דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

יונדאי i30 (מתיחת פנים) - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...



כשיונדאי i30 הנוכחית יצאה לשוק, המבחן שלנו נפתח בסיפור אמיתי מאירוע ההשקה שלה, בתערוכת פרנקפורט 2011. בתערוכה פגש ביונדאי המשפחתית ד"ר מרטין וינטרקורן, יו"ר קבוצת המנהלים של קבוצת פולקסווגן, וצולם (ללא ידיעתו) כשהוא מתפעל ממנגנון הנעילה השקט של ידית כוונון ההגה, ולא מבין איך פולקסווגן ואפילו ב.מ.וו לא מצליחות ליצור פתרון שכזה. גרמני שמתפעל מיונדאי?!

אז, לפני 5 שנים, זה מה שקרה. אבל היום אנחנו בשנת 2016, וסגמנט המשפחתיות השתנה מקצה לקצה. בשנים שחלפו מאז הוחלפו כמעט כל המתחרות בסגמנט, וקצת עימעמו את זוהרה של ה-i30 שכל כך הרשימה אותנו אז. האם מתיחת הפנים הנוכחית, ואיתה החלפת תיבת ההילוכים, זה מה שהיתה צריכה יונדאי i30 כדי לחזור למרכז הבמה?

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: יונדאי i30


יונדאי i30, בנזין 1.6 ליטר, 135 כ"ס, כפול מצמדים, 131,700 שקל
יתרונות

חסרונות

עיצוב
מנוע לא גמיש

מרווח
איכות חומרים

שימושיות
נוחות נסיעה


יונדאי i30

עיצוב

העיצוב של יונדאי i30 היה ונותר מוצלח, ובאמת שלא נדרש הרבה כדי לעדכן אותו במסגרת מתיחת הפנים. השינוי המשמעותי ביותר הוא בגריל הקדמי, שמצטרף לקו הנוכחי של דגמי יונדאי עם צורת טרפז ענקית שמתחילה בקו הפנסים ונגמרת כמעט בגובה האספלט. רק חבל שהלוחית הצהובה תקועה באמצע.
מעבר לזה, אין שינויים של ממש: מהצד שומרת ה-i30 על הקו הנמוך והדינאמי, עם פנס אחורי שכמעט נושק לדלת האחורית וקו חלונות שמקנה תחושה של "זינוק" גם בעמידה. מאחור שומרת היונדאי על המראה המוכר, על אף שהיה מקום לרענון מסוים גם פה. ועדיין - זה נראה טוב, אפילו אם היינו מסירים את המדבקות הצבעוניות שקיבל הרכב לכבוד אליפות אירופה בכדורגל...

יונדאי i30

תא הנוסעים

מבפנים לא בוצע שינוי כלשהו. סביבת הנהג ביונדאי i30 פשוטה לתפעול וקלה לעיכול, אבל לא מיוחדת או מרגשת בשום צורה שהיא - וזה בסדר גמור עבור מכונית משפחתית, אבל מנגד היא גם לא מרגישה איכותית, מוצקה או סמי-יוקרתית כמו תאי הנוסעים של פולקסווגן גולף, אופל אסטרה או טויוטה אוריס. הצביעה הבהירה עושה טוב לתא הנוסעים של היונדאי.

יונדאי i30

לסגנון הפשוט והתכליתי אין תחרות כשמדובר על הפרקטיקה. קל להבין תוך שניות קצרות מה עושה כל מתג וכל כפתור, והסידור ההגיוני של האביזרים השונים אפשר גם למקם ברכב לא מעט תאי אחסון: תא גדול עם שקעי טעינה לפני ידית ההילוכים, צמד מחזיקי כוסות, תא גדול בין המושבים, אחד על התקרה עבור משקפי שמש ועוד.

רשימת האבזור, שהיתה טובה לפני 4 שנים, לא מרשימה היום באופן מיוחד. אמנם, ה-i30 קיבלה את מערכת המולטימדיה הביתית של כלמוביל, שכוללת ניווט של Waze, תמיכה מלאה בעברית ומצלמת רוורס, ויש לה גם גג פנוראמי, חישוקים קלים ובקרת שיוט - אך חסרים פריטים שאנחנו מצפים לקבל במכוניות בנות השנים האחרונות, כמו כפתור התנעה, בקרת אקלים, חיישני גשם ותאורה, מראות נגד סנוור וכמובן - מערכות בטיחות.

יונדאי i30

המרווח לנוסעים מעולה. מלפנים המושבים גדולים, ומאחור יש מקום לזוג מבוגרים ואפילו לנוסע לא גדול ביניהם. החסרון המהותי שמצאנו הוא המרווח לראש, שמצטמצם בשל הגג הפנוראמי. תא המטען גדול ונגיש, והוא מציע גם ווים שימושים לשקיות מהסופר ושקע טעינה.

יונדאי i30

נוחות נסיעה

אף פעם לא התרשמנו במיוחד מנוחות הנסיעה של יונדאי i30, ומתיחת הפנים לא הביאה בשורה משמעותית בכיוון הזה. היא מעט נוקשה, מעבירה שיבושים לתא הנוסעים וגם את רעשי המתלים, אך לפחות על פגמים גדולים או גלים בכביש היא נותרת מרוסנת בדרך כלל. גם את השיבושים הקטנים היא "מעגלת" ולא מעבירה כחבטה, אך לעומת מתחרות כמו טויוטה אוריס, פולקסווגן גולף, סיטרואן C4 ופורד פוקוס, היא לא יכולה להיחשב "משפחתית נוחה".

בידוד הרעשים סביר, אך מעל 110 קמ"ש חודרים רעשי כביש בצורה מעט גבוהה מהמצופה.

יונדאי i30

מנוע ותיבת הילוכים

גם מעבר לים יונדאי i30 לא מוצעת עם מנועי טורבו מתוחכמים (למעט בגרסה חצי-ספורטיבית), כך שהפעם אין לנו תלונות כלפי היבואן בנוגע לבחירה במנוע ותיק. המנוע, בנפח 1,600 סמ"ק, מספק ביצועים לגמרי סבירים וגם פועל בצורה חלקה ויעילה. הוא לא גמיש כמו המנועים המוגדשים שהולכים ונעשים נפוצים, וכדי לעקוף או להאיץ בזריזות צריך להכות בדוושה בחוזקה, אבל כשעושים את זה - מקבלים קצב התקדמות משביע רצון.

החידוש המשמעותי של ה-i30 במסגרת העדכון האחרון הוא בסעיף תיבת ההילוכים. התיבה האוטומטית המסורתית פינתה את מקומה לטובת תיבה רובוטית כפולת מצמדים בעלת 7 הילוכים, אותה תיבה שפגשנו זה מכבר ביונדאי ולוסטר ובקיה סיד. ואיך היא עובדת?

במהירויות נמוכות היא מעט "כבדה" ומסורבלת, וכמעט ולא קיים אצלה מצב גלישה - כך שבכל תמרון חניה צריך לעבור בין הגז לברקס, וזה קצת מעכב את העניינים. ברגע שמתחילים בנסיעה היא מעבירה את הכוח לגלגלים בצורה יעילה, וגם מחליפה הילוכים בצורה חלקה למדי. כדי לקבל קיק דאון צריך לעבור "מדרגה" בקצה התחתון של מהלך דוושת הגז, אבל זה מרגיז לא בגלל התיבה אלא בגלל היעדר הגמישות של המנוע.

ועוד עניין, שאולי יכול להיות רלוונטי בגלל העננה שמרחפת מעל תיבות כפולות מצמדים: בקיה מעניקים ללקוחות פרטיים 7 שנות אחריות על התיבה. ביונדאי תקבלו אחריות ל-3 שנים, כמקובל.

צריכת הדלק במהלך המבחן, המתון ברובו, עמדה על 11.4 ק"מ לליטר. נראה שהחלפת התיבה לא הביאה לשינוי דרסטי בתחום הזה.

יונדאי i30

התנהגות כביש

כאן באמת שאין תלונות. יונדאי i30 לא מרגישה מהנה לנהיגה במובן הספורטיבי של המילה, אבל יש לה את כל מה שמכונית משפחתית צריכה: אחיזת כביש גבוהה, תחושת בטחון ואפילו יכולת לקחת פניות במהירות גבוהה מהממוצע, בלי לאבד את הראש. ההגה, מנגד, מנותק לחלוטין - ובורר המצבים שלו (שמחליף בין מצב "נוחות", "נורמלי" ו-"ספורט") מרגיש כמו גימיק חסר משמעות של ממש.

יונדאי i30

סיכום

יונדאי i30 היתה מכונית טובה, ונותרה לא רעה בכלל גם כיום. היא מרווחת ושימושית, נראית טוב, מציעה מערכת מולטימדיה מוצלחת וגם יחידת הנעה סבירה לחלוטין. אבל בינתיים, תעשיית הרכב התקדמה ופגשנו בקטגוריה מכוניות הרבה יותר מיוחדות, שמציעות ערך מוסף - כל אחת בתחומה. ה-i30 לא עשתה את קפיצת המדרגה המתבקשת, והחלפת התיבה והעיצוב המעודכן לא מספיקים כדי לשים אותה בחזית הקבוצה. אם אתם מחפשים מכונית משפחתית חדשה ונכנסתם לאולם התצוגה של יונדאי, יכול להיות שהאלנטרה תרשים אתכם הרבה יותר.

לדגמי יונדאי בישראל - יונדאי

למאמר זה התפרסמו 3 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה