דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

נהיגה ראשונה: סיאט איביזה המחודשת

Getting your Trinity Audio player ready...


זוכרים את סיאט ליאון הקודמת, זאת שעיצב וולטר דה-סילבה? המעצב הראשי של אלפא רומיאו, לשעבר, הביא לטעמנו לעולם את אחת המשפחתיות היפות שידעה האנושות, אבל בסיאט לא רצו להתמקד ביופי אלא בלמכור הרבה. משפחתית הדור הנוכחי עברה הסבה רצינית מהיפהפייה ההיא – וזה עבד. הליאון מצליחה ובסיאט רוצים עוד מכוניות כמותה. עד כמה מצליחה? בשנת 2014 מכר סיאט כ-154 אלף מדגמי הליאון - בערך כפליים מרמת המכירות של הדגם היוצא.

ומה הכוונה ב"כמותה"? עיצוב מקורי פחות ושמרני יותר, ואיכות וסגנון יותר פולקסוואגניים, כלומר – גרמניים ושמרניים משהו. גם על הליאון הנוכחית אחראי דה-סילבה, אבל הפעם כמעצב הראשי של קבוצת פולקסווגן כולה. וגם המעצב הראשי של סיאט ושל הליאון (אלחנדרו מסונרו-רומנוס) מוכשר ביותר, רק שביקשו ממנו עבודה שמרנית במיוחד.

אז אם אנחנו באירוע ההשקה של סיאט איביזה, למה אנחנו מדברים כל כך הרבה על הליאון? כיוון שזה בדיוק הכיוון שבסיאט מכוונים עם האיביזה. סיאט איביזה הושקה בעולם כבר לפני שבע שנים, ובמונחים של עולם הרכב המשמעות היא שמזה כשנה היא כבר בת החלפה. אבל הספרדים בחרו שלא להחליף אותה בינתיים, ובמקום זאת לשפר ולשדרג מהיסוד את הדור הנוכחי. מדוע לא להחליף? אולי הרצון לשכפל את הצלחת הליאון הוביל בכירים בחברה לעצור את תהליך הפיתוח באיבו, לתלוש ולזרוק כמה דפים מלאים בשרטוטים ולשנות כיוון. את התוואי החדש שנקבע עוד נפגוש בתוך שנתיים פחות או יותר, בדור הבא, אבל בינתיים בסיאט מבשרים על שינויים מרחיקי לכת בדגם הנוכחי.

סיאט איביזה
החידושים
ובכן, מה השתנה? די הרבה, האמת - בעיצוב, בצבעים, במולטימדיה, במתלים ויותר מכל - במנועים.

חיצונית השינויים אינם דרמאטיים. חזית המכונית נעשתה דומה הרבה יותר לליאון. החזית העגלגלה - הגריל המחויך והפנסים דמויי העיניים הפקוחות לרווחה, עברו לפורמט 'חתיכי' יותר, פנסים מחודדים בתווי נוריות לד וגריל צר ששורטט בסרגל. האיביזה נראית מלפנים יותר גרמנית ופחות ים תיכונית טמפרמנטית. מהצד ומאחור השינויים פחות בולטים ועיקרם התבנית הפנימית של הפנסים האחוריים שנעשו משורטטים, מורכבים ומודרניים יותר. בסופו של דבר, צריך עין חדה כדי להבחין בעדכון.

השינויים בעיצוב הפנימי מעט מוחשיים יותר. העיצוב הבסיסי נותר כשהיה, אבל כמה וכמה רכיבים עגלגלים בתא הנוסעים גולפו וגולחו והפכו לישרים ומחודדים. בכך הופך אזור המגורים בסיאט איביזה המעודכנת לקר יותר, אבל גם מודרני ומחוטב יותר. החומרים עצמם פשוטים ועמידים וכך גם ההרכבה שלהם. בבסיס הגלגלים הקצר (המרחק בין מרכזי סרני הגלגלים, הקדמי והאחורי) לא נעשה שינוי וכך נותרה המכונית צפופה מאחור.

כעת אפשר גם לשפר את רמת ההתאמה האינדיבידואלית של הצביעה - החיצונית והפנימית. האיביזה מוצעת בצבעים חדשים, כמו גם במערך אפשרויות לצביעה ייחודית במראות, בגריל וגם באלמנטים שונים בתוך תא הנוסעים.

סיאט איביזה

מולטימדיה
מערכת המולטימדיה היא אחת הבשורות של האיביזה המעודכנת. בסיאט (ובלי קשר לשאר בני קבוצת פולקסווגן) חברו ליצרן הטכנולוגיה הקוריאני, סמסונג, ופיתחו ביחד אפליקציה ומערך התאמה לטלפונים סלולריים. לא מדובר במערכת מולטימדיה שמותאמת רק לטלפונים של סמסונג, אלא בכזו שמותאמת למרבית הטלפונים החכמים שנמכרים כיום בשוק - האייפונים ומרבית דגמי אנדרואיד.
המערכת החדשה מאפשרת את חיבור הטלפון למכונית באופן שעל מסך המגע באיביזה תוצג תמונת הטלפון או מערך של אפליקציות ייעודיות שייאפשרו שליטה בטלפון תוך כדי תנועה, בלי להוריד את העיניים מהדרך. בסיאט מדברים על הגבלת השימוש באפליקציות רק לכאלה שאפשר לתפעל אותן בבטחה תוך כדי תנועה.



איך היא נוסעת
השינויים המשמעותיים ביותר בסיאט איביזה המעודכנת נמצאים באופן שבו היא נוסעת. ראשית ישנם המתלים. אלו התרככו מעט, כדי לשפר את רמת הנוחות של המכונית. בצד של ההתנהגות היא אינה מספקת הנאה רבה, בעיקר בשל ההגה עמום-המידע, אבל הניהוג שלה קל, ידידותי ובטוח: האחיזה שלה מצוינת, היא אינה רוכנת בעיקולים ומספקת תחושה מוצקה וטובה.

והמנועים? אלו ינסו להרגיל אותנו לנפח חדש בקבוצה - ליטר אחד, 1.0 ליטר, 1,000 סמ"ק, איך שלא תרצו… מדובר במנוע טורבו בנזין הזרקה ישירה, שיגיע אלינו בשני הספקים - 95 כ"ס ו-110 כ"ס. נראה שהגיר הידני שיימכר כאן יוצע רק עם הגרסה החזקה, וזה עשוי להיות רמז לכך שבקרוב לא נהנה יותר מגרסת בנזין ידנית וזולה לאיביזה - מהסיבות המרכזיות להצלחה שלה בישראל בשנים האחרונות.

במהלך ההשקה נהגנו בשני המנועים - גרסת ה-95 כ"ס הידנית וגרסת ה-110 כ"ס שצוידה בגיר אוטומטי-רובוטי כפול מצמד, DSG, מהדור החדש ולו שבעה הילוכים. היות שמכוניות גדולות כמו סקודה אוקטביה או פולקסווגן קאדי מסתדרות עם מנוע TSI בנפח 1.2 ליטר, לא הופתענו שמנוע 1.0 ליטר יכול להיות יותר ממספק למכונית בגודל של האיביזה.

שני המנועים, ה-95 וה-110, העניקו אופי חלק וטוב. ה-95 סיפק די כוח לתנועה בקצב סביר פלוס וה-110 היה מרשים ואיפשר לנו לנהוג באיביזה מהר מאוד. שני המנועים היו מעט דלי כוח בשלבים הראשונים של העברת הכוח, קרי - בעיקר בהאצה מהמקום. שניהם היו חזקים וטובים הרבה יותר במעלה מאמצי המנוע, קרי - בהאצות ביניים ובעקיפות.

כשנבחן את סיאט איביזה המעודכנת בישראל נוכל להעריך טוב יותר את צריכת הדלק שלה, אם כי אנחנו מעריכים כי המנועים החדשים יהיו חסכוניים יותר מקודמיהם, בלי לאבד יכולת וביצועים.



ומתי בישראל
בעוד פחות משנתיים, כך ההערכות, העולם צפוי לפגוש את הדור הבא של האיביזה, שיהיה דומה הרבה יותר בעיצובו ובאופיו לסיאט ליאון (או כפי שבסיאט מצהירים על עצמם - We Leonize our portfolio - ובתרגום גס - אנחנו 'מלאינים' את היצע הדגמים שלנו).

בינתיים נקבל את הגרסה המעודכנת של האיביזה. זו צפויה להגיע לישראל אחרי הקיץ, עם שיווק שייחל לקראת סוף חודש אוגוסט ומסירות שצפויות לקראת חודש אוקטובר. הגרסה הזו, המעודכנת, של סיאט איביזה מראה את הכיוון של המותג - כיוון שעשוי להיות שמרני ואפילו אפרורי-משהו מחד, אבל 'פולקסווגני' ואיכותי יותר מאידך.


לדגמי סיאט בישראל - סיאט

למאמר זה התפרסמו 4 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה