דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

יונדאי i20 (מנוע 1.0 טורבו) - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...



היית רוצה להיות 'סלב' או 'סלבית'? דמיינו לעצמכם את חיי הזוהר, מדברים עליכם, מצלמים אתכם, כל מיני אנשים חשובים מתקשרים אליכם מכל מיני סיבות ויש סיכוי מצוין שגם חשבון הבנק שלכם סבבה לגמרי. אבל יש לזה מחיר, והוא יכול להיות גבוה. כל הצילומים והדיבורים עליכם לא מאפשרים לכם פשוט לצאת החוצה בטבעיות כאחד האדם. צריך להחזיק ארון בגדים ענק, שלא יצלמו אתכם בטעות עם אותה חולצה פעמיים, יצלמו אתכם גם אם תפלו, או שתקומו על צד שמאל והרבה מחיי הזוהר האלה הם על חשבונכם, וזה חשבון יקר.

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: יונדאי i20


יונדאי i20, 1.0 ליטר טורבו, 100 כ"ס, רובוטית כפולת מצמדים, מ-97,900 שקל

יתרונות

חסרונות

מערכות בטיחות מתקדמות בפרסטיז' וסופרים

תגובות תיבת הילוכים

מנוע חיוני

בידוד רעשים

מרחב פנים ונוחות

  תחושת עיצוב וחומרים בתא הנוסעים

צפייה בתוכן יונדאי i20 (מנוע 1.0 טורבו) - מבחן רכב

הסלבים של עולם המכוניות, כרגע, הם הקרוסאוברים. כלי הרכב הבולטים, הזוהרים, אלו שרוצים להיראות איתם ושידברו עליהם. אבל יש לזה מחיר. כמעט תמיד הם יקרים יותר, צורכים יותר דלק, הביטוח יותר יקר וגם עלויות הטיפולים. ומי לא סובל מכל זה? המכוניות שלא נולדו לחיי הזוהר, אבל כן לחיי עבודה ויעילות. מכוניות הסופר-מיני, למשל. ואחת המכוניות הבולטות ביותר בתחום הזה מזה שנים רבות היא ה-i20 של יונדאי, שהתעדכנה לאחרונה. העדכון האחרון הוא משמעותי. מלבד כמה עדכוני עיצוב נראים לעין, יש בו שני חידושים טכנולוגיים חשובים - מנוע חדש והיצע רחב של מערכות בטיחות חכמות.

עיצוב

העיצוב בגרסה המעודכנת לא השתנה הרבה, אבל כן התרענן. האופי נותר קובייתי וייחודי, רק שכעת הפגושים מעוצבים מעט אחרת, פס הפנסים האחורי הייחודיים התחלפו בעיצוב אחר ובחזית הותקן גריל שהופך אותו לדומה הרבה יותר לדגמים העדכניים של יונדאי, סנטה פה החדש וקונה. חידוש נוסף ב-i20 המעודכנת נמצא בגג. כעת, בגרסת האבזור הגבוהה, סופרים, אפשר להוסיף סכום של 3,000 שקלים ולהפוך אותה ל"סופרים פלוס", עם גג בצבע שחור.

יונדאי i20

העיצוב הפנימי קצת פשוט יותר. יש כאן קווי עיצוב אלגנטיים ונעימים, אבל כמעט כל מה שסובב אותך הוא בצבע שחור פלסטי אחיד, שלא משדר הרבה איכות או שאר רוח. הנדסת האנוש כאן טובה יחסית. רוב הכפתורים, החוגות והמנופים נמצאים במקומות נגישים ולא צריך יותר מדי זמן לימוד כדי להתמצא היטב בסביבת הנהיגה.

יונדאי i20

תא הנוסעים

במפרט שקיבלנו מיונדאי מופיעות שלוש וחצי גרסאות: פריים הבסיסית (שמכלמוביל מסרו לנו שהיא גרסה "שתימכר לפי הצורך"), פרסטיז' וסופרים - שלה תת הגרסה שהזכרנו למעלה, "סופרים פלוס". רמת הבטיחות הגבוהה והמדוברת מתייחסת לגרסאות פרסטיז' וסופרים - אלו כוללות מערך מרשים של מערכות בטיחות חכמות: היגוי אקטיבי, ששומר את המכונית בנתיב שלה, בלימה אוטונומית, תאורה שמאירה את הפנייה ומפעילה אור גבוה באופן אוטומטי, גם פנסי ערפל וחיישני רוורס מקוריים. במפרט שקיבלנו, גרסת הפריים אינה כוללת את כל אלה, אבל יש בה שש כריות אוויר ומערכת מובילאיי להתרעות. אם אתם מקבלים מכונית בליסינג או מהשכרה, שימו לב שאתם מקבלים גרסה עם מערכות הבטיחות האקטיביות החכמות.

יונדאי i20

נוסף למערך הבטיחות, על פי המפרט, בכל הגרסאות ישנה מערכת מולטימדיה מקורית שכוללת את מערכת ה"קונקטד קאר" של כלמוביל. המערכת כוללת מסך מגע נאה, שליטה מההגה וגם מחשב דרך נוח. גרסת הפרסטיז' מוסיפה למערכות הבטיחות החכמות שמשות כהות, תאורת יום LED ואיתות במראות. גרסת הסופרים מוסיפה לאלה בקרת שיוט, בקרת אקלים, חיישני גשם, מראות מתכהות וגלגלי 16 אינץ' יפהפיים.

יונדאי i20

המושבים הקדמיים מרווחים ונוחים. לא הצלחתי להשיג בהם תנוחת נהיגה מושלמת בעיקר כיוון שההגה לא יצא מספיק החוצה. ריפוד המושבים נראה לא שגרתי ומיוחד. המושבים האחוריים מרווחים יחסית לקבוצה, בין היתר בזכות בסיס הגלגלים הארוך מאוד, יחסית. כל עוד לא יושב כאן מבוגר בגובה 1.90 מ' מאחורי נהג בגובה 1.90 מ', שניים יוכלו בקלות להסתדר מאחורה מבחינת מרווח הראש, הכתפיים והברכיים שלהם.

המושבים האחוריים עצמם נוחים יחסית ולנוסעים יש תאורה עילית כללית וכיסי אחסון בגב המושבים שלפניהם ובצדי הדלתות.

תא המטען בגודל מקובל לקבוצה, כ-300 ליטר. הנפח שלו טוב ובצד אפשר לעגן בקבוק גדול, למשל. מבנה התא מעט עמוק ורף ההעמסה קצת גבוה, אז לא תמיד מאוד נוח להעמיס אותו.

יונדאי i20

נוחות נסיעה

ברחבי העיר יונדאי i20 נעה ביעילות רבה. היא מרווחת בפנים אבל קטנה מספיק מבחוץ כדי שקל יהיה להשתחל איתה לחניות. למרות שמראות הצד מעט קטנות, הישיבה הגבוהה וריבוי שטח החלונות מקלים מאוד את התמרונים. חיישני הנסיעה לאחור ומצלמת הרוורס מקלים עוד יותר את הנהיגה המורכבת לעתים בתוך העיר.

יונדאי i20 היא מכונית נוחה. במרבית התנאים העירוניים, כולל פסי האטה וכל החריצים הקטנים על פני האספלט, המכונית מרסנת היטב ומספקת לנוסעים נסיעה נעימה. רק בשברים רציניים או בפסי האטה תלולים במיוחד, מרגישים מין נפילה כזו.

מחוץ לעיר הנסיעה ממשיכה להיות נוחה מאוד. מרגישים מעט את פני האספלט, אם כי במידה שאינה מפריעה. עם זאת, שומעים היטב את רעשי הכביש ופה ושם גם רעשי רוח.

יונדאי i20

מנוע ותיבת הילוכים

ליד מערכות הבטיחות החכמות, החידוש החשוב ביותר בגרסה המעודכנת של יונדאי i20 הוא המנוע. מדובר במנוע קטן-נפח באופן יחסי, כ-1,000 סמ"ק בלבד, אבל עם מגדש טורבו הוא מייצר 100 כ"ס ומומנט נאה. המנוע בנוי משלוש בוכנות, דבר שמייצר מעין חספוס וגם צליל מיוחד שיש שאוהבים פחות או יותר. אני בצד של הנהנים מהאופי המיוחד שלו.

לצד המנוע פועלת תיבת הילוכים אוטומטית רובוטית כפולת מצמד, בת שבעה הילוכים. המנוע לא מאוד חזק והעוצמה והביצועים שלו ממוצבים איפשהו בין המתחרות המצוידות במנועים האטמוספריים הקלאסיים ובין מנועי הטורבו. המנוע חי ורענן ושמח להעניק את כוחו לנהג. עם זאת, התיבה לעתים מגיבה מעט לאט, דבר שפוגע ביציאות מהמקום ולעתים תוך כדי תנועה. בשילוב ביניהם, למרות השהיות קלות פה ושם, הפעולה נמרצת בהחלט.

צריכת הדלק במהלך המבחן נעה בסביבת 13 ק"מ לליטר.

יונדאי i20

התנהגות כביש

בהתנהגות של מכונית הסופר-מיני המעודכנת לבית יונדאי יש שני פנים כמעט סותרים. היא לא ספורטיבית בכלל, אבל ההתנהגות שלה מרשימה. היא לא ספורטיבית, כיוון שהיא לא מספרת יותר מדי לנהג מה קורה על האספלט. מרגישים זאת בעיקר בהגה, שהוא דווקא מספק מעט התנגדות נעימה, אבל הוא מלאכותי וקשה להבין דרכו את פעולת המכונית.

מצד שני, התנהגות המכונית מרשימה בכך שהיא בטיחותית מאוד. אחיזת הכביש גבוהה ביותר, גם בתנאים מאוד מאתגרים. ההגה מפנה את המכונית בצורה מדויקת וזהירה וביחד עם אופיו החיוני של המנוע, הנהג יכול לנהוג אותה מהר גם בכבישים מפותלים ומאתגרים.

יונדאי i20

סיכום

אם תבחרו ב-i20 המעודכנת בצבע האדום או הכחול, עם תוספת הגג השחור, אז המכונית תהיה די זוהרת. אבל רוב ה-i20 המעודכנות שיסעו בכבישי ישראל לא יקחו על עצמן את תפקיד הזוהר, אלא את חיי העבודה והיעילות, והן יעשו את זה טוב.

המכונית המעודכנת קומפקטית מבחוץ ומרווחת מבפנים כשהיתה. כעת העיצוב החיצוני עודכן ונראה רענן יותר. מנוע הטורבו אינו ברמה של מנועי הטורבו-בנזין החזקים בקבוצה, אבל הוא מהווה קפיצת דרך רצינית לעומת מערכת ההנעה הקודמת וגם חסכוני ממנה. חשוב מכך, בכמה גרסאות מותקנות כעת מערכות בטיחות חכמות, מתקדמות ומקיפות, שיכולות באמת להציל חיים.

לצפייה בכל דגמי יונדאי בישראל

למאמר זה התפרסמו 7 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה