דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

ניסאן אלטימה - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...


ניסאן אלטימה היא לא רק בשורה מצד ניסאן, אלא גם חידוש מעניין בשוק. רק לאחרונה אושר יבוא רכבים בעלי תקינה אמריקאית לישראל, והאלטימה היא אחת הסנוניות הראשונות לרכבים המגיעים מארצו של הדוד סאם. התמחור מעניין: 175 אלף שקל לגרסת הבסיס, מחיר ששם אותה ישירות מול מכוניות מנהלים קצת יותר יקרות מהממוצע. והתחרות שלה הופכת להיות מעניינת מאוד.

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: ניסאן אלטימה

ניסאן אלטימה, 2.5 ליטר בנזין, 182 כ"ס, החל מ-174,900 שקל

יתרונות

חסרונות

יחידת הנעה

התנהגות כביש

נוחות

תיבת הילוכים תחת עומס

עיצוב

פתח הטענה קטן


ניסאן אלטימה
עיצוב
ניסאן אלטימה לא שונה במימדים ממאזדה 6 וסקודה סופרב, אבל משהו בפרופורציות, כנראה הגג המעוגל, מעניק לה מראה יותר גבוה וקופסתי מהמתחרות. על פניו זה יכול להישמע משעמם, אבל בפועל התוצאה מצליחה להרשים. החזית עטורה ניקל וקווי צד ברורים ויוצרים מראה הרמוני ושלם. צבעו של רכב המבחן היה לבן פנינה שנראה מעולה באור השמש.

תא הנוסעים
תא הנוסעים ממשיך בקו המופנם והאלגנטי של הצד החיצוני. הצבע הבהיר שולט לחלוטין ברכב ובאופן כללי תתרגלו למראה של פנים הרכב תוך שניות. גם מבט מאוד בוחן לא יצליח לאתר פריטי עיצוב מתוחכמים. איכות החומרים טובה למדי ואיכות ההרכבה פשוט מעולה. את הדגש ששמים בניסאן על "דוראביליות" קשה לפספס.

האבזור סביר לקטגוריה, לא יוצא דופן אבל גם לא מאכזב. חישוקים קלים ובקרות אקלים ושיוט מקובלים בקטגוריה כבר זמן רב. גם מערכת המולטימדיה הכוללת מצלמת רוורס היא פריט חובה בקבוצה. מה שמעט פחות מקובל הוא מושב חשמלי לנהג אבל גם זה בוודאי יהפוך לסטנדרט בקרוב. הנדסת האנוש של מערכת המולטימדיה לא מדהימה והיא יכולה לעצבן כמו מערכות רבות שאמורות להיות מותאמות מראש לשפה העברית. מצד שני, השילוב של "Waze" עם מערכות הרכב מעולה. פקודות הניווט מושמעות דרך הרמקולים של הרכב, שיודע להשתיק במקביל את מערכת המדיה כך שלא תפספסו את העובדה שבעוד 500 מטר יש מצלמת מהירות.

ניסאן אלטימה

מושב הנהג מקבל ציון מאוד גבוה. בזכות המושב החשמלי קל מאוד להגיע לתנוחת ישיבה טובה והמושב עצמו גדול מאוד ונוח מאוד. למעשה מדובר במושב שהוא אחד הנוחים שפגשנו, הם לנסיעות ארוכות והן לנסיעות קצרות. היינו שמחים אם להגה היה טווח תנועה מעט יותר גדול.

המרווח המצויין ממשיך גם לשורה השנייה וקל מאוד להושיב שני מבוגרים גם לנסיעות ארוכות. אפילו שלושה מבוגרים יוכלו לשרוד זמן ממושך יחסית זה לצד זה. תא המטען גדול דיו (460 ליטר) אבל פתח ההטענה לא מספיק גדול ונגיש, ולכן ניצול השטח לא אידיאלי כמו בסקודה סופרב או פורד מונדיאו.

נוחות נסיעה
ניסאן אלטימה מגיעה מארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות, וכדי שתגיעו לשם נינוחים ציידו את היפנו-האמריקאית במערכת מתלים רכה. רכה, אבל לא מדי. השליטה של הניסאן על תנודות המרכב מצויינת בתוך העיר ואת מרבית השיבושים היא מגהצת בקלות. אל תקלו בזה ראש, בכדי לזכות במונח "מגהצת" מבוחני רכב, מכונית צריכה לעבור שבעה מדורי גהינום עירוניים ולחזור מבלי לדווח הרבה לגב. על כבישים בין עירוניים העניינים נשארים מוצלחים רוב הזמן. המתלים הרכים מתמודדים היטב עם שיבושים קטנים, אבל על גלים רציניים יותר היא מתחילה להתנדנד. למי שרגיש למחלות ים זה יכול קצת להפריע. בסוף מתרגלים.

בידוד הרעשים מוצלח רוב הזמן. במהירויות גבוהות יש קצת רעשי רוח, ועל כבישים באיכות סלילה נמוכה יכולה לעבור קצת תהודה לתא הנוסעים, אך החוויה הכוללת של נסיעה באלטימה משאירה רושם מוצלח. עד כמה שאפשר להגיד מבלי לבצע מבחן השוואתי, האלטימה היא מהטובות בקבוצתה באספקט של נוחות הנסיעה.

ניסאן אלטימה

מנוע ותיבת הילוכים
ניסאן אלטימה מגיעה מארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות, וכדי להגיע לשם מהר צריך יחידת הנעה תואמת. בניגוד למקובל לא מדובר במנוע 2.0 ליטר אלא במנוע עם חצי ליטר נוסף. נתון ההספק לא מדהים, על פניו, ועומד על 182 כוחות סוס. נתון המומנט טוב יחסית וניצב על כ-25 קג"מ, אך הוא מגיע גבוה יחסית ב-4,000 סיבובים לדקה. יחד עם נתון משקל של כמעט טון וחצי הציפיות לא גבוהות. הנסיעה באלטימה מבהירה שהפערים בין הנייר לבין יכולת הביצוע בשטח יכולים להיות גדולים. המנוע מתגלה כמנוע גמיש ממה שמספרים הנתונים ויחד עם תיבת הילוכים רציפה, שאחראית לניצול יעיל של המנוע, הביצועים בשטח טובים מאוד. לאלטימה אין שום בעיה עם עקיפה מהירה או טיפוס במעלה תלול.

תיבת ההילוכים עצמה מצטיינת כל עוד העניינים נשמרים רגועים. כאשר לוחצים אותה היא חושפת את נקודות התורפה שלה כתיבה רציפה והיא מאוד רועשת ומרגישה מתאמצת. העניין הזה אינו דבר שבשגרה וספק אם נהגים שלא יצמידו את הרגל לרצפה יוטרדו מהעניין.

צריכת הדלק של מכונית המנהלים הגדולה סבירה בהחלט, ובמבחן שלנו היא עמדה על כ-10 ק"מ לליטר. מדובר בנתון ממוצע ומעלה, ובשיוט רגוע אפשר לראות נתונים מרשימים בהרבה.

ניסאן אלטימה

התנהגות כביש
ניסאן אלטימה מגיעה מארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות, ואם כבר להגיע, אז בכיף. או שלא. האלטימה היא לא מכונית מהנה לנהיגה. ההגה מנותק מדי מהמתרחש מתחת לגלגלים הקדמיים, המרכב נוטה לרכון בסיבובים ובכלל המכונית היפנית שמוכוונת לנהגים אמריקאים פשוט לא אוהבת את הרגע בו הכביש מתחיל להתפתל. חלילה לכם מלחשוב שמדובר במכונית שהאחיזה בה לא טובה, או שהרכב לא בטוח. היא ממוצעת לחלוטין בפרמטרים הללו אבל אין בה שום דבר שיעלה לנהג חיוך על הפרצוף. ותמיד תזכרו, התנהגות כביש מהנה היא יותר עניין אליו מתייחסים עיתונאי רכב ופחות רוכשים פוטנציאלים.

ניסאן אלטימה

סיכום
ניסאן אלטימה היא מכונית אפורה יחסית. זאת לא תלונה או ביקורת, אלא עובדה. מצד שני, מדובר במכונית אפורה מהמוצלחות והשלמות שפגשנו לאחרונה. את תפקידיה כמובילת נוסעים נוחה ונינוחה, בעלת יחידת הנעה מוצלחת וצריכת דלק הגיונית, היא עושה על הצד הטוב ביותר - ולכן תתאים מאוד למי שעדיין מחפש מכונית מנהלים איכותית.


לדגמי ניסאן בישראל - ניסאן

למאמר זה התפרסמו 3 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו
חזור למעלה