גמור - אבל ייתכן ומישהו בסוזוקי הקשיב לטרוניה שלנו מהמבחן הקודם. למרות שהמחיר דומה לגרסה הידנית הקודמת, הקרוסאובר הידנית לאחר מתיחת הפנים מציעה אבזור עשיר, בזהה לגרסה האוטומטית: בקרת אקלים מפוצלת, כניסה ללא מפתח, כפתור התנעה, בקרת שיוט ומראות מתקפלות. שאפו. ברכב המבחן הותקנה מערכת מולטימדיה מבוססת אנדרואיד והיא מוצעת כאופציה. כדאי לנסות ולהתמקח עליה במעמד ההזמנה.

סוזוקי קרוסאובר

הקרוסאובר עדיין מציעה תא נוסעים מרווח למדי לנוסעים, תודות לאורכו של בסיס הגלגלים שנותר 260 ס"מ. היושבים מלפנים והשוהים מאחור ייהנו ממרחב מצוין, בעיקר במימד הגובה. אבל ברגע שתנסו לדחוס מושב תינוק וגם שני מבוגרים תגלו שהקרוסאובר היא מכונית קומפקטית. למרות זאת הצלחנו להכניס דרך הדלתות האחוריות הרחבות שני מושבי פעוטות פול סייז בתוספת סל-קל. גודלו של תא המטען בנפח 430 ליטר מספק והוא קל להטענה.

סוזוקי קרוסאובר


נוחות נסיעה

נוחות הנסיעה של סוזוקי קרוסאובר נותרה טובה: מתליו הרכים משככים מהמורות גדולות באופן משביע רצון הן בעיר והן מחוצה לה. רעשי הרוח לא נוכחים מדי במהירות חוקית, אך בידוד הרעשים מבתי הגלגלים היה יכול להיות טוב יותר. בניגוד לדגם היוצא, המתלה האחורי של הקרוסאובר לא הרגיש רכרוכי כמו בעבר, אך בולמי הזעזועים עדיין לא מצליחים לסנן רעידות קטנות בכביש.

החיסרון של שטח מת במרכז ההיגוי עדיין לא נפתר סופית, אך הוא מורגש פחות מבעבר. כמו כן, מי שאוהב תנוחת נהיגה גבוהה יימצא בקרוסאובר את מבוקשו.

סוזוקי קרוסאובר


מנוע ותיבת הילוכים

אוחז בגלגל ההגה המצופה עור, ומתניע עם כפתור ההתנעה. שילוב להילוך ראשון, שחרור מצמד ויצאנו לדרך. העברת ההילוכים מעט נוקשה והמצמד קליל מאוד ונעים לתפעול. מנוע ה-1.4 ליטר המוגדש מפיק 140 כ"ס ב-5550 סל"ד ומומנט של 22.4  קג"מ ב-1500 סל"ד נמוכים. המנוע מושך היטב ובאופן לינארי לאורך קשת הסל"ד. היעדר השהיית הטורבו ואותה תחושת כוח לינארי כמעט משכיחים את העובדה שמדובר במנוע מוגדש. בפועל המנוע עושה את העבודה מתי שצריך.

לתיבת ההילוכים יש 6 יחסי העברה ארוכים למדי: במאה קמ"ש בהילוך שישי, המנוע מסתובב לו ב-2200 סל"ד רגועים. תרצו להאיץ מנקודה זו? אין בעיה, המומנט יעשה את העבודה. אין ספק שיחידת הכוח היא אחת מנקודות החוזקה של הקרוסאובר. צריכת הדלק הממוצעת שמדדנו במהלך המבחן המאומץ עמדה על 12 ק"מ לליטר, כאשר בשיוט בינעירוני משולב הגענו בקלות ל-15 ק"מ לליטר.

סוזוקי קרוסאובר


התנהגות כביש

כצפוי, מתיחת הפנים לא הביאה עימה שינוי בפרק זה של המבחן. הקרוסאובר לא תוכנן לספק שעשועי נהיגה מהנים ויש לו התנהגות כביש צפויה ובטוחה. תת היגוי מתון יופיע כשהוא יגיע למגבלות האחיזה של צמיגי הקונטיננטל המשפחתיים. ההיגוי, שרגישותו הפריעה לנו בכבישים הבינעירוניים, מהיר אך עדיין לא מעביר שום מידע לידיו של הנהג. הבלמים אכזבו קלות עם תחושת דוושה מעט ספוגית. נדרשת לחיצה החלטית כדי לשתול את הקרוסאובר בתוך הכביש בעת בלימה פתאומית.

סוזוקי קרוסאובר


סיכום

סוזוקי קרוסאובר טורבו, בגרסה הידנית שלו, הוא רכב טוב יותר מהדגם היוצא שבחנו לפני שלוש שנים: רמת האבזור עלתה משמעותית, הוא מרווח מספיק למשפחה קטנה, נוחות הנסיעה שלו טובה, הוא מציע תנוחת ישיבה גבוהה לחובבי הז'אנר, יחידת ההנעה שלו שופרה משמעותית והוא שומר על מחיר הרכישה הנמוך. הבעיה הגדולה היא שמאז המבחן הקודם הצטרפו לקלחת מתחרים חדשים ומוצלחים. מאידך, במחירו האטרקטיבי הקרוסאובר עדיין מהווה אלטרנטיבה מעניינת למכוניות קומפקטיות "רגילות" עם תיבה ידנית.

סוזוקי קרוסאובר

לדגמי סוזוקי בישראל - סוזוקי

למאמר זה התפרסמו 3 תגובות.
הוספת תגובה
הוספת תגובה
כותרת:
שם:
תגובה:


1. 110K זה לא מחיר נמוך, הרכב לצערי קטן ומרגיש זול  נהגתי בה בהשקה והתאכזבתי - יש לי קשקאי 2013 ואין מ...

נוהג בידני - תודה ל-ICAR על המבחנים לידניות :),27.04.2017

2. כמו שכתב 1  ויטרה S ידנית במחיר הזה תמכר במספרים יפים. ובמחיר...

גיא,27.04.2017

3. זה רכב לבבונים לבנטינים (לת)  

הטעם הטוב של המחיר הזול יעבור אבל...,28.04.2017
ייעוץ מקצועי לפני קניית רכב 072-33-44-806
רכב חדש יד שניה

או:

מדורים מדריכים