בחר רכב
רכב חדש 2019
רכב משנים קודמות

נהיגה ראשונה: טויוטה C-HR



טויוטה C-HR הוא הג'יפון החדש של טויוטה. נסענו לספרד כדי לנהוג בו לראשונה, וחזרנו עם כמה תובנות בנוגע לכיוון שאליו הולכת טויוטה, וגם עם קצת אינפורמציה בנוגע למכונית



כתב וצילם: יתיר דוידוביץ, מדריד

טויוטה, כמו שרבים יודעים, היא חברה די שמרנית. למעט נושא הרכב ההיברידי, שנים שינויים קיצוניים היו מחוץ לתחום עבורה במהלך השנים. בשנים האחרונות משהו מתחיל להשתנות אצל היפניים. ראינו את זה כבר בעיצובים הקודמים של האוריס והפריוס, אבל שום דבר לא ממש הכין אותנו למפגש עם טויוטה C-HR.

בטויוטה מספרים שהם בנו רכב שמכוון לקהל הצעיר באירופה. כתוצאה מכך, נדרש רכב דינאמי, מעוצב, וכן, הוא נדרש להיות קרוסאובר, או ג'יפון.



תגיד, אתה טויוטה?
במסיבת העיתונאים של טויוטה, בפתיחת ההשקה הבינלאומית במדריד, נציגי היצרן מתגאים בעובדה שהרכב לא עבר שינויים קיצוניים מדגם הקונספט ועד המוצר המוגמר. לפחות לטעמנו, את משימת העיצוב ה-C-HR צולח בהצלחה יתרה. העיצוב החד והזוויתי והצבעים הקלילים (בעיקר בגרסה Bi-Top, עם גג בצבע אחר) הופכים אותו לכלי רכב שמצליח ללחוץ על הנקודות הנכונות. לדעת אחרים הוא היה מצועצע מדי.


כניסה פנימה, ומקבלים תא נוסעים מודרני במיוחד. ושוב, מדובר בתא יוצא דופן ביחס לשאר מוצרי טויוטה. מעל הדשבורד ניצב מסך מגע גדול (8 אינצ') וכל סביבת הנהג פונה לכיוונו. מעל ומסביב להגה יש כפתורים לשליטה בשלל המערכות, ובזכות הפונקציונאליות הטובה של מערכת המולטימדיה מתקבל תא נוסעים נקי יחסית. הגרפיקות של מערכת המולטימדיה נראות מעט מיושנות והתפעול יכול היה להיות מעט יותר אינטואיטיבי וחף מערימות תפריטים. חבל גם שהאווירה בדרך כלל קצת אפרורית מדי.


למה לעבוד קשה? מגוון הצעות בקליק עכשיו במדור ליסינג >>>


טויוטה C-HR

על בטוח
האבזור ברכב הפנאי הקטן היה עשיר כמקובל בהשקות מסוג זה. במערכת המולטימדיה היה כל דבר שרק צריך ובגרסה המאובזרת ביותר מותקנת מערכת שמע של JBL שהציגה איכות סאונד מרשימה ביחס למקובל בקטגוריה. בנוסף בכל הרכבים הותקנה מערכת Safety Sense. המערכת הזו היא שם כולל לכל מערכות הבטיחות שטויוטה מציעה. ראשית, יש בקרת שיוט אדפטיבית שעובדת באופן הרמוני ובולמת את הרכב בצורה מאוד מעודנת. בנוסף יש מערכת להתראה ותיקון סטייה מנתיב, חיישן אורות גבוהים, בלימה אוטונומית הכוללת גם זיהוי הולכי רגל, התראה על רכב בשטח מת ועוד.

איתי חיון, סמנכ"ל השיווק של טויוטה בישראל, מצהיר שכל המערכות יגיעו לישראל - למעט אולי האחרונה ברשימה ששיווקה עדיין נבחן.

טויוטה C-HR

שמישהו ידליק את האור
למרות עיצוב ה"קופה" הדינאמי, מלפנים יש מרווח טוב מאוד בכל אספקט. מאחור, המרווח סביר והמושב יאכלס בקלות מבוגרים בגובה ממוצע פלוס. לגבוהים במיוחד יתחיל להיות צפוף, בעיקר בגזרת הראש. הבעיה המרכזית של המושב האחורי היא המחסור בכניסה של אור, פועל יוצא של העיצוב. עם חלונות קטנים מאוד ובסיס מושב לא מאוד גבוה, מתקבלת תחושה קלסטרופובית וילדים יתקשו להנות מהנוף. התעניינו למה בטויוטה לא ציידו את הרכב בגג שמש והתשובה הייתה: "לא רצינו להעלות את מרכז הכובד".  זאת עוד המחשה לטובה לפוקוס שבטויוטה שמו על קהל צעיר, דינאמי... וחסר ילדים, כקהל היעד של ה-C-HR.

טויוטה C-HR

הייבריד להמונים
את מירב שעות הנהיגה בילינו בגרסה ההיברידית שתהיה ככל הנראה הגרסה הזולה, ואולי גם היחידה, מבין אלו שיעשו עליה לישראל. יחידת ההנעה ההיברידית מגיעה מהפריוס אבל עברה התאמות קלות שלא שינו את ההספק הכולל, שעדיין עומד על 122 כוחות סוס משולבים. מנוע הבנזין, בנפח 1.8 ליטר, מספק 98 כ"ס ו-14.4 קג"מ, ויחידת החשמל מוסיפה 71 כוחות סוס וכ-16.5 קג"מ. בגלל פערי מדידה והעברת כוח מתקבל ההספק האמור.

יחידת ההנעה הזו מאוד נעימה. היא מאפשרת קצב התקדמות ראוי וצריכת דלק טובה בנהיגה רגועה. אצלנו היא עמדה על כ-16 ק"מ לליטר ביום הנהיגה הראשון במגוון כבישים. מדובר ביחידה נעימה אבל חסר לה מחץ. יחד עם תיבת ההילוכים הרציפה (או לפחות כך היא מרגישה, כי מבחינה טכנית היחידה הזאת מעט שונה - הסבר מפורט נוסיף בהמשך) ה-C-HR מושך למעלה ומקבע סל"ד גבוה ולא ממש ערב לאוזן בנהיגה דינאמית. למרות הרעש, קצב ההתקדמות לא מעורר או מפתיע. גם צריכת הדלק נפגעת בנהיגה שכזאת וביום הנהיגה השני בו היינו בעיקר במצב "ספורט" צריכת הדלק ירדה לאזור ה-12.5 ק"מ לליטר. נתון טוב, אבל רחוק מנתון של 26.3 ק"מ לליטר עליו מדבר היצרן.

בטויוטה הבטיחו שמנוע הטורבו-בנזין עדיף באספקט זה, והאמת? הם צדקו. לקחנו גם גרסת ה-1.2 ליטר (116 כ"ס) לסיבוב קצר והתחושות הצביעו על מנוע בשרני, שמאיץ באופן עדיף. התיבה עדיין מוציאה קצת מהעוקץ אבל להערכתנו מדובר בעיקר בתחושות ופחות בביצועים. ביחס למתחרות דווקא יחידת ההנעה זו מרגישה יותר "קריספית", אבל אם היא תגיע לישראל היא תעלה יותר מההיברידית בגלל שאינה זוכה להטבת המס.

ואם כבר חישובי מס - נספר שה-C-HR ההיברידית צפויה להישאר בדרגת הזיהום השנייה גם לאחר שינוי שיטת החישוב בינואר 2017, ולכן היא תזכה בהטבת המס המקסימאלית למכוניות היברידיות.

טויוטה C-HR

דינאמיקה קבוצתית
מערך המתלים תוכנן להעניק חוויית נהיגה דינאמית, ובמקרה הזה טויוטה מצליחה לעמוד בהבטחה. לא מדובר ברכב ספורטיבי במלוא מובן המילה, אך השלדה מגיבה היטב להרפיות דוושה, הרכב אוחז היטב בכביש ומציג זוויות גלגול מאוד צנועות. ההגה לא מבריק, ולדברי מהנדסי טויוטה חוסר מקום בחזית מנע מהם לשלב מערכת היגוי מוצלחת יותר.

אז מערך המתלים בהחלט מציע חוויית נהיגה דינאמית, אך בכדי לעשות זאת נבחר סט מתלים שמכוייל על הצד היותר נוקשה של הסקאלה. בזכות תחילת מהלך מעודנת, את רוב השיבושים המקובלים הטויוטה סופגת באופן משביע רצון ובמרבית הכבישים בהשקה הטויוטה הציגה שילוב מאוד ראוי של נוחות והתנהגות. בשלב מסויים ברחנו מהנתיב הרגיל ומצאנו כביש באיכות סלילה לא ממש מוצלחת. בכביש הזה, אחרי שהעומס על המתלים עלה והבולמים נאלצו לעבוד בקצב יותר מהיר, הטויוטה התחילה לקפץ ולהעביר זעזועים פנימה לתא הנוסעים.

לאור זאת קשה לדעת עד כמה נוחה, או לא נוחה, תהיה ה-C-HR בישראל. רק כשנדע אילו חישוקים היא תנעל וכשנבחן על כבישי ארצנו נדע לתת תשובה מלאה.

טויוטה C-HR

אז מי אתה, טויוטה C-HR?
במסגרת ההשקה עלו שאלות רבות על המיצוב של ה-C-HR לאור הגעת דגמים היברידים חדשים ארצה ובמיוחד אחרי הגעתה של קיה נירו. איתי חיון מספר שבטויוטה לא רק שלא חוששים מהדגמים הללו, אלא מברכים על התחרות. לדבריו, לא תמיד נוח להיות שחקן יחיד בשוק וכניסה של יבואנים אחרים יכולה לסייע בהתמודדות מול הרגולטור. בנוסף, גידול בסגמנט ההיברידיות אמור לשדרג את טויוטה. ליבואן יש פרוטפוליו עשיר של מכוניות היברידיות ומוניטין ארוך שנים בתחום, וחשיפה של קהלים חדשים לעולם המכוניות ההיברידיות יכול לשרת היטב את החברה. להערכת אנשי טויוטה בישראל ה-C-HR תהיה מסוגלת להגיע לכ-3,000 כלי רכב בשנה, בכפוף לזמינות רכבים מהיצרן.

טויוטה C-HR היא מכונית פורצת דרך עבור החברה היפנית. היא פונה לקהל חדש וחולשת על שתי קטגוריות מאוד חשובות: רכבי פנאי קומפקטיים ומכוניות היברידיות. האם היא תצליח בישראל? כאן התשובה יותר מורכבת. מצד אחד העיצוב יוצא הדופן, המוניטין הגבוה של המותג ויחידת ההנעה ההיברידית בהחלט יקסמו לקהל הישראלי. מצד שני, ברמת המחיר הצפויה, להערכתנו, בין 145 ל-150 אלף שקלים, היא תתחרה ברכבי פנאי גדולים ופרקטיים יותר, כמו יונדאי טוסון וקיה ספורטז', שמהווים פתרון מוצלח יותר בהיבטים משפחתיים. ופה השאלה הפתוחה – האם בטווח המחיר זה הקהל בישראל מעוניין בפיתרון הפרקטי או בפיתרון האמוציונאלי? את התשובה נקבל איפשהו ברבעון הראשון של 2017.


לדגמי טויוטה בישראל - טויוטה

למאמר זה התפרסמו 7 תגובות.
הוספת תגובה
הוספת תגובה
כותרת:
שם:
תגובה:


1. חבל שההצהרה היא על מחיר גבוה  היבואן יתיישר עם זה. בפועל אפשר למכור אותה בפחות ב...

א,28.11.2016

2. יתיר מגיש מס' 1 זה שנים. שמח שחזרת (לת)  

עמיר,28.11.2016

3. יתיר מס' 1 !!!!!!!!! (לת)  

נאור,29.11.2016

4. במחיר הזה עדיף 3008 דיזל  בפועל יהיה אפילו יותר חסכוני. יותר מרווח. יותר מאו...

אא,30.11.2016

5. התחת מאוד מזכיר את הונדה סיוויק 5 דלתות (לת)  

,30.11.2016

6. יתיר - כתב הרכב מספר אחד בישראל!  התגעגענו אליך יתיר! יופי של הגשה והכוונה לפרטים הח...

נופר,02.12.2016

7. תיקון בכתבה  יש טעת לגבי כוחות הסוס כי169=98+71 וכתבתם 122

אבי,12.01.2017
ייעוץ מקצועי לפני קניית רכב 072-33-44-806
רכב חדש יד שניה

או:

מדורים מדריכים