דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

מיצובישי ספייס סטאר במבחן ארוך טווח: שלב הסיכומים

Getting your Trinity Audio player ready...


חצי שנה זו חתיכת תקופה בשביל מבחן דרכים. בתקופה הזו הספקנו לחרוש את הארץ לאורכה ולרוחבה עם הספייס סטאר הקטנה, לבלות איתה במשך מאות שעות בפקקי גוש דן, לתדלק אותה עשרות פעמים וגם לשטוף אותה כל שבועיים-שלושה. אז מה היה לנו כאן? בואו ונסכם.

לעדכונים השוטפים מתקופת המבחן - היכנסו ל-Live Blog


צפייה בתוכן מיצובישי ספייס סטאר במבחן ארוך טווח: שלב הסיכומים



צריכת דלק
במהלך תקופת המבחן נסענו בספייס סטאר הכחולה 21,092 ק"מ - קיבלנו אותה עם 551 ק"מ על השעון, והחזרנו עם 21,643 ק"מ. בתקופה הזו צרכה הספייס סטאר 1386 ליטרים של בנזין ב-60 תדלוקים. צריכת הדלק הממוצעת, בכל תקופת המבחן, עמדה על 15.2 ק"מ לליטר בתנאים משתנים.

הנתון הטוב ביותר שמדדנו הוא 18.5 ק"מ לליטר, בנסיעה לכיוון מצפה רמון. הנתון הכי פחות טוב שנמדד הוא 11.6 ק"מ לליטר, בנהיגה שכללה נסיעה עירונית אינטנסיבית וגם נהיגה הררית. טווח הנסיעה הממוצע לתדלוק היה 351 ק"מ, והתדלוק הממוצע היה של 23 ליטרים - בעיקר בשל העובדה שמחוון הדלק מתחיל להבהב בהיסטריה כאשר נשארו עוד 10 ליטרים במיכל.

עלות הדלק לכל תקופת המבחן עמדה על כ-9,000 שקלים.


קצת יותר מ-20,000 ק"מ בחצי שנה. מיצובישי ספייס סטאר

תיקונים ואחזקה
לקראת סוף המבחן נכנסנו לטיפול 20,000 ק"מ במוסך המורשה. מרווח הטיפולים של הספייס סטאר גדול מהממוצע - וזו בהחלט נקודה לזכותה. במסגרת הטיפול הוחלפו שמן המנוע, מסנן השמן ומסנן האוויר של המזגן - בעלות של 745 שקל, כולל העבודה והמע"מ. לא זול במיוחד, אבל גם לא יקר בפער משמעותי ממוסכים אחרים.

בנוסף למרווח הטיפולים הנדיב, צריך לציין לטובה גם את המצתים שדורשים החלפה רק כל 100,000 ק"מ, ואת שרשרת התזמון שלא דורשת החלפה (בניגוד לרצועה).

מעבר לטיפול השגרתי, ביקרנו במוסך עוד פעמיים במהלך התקופה. הפעם הראשונה לא היתה במוסך המורשה, אלא במרכז השירות של חברת "גיל-קאר" שהתקינה את מערכת המולטימדיה. המערכת, שבלי סיבה מיוחדת איבדה את הזכרונות ולא הצליחה להפעיל את הניווט, אופסה במרכז השירות וחזרה לתפקוד מלא בתוך מספר דקות.

הפעם השניה היתה במוסך היבואן, "מוטורוני" בתל אביב (שם גם בוצע הטיפול), ואז התלוננו על חולשת המזגן בעמידה בפקקים וגם ביקשנו לתקן את המראה של מגן השמש שנפלה ביום חם במיוחד. הוזמן סוכך שמש חדש במקום זה עם המראה שנפלה, אך הסוכך לא הגיע עד ליום סיום המבחן. במערכת המיזוג לא נמצאה תקלה, אך הוחלף מסנן המזגן כ-1,000 ק"מ לפני הטיפול (במקום בטיפול עצמו).



הנסיעות
מרבית הקילומטרים שנצברו בתקופת המבחן היו בנסיעה פרברית, בגוש-דן וסביבותיה. כמעט בכל יום הרכב נסע ממודיעין לתל אביב ובחזרה, ובנוסף עמד בפקקים של תל אביב. בסופי שבוע ובהזדמנויות אחרות נסענו גם רחוק יותר. הנסיעה הארוכה ביותר היתה למילואים באיזור אילת, אז נתקלנו בבעיית טווח הנסיעה - שכן אין תחנות דלק בדרך ממצפה רמון לאילת, והואיל ולא הגענו עד אילת - נאלצנו להסתדר בקושי עם מיכל אחד ממצפה רמון ועד לגבול מצרים בואכה אילת, ובחזרה למצפה רמון.


במעלה עקרבים...

הנקודה הצפונית ביותר אליה הגענו היתה החרמון, כמובן, אותו פגשנו באחד הימים שלאחר השלגים הכבדים. שלג פגש אותנו גם בירושלים בשיאו של החורף, וגם רוחות עזות וגשמים היו חלק מהתפריט. בימי השרב הגדול התקשה המזגן של המיצובישי להסתדר עם הטמפרטורות בחוץ, בעיקר בעמידה בפקקים; בחורף דווקא נהננו מבקרת האקלים, שדאגה לחימום שלא ייבש את האוויר.

מרבית הנסיעות היו לבד או בזוג, אך גם יצא לנו להכניס 4 מבוגרים עם תיקיהם למכונית, וגם מבוגר עם 4 ילדים לא קטנים - ובכל המקרים הצלחנו. עגלת תינוק עם אמבטיה, לעומת זאת, לא נכנסה למכונית הקטנה.


...ובשלג של הרי הצפון

אז לסיכום...
מיצובישי ספייס סטאר, במהלך מבחן של חצי שנה, חשפה כמה יתרונות בולטים - שלא גילינו במבחן רגיל של יומיים-שלושה. היא מסתדרת מצוין בתוך העיר, מתמרנת בקלילות ומציגה יכולות גבוהות של תנועה במקומות צפופים. היא גם מאובזרת בצורה יוצאת דופן (במיוחד אם קניתם אותה עם מערכת המולטימדיה), מרווחת באופן סביר - ובעיקר, מאוד חסכונית. מתי בפעם האחרונה נסעתם במכונית שלא הצליחה לרדת מגבול ה-11.5 ק"מ לליטר, ושמרה על ממוצע של 15.3 ק"מ לליטר לאורך זמן?

בצד החסרונות, צריך להודות שמיצובישי ספייס סטאר פחות מתאימה לכבישים בין עירוניים. היא לא מאוד נוחה בתנאים האלו, רועשת, לא מספיק יציבה ובטח שלא מהנה לנהיגה.

ומה עוד? ובכן, אם עוד לא קראתם את ה-Live Blog שפורסם בתקופת המבחן - אתם מוזמנים לעשות זאת, וגם לשאול שאלות באמצעות מערכת התגובות.


לדגמי מיצובישי בישראל - מיצובישי

למאמר זה התפרסמו 5 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה