דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

נהיגה ראשונה: קיה סטינגר

Getting your Trinity Audio player ready...
מאת מולי גומא

צילומים: רונן טופלברג

כשקיבלנו את ההזמנה למסלול המרוצים בשדה תימן, הופתענו לגלות שהחתום על ההזמנה הוא יבואן קיה. אמנם, ידענו שהסטינגר צפויה להגיע לישראל בתקופה הקרובה, וגם ידענו על השאיפות הגבוהות של היצרן בתחום הספורט עם הדגם הזה. אבל בשביל להציב את הרכב בהשקה רשמית על מסלול מירוצים, תחת ידם של בוחנים שכבר פגשו על המסלול הזה מכוניות ספורט ותיקות ומוערכות - בשביל זה נדרשת מידה לא מבוטלת של תעוזה.

הסיפור מתחיל בעצם לפני קצת יותר מעשור, כאשר מעצב העל פיטר שרייר גויס לכוחותיה של קיה, הכניס משב רענן של עיצוב מתקדם תחת כנפי היצרן ותרם רבות לצמיחתו, מיתוגו ומיצובו מחדש.

קיה סטינגר

חותמת אף הנמר שעיצב והטמיע שרייר מייצגת את דגמי קיה מאז ומייצרת עד היום זהות אחידה ומרשימה עבור המותג הדרום קוריאני.

כעת, לאחר כיבוש מספר יעדים עממיים בשוק הרכב העולמי בכלל ובשוק הרכב הישראלי בפרט, יוצא היצרן למהלך של כיבוש הפסגה הבאה: דריסת רגל בעולם הפרימיום-ספורט. אמנם זה לא נעשה בפורמט ההחלטי של אינפיניטי או לקסוס באמצעות יצירת מותג נפרד ועצמאי, ואפילו לא בדמותה של הג'נסיס מבית יונדאי, אך הסטינגר היא לחלוטין לא שדרוג עבור רוכשי הספורטז'. מדובר ברכב שפונה ללקוחות של אודי A5, ב.מ.וו סדרה 3 ואלפא רומיאו ג'וליה. וכמה שזה הולך להיות קשה...


היפה והחיה

מפגש מציאותי עם הסטינגר מגלה שהתמונות מחמיאות לה, בצדק. מדובר ברכב בעל פרופורציות מרשימות ועיצוב שקשה להתעלם ממנו כשהוא בסביבה. ישנם אלמנטים עיצוביים השאולים ממקורות אחרים המאפיינים ספורט, יוקרה ורטרו, למשל מעולמות התעופה והרכב של שנות ה-50; אולי העיצוב כאן אינו מקורי לחלוטין או מביא בשורה חדשה לתחום, אך החרטום האופייני לקיה נשמר, משמר את זהות המותג ומצליח להשתלב בטבעיות והרמוניה עם שאר הזוויות וקווי העיצוב.

התוצאה היא שעל הכביש הסטינגר מעורר סקרנות רבה, וכנראה חלק נכבד באתגר של עוברי הדרך הוא לנסות להבין מה השתבש בראייתם כשהם מגלים את הלוגו הנישא בגאון על המכונית היפיפייה.

קיה סטינגר

עקיצה ב-60 שניות

על המסלול חיכו לנו שני סטינגרים, האחד אדום לוהט והשני באפור כהה ואלגנטי. שניהם בגרסה החזקה והיקרה יותר (מנוע V6 בנפח 3.3 ליטר הכולל שני מגדשי טורבו ומספק 370 כ"ס - 380,000 שקל). בהחלט הגרסה היותר נכונה עבור המסלול. 

המנוע האדיר מייצר כוח מתפרץ פנטסטי עם תגובה מיידית לפקודת הדוושה. ההנעה האחורית מאפשרת לשחק עם הזנב לא מעט, אם תבחרו בכך. ההיגוי בעל משקל מדויק שמשתנה במהלך הפניות.

קיה סטינגר

למרות שמדובר ברכב ארוך וכבד, תחושת השליטה מצוינת מכל הבחינות - שילוב מוצלח של הגה טוב, שלדה מעולה ודיפרנציאל מוגבל החלקה שמחסל תת היגוי בשלב מוקדם. כל אלו יוצרים חבילה ספורטיבית, נשלטת ובעיקר מהנה מאוד לנהיגה. גם פסקול המנוע הרועם תורם להזרקת האדרנלין.

כל התנאים האלה מאפשרים חיבור מצוין של אדם למכונה – מהסוג שחובבי הנהיגה מחפשים ואוהבים, ומוצאים בדרך כלל בב.מ.וו ודומותיה. כמובן שתנאי המסלול שונים מתנאי כבישים ציבוריים, ויהיה בהחלט מעניין לראות כיצד הסטינגר מבטאת את יכולותיה גם על הכביש הסטנדרטי.

קיה סטינגר

אלטרנטיבה ראויה

מה שבכל זאת הצלחנו לטעום מעט בעולם האמיתי, זה את גרסת ה-2 ליטר-טורבו הזולה יותר (עם מנוע המספק 256 כ"ס - 280,000 שקל).

סיבוב של חצי שעה על כבישי הדרום הפתוחים, יחסית, איפשר לנו להתרשם שמכונית המסלול יודעת גם להתנהג כמכונית GT נוחה ונעימה בשיוט בינעירוני. אמנם הצמיגים נמוכי החתך מצהירים על קיומם ברחש שמצליח לחדור לתא הנוסעים, ורעשי רוח מכיוון המראות פוגמים מעט בחוויה השקטה, אך עם זאת חווית הנסיעה נותרת נעימה, נוחה ורגועה.

קיה סטינגר

רמת האבזור, גם בגרסה זו, מרשימה, ומסייעת לסטינגר להוות אלטרנטיבה לרכבי סדאן יקרים יותר. סביבת הנהג לא מתמקמת בטופ של הקטגוריה ועדיין ניכר מרחק מתאי הנוסעים של מרצדס C קלאס או אודי A5, אך היא כנראה יכולה להתמודד בכבוד עם ממוצע הקטגוריה בהקשר זה.

מה שכן, עיצוב הפנים מתחבר לעולמות ההשראה של העיצוב החיצוני ומצליח לשמר גם בפנים את אווירת הספורט-יוקרה. בדיוק המסר שהסטינגר רוצה להעביר.

קיה סטינגר פנים, צילום: יצרן

הצלחה סמלית

קיה אינו היצרן העממי הראשון שמתחכך בעולמות היוקרה או הספורט. עשו לפניו ועושים זאת גם כיום מותגים כגון רנו, סובארו, מיצובישי, פיאט, פיג'ו - בעיקר בספורט, קצת פחות ביוקרה.

אבל קיה כמו קיה, כשהיא עושה מהלך כזה, היא עושה זאת ברצינות תהומית, מכוונת גבוה ומשקיעה בהתאם. הסטינגר הוא התוצר הראשון של המהלך הזה וכנראה שהוא לא יכבוש את תואר מלך המכירות בקטגוריית מכוניות הפרימיום ספורט-סדאן, ולא בגלל שהמוצר לא עומד בסטנדרטים, אלא פשוט כי הוא לא נושא את הסמל הנכון.

קיה סטינגר

עצם השתתפותה של קיה במרוץ המאתגר הזה, היומרות הגבוהות והיכולות המעולות שהפגינה הסטינגר על המסלול, כל אלו שמים את המותג במקום אחר ביחס למתחריו העממיים, מה שעשוי לחזק גם את מיצובם של דגמי קיה האחרים. 

ובשורה התחתונה - אם אתם מחפשים מכונית ספורט סדאן מרשימה, מוכנים לשים את הסכום ולא קונים מכונית רק לפי הסמל שעל הגריל - נראה שיש כאן אופציה שבהחלט כדאי לבדוק.

לדגמי קיה בישראל - קיה

למאמר זה התפרסמו 9 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה