דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

סובארו פורסטר טורבו XT - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...



5:30 בבוקר, קיבוץ ישנוני ברמת הגולן. בשעות האלו מזג האוויר קריר ונעים אפילו בשיאו של הקיץ. אבל המשך הבוקר, בעיקר בבוקר הסצפציפי הזה, הולך להיות לוהט. סובארו פורסטר בגוון חום בהיר (או נחושת כהה – תחליטו בעצמכם) חונה בחניית הרכבים. לצד הסקודות, האיסוזואים ושאר כלי הרכב הקיבוצניקים עם המספר האדום על מכסה המנוע, הפורסטר נראה כמעט ראוותני. לחיצה על הכפתור והמנוע מתעורר לחיים. בזמן שהוא מתחמם לאיטו הוא מבחין בטנדר סובארו ישן שעומד בפינת הרחבה ומביט בסקרנות לעברו. המנוע של הפורסטר XT מתחמם דיו, והוא מתחיל להתגלגל לכיוון היציאה. כשהם חולפים זה לצד זה הם מחליפים קריצה. הטנדר הפשוט של סובארו, עשה את הקריירה שלו בזכות שלל קיבוצניקים, בדואים ומושבניקים שהפכו אותו לאגדה. ספק אם יש קיבוצניק שיוכל להרשות לעצמו את הפורסטר טורבו. רק כדי לסבר את האוזן, ההפרש בין גרסת הבסיס לגרסת הטורבו שיוצאת לכבישי רמת הגולן, שווה למחירה של מכונית מיני.


לעמוד הדגם בקטלוג iCar: סובארו פורסטר

סובארו פורסטר טורבו XT, בנזין 2.0 ליטר, אוטומטית רציפה, 240 כ"ס, 264,900 שקל

יתרונות

חסרונות

 מהיר

מערכת מולטימדיה

 מאובזר

לא מתאים לשטח טכני

 מתנהג נפלא

לא מומלץ לנהיגה בקרבת מצלמות ומשטרות


סובארו פורסטר XT טורבו
סובארו פורסטר XT טורבו. מחמם מנועים... / צילומים: יתיר דוידוביץ

5:40 בבוקר, כביש 98 בישורת הארוכה שחוצה את רמת הגולן לדרום. הפורסטר כבר נמצא בארץ מספר חודשים כך שראיתם כבר הרבה מסוגו על הכביש, וגם אצלנו ב- iCar יש מבחן לגרסה הבסיסית. אבל הגרסה ששועטת לכיוון הירידות של חמת גדר היא לא הגרסה הנפוצה של הפורסטר. 240 כוחות סוס יש לגרסה הזאת, תוספת של 90 סוסים ביחס לגרסה האטמוספרית. בזמן האחרון פגשנו מספר מכוניות עם הספק דומה אבל כנראה שמישהו הצית את הזנבות של הסוסים באורווה, אחרת קשה להסביר למה הם דוהרים כל כך מהר. הכוח זמין כבר מסל"ד נמוך נמוך ומאפשר לקוביה היפנית להגיע במהירות הבזק מנקודה לנקודה.

הפתעה נוספת מגיעה מכיוונה של תיבת ההילוכים. בגרסה האטמוספרית היא הייתה אחת האכזבות המרכזיות ,בעוד בגרסת הטורבו מדובר בנקודת זכות גדולה, לא פחות. ההבדל נובע מאופן פעולת התיבה הרציפה (זהירות! הסבר טכני קצר). תיבות רציפות נוטות לאתר את התחום היעיל ולשמור עליו. מכיוון שבמנוע האטמוספרי התחום היעיל צר ומגיע בסל"ד גבוה מתקבלת תחושה מאומצת ורועשת. במנוע הטורבו התחום היעיל רחב בהרבה והתיבה מצליחה לנצל כל שביב כ"ס וקג"מ ומאפשרת ביצועים מעולים ללא רעש נוכח. להיפך: הנעימה (או הנהימה) שמשמיע המנוע ערבה לאוזני הנהג.

6:15 בבוקר, כביש חמת גדר.
כביש חמת גדר הוא לא הכביש האידיאלי לבדיקת ג'יפון מגודל. הוא צר מדי, חלק מדי ותלול מדי בשביל מרבית רכבי ה"כאילו שטח" הרכים. אבל הפורסטר מרגיש בבית. בחלק התחתון והמהיר מערכת ההנעה הכפולה תרה אחר אחיזה ומצליחה פעם אחר פעם למצוא חלקות קטנות של אספלט אוחז כדי להתקדם בקצב היסטרי. העליה המפותלת והאיטית מתוקלת בזלזול על ידי המנוע ובדרך מטה הבלמים עוברים התעללות, שתגרום לבית כלא בתאילנד להראות כמו נופשון. למרות זאת הם מצליחים להוריד את מד המהירות לאיזור האפס במהירות ששמורה למטוס שאיבד מנועים.

סובארו פורסטר XT

13:45 יום קודם, כביש 6 לכיוון צפון. יש משהו מעט רך בהתנהלות של הפורסטר על סטרואידים. הוא נוקשה משמעותית מאחיו החלשים אך הוא עדיין מצליח לזוז על המתלים בתנועות קטנות ועדינות. משמעות הדבר היא שנוחות הנסיעה טובה מאוד במרבית הזמן. בכניסה לעיירות ומושבים בדרך צפונה הטורבו מציג נוחות נסיעה טובה ורק במקרים נדירים המתלה מגיע לסוף מהלכו ומעביר חבטה ברורה לנוסעים. בידוד הרעשים מוצלח יחסית וגם שדה הראיה סביב מצויין. מה לא טוב? מערכת השמע שמגיעה כהתקנה מקומית. אם נהיה עדינים נגיד שהיא לא ממש אינטואיטיבית. אם תלחצו יותר נספר שניסיונות לאתר ספרייה בהתקן USB היו מאלצים אותנו להוריד את העיניים מהכביש לזמן ארוך מדי. את האמת, הפורסטר טורבו הוא אחד מאותם רכבים שלא ממש ממולץ להוריד בהם את המבט מהכביש. ככה זה כשהרכב מסוגל להאיץ ל-200 קמ"ש ולשהות שם מבלי שבכלל תשימו לב (תיאורטית כמובן).

ועוד ביקורת קטנטנה - הטורבו נמצא בצד הכואב של רבע מיליון השקלים. במחיר כזה ציפינו שאיכות תא הנוסעים תהיה טובה יותר. אפשר למצוא חומרים רכים יחסית ואיכות ההרכבה טובה מאוד, אך מושבי העור מרגישים פשוטים ובאופן כללי רכבים במחירים דומים נוטים להרגיש הרבה יותר יוקרתיים. אבל אלו תלונות לא ממש משמעותיות לאור כל הכיף שהדבר הזה יודע לספק בסל"ד הנכון. את האמת, חוץ ממצלמות, יש רק עוד דבר אחד שיכול להגביל את מהירויות הטיסה בפורסטר. ואלו הנוסעים. בנוסף לנהג אין בעיה לשכן ביפני המרווח עוד רבעיית מבוגרים, גם בנסיעות ארוכות. אבל ספק אם תצליחו למצוא עוד ארבעה בני אנוש שיסכימו לשבת בפורסטר בזמן שהנהג בודק מה הן מגבלות הכלי.

סובארו פורסטר טורבו

6:45 בבוקר, שבילים חקלאיים ברמת הגולן.
רעיונות על בחינת שטח מקיפה בערוץ נחל סמך או בתוואי תעלת ההטייה ברמת הגולן מתפוגים במהירות. לטורבו פגוש פלסטיק גדול ונמוך ביחס לאחיו המהוגן וגם טווח תנועת המתלה פחות גדול. המחשבה על הצלבות ומעבר מעל סלעי בזלת נעלמת כשהנהג נזכר שהרכב חוזר למחרת לסוכנות. עם כל הצער שבדבר הפיתרון נמצא בדמות שבילי חקלאים נפלאים שפרוסים בדרום הרמה. את החיוך אי אפשר היה להוריד כי הטורבו מצליח לחרוך את השביל ולספק ים של מרווח למשחקים, בעיקר אם בקרת היציבות נשלחת לדרכה. אחרי מספר דקות בשטח, כשהרכב בהחלקה של ארבעה גלגלים, הנהג מתחיל לחשוב שהוא נהג ראלי. אבל אז השביל נגמר, ולנהג החביב מתברר שהאטה על רגבי עפר, ממהירויות כביש שש לעמידה, יכולה לארוך יותר זמן ממה שהשביל מקציב. אז המנוע נקרא שוב לפעולה, ומהר, לפני שחקלאי חסר חוש הומור יגלה שמישהו התנחל לו באמצע התלם.

09:45 בבוקר, יום למחרת, תל אביב. לחזור עם הפורסטר טורבו לתל אביב זה עניין מתסכל, אבל צריך להחזיר את הרכב ולסכם את המבחן. הטורבו הוא הרכב למי שרוצה להגיע מהר ממקום למקום ובכל דרך אפשרית. החסרונות של הטורבו באמת לא גדולים, ואם תוותרו על ההתעסקות במערכת המולטימדיה ותשכחו לרגע כמה הרכב עלה, תוכלו להנות מחוויה נפלאה לטווחים ארוכים מבלי לגלות פשרות משמעותיות בשגרה. מצד שני אם קצב ההתניידות היום יומי שלכם לא גבוה מדי, ואתם לא ממש רוצים מכונית שמגיעה קומפלט עם סכין בין השיניים, עדיף שתחסכו כמה עשרות אלפי שקלים ותקנו את אחת מגרסאות הבסיס של הפורסטר. את הטורבו תשאירו לחולים קשים יותר.

לדגמי סובארו בישראל - סובארו

למאמר זה התפרסמו 7 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה