דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

מבחן השוואתי: פיג'ו 2008 נגד סקודה קאמיק

Getting your Trinity Audio player ready...

למרות שאנחנו מוצפים בג'יפונים מכל עבר, סקודה ופיג'ו הן מהיצרניות הבודדות, נכון לאמצע 2020, שמציעות בישראל ג'יפון תחרותי ומודרני כמעט בכל קטגוריה. בסדרת הקרבות בין שני היצרנים כבר הפגשנו את הקודיאק מול ה-5008 ואת הקארוק מול ה-3008; עכשיו הגיע תורם של המתמודדים בקטגוריית רכבי הפנאי הקטנים, קטגוריה שגדלה בקצב מסחרר. 

בשתי הפעמים הקודמות התחרות היתה צמודה וקשה. הקודיאק הוא ללא ספק אחד הרכבים המרשימים בקבוצת רכבי הפנאי בעלי 7 המקומות. לעומתו, ה-3008 מצליח לשמור כבר שנים רבות על מעמדו כאחד הרכבים הבולטים ביותר בקבוצת רכבי הפנאי הקומפקטיים. מה יהיו התוצאות הפעם?

פיג'ו 2008 נגד סקודה קאמיק

הדור השני של פיג'ו 2008, שהגיע לישראל לפני זמן לא רב, עבר שינוי משמעותי. מכלי רכב שהיה יותר כמו 208 סטיישן, הוא הפך לג'יפון במלוא מובן המילה. העובדה שמדובר בדור שני גם כוללת בתוכה הזדמנות משמעותית לשיפור משמעותי בנקודות התורפה של הדור הראשון. 

סקודה קאמיק הוא הדור הראשון לרכבי הפנאי הקטנים של סקודה (היטי התבסס על הגולף המשפחתית). מדובר ברכב שאמנם חולק פלטפורמה עם סיאט ארונה ופולקסווגן T-Cross, אך הוא שונה מהם משמעותית מבחינות רבות ומביא אופי שונה לקטגוריה. לפני מספר חודשים עימתנו אותו מול 4 מתחרים שהרשימו פחות ממנו, אך הקרב מול הפיג'ו הוא כבר סיפור אחר.

להשוואת נתונים: סקודה קאמיק מול פיג'ו 2008

פיג'ו 2008 נגד סקודה קאמיק

עיצוב וסגנון

וואוו, איזה הבדל. במבט ראשון קשה לזהות ששני הרכבים מתחרים באותה קבוצה. בכל זאת, הפיג'ו הגיע כדי לדפוק הופעה. אם לא הסתכלתם בתמונות, נספר שהרכב מרשים. החרטום שלו מאוד גבוה ומכסה המנוע לא משתפל. הגריל גדול ומנוקד בניקלים, ומשני צידיו יש את ניבי ה-LED המפורסמים של פיג'ו. מהצד יש שלל זוויות בדלתות וקו מותניים גבוה שהולך ומטפס ככל שזזים אחורה. מאחור יש פס שחור עם שם המותג, זוג פתחי מפלט ואת טופרי האריה בפנסים האחוריים. בצבע האדום של רכב המבחן אף אחד לא פיספס את ה-2008. באופן מעניין, לא כולם אהבו את המפגן האוונגרדי של הפיג'ו וחלק מצאו אותו מתאמץ מדי או פשוט מוגזם. עניין של טעם. 

ליד הצרפתי קשה להגיד שסקודה קאמיק נראה ממש כמו רכב פנאי. החרטום שלו משתפל מאוד מוקדם מה שמוסיף לתחושה שהצ'כי קצת שפוף. מצד שני, כשמביטים על המפרטים מגלים שהוא גבוה ב-0.3 ס"מ מהפיג'ו. מסתבר שלא תמיד המפרטים מציגים את התמונה המלאה.

פיג'ו 2008 נגד סקודה קאמיק

החרטום של הסקודה אלגנטי יחסית בזכות יחידות התאורה הצרות. הצד פשוט עם קו מותניים מאוד נמוך וחלונות ענק ורק קורה C יותר חסונה ופסי גגון מבדילים אותו מהסקאלה. החלק הבאמת מרשים בקאמיק הוא האחוריים. שילוב של דיפיוזר שנראה קרבי וקשוח, יחד עם יחידות תאורה מרשימות וכיתוב "סקודה" גדול, מעניקים לו נוכחות בולטת. 

את כל מה שכתבנו על העיצוב החיצוני אפשר להגיד גם כשנכנסים פנימה. הצרפתי אוונגרדי ומתוחכם עם שלל המסכים, ידית ההילוכים מעולמות הגיימינג, הזוויות וה"קומות" שבקונסולה. הסקודה גם כאן שמרני, אבל המסך הבולט והיוקרתי למראה ש"רוכב" על קו רוחבי שחוצה את הדשבורד - מעניק לו מראה מכובד. 

פיג'ו 2008 נגד סקודה קאמיק

אבזור ותפעול

אם בסעיף העיצוב הפיג'ו מנצחת בקלילות, מגיע סעיף האבזור והופך את הקרב לצמוד. שני הרכבים מאובזרים באופן מרשים בגרסאות שהתייצבו למבחן - גרסת הסטייל בקאמיק ופרימיום בפיג'ו, אך לשניהם גם פספוסים כאלו ואחרים. במפרטים אפשר לזהות יתרון די משמעותי לפיג'ו בסעיף האבזור. לשני המתמודדים במבחן יש לוח מחוונים דיגיטלי, בקרת אקלים, מערכות בטיחות היקפיות כולל בקרת שיוט אדפטיבית, בקרת סטייה מנתיב, חיישני רוורס ומצלמה, בלימה אוטונומית ועוד. 

אך ההבדלים גם הם רבים. בסקודה יש כניסה ללא מפתח, תאורת אווירה וניטור רכבים בשטח מת. לפיג'ו יש חיישני חנייה קידמיים + פונקציית "מבט על" במצלמת הרוורס, בלם יד חשמלי, מערכת זחילה בפקקים ובקרת שיוט אדפטיבית יותר מתקדמת. לקינוח יש לו גם פנסי LED. 

פיג'ו 2008 נגד סקודה קאמיק

לצד היתרון הגדול של הפיג'ו באבזור, התפעול הוא כבר סיפור אחר. בשני הרכבים רוב התפעול נעשה ממסך מרכזי אבל המסך של הסקודה אינטואיטיבי בהרבה, קל לעשות בו פעולות תוך כדי נהיגה וצריך מעט זמן עם העין על המסך. גם כפתורי קיצורי הדרך, הכפתורים הפיזיים על הקונסולה והסידור שלהם הרבה יותר הגיוניים בצ'כי. 

לפיג'ו לוח מחוונים דיגיטלי, מהיפים שיש בסביבה. הוא מורכב משני לוחות שמקנים תחושת תלת מימד והגרפיקות בו מרהיבות. למרות זאת, המסך של הסקודה הרבה יותר ברור בנהיגה, קל לעבור בין מצבים שונים ולאפיין את המסכים באופן שיתאים טוב יותר לצרכים של הנהג. אחרי כל זה – שני הרכבים מקבלים ציון זהה – כל אחד מהסיבות שלו.

פיג'ו 2008 נגד סקודה קאמיק

שימושיות ומרווח

תנוחת הישיבה בשתי המכוניות שונה ונובעת מתפיסות עולם אחרות לגמרי. הפיג'ו מציע על בסיס אותה פלטפורמה גם גרסה חשמלית מלאה, בה הסוללות ממוקמות מתחת לרצפה. המשמעות היא רצפה גבוהה גם בגרסת הבנזין. כך הכיסא של הפיג'ו גבוה יותר ביחס לגובה מהקרקע אבל לא ביחס לגובה שלו מרצפת הרכב. כדי לזכות בתמיכה לירכיים צריך להגביה את המושב הרבה מעל מצבו הבסיסי, מה שמכתיב תנוחת ישיבה גבוהה יחסית. 

בסקודה החשמליות יושבות על פלטפורמה אחרת כך שאין את המגבלה האמורה. תנוחת הישיבה נמוכה בבסיסה ורק מי שממש יגביה את הכיסא ירגיש שהוא יושב בג'יפון ולא בפרייבט. למרות זאת התמיכה בירכיים טובה, המושב יותר נוח ומגוון תנוחות הישיבה האפשריות גדול יותר. אותן הערות בדיוק תקפות גם למושב הנוסע בשני הרכבים. 

פיג'ו 2008 נגד סקודה קאמיק

קו החלונות הנמוך יחד עם שמשות גדולות מעניק לקאמיק שדה ראיה מעולה קדימה ולצדדים. גם קורות ה-A פחות מאסיביות בסקודה. המושבים האחוריים בסקודה ממוקמים גבוה יותר ביחס לרצפה ומעניקים יותר תמיכה לירכיים, אך בשאר המדדים נרשמת הפתעה קלה. 

למרות בסיס גלגלים עדיף בסקודה, המרווח לרגליים ולראש עדיף בפער שולי ביחס לפיג'ו. המושב האמצעי מעט יותר רחב בצ'כית אך תעלת המיזוג מצמצמת את מרווח הרגליים של היושב באמצע. כאן טמון היתרון הראשון של הסקודה – יש יציאות מיזוג מאחור, בניגוד לפיג'ו. עוד יתרונות הם משענת במושב האמצעי ושטח חלונות גדול יחד, עם קו מותניים נמוך שיאפשר לילדים ליהנות הרבה יותר בנסיעה. 

פיג'ו 2008 נגד סקודה קאמיק

ה-2008 ארוך מהסקודה ב-6 ס"מ וזה בא לידי ביטוי בגודל תא המטען עם יתרון של 40 ליטרים, אך אלו כמעט ואינם מורגשים בפועל. מצד שני הסקודה מגיע עם פתרונות חכמים בצורת רשתות, המון ווי תליה בתא המטען ואפילו פנס שאפשר להוציא ולהדביק על הרכב עם מגנט. 

הסקודה כרגיל מבריק גם עם פתרונות אחסון יצירתיים, ובהם מחזיקי בקבוקים שמאפשרים פתיחת בקבוק ביד אחת, תא למטרייה בדלת ועוד. כל אלו, אך בעיקר תחושת המרווח העדיפה, הופכים את הקאמיק למנצח בסעיף הזה למרות שבאף סעיף נקודתי הוא לא מכה את ה-2008 שוק על ירך. 

נוחות נסיעה

בשני המבחנים הקודמים שעשינו לרכבי הפנאי הצרפתיים מול הצ'כיים החלוקה הייתה מאוד דיכוטומית. פיג'ו מכיילת את הרכבים באופן יותר רך בעוד סקודה מעדיפה כיול נוקשה משהו. אותה גישה נכונה גם למבחן הזה, אך ההבדל המשמעותי הוא ביכולת הביצוע של שתי המכוניות. 

את החלק העירוני עשינו בתוך אחד מישובי בשפלה. הבתים ביישוב יפים וגדולים אך הכבישים - סדום ועמורה. לסיבוב יצאנו קודם עם הקאמיק. הוא התגלה כמרוסן, מעביר הרבה מאוד מבעיות התשתית אל הנוסעים אך הריסון מייצר אופי מאוד בוגר שלמרות שאי אפשר להגדיר אותו כנוח הוא גם לא נוראי. "עסוק וקצת חובט" יהיה תאור מדוייק.

פיג'ו 2008 נגד סקודה קאמיק

מיד אחריו עברנו ל-2008. הצרפתי משכך באופן עדיף שיבושים קטנים ופסי האטה בזכות הרכות שלו. אבל אולי באשמת הדרכים השבורות, הפיג'ו מגיע די מהר לסוף מהלך המתלה – גם במהירויות נמוכות יותר ביחס לסקודה – ואז הוא חובט באופן חד שעובר היטב לנוסעים. על אותם שיבושים קשים ורצופים הוא פחות נוח בפער די ניכר. 

כשיוצאים לכביש המהיר הריסון הצ'כי הופך אותו כצפוי לרכב נוח יותר שמתנהג באופן צפוי ובוגר במעט מהפיג'ו. הפיג'ו אף הוא די נוח, אבל על מהמורות גדולות או גלים בכביש נרשם נדנוד מסויים. 

פיג'ו 2008 נגד סקודה קאמיק

במהירויות גבוהות נרשם יתרון ברור לסקודה בבידוד הרעשים. במהירות 120 קמ"ש על כביש 6 ה-2008 חושף רעשי רוח חזקים ולצידם רעש קבוע מהמנוע ורחש צמיגים. בסקודה המנוע שקט לחלוטין ורעשי הרוח פחות משמעותיים.

מנוע וביצועים

לפיג'ו 2008 יש יתרון ברור בתחום הביצועים. יש לו 200 סמ"ק יותר, 15 כוחות סוס נוספים, יתרון של 3 קג"מ ורצועת כוח יותר רחבה. לחובתו עומדים כמה עשרות ק"ג בודדים שלא אמורים לשנות את התוצאה, והתוצאה ברורה. בכל מצב הצרפתי היה הרבה יותר מהיר. המנוע מרגיש נמרץ, הוא מטפס בקלילות במעלה הסל"ד ומתבל את העניין בצליל 3 צילינדרים חביב. 

הקאמיק מצידו הוא לא רכב חלש. גם אצלו המנוע מגיב היטב ומושך את הרכב הקטן בקלילות קדימה. נכון, מדובר במנוע 1.0 ליטר בלבד, אבל גם הוא מסוגל להשלים עקיפה מהירה או לטפס בעליות בקצב טוב. הוא פשוט לא מעניק את אותה רמת ביצועים שהפיג'ו מעניק והאופן בו הוא מאבד אוויר בשיא ההספק (5,500 סל"ד ממש כמו ב-2008) מהיר וחד יותר. 

פיג'ו 2008 נגד סקודה קאמיק

תיבות ההילוכים כאן שונות. לפיג'ו יש תיבה אוטומטית קלאסית עם 8 הילוכים מבית אייסין. מדובר בתיבה מאוד חלקה שמעבירה הילוכים באופן אלגנטי רוב הזמן. כשתובעים המון כוח ורוצים אותו מהר, התיבה חושפת סרבנות קלה להורדת הילוך ובנהיגה דינאמית היא מרגישה קצת איטית. 

בסקודה אנחנו פוגשים את תיבת ה-DSG כפולת המצמדים המפורסמת, עם 7 הילוכים. התיבה מהירה מאוד ועושה עבודה מופלאה בכביש בין עירוני ובנהיגה דינאמית. בתוך העיר היא מחוספסת יותר עם מעט רעידות והעברות לא הכי חלקות. 

עד כאן, אין ספק שה-2008 ניצב עם יתרון די גדול ביחס לקאמיק, אבל בסופו של יום צריך לעצור בתחנת הדלק. בסוף מקטע השיוט הקאמיק ניצב על 16.6 ק"מ לליטר לעומת 14.2 ק"מ לליטר בפיג'ו. את המבחן סיימנו עם 12.5 ק"מ לליטר בקאמיק בצ'כית לעומת 10.2 בפיג'ו. הפער ברור, ומצמצם את היתרון של יחידת ההנעה בפיג'ו לכדי חצי נקודה בלבד.

פיג'ו 2008 נגד סקודה קאמיק

התנהגות כביש

שני רכבי הפנאי הללו לא נועדו לנהיגה ספורטיבית; כל אחד מהם בדרכו חושף את הרצון שלו בנסיעה רגועה ומשפחתית. הרכב עם האחיזה העדיפה כאן הוא הפיג'ו, ולכן הוא גם הרכב הבטוח יותר לנהג. הצמיגים שלו מעט יותר דביקים אך היתרון שלו הוא דווקא באופן בו הוא מאבדת אחיזה. ה-2008 יוצא לתת היגוי או להיגוי יתר באופן מאוד איטי וצפוי שמשאיר לנהג הרבה זמן להגיב ולהתמודד עם הסיטואציה. עוד דרך בה הצרפתי יוודא שהנהג לא ישתולל יותר מדי היא רכינת מרכב מאוד ברורה בסיבובים, שמאותתת שעדיף להוריד את הקצב. 

הקאמיק נכנס לתת היגוי ולהיגוי יתר באופן חד ועושה זאת מוקדם יותר מה-2008. צריך לסייג ולהגיד שמדובר במצבי קיצון, במקומות אליהם הנהג הרגיל לא יגיע ביום יום. בשאר הזמן הוא מפגין התנהגות צפויה ונינוחה.

אבל כשרוצים ליהנות מנהיגה דינאמית ולא רק מנסיעה בטוחה, הסקודה מרגיש יותר קליל. הוא משנה כיוון מהר יותר, התגובות שלו להרפיות דוושה ברורות וההגה שלו מקבל משקל יותר מוצלח והוא גם מדוייק יותר.

הפיג'ו לעומת הסקודה מציע יחידת הנעה עדיפה אבל השלדה שלו יחד עם המתלים הרכים הופכים אותו לפחות מערב ויותר מפוזר בנהיגה דינאמית. ההגה הקטן פחות מדוייק ויש לו משקל קל מדי. הבלמים בשני הרכבים טובים מאוד.

פיג'ו 2008 נגד סקודה קאמיק 

 

סיכום

שני רכבים מצויינים הגיעו למבחן. כשמסתכלים על קטגוריית הג'יפונים הקטנים, הם בהחלט מסמנים את הקצה העליון של הקבוצה בכל הנוגע לאיכות ולתמורה. אך עם זאת, אף אחד מהם לא מושלם ושניהם חושפים כי הקטגוריה, למרות השיפור הניכר בה, צריכה עוד כברת דרך כדי להתקרב לאיכויות של מכוניות משפחתיות טובות. 

הסקודה הוא הבחירה הרציונאלית. זהו רכב חסכוני מאוד בדלק, שימושי במיוחד, מרווח, חזק מספיק וכמובן מעניק איכות נסיעה טובה. אבל לסקודה יש כמה נקודות תורפה שהמרכזית בהן היא העובדה שהוא פשוט לא מרגיש מספיק ג'יפוני. תנוחת הישיבה נמוכה, והמראה החיצוני שלו לא מושך את תשומת לב שאוהבים רבים מרוכשי רכבי הפנאי. 

ה-2008 מרגיש ג'יפון לכל דבר ועניין, עם עיצוב מוחצן ותנוחת ישיבה גבוהה. בהרבה פרמטרים הוא נופל מהסקודה - אך הוא לא מפשל בשום סעיף. הוא מעט פחות מרווח, פחות חסכוני, הוא לא מציע נוחות מרשימה אבל הוא בהחלט מציע את אחת מיחידות ההנעה הטובות בקטגוריה, תא נוסעים מרהיב, טכנולוגיה ואבזור שופע והתנהגות בטוחה לעילא. 

במדדי הפרקטיקה וההיגיון, הסקודה הוא הבחירה המתבקשת. בכל מה שנוגע לחוויה, פיג'ו 2008 הוא הרכב העדיף.
 


לא הספקתם לקרוא הכל? מעדיפים את זה בסיכום מתומצת? הטבלה שלפניכם מסכמת את התוצאות בכל אחד מהפרמטרים שנבדקו במבחן.

למאמר זה התפרסמו 13 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

  • 1. על הנייר הקאמיק עדיף כמעט בכל פרמטר 
    אביגדור דוחולוב, 17-06-2020

    על הנייר הקאמיק עדיף כמעט בכל פרמטר עד שמסתכלים עליו ועובר החשק לנהוג בו.
    בעוד שמסתכלים על הפיגו רק בא לך להיכנס ולתת גז עד שמסתכלים על הנייר וקלוטים שזה עוד זיפת במסכה זולה שנראית טוב רק ביום הראשון.

    אני חייב להגיד שאם סקודה היו משקיעים קצת יותר בעיצוב הפעם (ובכל שאר הפעמים) אז זה היה יכול להיות רכב אגדי!
    מקווה שבדור הבא תהיה קפיצה בעיצוב, כי כרגע הרכבים היחידים מתוצרת סקודה שנראים מעוצבים קצת יותר מסתם קופסה צ'כית חסרת אופי הם רק הסופרב והאוקטביה החדשה שעתידה להגיע לישראל רק ב-2021.

    סגור תגובה

  • 2. תגובה ל-1 
    ירדן, 17-06-2020

    אתה צודק לגמרי!
    אבל אתה מסתכל רק על חלק קטן בסיפור של סקודה.
    סקודה זוכה לקבל את כלל המכלוללים ש VW מפתחת, אם זה מנוע או השלדה שהושקע בה מעל ל 50 מיליארד יורו (!). ועל כן הם נותנים את ההוראות מלמעלה לכל הקונצרן.
    סקודה לא יכולים להיראות טוב כי הם יתפסו את הנישה של סיאט ו VW או אודי.
    התפקיד של סקודה בקבוצה זה להיות הפרקטי, הרכב שנותן תמורה הכי גדולה על כל שקל. ותראה הרכבים שלהם תמיד יותר ארוכים עם תאי מטען גדולים יותר מאחיהם, אבל הם תמיד יהיו פחות נוחים ועמידים מ VW ופחות מעוצבים מ סיאט.

    אבל לנושא שלנו, פרט לעיצוב של הקמיאק, הוא לגמרי רכב עדיף.

    סגור תגובה

  • 3. אלברטו 
    סיאט ארונה, 17-06-2020

    סיאט ארונה הוא התאום של הקאמיק ועולה 15000 ש"ח פחות , לא יותר עדיף ?

    סגור תגובה

  • 4. ראה בסיס גלגלים, מרווח מאחור ... (לת)
    ארונה לא זהה, רק חולקת פלטפורמה, 17-06-2020

  • 5. לא דיברת בכלל על מוטימדיה ובטיחות מתקדמת 
    גיא, 17-06-2020

    יתיר, נראה שעשית עבודה יסודית.
    אבל הסקירה מתאימה ל-2016 וחסרים בה כל החידושים בתחום.
    יש הבדלים עצומים במולטימדיה ועבודה מול הסלולרי. וייז וניווט. יש הבדל בין וייז אינטגרלי לכזה שעובד דרך אנדרויד/אפל.
    ומה לגבי הבלימה האוטונומית? עד איזה מהירות?
    ואיך עובדת בקרת השיוט האדפטיבית? איזה רכב בולם בצורה יותר "חלקה"? איזה רכב מירכז את הנתיב בצורה טובה יותר בפניות?
    אתם חייבים לקחת צעד קדימה בסקירות ולהתקדם עם הזמנים.

    סגור תגובה

  • 6. ומה בקשר לקאמיק 1500cc??? 
    yoav, 17-06-2020

    כדאי ש Icar ישוו את הקאמיק עם המנוע 1500cc לעומת הפז'ו 2008

    סגור תגובה

  • 7. דווקא הדגם הקודם של הקאמיק עדיף 
    ירון, 18-06-2020

    כמה קשקושים על כלום, דווקא הדגם הקודם של הקאמיק, הסקודה ראפיד ממש מרווחת, נוחה וחסכונית. אנחנו הבאנו לא מזמן את הראפיד שלנו מטרייד מוביל, בת שנתיים עם קילומטרז ממש נמוך ועוד מפרטי, תענוג רציני, בעיקר כי גם הלכנו על הגרסה המאובזרת. שווה הרבה יותר לדעתי

    סגור תגובה

  • 8. צ'מפיון מוטורס 
    סקודאי, 18-06-2020

    אני רכשתי לאחרונה קאמיק חדשה, יכול להגיד שעקב חוויית הקניה האומללה והתנהלות נציגי היבואן מולי לאחר שהתלוננתי, זו הסקודה הראשונה והאחרונה שלי. לא מכיר את השירות של יבואן פ'גו אבל יודע בוודאות שלצ'מפיון מוטורס אני יותר לא מתקרב.

    סגור תגובה

  • 9. לירון מתגובה 7 
    אני, 19-06-2020

    איך בדיוק הקאמיק מחליף את הראפיד? לפחות בתור מגיב מטעם תפגין ידע בסיסי...

    סגור תגובה

  • 10. ה 2008 נופל במישור הפרקטי 
    ערן גרוס, 23-07-2020

    ב 2008 בסיס הגלגלים וגודל החלונות מאחורה
    עד כמה שזה ישמע מצחיק, גודל החלונות האחוריים הוא דבר שעליו יקום ויפול רכב עבורי.

    בנוסף שימו לב לנתוני הבטיחות, סקודה קמיק היא הרכב ה 4 בקטגוריה נכון להיום במבחני euroncap.

    מעבר ל 5 כוכבים יש מספרים מעניינים בתוך הדוחות

    סגור תגובה

  • 11. מדברים שטויות 
    יוני, 24-07-2020

    מה אתם יודעים על רכבים כל מה שאתם עושים כל היום זה לשכב אז תסתמו ותמשיכו לישכב

    סגור תגובה

  • 12. בטיחות 
    ערן גרוס, 28-07-2020

    1. שימו לב שהבטיחות של הקמיק גבוהה משמעותית, בעיקר סביב מבחני ריסוק שדירגו את ה 2008 כ poor - בהגנה על הילד הישוב מאחורה. כלומר, הרכב מסוכן יותר לילדים מאחורה.
    2. מנוע ה 1.5 של סקודה עדיף בכל פרמטר
    3. הקמיק היא הרכב השני הבטיחותי בקטגורית הקטנות - לפניה בהבדלים זעירים נמצאת המאזדהcx30, הלא פרקטית בעליל
    4. לחברי icar האהובים (מת על הביקורות המעולות שלכם) - הייתי שמח אם הייתם מכניבים את תוצאות מבחני הריסוק של euroncap לרשימת הפיצ'רים בהשוואה בין מכונית

    סגור תגובה

  • 13. לא להתקרב לפג"ו 2008 
    שלומי, 07-03-2022

    יש לי פג'ו 2008 שנת 2014.
    עוד מהשנה הראשונה, המכונית "שתתה" שמן כמו דלק והיו איתה המון תקלות ובעיות.
    יצוין כי בנוסף לתקלות חוזרות ונשנות, השירות במוסך "ביטרן" היה מתחת לכל ביקורת, הן מבחינת זמני הטיפול והן מבחינת המקצועיות של הצוות. כך למשל, בפעמים בהן הכנסתי את האוטו למוסך (והיו הרבה כאלה), החזירו לי את הרכב לאחר יומיים, והצוות לא אבחן את התקלות כמו שצריך
    מנורת ה-SERVICE דלוקה באופן קבוע, וכששאלתי במוסך אמרו לי "ככה זה" ו"אין מה לעשות".
    גם כשכבר מצליחים לטפל בבעיה והרכב חוזר כשהנורה כבויה, לאחר נסיעה קצר היא נדלקת שוב.

    אחרי 180000 ק"מ אמרו לי לעשות שיפוץ מנוע או להחליף מנוע, וכמובן המחיר היה בשמיים (בייחוד בהתחשב בכך שהוצאתי את מחיר הרכב על תיקונים), אז נאלצתי לפנות למוסך לא מורשה. לאחר החלפת מנוע הרכב התחמם שוב והכנסתי אותו למוסך (שוב). לאחר מספר ימים קבלתי טלפון מהמוסך שחסר חלק ולא ניתן להשיג אותו
    האוטו תקוע במוסך כבר חודשיים ואין חלק גם בסוכנות של פג'ו אין להשיג את החלק.
    ופה הביקורת על השירות של המוסך המרכזי זה שליד איקאה. להשיג אותם זה משימה בלתי אפשרית
    וכל מה שאני רוצה זה חלק מסוים . בשיחה טלפונית נאמר לי שאין באפשרותם לדבר עם המחסן, כך שבשביל לדעת אם החלק קיים אני צריך לנסוע אליהם.
    כמובן עד שהגעתי פיזית למוסך אז נאמר שגם להם חסר אותו חלק.
    אני תקוע בלי רכב (אם אפשר לקרוא לזה רכב) למעלה מחודשיים, נגרמו לי נזקים אדירים.
    תודה
    ללובינסקי ולפג'ו
    ממש חברה לתפארת ומכונית של שנות העתיד

    סגור תגובה

חזור למעלה