דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

מאזדה 6 (מתיחת פנים) - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...


מאז הושקה לראשונה, אי שם בתחילת האלף, מאזדה 6 הפכה להיות מכונית המנהלים הנפוצה בישראל. שילוב של מחיר, אבזור ועיצוב הפכו אותה לסמל סטטוס אצל מנהלים. לפחות עד לאחרונה. התחזקות סגמנט הג'יפונים העביר את הפוקוס אליו ומכירות קטגוריית המנהלים צנחו. ועדיין, מאזדה 6 היא מכונית המנהלים הנמכרת ביותר, ומתיחת פנים שהיא עברה לאחרונה מסקרנת מאוד. האם החבילה החדשה תתאים עוד יותר לנהג הישראלי?

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: מאזדה 6


מאזדה 6, בנזין 2.0 ליטר, 165 כ"ס, החל מ-167,500 שקל

יתרונות

חסרונות

אבזור
מרווח מאחור

תא נוסעים משודרג
נוחות נסיעה לא מושלמת

צריכת דלק
שדה ראיה


מאזדה 6

עיצוב

תסתכלו טוב בתמונות, תחזרו אלי, תסתכלו שוב בתמונות, תסתכלו על מאזדה 6 שלפני מתיחת הפנים. תסתכלו טוב, תסתכלו שוב. מצאתם הבדל? לא? זה בסדר, גם אנחנו לא. ובכל זאת, השינוי העיצובי של ה-6 החדשה מעודן כל כך עד שקשה לשים לב - ובכל זאת, הוא קיים והוא מתמקד בשינויים קלים בגריל ובפנסי הערפל וקצת מאחור. מצד שני מאזדה 6 היא אחת המכוניות המרשימות והנאות בסגמנט עם עיצוב קרבי ויוקרתי. אז למה לגעת?

מאזדה 6

תא הנוסעים

תא הנוסעים עבר שינוי הרבה יותר משמעותי. לפני מתיחת הפנים האפיל היוקרתי שלה לא ממש נכח בתא הנוסעים. עכשיו ה-6 מרשימה בהרבה ושואלת אלמנטים רבים ממכוניות יוקרה. את מסך המגע שהיה שקוע בדשבורד החליף מסך שניצב "ב.מ.וו סטייל" מעליו. פס הפלסטיק במרכז מקבל צבע כסף ונמתח לרוחב תא הנוסעים.השטח בין המושבים הוגבה ותאי אחסון זכו לכיסוי בסגנון מרצדס ובלם חשמלי שחוסך לא מעט מקום ליד הנהג.

איכות החומרים אף היא עלתה. את מקום משטחי הפלסטיק החליפו יריעות עור שמכסות כל מקום שלא היה בו חומר נעים וגמיש קודם. העור אמנם דק ואפשר לשמוע את הפסלטיק מתחת, אבל התחושה הכוללת היא הרבה יותר מוצלחת, ובעיקר יוקרתית, מבגרסה שטרם מתיחת הפנים.

האבזור טוב ביחס לקבוצה. מערכת המולטימדיה שודרגה ונוסף כפתור השליטה במרכז (בסגנון ב.מ.וו ובדומה למערכת שיש במאזדה 3). יש חיישני רוורס ומצלמה, בקרת אקלים מפוצלת, כפתור הנעה חיישני גשם ותאורה ועוד ועוד.

תנוחת הישיבה נמוכה מאוד. המושבים ככל הנראה הוחלפו כי הם אוחזים טוב מכפי שזכרנו. המרווח לנהג ולנוסע טוב מאוד למרות שקצת מצער שלא ניתן לכוון את מושב הנוסע לגובה. המרווח במושב האחורי מאכזב. המרווח לרגליים סביר למדי אך המרווח לראשיהם של גבוהי הקומה לא מוצלח וגם נוסע שלישי לא יוכל להתרווח. תא המטען קטן יחסית והוא שטוח מאוד ועמוק.

מאזדה 6

נוחות נסיעה

כשאנחנו פוגשים רכבים של מאזדה אנחנו רגילים למתלים נוקשים שמעבירים לא מעט מתלאי הכביש לנהג. כבר בעת השקתה מאזדה 6 הרגישה לנו רכה, ומתיחת הפנים לא רק שלא שינתה את המצב - אלא שיש סיכוי שהמהנדסים בחברה היפנית ריככו אותה אפילו מעט יותר (אבל הפערים מאוד קטנים, כך שקשה לקבוע). בתוך העיר התגמול הוא ספיגת שיבושים מוצלחת במרבית הזמן. מהמורות מאוד חדות יכולות לגרום לטלטלות אך זה עניין די נדיר.

בנהיגה בין עירונית הסיפור שונה. המאזדה מרגישה נוחה בתחילת מהלך המתלה אבל בנסיעות ארוכות מורגשות תנודות קבועות ומכונית המנהלים הזאת לא מצליחה להרגיש נינוחה. גלים גדולים ינדנדו אותה היטב.

בידוד הרעשים, שהיה נקודת תורפה עוד לפני מתיחת הפנים, לא שופר מהותית ועדיין הנוסעים יחוו רעשי רוח וכביש במידה רבה יותר מהמכוניות המובילות בקטגוריה.

מאזדה 6

מנוע ותיבת הילוכים

בעידן מנועי הטורבו קטני הנפח ומלאי העזוז, מרגיש שה-6 מגיעה לקרב שריון בשריון עם סוס. 165 סוסים ליתר דיוק. השיפור הוא של 10 סוסים ביחס לגרסה טרום מתיחת הפנים, ובנוסף קג"מ אחד עודף.על הנייר הביצועים לא הושפעו כלל מהשינוי. בפועל, לעומת זאת, תגובת הדוושה מרגישה חדה ונמרצת בהרבה. למרות שלא מדובר במכונית עם מנוע בשרני וגמיש, היא יוצאת בזריזות מהמקום ובטורים גבוהים היא מפיקה ביצועים מספקים.

קרדיט צריך לתת גם לתיבת ההילוכים האוטומטית, שעושה את עבודתה נאמנה בדרך כלל. עם זאת, כאשר עוברים ל"מוד" ספורטיבי היא יכולה לחבוט מעט בגלל שההילוכים עוברים מהר, ופה ושם נרשמו פספוסים או עיכובים במעבר הילוכים.

הסיפור הגדול מאחורי המנוע האטמוספרי ומערכת ה"סקי אקטיב" שמגבה אותו, את תיבת ההילוכים והשלדה, הוא צריכת הדלק. נסיעת המבחן היתה מאתגרת ודימתה היטב נסיעות עתירות ק"מ עירוני או נסיעות במתווה הררי. למרות התנאים הקשים צריכת הדלק הייתה מעולה ועמדה על 10.5 ק"מ לליטר. במתווה רגוע ניתן יהיה להוציא ממנה נתונים מרשימים הרבה יותר.

התנהגות כביש

מאזדה היא שם דבר כשמגיעים לנהיגה ספורטיבית, וגם ה-6 בדרך כלל היתה כזאת. איכשהו, סט המתלים שמרגיש (כמו שהבנתם) קצת יותר אמריקאי וקצת פחות אירופאי, קצת מפריע לחגיגה. ה-6 רוכנת מעט בפניות והחרטום לא נחוש כמו ברכבים אחרים מבית המותג המזמזם. ההגה מדוייק בדרך כלל אבל לא מעביר כל תחושה לידי הנהג. האחיזה טובה מאוד ומאפשרת נסיעה מהירה בביטחון רב. כשמתקרבים למגבלות האחיזה ה-6 מרגישה קצת מפוזרת ולא מספיק מדוייקת ומהנה.

מאזדה 6

סיכום

מאזדה 6 עברה מתיחת פנים שלא שינתה הרבה. נוחות הנסיעה נותרה טובה אך לא מעבר, העיצוב נפלא כתמיד, האבזור שופע וצריכת הדלק הפתיעה אותנו פעם נוספת. השינוי היחיד שניתן להגדירו כמשמעותי הוא הסידור החדש בתא הנוסעים. תחושת היוקרה שהוא מעניק בהחלט מוסיפה עוד נקודות ל-6, ולמרות המגרעות השינוי הספציפי הזה יהפוך אותה לעוד יותר אטרקטיבית בשוק המצטמק של רכבי המנהלים.


לדגמי מאזדה בישראל - מאזדה

למאמר זה התפרסמו 6 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה