מקסוס E-יוניק 5 (סוללת 70 קוט''ש) - מבחן רכב

מקסוס E-יוניק 5 (סוללת 70 קוט''ש) - מבחן רכב


המיניוואן החשמלי היחיד בישראל מקבל סוללה גדולה יותר ומאבד מושב אחד. יצאנו לבדוק עד כמה השתפר הטווח ומה עוד השתנה



כתב וצילם: רן סגל
 
מיניוואנים, כידוע, זוהי קטגוריה שהולכת ונעלמת לטובת רכבי פנאי מגודלים עם יותר הופעה ופחות שימושיות. כשמדובר במיניוואנים חשמליים, ההיצע עוד יותר מצומצם.
 
בישראל נמכר מיניוואן חשמלי אחד בלבד, נכון לאפריל 2022 - מקסוס E-יוניק 5. בעולם הגדול יש עוד כמה, בעיקר כאלו המגיעים ממולדתו של המקסוס, סין.
 

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: מקסוס E-יוניק 5

 
מקסוס E-יוניק 5 פלוס (סוללת 70 קוט"ש) חשמלי, 174 כ"ס, 209,000 שקלים
יתרונות חסרונות
מרווח הנדסת אנוש
נוחות איכות חומרים
אבזור בידוד רעשים

מקסוס אי-יוניק 5 פלוס

עקב האכילס של ה-E-יוניק 5 היה עד כה טווח הנסיעה, שעמד על כ-260 קילומטרים בלבד, אבל לאחרונה החלה היבואנית בשיווק גרסה משודרגת, E-יוניק 5+, עם סוללה גדולה יותר, מושב אחד פחות וטווח משולב של 360 ק"מ. יצאנו לנסיעה ארוכה לבדוק מה עוד השתנה במיניוואן החשמלי.


עיצוב

העיצוב החיצוני נותר זהה לגרסת 7 המושבים - מראה מיניוואני קלאסי. גדול, גבוה, מלבני משהו, עם חזית נאה למדי ולא מצועצעת, אם כי ביחס לאורכו ולגובהו הוא נראה צר יחסית.
 
גם מאחור המצב דומה למקובל בסגמנט עם נגיעות כרום לא מוגזמות וצמד יחידות תאורה רוחביות שמנסות להקנות לו מראה רחב, וכמובן שם המותג שנפרס ביניהן.

מקסוס אי-יוניק 5 פלוס
 
מבפנים לעומת זאת, יש כמה שינויים. הקונסולה המרכזית עברה בגרסת ה"פלוס" עדכון. פאנל המיזוג הפך לתפעול מגע, ידית ההילוכים טפסה אל צידו הימני של ההגה ובמקומה שוכן כעת משטח הטעינה האלחוטי, תחתיו פס כפתורים ומצידו מחזיקי כוסות שימושיים. גם משענת היד המרכזית שונה עם פתיחה מפוצלת. בנוסף, לוח המחוונים עבר לתצוגה דיגיטלית מלאה עם 2 תצוגות לבחירה.

מקסוס אי-יוניק 5 פלוס
 

תא הנוסעים

הכניסה אל מושב הנהג מגלה תנוחת ישיבה גבוהה, עם מרווח טוב מהנוסע אם כי לא מרווח כמו הגדולים שבחבורה, שברולט טראוורס או קרייזלר פסיפיקה.
 
שדה הראיה טוב במבט לפנים בזכות שמשה גדולה מאוד, אך קורות A עבות מאוד פוגמות בשדה הראיה בעת תמרון עירוני או פניה בצומת, מה שעלול להסתיר סף מדרכה, רוכב דו-גלגלי או הולך רגל שמתכנן לחצות את הכביש. מבט לצד-אחור טוב בזכות חלונות גדולים, ואילו לאחור חיישני הרוורס נחוצים ורק חבל שאיכות המצלמות ההיקפיות לא גבוהה, אך טוב שהן קיימות.

מקסוס אי-יוניק 5 פלוס
 
הנדסת האנוש טובה, אבל לא מעבר לזה. יש כפתורי שליטה ברורים על גלגל ההגה וגם למולטימדיה יש תפריטים גדולים וברורים, אם כי הכיתוב מעט קטן וסובל מהשתקפויות באור שמש. כפתורי מצב הנהיגה ומצב הרגנרציה למשל, נמצאים בקונסולה שבין המושבים, מה שמצריך שליחת מבט, כמו גם אל פאנל המגע של בקרת האקלים שלא שולח מצידו פידבק כלשהו בדמות צליל או רטט.

מקסוס אי-יוניק 5 פלוס
 
השורה השנייה, בגרסת הטווח המוגדל, מחליפה את הספסל עם שלושת המושבים בשני מושבי קפטן מפנקים. המושבים דומים למדי לאלו הקדמיים, הם נוחים, עם כוונון למשענת הגב וגם למשענת היד, מגשים מתקפלים בגב המושבים הקדמיים והם גם זזים על מסילה. המרווח מצויין. נציין כי עיגוני האיזופיקס עמוקים ולא נגישים בקלות. פחות יפריע לאלו שלא מזיזים את הכיסאות יותר מידי פעמים.
 
מי שישב כאן יהנה משליטה על עוצמת המיזוג, תאורת תקרה לכל נוסע, שקע USB אחד, שקע 12 וולט ופתחי מיזוג בתקרה (שגם קיימים בשורה השלישית).

מקסוס אי-יוניק 5 פלוס
 
שני מבוגרים יוכלו לשבת גם בשורה השלישית לאורך זמן הודות למרווח ראש מספק ומרווח רגליים שתלוי בנדיבותם של יושבי כיסאות הקפטן. מדובר למעשה במושב המחולק 60/40 אך רק עם שתי חגורות בטיחות.

מקסוס אי-יוניק 5 פלוס
 
מקסוס E-יוניק 5 פלוס, כמו גרסת 7 המקומות, מגיע ברמת גימור אחת מאובזרת למדי, שכוללת תאורת לד, חישוקי 17", כניסה והנעה ללא מפתח, ריפוד עור, גג פנוראמי, כוונון חשמלי וחימום במושבים הקדמיים, מסך מולטימדיה ענק בגודל 12.3", וכאמור משטח הטעינה האלחוטית ולוח המחוונים הדיגיטלי. נעדרו מהרשימה פריטים שגרתיים יותר כמו מראה פנימית נגד סנוור, בקרת אקלים מפוצלת או חיישני גשם.
 
בבטיחות נמצא בלימת חירום אוטונומית, התרעת סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת רכב בשטח מת, התרעת תנועה חוצה מאחור וזיהוי תמרורים. בניגוד למבחן הקודם שערכנו לדגם, הפעם המערכת לתיקון סטייה מנתיב לא פעלה מסיבה שלא ברורה לנו.

מקסוס אי-יוניק 5 פלוס
 
איכות החומרים וההרכבה לא אחידה. חלקו העליון של הדשבורד עשוי גומי עבה, אבל משם ומטה הפלסטיקה הופכת פשוטה יותר. ההגה מצופה עור, אך לא כזה שמרגיש איכותי במיוחד. גם העור במושבים ובדיפוני הדלתות בינוני בלבד. 
 
לתא המטען נפח של 406 ליטרים, אבל הנתון מטעה מאחר ומדובר בתא צר וגבוה. לזכותו נציין כי הוא בכל זאת גדול יותר מאלו של ג'יפוני 7 המושבים המוכרים כגון מיצובישי אאוטלנדר או סקודה קודיאק. סף ההעמסה נמוך והמפתח רחב, ויש לו גם תא פנימי נוסף בצד ימין ותאים לא גדולים מתחת לרצפה, שאחד מהם יספיק לכבל טעינה מגולגל היטב. אין אביזרים נוספים כגון וויי תליה וישנה רק תאורה אחת צהבהבה בצד שמאל ובמיקום נמוך יחסית.

מקסוס אי-יוניק 5 פלוס
 

נוחות נסיעה

הנוחות העירונית טובה, עם טיפול נאות בבורות מרגיזים וריסון סביר במעבר פסי האטה, אך בליווי רעשי מתלים.
 
למרות אורך של 482.5 ס"מ התמרון עירוני טוב. להגה מהלך ארוך עם זווית הפניית גלגלים רחבה, והודות לכך שה-E יוניק 5 אינו רחב, ניתן להיכנס לחניות בקלות יחסית.

מקסוס אי-יוניק 5 פלוס
 
בנסיעה בין-עירונית הנוחות הטובה נשמרה, כאשר גם בכביש גלי הוא נותר מרוסן ביחס לגודלו. בידוד הרעשים לא מצטיין. רעשי רוח שמגיעים מאיזור הקורות הקדמיות, נשמעים כבר בנסיעה פרברית ומתחזקים ככל שהמהירות עולה.

מקסוס אי-יוניק 5 פלוס
 

יחידת הנעה

לגרסת הסוללה הגדולה מנוע זהה לזו הצנועה, עם הספק של 174 כ"ס ונתון מומנט של 31.6 קג"מ. התמסורת ישירה וההנעה קדמית.
 
אומנם לא מדובר במספר הזהב של המכוניות החשמליות (204 כ"ס) אך הביצועים טובים, בטח ביחס לגודלו ומשקלו (מעל 1.8 טונות). בזכות המומנט שזמין באופן מידי, היציאה מהמקום נחושה ואם תלחצו ממש חזק גם תשמעו חריקת צמיגים. תאוצות הביניים מקנות לו תחושה קלילה ובכלל אין כל בעיה להסתדר איתו גם בכביש 6 במהירויות שיוט גבוהות.

מקסוס אי-יוניק 5 פלוס
 
רובו של המבחן נערך במצב Eco שם הרכב סיפק ביצועים טובים, ללא תחושה מאולחשת ומעצבנת. מצב Normal אומנם מעביר תחושה נמרצת יותר, אך גם מעלה את צריכת החשמל. מצב "אקו" בהחלט הולם את הרכב.
 
הסוללה המוגדלת בגרסה זו מגיעה בנפח של 70 קוט"ש, לעומת 52.5 קוט"ש בגרסת 7 המקומות. צריכת החשמל בימי המבחן עמדה על 211 וואט שעה לק"מ, נתון ששווה טווח של 330 קילומטרים.

מקסוס אי-יוניק 5 פלוס
 
אם הרכב ישמש אתכם בעיקר לאיסוף ופיזור הילדים בג'ונגל העירוני, הטווח המוצהר (360 קילומטרים) בהחלט נגיש ואף יתכן ותעברו אותו. בתחילת המבחן יצאנו מסוכנות מקסוס בפ"ת עם 98% אחוזי סוללה, אל הגליל המערבי דרך כביש 6 - לא מתווה שעושה חיים קלים לרכבים חשמליים. אל היעד הגענו עם טווח נותר של 187 ק"מ, שהספיק לנו לעוד כמה נסיעות בחלקה הצפוני של המדינה.
 
טעינה מלאה אורכת כ-10 שעות בעמדה ביתית וכ-45 דקות בעמדה מהירה (ל-80%).

מקסוס אי-יוניק 5 פלוס
 

התנהגות כביש

מקסוס אי-יוניק 5 לא משדר ספורטיביות בשום צורה, ובהתאם גם התנהגות הכביש לא דינאמית, אך ברוב הזמן התחושה בטוחה, אלא אם תדחקו אותו אל מעבר לגבולות הפיזיקה הבסיסית.
 
פרופיל הרכב רגיש לרוחות צד, ישנה נטייה לתת היגוי ורכינה מורגשת בעיקולים אם כי הגיונית ביחס למימדים. ההגה אילם לחלוטין ואילו התחושה מהבלמים סבירה ומורגש כי הם מעדיפים קודם לטעון את הסוללה.

מקסוס אי-יוניק 5 פלוס
 

סיכום

מקסוס E-יוניק 5 פלוס דאג לטפל בנקודת התורפה העיקרית שלו – טווח הנסיעה, כאשר הסוללה הגדולה מאפשרת טווח נסיעה שיתאים לשימוש סביר. מצד שני, כאשר מרבית החשמליות הקטנות יותר כבר נהנות מטווחים של 400 ק"מ, ברכב שאמור לשמש כמוביל נוסעים משפחתי היינו מצפים לפגוש טווח נסיעה גדול יותר. בנוסף, בגרסה זו גם נפרדנו ממושב אחד, כך שקהל הרוכשים הפוטנציאלי ממילא מצטמצם.
 
מאידך, אם אתם זקוקים ליותר מ-5 מקומות האי-יוניק 5 פלוס הוא עדיין אופציה כמעט יחידה בקרב הרכבים החשמליים והוא יקנה לכם מרווח מצויין, אבזור מכובד, טווח נסיעה שימושי וכמובן עלויות אחזקה נמוכות יותר. ועם סידור המושבים החדש, המיניוואן של מקסוס יכול לפנות גם לקהל נהגי המוניות.
 
 
לדגמי מקסוס בישראל - מקסוס
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות.
הוספת תגובה
הוספת תגובה
כותרת:
שם:
תגובה:


ייעוץ מקצועי לפני קניית רכב 072-33-44-806
רכב חדש יד שניה

או:

מדורים מדריכים