דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

מאזדה 5 - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...

אני מתעורר בעיירת ליסינג. ישבתי על המרפסת וספרתי פעמיים קורולה, אחת מאזדה 3, פוקוס אפורה ויונדאי גטס. מרבית המכוניות ברחוב הן מליסינג. גם חלק מן הבתים בליסינג. אפילו את הילדים מחליפים אחת לשלוש שנים.

מה עושים השכנים כאשר מניין הילדים עולה על שניים או שלושה והמשפחתומטית כבר לא מספיקה? פונים לקצין הרכב ומבקשים להחליף למאזדה 5 . מיניוואן בעל שבעה מקומות, מנוע 2.0 ליטר וגיר אוטומטי. הכירו את מאזדה 3 של המשפחות הברוכות.

לעמוד הדגם בקטלוג - מאזדה 5

 

מאזדה 5, 2.0 ליטר, 146 כ"ס, אוטומטית

יתרונות

חסרונות

דלתות הזזה וגישה נוחה לכל המושבים

אין מקום ממשי לשבעה נוסעים

   ביצועים

תא מטען סמלי בלבד במצב הסטנדרטי

נוחות נסיעה

תא נוסעים מיושן

 

מאזדה 5 - תא הנוסעים

 

מאזדה 5 מעוצבת באופן פונקציונאלי. סרח עודף קצר, תקרה גבוהה, קווים פשוטים. המכונית הוצגה הרחק בשנת 2005 ועברה רענון קל ב-2008 - מה שמסביר מדוע היא עושה עדיין שימוש בשפת העיצוב הישנה של מאזדה (בדומה לדור הקודם של מאזדה 3). בתערוכת ז'נבה האחרונה נחשף דגם חדש למאזדה 5, אך זה יגיע לישראל רק לקראת סוף 2010. הסיבה? יותר מדי דוושות. מאזדה 5 החדשה קיימת כרגע אך ורק עם גיר ידני.

תא הנוסעים ב-5 אינו יומרני במיוחד. איכות החומרים סטנדרטית, העיצוב פשוט ויעיל. דלתות הצד האחוריות מקלות את הגישה - גם עבור הנוסעים וגם עבור הוריהם שצריכים לחגור אותם בתוך הבוסטרים. מושבי שורת המושבים השנייה ניתנים לכוונון - הזזה קדימה-אחורה והטיית המשענת - אופציה שבהחלט מוסיפה נקודות לרמת המחייה במאזדה 5. עם זאת, נקודות אלו מתקזזות עם המושב האמצעי בשורה השנייה. לא מדובר במושב של ממש, אלא במעין שרפרף-בד מצומק. הספסל השלישי, זה המכיל שני מושבים, סביר בהחלט. מבוגרים לא יתלהבו ממנו, אך ילדים יסתדרו בו ללא בעיה. מאזדה 5 הינה מיניוואן קומפקטי, בניגוד למיניוואנים פול-סייז כמו מאזדה MPV ששווקה כאן בעבר בהצלחה. ניתן לקבוע שה-5 תתאים בפועל לשישה נוסעים ופודל.

 

מאזדה 5 - מבחן דרכים 

מאזדה 5. עיצוב פשוט ונעים לעין / צילומים: יעל דורי 

 

תאמינו או לא, המיניוואן הזה קצר ממאזדה 3 סדאן בכשמונה סנטימטרים. אז אחרי שדפחנו לתוכו שלוש שורות מושבים - לאן נכניס את המטען? ניתן לקפל את המושבים האחוריים ולקבל נפח הטענה סביר של 426 ליטרים. כשאין אפשרות לקפל תמצאו את עצמכם בבעיה. בקושי יש מקום לתלות שלט "תינוק באוטו" על השמשה האחורית. אין מה לעשות, כנראה שתאלצו לעשות ויתורים - זה או השקיות מהסופר או הילדים.

 

מאזדה 5 - יוצאים לדרך

 

אנשים רבים שפגשנו, רובם עירוניים, נרתעים מלנהוג במיניוואן. הם חוששים שהוא גדול מדי עליהם, מסורבל, קשה להתנהלות בעיר, אולי אפילו מרגיש מסחרי. ובכן, הם טועים. הנהיגה במאזדה 5 אינה שונה מנהיגה בפרייבט. אם כבר, תנוחת הנהיגה הגבוהה רק מקלה על הראות, והשמשה האחורית השטוחה מקלה להדחק לתוך חניות תל אביביות. גם מידות האורך והרוחב, כאמור, אינן באמת גדולות. סתם אשליה אופטית, עקב מימד הגובה והמרחב בתא הנוסעים.

 

מאזדה 5 עושה שימוש במנוע ה-2.0 ליטרים של מאזדה 6 המנהלתית (עם שינויים קלים). מנוע זה מייצר 146 כוחות סוס ו-19 קג"מ של מומנט. תגובת דוושת הגז הינה חדה ומיידית. כל יציאה מהרמזור תלווה בשעיטה קדימה של עדר הסוסים. אחר כך זה קצת מתמתן.

 

מאזדה 5 - מבחן דרכים 

 

 

המנוע משודך לתיבת הילוכים אוטומטית בעלת חמישה הילוכים ואפשרות לתפעול ידני (טיפטרוניק). התיבה פועלת היטב ובנינוחות, אך נוטה להעלות הילוכים מהר מדי. טוב לצריכת הדלק, פחות לביצועים. בכל אופן, בהחלט מדובר ביחידת כוח ראויה שתענה על דרישות מרבית הנהגים.

 

מאזדה 5 - בטיחות ונוחות

לשנע חמישה ילדים יחדיו במכונית דומה לשמירת כל הביצים בסלסלה אחת. לכן, טוב לדעת שלסלסלה הנ"ל יש 5 כוכבי בטיחות, 6 כריות אוויר ובקרת יציבות תקנית (דגמי 2008 ומעלה). רכב המבחן צויד אף מערכת אייווקס המתריעה על התקרבות מסוכנת לרכב שמלפנים ועל סטייה מנתיב הנסיעה. אמנם המערכת מעט היסטרית יתר על המידה, אך נוכחותה מעודדת את הנהג להתנהל באופן בטיחותי ורגוע. לחובה נציין את הבלמים אשר לא הפגינו נחישות רבה.

 

מאזדה 5 - מבחן דרכים 

 

נוחות הנסיעה של מאזדה 5 מרשימה לטובה. המתלים קשיחים והנסיעה נוקשה, אך פגעי אספלט נפוצים כמו בורות ובאמפרים ייספגו היטב לתוך בולמי הזעזועים. גם המושבים תוכננו על פי אותו המוטו - קשיחים אבל נעימים לנסיעות ארוכות. המיניוואן מבוסס על שלדת מאזדה 3 - לאו דווקא המכונית הנוחה בעולם - אך מאזדה 5 גוברת עליה בסעיף זה. ואיפה עומדות הנוחות ב-5 מול המתחרות בקטגוריה? עדיפה על זו של הונדה FR-V, אך נחותה לעומת סיטרואן C4 גרנד פיקאסו.

 

מאזדה 5 - סוף דבר

 

חמש שנים לאחר השקתה, ניתן לקבוע שה-5 אכן שומרת על מוניטין האמינות של מאזדה. בשנתונים הראשונים התגלו מספר "מחלות ילדות", רובן טופלו היטב בדגמים המתקדמים. גם שמירת הערך טובה למדי.

מאזדה 5 בגרסתה הבסיסית תעלה לכם 156,500 ש"ח. או 3,897 ש"ח לחודש בגין שווי שימוש רציף, במקרה הסביר שתכננתם לקחת אותה בליסינג. במחיר של 160,500 ש"ח כבר תוכלו לשים יד על מאזדה 5 Luxury - תוספת של חישוקים קלים, מחשב דרך ובקרת אקלים (ללא פתחי אוורור לספסלים האחוריים).

 

מאזדה 5 - מבחן דרכים 

מאזדה 5. תא נוסעים מעט מיושן / תמונת יצרן

 

מי שמתכנן לשנע שבעה אנשים או מטען רב באופן תדיר, לא יקבל פתרון הולם ממאזדה 5. לעומת זאת, משפחתות של 5-6 נפשות ימצאו במיניוואן של מאזדה את התשובה ההגיונית - אמינות, סחירות, נוחות טובה, פרקטיות ואפילו בונוס של הנאה מנהיגה. זוהי לא המכונית הכי איכותית או הכי מאובזרת בסגמנט, ובטח שלא המודרנית ביותר, אך מאזדה 5 עדיין נמצאת חזק בתוך המשחק.

לדגמי מאזדה בישראל - מאזדה  

למאמר זה התפרסמו 2 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה