בחר רכב
רכב חדש 2019
רכב משנים קודמות

נהיגה ראשונה: טויוטה קורולה האצ'בק וסטיישן

נהיגה ראשונה: טויוטה קורולה האצ'בק וסטיישן


תשכחו מהשם אוריס: מהיום המשפחתית של טויוטה היא אך ורק הקורולה, בין אם היא מגיעה בתצורת סדאן, האצ'בק או סטיישן. נהגנו על שלושתן



כתב וצילם: נועם ריין, ספרד
 
כמו הרוסים והאמריקאים, ומסיבות תרבותיות שיום אחד אולי נצליח לפענח, אנחנו מעדיפים את המשפחתית שלנו – ובמיוחד את הקורולה – עם 4 דלתות ותא מטען נפרד. באירופה, לעומת זאת, ההעדפה הברורה היא למשפחתיות בתצורת האצ'בק או סטיישן. בכל מקרה העולם כבר החליט ברוב קולות על מעבר לרכבי פנאי, אבל על כך כבר הרחבנו במקומות אחרים.
 
בשל עוצמתו של המותג "קורולה" לאורך יותר מ-50 שנים, הוחלט בטויוטה לזנוח את השם אוריס ולכנות את כל תצורות המרכב בשם הפופולארי. היפנים מודעים לכך שיש מחיר לבחירה שלהם: ישנם לקוחות שיעדיפו את הבידול ולא ירצו את אותה המשפחתית שיש לכולם, אפילו אם זה רק עניין סמנטי. גם היבואנית הישראלית התלבטה אם לדבוק בשם קורולה מאותן סיבות, אך לבסוף נפלה ההחלטה: אוריס אאוט, קורולה אין.

טויוטה קורולה האצ'בק
 
למרות האחידות בשם, אלה עדיין מכוניות שמיועדות לשווקים שונים. בשל כך נוצרו גם הבדלים מתבקשים במאפיינים שונים של עיצוב, יחידות הנעה ואפילו כיול מתלים. הן אפילו מגיעות ממפעלים שונים: בעוד הסדאן מיוצרת בטורקיה, גרסאות ההאצ'בק והסטיישן מיוצרות באנגליה. כך שאחרי שנהגנו בדור החדש של טויוטה קורולה סדאן, לא יכולנו לוותר גם על נהיגה ממושכת בגרסאות האחרות. ההבדלים, כך גילינו, בולטים.
 

מבחינה חיצונית, גרסאות ההאצ'בק והסטיישן נראות אחרת מהסדאן. הפנסים הקדמיים והגריל הקדמי פחות נותנים את תחושת הרוחב ויותר משדרים "ספורט", והאופי הזה מתבטא גם בחלק האחורי של הרכב. צביעת גג שחורה זמינה רק בגרסאות ההאצ'בק.
 
בתוך תא הנוסעים אין כמעט הבדלים, למעט העובדה שאת הצבע הקרם-בהיר תוכלו לקבל רק בגרסאות הסדאן. הגרסאות בעיצוב הספורטיבי, עם התפרים האדומים והמושבים החובקים, לא יגיעו לישראל.

טויוטה קורולה האצ'בק
 
***
בדור הקודם, גרסאות ההאצ'בק והסטיישן הגיעו עם בסיס גלגלים קצר מזה של הסדאן, מה שפגע במרווח מאחור. הפעם החלוקה שונה והגיונית יותר: בסדאן ובסטיישן יש בסיס גלגלים ארוך של 270 ס"מ, בעוד ההאצ'בק מסתפקת ב-264 ס"מ.
 
ההבדלים ברורים מיד: המושב האחורי בקורולה האצ'בק הוא מהצפופים בקבוצה, עם מרווח מוגבל לברכיים ולראש. הגג הנמוך והחלון הקטן יוצרים תחושה סגורה וצפופה. 
 
בגרסת הסטיישן ישנו שפע של מרווח לרגליים, וגם המרווח לראש עדיף על זה של גרסת הסדאן - בשל העובדה שהגג פה משתפל לאחור רק בחלק המאוד-אחורי של הרכב.
 
בתא המטען נשמרים הפערים: בעוד ההאצ'בק מציעה נפח אחסון מצומצם (הצלחנו להכניס שתי מזוודות טרולי קטנות בלבד) וסף הטענה גבוה, בסטיישן הנפח עצום עם כמעט 600 ליטרים, ויש גם לא מעט פתרונות אחסון חכמים - ובראשם מדף חלוקת גובה בעל שני צדדים, האחד בגימור בד עם פסי מתכת אלגנטיים והשני בעל דיפון גומי מחוספס וקל לניקוי.

טויוטה קורולה סטיישן
 
***
האירופאים ימצאו הבדלים גם ביחידות ההנעה: בעוד הסדאן מוצעת עם מנוע 1.6 ליטר בנזין רגיל ו-1.8 היברידי, את ההאצ'בק והסטיישן אפשר לקבל עם מנועי 1.2 ליטר טורבו (אפילו בגרסאות ידניות), או עם מנועי 1.8 ליטר היברידיים ואפילו בגרסת 2.0 ליטרים היברידית עם 180 כ"ס.
 
ה-1.2 טורבו מוכר לנו מה-C-HR ולא צפוי להגיע לישראל. ה-1.8 ההיברידי יהיה זה שישווק בארץ, ואותו אנחנו מכירים כבר מגרסת הסדאן ומדגמים אחרים של טויוטה. יש לו ביצועים סבירים לצד צריכת דלק מצוינת ורמת רעשים גבוהה מהרצוי, בעיקר בהאצות.
 
אבל הבשורה המעניינת בהשקה היתה עם המנוע הגדול. גם הוא לא צפוי להגיע לישראל, אבל נהיגה ממושכת עליו סיפקה לנו הצצה מעניינת לפיתוח החדש של טויוטה. קודם כל, נתונים: מנפח של 2,000 סמ"ק מתקבל כאן הספק של 180 כ"ס ומומנט של 19.3 קג"מ. התאוצה ל-100 קמ"ש אורכת 7.9 שניות בלבד, לעומת 11 שניות במנוע ה-1.8 ליטרים הרגיל.

טויוטה קורולה סטיישן
 
הביצועים ללא ספק טובים יותר. הקורולה מאיצה בנחישות ובעיקר צוברת מהירות באופן מרשים. זה בא לידי ביטוי בעקיפות ובהאצות ביניים יותר מאשר ביציאה מהמקום. גם הגיר הרציף קצת יותר נחוש וקצת פחות רועש כאן.
 
אבל נזכיר שבגזרת ה"משפחתיות האצ'בק עם 180 כ"ס", הקורולה צריכה להתמודד מול מנועי הטורבו של סיאט לאון, סקודה אוקטביה והונדה סיוויק. לעומתן היא פחות מרשימה בביצועים באופן משמעותי, ואין לה את הדחף הבלתי נגמר שמייצרים מנועי הטורבו. למען האמת, אנחנו סבורים שגם מנועי ה-1.4 טורבו - למשל ביונדאי i30 או באופל אסטרה - יעניקו חווית ביצועים טובה יותר. 

טויוטה קורולה האצ'בק
 
מה שכן, וזה רלוונטי גם לגרסאות ה-1.8 ליטרים שישווקו בארץ, התנהגות הכביש של הקורולה האצ'בק טובה משמעותית מזו של הסדאן (שלכשעצמה לא היתה רעה בכלל). בסיס הגלגלים הקצר, יחד עם כיול מתלים עדיף והיגוי שונה, יוצרים מכונית שפונה באופן מדויק ומיידי יותר. פידבק כמעט ואין, אבל יש כאן בהחלט מכונית שנוסעת בצורה נהדרת. 
 
לתחושתנו גרסאות ההאצ'בק והסטיישן מעט יותר נוחות מהסדאן, בעיקר על אתגרים בולטים כמו פסי האטה למשל. זהו שיכוך בוגר, עמוק, איכותי, אירופאי. עבודת מתלים פנטסטית. היא גם היתה מעט יותר שקטה, במיוחד לעומת גרסת הסטיישן שם נשמעה מעט תהודה בחלל הרכב.

טויוטה קורולה האצ'בק
 
***
בניגוד לגרסת הסדאן, את ההאצ'בק והסטיישן נקבל כאן בארץ עם מערכת המולטימדיה המקורית של היצרן. אחרי שיטופלו תקלות התרגום לעברית, מדובר במערכת טובה מאוד: יש לה כפתורים פיזיים שמקלים על התפעול ויש גם מסך נוח עם תצוגות ברורות ונעימות לעין. מערכת דומה מאוד לזו שפגשנו לאחרונה בראב 4.
 
ביתר מפרטי האבזור ההבדלים קטנים: בהשוואה של גרסאות הבסיס - SUN בסדאן לעומת Excite בהאצ'בק ו-Space בסטיישן - ניתן לראות כי הסטיישן משווקת עם חישוקי "15 מעוטרי צלחות פלסטיק, לעומת חישוקי "16 קלים באחרות; להאצ'בק אין פתחי מיזוג מאחור, לסדאן אין תאורת לד, לסטיישן אין כניסה ללא מפתח - ורק בהאצ'בק מקבלים לוח מחוונים עם מסך דיגיטלי גדול. הסדאן היא הזולה ביותר עם מחיר של 133,000 שקלים, ההאצ'בק עולה 135 אלף והסטיישן 136 אלף.

טויוטה קורולה האצ'בק
 
בגרסאות המאובזרות יותר - Sense בסדאן לעומת Excite+ בהאצ'בק ו-Space+ בסטיישן - הפערים אחרים כמובן. להאצ'בק יש חישוקי "17 קלים, לעומת "16 באחרות; עדיין אין להאצ'בק פתחי מיזוג מאחור, לסדאן עדיין אין תאורת לד וההאצ'בק מוסיפה גם מראה נגד סנוור ותאורת אווירה. כאן יחס המחירים משתנה: הסדאן הזולה ביותר עם מחיר של 135,000 שקלים, הסטיישן אחריה עם מחיר של 138,000 וההאצ'בק היא היקרה ביותר עם מחיר של 140,000 שקלים.
 
***
אז מה יהיה תפקידן של גרסאות ההאצ'בק והסטיישן לעומת הסדאן? ברור לגמרי שהסדאן תמכור הרבה יותר, וגם תזכה לפופולאריות בציי הרכב. ההאצ'בק פונה ללקוחות פרטיים, כאלו שלא שמים את הדגש על שימושיות משפחתית ומוכנים להסתדר עם מושב אחורי צפוף יותר לטובת העיצוב הייחודי. נשמע לכם מוכר? בדיוק. הלקוחות האלו קונים ברובם את ה-C-HR, וכנראה שרק מעטים מהם יעברו לקורולה האצ'בק.

טויוטה קורולה סטיישן
 
גרסת הסטיישן, לעומת זאת, מסתמנת כרכישה מצוינת לבעלי משפחות: היא שימושית ומרווחת יותר מהסדאן, נהנית מכיול מתלים עדיף ועולה רק 3,000 שקלים יותר. על אף פערי האבזור שעומדים לרעתה בגרסת ציי הרכב, זו נראית לנו כמו בחירה משפחתית נהדרת.
 
לדגמי טויוטה בישראל - טויוטה
 
למאמר זה התפרסמו 3 תגובות.
הוספת תגובה
הוספת תגובה
כותרת:
שם:
תגובה:


1. כרגיל מביאים לארץ את גרסאות הזבל (לת)  

עמי,02.03.2019

2. לפחות כמות קטנה (לת)  

למה לא מביאים סטיישן מנוע -2000 ? הכל חייב להיות בסיסי?,06.03.2019

3. יאריס 2001  לי יש טויוטה יאריס 2001 מעולה! במחיר של הטויוטות ש...

אילן,31.05.2019
ייעוץ מקצועי לפני קניית רכב 072-33-44-806
רכב חדש יד שניה

או:

מדורים מדריכים